Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » śr 23:48, 06 gru 2017

Jordi pisze:Goss wprost powiedział, że (...) było błędem

:shock: Rzecznik UMŁ przyznał się (znaczy urząd) do błędu??? Szok i niedowierzanie!

Retkinia ma bardzo dobry dojazd do Manufaktury. Tramwaj co 6 minut do Piotrkowska-Centrum, a stamtąd 4 linie do wyboru.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 06:30, 07 gru 2017

Albo na upartego 12 do Kościuszki i stamtąd 4 linie do wyboru. ;)

Josek102
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Josek102 » czw 07:54, 07 gru 2017

O rety dramat 21 wieku brak dojazdu do Manufaktury .Ja nie moge dojechac do pracz y Aleksa bo z 97A mam przesiadke na Kaliskim i daje rade
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: BB93 » czw 13:02, 07 gru 2017

Niektórym powinno wysyłać się schemat systemu komunikacji miejskiej w Kielcach wraz z paczką rozkładów. Może wtedy zrozumieliby czym kończą się linie zewsząd dowsząd ;)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: STUDI » pt 15:27, 08 gru 2017

BB93 pisze:Niektórym powinno wysyłać się schemat systemu komunikacji miejskiej w Kielcach wraz z paczką rozkładów. Może wtedy zrozumieliby czym kończą się linie zewsząd dowsząd ;)


Lepszym jest dojazd z 2 przesiakami na co potrzeba półtorej godziny. Efekt widac wyraźnie większe niż rok temu komrki na wielu ulicach. Po 22-ej to już tylko taksówka.
Ostatnio zmieniony czw 18:18, 14 gru 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 16:23, 08 gru 2017

Dobre sobie, ale naprawdę niektórzy z tej siatki połączeń są zadowoleni. Oprócz oczywiście urzędników. Choć oczywiście takt na dużej części linii pogorszył się (dobitnym przykładem są tramwaje 4 czy 7). Problem leży w nieodpowiednim przygotowaniu reformy, nie w tym, że nie ma wszędzie dojazdu i przez całą dobę. Bo nie da się wszystkim dogodzić, potrzeba byłoby ze dwa razy więcej taboru niż jest i o 30% mniej świateł.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Graficzny » sob 20:26, 09 gru 2017

16 już też jeździ na stałe do Żabieńca?

Solar
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Solar » sob 21:03, 09 gru 2017

Nie, tylko na czas remontu Aleksandrowskiej.

Maxx
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pn 16:57, 31 lip 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Maxx » czw 14:30, 14 gru 2017

Hity od lutego. Powrót starego 64,57,78. H do Sapa. 75 do Ikea. 18 objazdowa 12. 63 do Dąbrowy(slajd ucieło). 65ab i po Maratońska i Jana Pawła. Żegnamy 88,95.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » czw 14:37, 14 gru 2017


BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: BB93 » czw 15:07, 14 gru 2017

Z 65 chyba lepszym rozwiązaniem byłoby nadanie odrębnych numerów, bo przez pół trasy dwa warianty jadą innymi ulicami.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mig » czw 15:23, 14 gru 2017

Maxx pisze:Żegnamy 88,95.

I 58A oraz 79. Zmiany in plus, brak mi tylko na tej liście powrotu 99.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » czw 15:31, 14 gru 2017

Ciekawe co w kwestii zmian w organizacji ruchu np. likwidacja lewoskrętu dla aut z Kilińskiego w Piłsudskiego(S->W).

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Graficzny » czw 17:37, 14 gru 2017

18 tylko w dni robocze i szczycie. 78 niby ma zawracać w obrebiu manufaktura / zachodnia.

Szkoda że 5 nadal kończy trase w niczym.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: STUDI » czw 17:39, 14 gru 2017

Linia 18 - Pomysł przedni, ale 18 na Bratysławską zaś 14 na Retkinię. Chyba że 18 całotygodniowa (taką być powinna) to OK, może być a 14 na stale na Bratysławską.

Linia 57 - Naprawa karygodnego błędu.

Linia 58 - W końcu powrót do normalności. Prościej, czytelniej...

Linia 60 - Utrzymywanie nadal idiotyzmu czyli utrudnianie dojazdu do centrum ma się w najlepsze. Lnia 60 powinna jechać na Dworzec Fabyczny.

Linia 64 - Tyle trzeba było czekać na oczywiste wydłużenie do Zachodniej? Dwie rózne trasy na Widzewie - tzn warian A w dni robocze a B w weekendy to nada porażka. Powinno być tak:
> Linia 64 - od Zachodniej do Niciarninanej jak obecnie dalej - Rokicińską i Augustów do Czajkowskiego.
> Linia 80 - od Wydawniczej - Piłsudkiego - Widzewską do US - w weekendy tylko do Wydawniczej. (po co dubel linii 10?)
> Linia 82 - Prosto Zakładowa - Przybyszewskiego - Niciarnianą do Wydawniczej

Linia 70 - Nie ma chyba sensu pchania jej na Rondo Pows. 1863. Jak ma jechac na Doły to puścić ją na Dw. PKS Północny.

Linia 68 - Idiotyczna proteza, zamiast usunąć przyczynę problemu byleby nie przyznać sie do błędu to robimy potworka.
Linia 75 - Tworzymy potworka z wariantami a miało nie być takich długich tras autobusowych.Tyle gadania o Przestrzennej. A może zrobić tak
> Linia 75 jak proponowane 75A
> Linia 68 zamiast do Ikei - trasą 75B przez Rude i dalej do pętli CZMP

Linia 78 - Jak widać trudno sie przyznać do błędu i stąd nieprzemyślany pomysł z wariantem Zachodnia. Za mało jest linii tramwajowych na Zachodniej w weekendy a na dodatek jadące stadem.

Linia 65, 73, 99 - Kombinowanie jak koń pod górę byleby nie przyznać się do błędu. 99 przywócić starą trasę (ŁTR nie jest wydolny) Zamiast robić 65A i 65B to 73 puścić przez Liściastą, Zgierską, Kniaziewicza, Hipoteczną, Kasprzaka, Żeligowskiego i daleje przez Nowe Sady na Lotnisko, zaś 65 przez Maratońską, Mickiewicza i dalej jak obecnie. Prosto i czytelnie.

Linia 79 i 87. Nie lepiej w miejsce obecnej 79 jeden z wariantów 87 przemianować na 79 i puścić Klonową, Hipoteczną z kółkiem po Pojezierskiej / Brzóśki / Limanowskiego? Linia co 24 minuty to żadna linia na Radogosz Wsch. Ew jak starczy taboru to wzmocnić 59.

Linia N3 - wydłużona przez Demokratyczną przynajmnieje do Pabianickiej (nawet tylko co drugi kurs)
Linia N4 - na wprost Pabniacką
Linia N6 - przynajmniej co drugi kurs - wydłużony Warszwską, Łupkową, Styrykowska do Łodzianki tam gdzie miałą pierwszy raz pętlę.


Nadal mamy pokaz marnowania kasy wybudowany megalomański PAT z wiaduktami szkoda tylko, że autobusy stamtąd usunięto.


PS.
Opcja 1:
Linia 18 - na Radiostację
Linia 43 - na Telefoniczną. (45 i 46 nie dowożą do głownego ciągu komunikacyjnego) Jeśli miejsca styknie na pętli to 18 tu może krańcować)
Linia 45 - na Koziny wzmacniamy linię 7
Linia 46 - na Północną.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » czw 18:32, 14 gru 2017

60 - wyjazd z pętli Wydawnicza przez skrzyżowanie marszałków (żeby można było się przesiąść z trasy WZ), ale wjazd na nią... nadal przez Nawrot, z pominięciem ww. skrzyżowania... Dlaczego?

Ciekawe, jak będzie wyglądać 56. Czy będzie to normalna, regularna, całodniowa linia? Tak jak teraz autobusy do Starowej Góry (75 w dni robocze, 56 w weekendy)? Kursy co godzinę? To PKS-em Tuszyn-Łódź już nikt ze Rzgowa nie będzie jeździć...

Zgodzę się, że 65A i 65B powinny mieć osobne numery. Na zbyt długim (i zbyt miejskim) odcinku biegną różnymi trasami. Biorąc pod uwagę, że nowe 65 to hybryda starych 65 i 88, logicznym byłoby wykorzystać tu właśnie numer 88.

78 - moim zdaniem jednak do pl. Wolności powinno dojeżdżać. Albo je po prostu scalić z 87...

I nie wiem, czy wjazd w Rojną jest faktycznie pożądany przez większość zainteresowanych tą linią. Nie jest tak, że dla mieszkańców Teofilowa jest ona niedostępna, bo jedzie Aleksandrowską - a powinna zapewniać jak najszybszy dojazd mieszkańcom Aleksandrowa.

Ale pewnie wydłużenie 78 będzie powiązane z cięciami na 96, i stąd taka decyzja.

Fajnie, że przywracają 57 na pełnej trasie, jednocześnie pozostawiając 85.

Linia 18 się przyda - choć pewnie powstanie ona kosztem 12.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mateeusz » czw 18:48, 14 gru 2017

Z tego co ja widzę w tych materiałach, to jeszcze nie wiadomo czy 78 pojedzie do Placu Wolności czy do Zachodniej, nawet chyba zaznaczyli, że jest to uzależnione od rozpoczęcia rewitalizacji Placu. A co do przejazdu przez Rojną, to nie raz czekając na przystanku czy jadąc 96 słyszałem narzekania, że brakuje tej linii.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 18:50, 14 gru 2017

A o Politechniki to już zapomnieli... 17 chyba nadal do pl. Niepodległości w weekend (już mogłaby jeździć, na upartego, na Koziny - przypuszczając, że już tej pętli na placu Wolności nie będzie, a za rok zaczną się prace). Ale to nic. Reforma pisana na kolanie, korekta teraz podobnie, następna reforma (jak skończy się WZII) chyba też (co już nie stanie się za władzy PO, a już pewnie PiS).

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » czw 19:09, 14 gru 2017

Nie no, mam nadzieję, że kiedyś nowa reforma się odbędzie (najlepiej związana z powiększeniem budżetu na KM), nie bądźmy aż takimi skrajnymi pesymistami.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mig » czw 19:18, 14 gru 2017

Kpc21 pisze:60 - wyjazd z pętli Wydawnicza przez skrzyżowanie marszałków (żeby można było się przesiąść z trasy WZ), ale wjazd na nią... nadal przez Nawrot, z pominięciem ww. skrzyżowania... Dlaczego?

Ciekawe, jak będzie wyglądać 56. Czy będzie to normalna, regularna, całodniowa linia? Tak jak teraz autobusy do Starowej Góry (75 w dni robocze, 56 w weekendy)? Kursy co godzinę? To PKS-em Tuszyn-Łódź już nikt ze Rzgowa nie będzie jeździć...

Zgodzę się, że 65A i 65B powinny mieć osobne numery. Na zbyt długim (i zbyt miejskim) odcinku biegną różnymi trasami. Biorąc pod uwagę, że nowe 65 to hybryda starych 65 i 88, logicznym byłoby wykorzystać tu właśnie numer 88.

78 - moim zdaniem jednak do pl. Wolności powinno dojeżdżać. Albo je po prostu scalić z 87...

I nie wiem, czy wjazd w Rojną jest faktycznie pożądany przez większość zainteresowanych tą linią. Nie jest tak, że dla mieszkańców Teofilowa jest ona niedostępna, bo jedzie Aleksandrowską - a powinna zapewniać jak najszybszy dojazd mieszkańcom Aleksandrowa.

Ale pewnie wydłużenie 78 będzie powiązane z cięciami na 96, i stąd taka decyzja.

Fajnie, że przywracają 57 na pełnej trasie, jednocześnie pozostawiając 85.

Linia 18 się przyda - choć pewnie powstanie ona kosztem 12.

56 - regularna linia, choć wiadomo, z taką liczbą kursów wyciśnie się w porywach ok. 30-40-minutową częstotliwość. Część kursów do Ptak Outlet, reszta do Tuszyńskiej.
78 - i tak długo by nie pojeździł na pl. Wolności, bo pewnie w przyszłym roku zamkną plac. Puszczenie tej linii przez Rojną jest na zasadzie coś za coś, chcecie mieć linię do centrum Łodzi to musi ona przydać się i jej mieszkańcom, a na Rojnej wiadomo, potok jest wysoki a i sporo uczniów z Teofilowa zyska bezpośredni dojazd do szkół na Drewnowskiej.
Cięć na 96 nie będzie. Jedyne cięcia to likwidacja 12A, 58A, 88, 95 i 79, zmniejszenie częstotliwości 85 oraz wprowadzenie międzyszczytów na 80 i 83.
87 nie scalisz z 78 bo jednak na Żubardziu coś musi zostać, a przegubem pod WORDem nie wywiniesz.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość