Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » śr 20:24, 05 kwie 2017

Bez całkowitego przemodelowania rozkładów jazdy ten "układ komunikacyjny" się nie przyjmie.

Mózgi z ZDiT właściwie na własne życzenie wylali na siebie kubły pomyj i nieżyczliwości. Do takiego, a nie innego przebiegu tras można przywyknąć i korzystać z nich po nowemu. Kwestia czasu. Niestety, obecne rozkłady nie dają nawet pretekstu, ażeby spojrzeć na "dzieło" BSM i ZDiT nieco przyjaźniejszym okiem. Gdyby przykryć nieciekawe i oszczędnościowe trasy korzystnymi rozkładami, wówczas akcenty rozkładałyby się bardziej in plus.

Byle do 2018.

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: M. Kaźmierczak » śr 21:10, 05 kwie 2017

Arinera pisze:
To mu to powiedz, a nie jojczysz po forach...


Jakiś problem rzeczniku rzecznika?

Lokaj znalazł lokaja... komedyja.

Wycieczki personalne źle świadczą o wierze we własne argumenty. Polecam również zapoznać się z rolą rzeczników prasowych i mechanizmami, którymi się kierują. Tyle. Szkoda mojego cennego czasu na bezsensowne dyskusje z ignorantami... anonimowymi ignorantami.
Ostatnio zmieniony śr 21:24, 05 kwie 2017 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » śr 21:23, 05 kwie 2017

Towarzystwo wzajemnej adoracji. Kącik koleżeński. Odcinek 3.
Daruj sobie. Napisałem, że dzisiejsza wypowiedź rzecznika Grochali mnie rozczarowała. Tylko tyle. Zero jakichkolwiek wycieczek personalnych. A ty jak wierna suka Saba broniąca swojego pana, przywdziałeś sierść rzecznika rzecznika.
EOT. Spływ.

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: M. Kaźmierczak » śr 21:33, 05 kwie 2017

Arinera pisze:Towarzystwo wzajemnej adoracji. Kącik koleżeński. Odcinek 3.
Daruj sobie. Napisałem, że dzisiejsza wypowiedź rzecznika Grochali mnie rozczarowała. Tylko tyle. Zero jakichkolwiek wycieczek personalnych. A ty jak wierna suka Saba broniąca swojego pana, przywdziałeś sierść rzecznika rzecznika.
EOT. Spływ.

Anonimy mają to do siebie, że szczekają jak ratlerek na forach.

Nie chodzi o wycieczki personalne w stronę Grochali, tylko moją. Czy rzecznik prasowy jest osobą decyzyjną? Nie. Jego zadaniem jest reprezentowanie firmy w szeroko rozumianych działaniach związanych z public relations. Bez względu na to czy to będzie MPK czy inne przedsiębiorstwo, zawsze będzie stał po stronie pracodawcy i zawsze będzie bronił jego interesów. Za to mu płacą, więc czego się spodziewałeś? Prawda jest taka, że rzecznicy mają zwykle gówno do dodania i tak na prawdę niewiele mogą, więc pomyśl o tym, zanim zaczniesz hejtować. Zwykle to na nich skupia się cała burza związana z posunięciami, na które nie mają wpływu. Kumaci doskonale zdają sobie z tego sprawę, niekumaci jojczą jacy to oni źli i ochydni. Znam Sebastiana, bo jestem z prasy, więc jeśli uczestniczę w różnego rodzaju wydarzeniach, trudno żeby przez lata nie wypracować sobie pewnych znajomości. Zmartwię Cię, ale nie jest to bynajmniej mój bliski znajomy z kącika wzajemnej adoracji...
Sam hejtuję siatkę, bo jest nieprzemyślana, zrobiona na kolanie, lecz nie skupiam swojego niezadowolenia na MPK, bo akurat w tej sprawie ma najmniej do gadania, a jego pracownicy sami są zirytowani debilnymi zaleceniami ze strony podmiotów, którym podlegają... Czas zejść na ziemię i nabrać trochę ogłady.
Ostatnio zmieniony śr 22:33, 05 kwie 2017 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 5 razy.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » śr 21:35, 05 kwie 2017

Kpc21 pisze:Istnieje jeszcze opcja zrobienia z niej linii szczytowej, ale nie wiem, czy tego chcemy.


To też byłoby wyjście, skoro ja czy Arinera widzimy raczej niezbyt dobre potoki, a inne 2-3 osoby dobre napełnienia (chociaż zwykle mowa o ścisłym wręcz szczycie)... 18-21 byłem u znajomych na Żeromskiego/Kopernika i miałem idealny podgląd na tramwaje.

Z tego co widziałem (chociaż no po paru dniach ciężko oceniać), to ta linia po 19 mogłaby w ogóle nie kursować. Pustki w obu kierunkach (kurs po 20:30 w stronę Kurczaków miał jeśli dobrze widziałem z 1 piętra kamienicy 9 pasażerów na 2 wagony. 15 najlepiej zapełniona, 17 gorzej, ale zwykle siedziska wszystkie zajęte w obu kierunkach, lub pojedyncze wolne. Skorelować tylko 15/17 z 8 przy Mickiewicza i wieczorem zrobić jak najmniej uciążliwą przeesiadkę. Mając "patologię" na 4,7,17 trzeba szukać oszczędności.

Z innych rzeczy 65 na razie "wietrzy" się na Żeromskiego. 1-2 osoby maks na kurs.

Kolejną oszczędnością byłoby 12A. Nigdy nie zrozumiem bronienia tej linii przez kogokolwiek... To powietrze wozi :shock: :evil: O wiele lepiej wywalić to i 14 wydłużyć do Retkini. Z moich pobieżnych wyliczeń wynika, że wydłużenie w robocze 14 za 12A dałoby też oszczędności (ok 30-35% wozokm z 12A zostałoby do rozdysponowania na inne linie).

Tymczasem na FB na różnych grupach sporo ludzi pisze, że chce częściej 8 nawet kosztem 16, która "w ogóle ich nie urządza, bo nie dojeżdża do PC". Tak więc opinii jest bardzo wiele (tutaj niektórzy pisali, że po co 8, jak 16 da dojazd w inne miejsca - jak widać inni chcą więcej 8 niż 2 kierunki) i badania potoków w październiku powinny być bardzo skrupulatnie zrobione.
Ostatnio zmieniony śr 21:51, 05 kwie 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » śr 21:45, 05 kwie 2017

Skoro BSM tak bardzo zależało na relacji Plac Niepodległości - Plac Barlickiego, wystarczyło przedłużyć stare 72 bez rozwalania komunikacji dojeżdżającym do Nowych Sadów i w rejon ZUS-u.
Południowa Łódź zachowałaby połączenie z PŁ oraz zyskałaby bezpośredni dojazd do WAM, Zielonego Rynku oraz linii wiodących na północ.

Napiszę to już teraz, badania potoków będą z założenia niewiarygodne. Jak można zweryfikować faktyczne napełnienie linii 73 i 99 na wspólnym odcinku 6 przystanków, skoro obie linie przez prawie cały dzień kursują w tych samych godzinach?

Ciekawie też zapowiada się przystanek AT Zgierska-Manufaktura. Z informacji medialnych zrozumiałem (jeśli błędnie, prośba o sprostowanie), że będą z niego korzystać wszystkie linie kursujące tym ciągiem, czyli 59, 73, 79 i 96 plus oczywiście tramwaje obok. Ogółem, w szczycie przybędą 23 kursy dla tego przystanku. 59, 73 i 79 będą zblokowane podczas lewoskrętu w Ogrodową, a 96 jak "blokowało", tak będzie "blokować" tramwaje podczas skrętu w Próchnika (10x/h). Moim zdaniem, przystanek przy Manu dla autobusów powinien powstać od samego początku, ale czy obecnie skórka jest warta wyprawki?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » śr 22:13, 05 kwie 2017

Jordi pisze:18-21 byłem u znajomych na Żeromskiego/Kopernika i miałem idealny podgląd na tramwaje.

Tyle, że to są godziny, w których pustki spotkasz nawet i w 10 czy 11.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » śr 22:14, 05 kwie 2017

Tam powinno być A+T.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: SzK » śr 22:32, 05 kwie 2017

Trochę się tutaj niektórzy doczepili linii 16, jakby to był największy problem.

Ja bym dał tej linii szansę, bowiem obsługuje ciekawe relacje i łączy kilka generatorów ruchu (Teofilów, Żabieniec, Żubardź, Dw. Kaliski, PŁ, Sukcesję, Szpital WAM, Szpital Kopernika, Górną). Linia ta powinna też jeździć w weekendy - nie 17ka do Telefonicznej a właśnie 16-ka, która wzmacniała by 15-kę na Politechniki i Żeromskiego. Na Pabianickiej w weekendy powinna być częściej niż co 15/20 minut 11-ka. Mało tego zrezygnowałbym w ogóle z linii 17 oraz 11A wzmacniając 11-kę na całej trasie do 6 minut.

Wtedy mamy na ciągu Paderewskiego - Politechniki linie 15 i 16, każda co 12 minut, łącznie co 6, a na Pabianickiej 11-kę co 6 minut.
Tramwaje na Rondzie L.L. powinny być tak ułożone, że co 3 minuty (w DP) podjeżdżają pojazdy na przemian na Pabianickiej i Paderewskiego, aby można było przesiąść się w ciągu tych 3 minut albo z 11 na 15/16, albo z 15/16 na 11-kę.

I analogicznie 15/16 na Politechniki z Telefonicznej i Teofilowa powinny podjeżdżać na przemian co 3 minuty z 11-kami na Pabianickiej w kierunku Chocianowic, aby były zawsze 3 minuty na przesiadkę z 11-ki na 15/16 oraz z 15/16 na 11-kę.

Ile razy widziałem linię 15A (obecnie 17) na Pabianickiej, to jej napełnienie pozostawiało wiele do życzenia. Może pojedyncze kursy rano wyglądały dobrze, ale ogólnie kiepsko.

A co z 41? O ile nie będzie zlikwidowane z uwagi na śmierć techniczną linii do Pabianic, to powinno się je wcielić w linię 11. Jeżeli raz na 24 minuty trafi się na 11-ce skład wysokopodłogowy, nie pogorszy to de facto oferty.

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: M. Kaźmierczak » śr 22:44, 05 kwie 2017

Arinera pisze:Ciekawie też zapowiada się przystanek AT Zgierska-Manufaktura. Z informacji medialnych zrozumiałem (jeśli błędnie, prośba o sprostowanie), że będą z niego korzystać wszystkie linie kursujące tym ciągiem, czyli 59, 73, 79 i 96 plus oczywiście tramwaje obok. Ogółem, w szczycie przybędą 23 kursy dla tego przystanku. 59, 73 i 79 będą zblokowane podczas lewoskrętu w Ogrodową, a 96 jak "blokowało", tak będzie "blokować" tramwaje podczas skrętu w Próchnika (10x/h). Moim zdaniem, przystanek przy Manu dla autobusów powinien powstać od samego początku, ale czy obecnie skórka jest warta wyprawki?

A+T bym tego nie nazwał, bo przystanki zlokalizowane będą obok torowiska, więc "przesiadkowicze" zmuszeni będą do przedarcia się przez jezdnię. O ile manewr jest zrozumiały w stronę pl. Wolności - przy przetrasowaniu 79, zapewniona będzie przesiadka na ŁTR i 96 dla mieszkańców okolicy Drewnowskiej, a na prawoskręcie na parking jest jako taka przestrzeń, to nie za bardzo mogę pojąć, jak ZDiT wyobraża sobie przystanek po drugiej stronie ulicy. Tam nie ma na to kompletnie miejsca. Przy zagęszczonym ruchu ulicznym zgotują uczestnikom ruchu niezły sajgon.
O A+T z prawdziwego zdarzenia nie ma mowy. ZDiT w oświadczeniu przyznał, że nie ma na to pieniędzy.

Ta sytuacja to doskonały przykład jak nieprzemyślane były pewne posunięcia. Przecież już przy okazji planowania, przy założeniu, że dochodzą 2 dodatkowe relacje tramwajowe, specjaliści powinni przeprowadzić stosowne symulacje, które sprawdziłyby, czy skrzyżowanie Zachodnia/Legionów się po prostu nie zapcha. Jak widać temat olano i mamy piękne, wiosenne kwiatki. Testy na żywym organizmie? Nie tędy droga.
Ostatnio zmieniony śr 22:59, 05 kwie 2017 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 2 razy.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » śr 22:53, 05 kwie 2017

Ty naprawdę piszesz o przesiadce na RLL w takiej formie w jakiej jest?? Gratuluję... Gro pasażerów 17 koło południa to osoby starsze - ganiać je po 200-300 metrów po najniebezpieczniejszym rondzie w Łodzi...

Przesiadka na RLL to jest najgorsza w tym mieście i to ewidentnie.

15 co 12 na Pomorskiej z niewydolnymi 45/46 - też o tym nie pomyślałeś.

Co prawda minęły 3 dni dopiero, ale dla mnie 16 totalnie nie ma potoków na 12 cały dzień.

Ja codziennie praktycznie jeżdżę 17 w różnych porach i dziwnie w szczycie do Dubois/Rudzkiej w 80% kursów są zajęte wszystkie miejsca siedzące - jeśli to zły wynik raptem 3 przystanki przed pętlą, to ja nie wiem czym jest pustawa 16 na Politechniki około 17:00 :(

Nie mówię nie 16 piszę to któryś raz z kolei, jakby niektórzy tego w ogóle nie zauważali ;) Trzeba zobaczyć, czy potoki prócz szczytu się rozwiną, ale czy to naprawdę jest tak megapotrzebna linia, gdy znowu ucięto kasę na KM przy okazji "rewolucji"? Tu jest miejsce do dyskusji.

Co do 11, to gdyby faktycznie w weekendy była częściej (sobota 8-15 co 7/8, 15-21 w soboty i niedziele chociaż 10-19 co 10) na CAŁEJ trasie, to wtedy nawet możnaby tę 17 usunąć. W tej chwili z Pabianickiej są 3/4 kursy jadące gdziekolwiek dalej niż na "zadupie centrum" czyli Plac Niepodległości, a wiadomo, że przesiadki w weekendy są gorsze niż w robocze i dłużej się czeka na inne linie. Także ten pomysł jest dobry :D



Dziś wracałem 17 i było niezłe napełnienie tuż po 21:00 (do RLL większość miejsc zajęta, dalej gorzej, no ale pora robi swoje). Czekając na 62 przy Dubois jechała 11 do Ikei - miała ponad połowę miejsc zajętych - jak na wieczór spoko rezultat - puste jechało 50A do Gadki. 62 ze mną licząc z Dubois na Chojny 4 pasażerów.

Mimo wszystko jest jednak całkiem niezła alternatywa dla 16, ale wiadomo, że nie od zaraz - trzeba zobaczyć czy coś w kwestii potoków się zmieni czy nie tak jak pisałem powyżej :)

50 lub 72 można bez problemu dać na Kaliski przez Mickiewicza (albo w kierunku Kaliskiego nawet Radwańską, Parkową, JPII). Wtedy dodać szczytową 8 i jest świetna przesiadka na Teofilów - 10-20 metrów do przejścia z autobusu na tramwaj. Nie dość, że szczyt 12, między i wieczór 20 (dużo lepiej niż 16, a że 12m jeżdżą, to co 12 minut byłoby napełnienie skoro 2 wagony 16 co 24 mają), to wygodniej bo wyłącznie na niskaczach, a korków jakoś sporo być nie powinno moim zdaniem. No i w weekendy byłoby dobre połączenie (50 jeździ co 20, a 72 co 20-30). Tylko przy PŁ tramwaje i autobusy musiałby mieć przystanki wspólne podwójne, żeby nie biegać po ulicy. Przy Wróblewskiego to samo. Chociaż jak ktoś miałby jechać dalej niż na Kaliski (Żubardź, Teofilów) to automatycznie mógłby iść na autobus.

Ja osobiście nawet wyczekuję mojego jutrzejszego testu najnowszej linii tramwajowej w naszym mieście XD

74 jest zupełnie nieprzydatne po 3 dniach od Barlickiego do PN się "wietrzy" jak 65 przy WAM. Skrócić do Barlickiego, albo puścić z powrotem na Wydawniczą, ewentualnie Dworzec Fabryczny. Marnują się wozokm na tej linii strasznie i to sporo bo z jednego placu na drugi jest prawie 5km (na Fabryczny 2km, na Wydawniczą niecałe 3km)...

Poza tym jak ktoś z Politechniki czy RLL jedzie na Barlicki, to wsiada w 15/17 - z przystanku przy Zielonej jest AŻ 150 metrów do rynku, a z Niepodległości to nie wiem po co na Barlicki z Górniaka jechać - oferta ta sama, a nawet na Górniaku większa...

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » śr 23:04, 05 kwie 2017

Przesiadka na RLL to jest najgorsza w tym mieście i to ewidentnie.

Oj nie, są gorsze, i to niedaleko, np. na Rondzie Broniewskiego czy węźle Paderewskiego-Rzgowska.
Przesiadki 15 w stronę Politechniki<->11 w stronę centrum i 15 na Kurczaki<->11 do Ikei, czyli te, które w tej chwili zastępuje 17 to akurat jedyne w miarę przyjazne przesiadki na rondzie. Dużo gorsza jest przesiadka z 15/69 w stronę Chojen na 11/41 w stronę centrum, a takiej relacji nikt nie postuluje.
Skanalizowanie ruchu na RLL jak dla mnie nie byłoby aż tak głupim pomysłem, bo co prawda trzeba by się było przesiąść, ale za to każdy z przystanków miałby takt 6 minut w swoją stronę.

A odległości zmierzyłem - to raptem 100-115 metrów. 300 metrów jest do przejścia przy przesiadce 69<->11. Niewiele mniej przy przesiadce 15 na Kurczaki<->11 do centrum, takiej relacji też nikt nie planuje.
Ostatnio zmieniony śr 23:08, 05 kwie 2017 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » śr 23:05, 05 kwie 2017

Tam nie ma na to kompletnie miejsca. Przy zagęszczonym ruchu ulicznym zgotują uczestnikom ruchu niezły sajgon.


Ale jest ładnie, są kwiatki, rabatki...

ZDiT w oświadczeniu przyznał, że nie ma na to pieniędzy.


Dlatego bezczelnie wyciąga łapę po półtora miliona należnego za promocję "układu komunikacyjnego".

Przystanek dla autobusów bezpośrednio przy Manufakturze należy się pasażerom jak psu (znów to porównanie :D bez urazy :lol: ) zupa, ale ostatnie poczynania ZDiT sugerują, że wspomniana instytucja goni w piętkę. Jest odrętwiała i kompletnie pogubiona. Chyba czeka na nową władzę...

Obawiam się, że przy obecnym układzie na skrzyżowaniu Ogrodowa-Zachodnia, dodatkowy przystanek tylko spotęguje korki.
W stronę obu Radogoszczy, przystanek ten będzie bił rekordy popularności. Pasażerowie mieszkający w oddalonych od tramwaju blokach (większość) z całą pewnością wybiorą autobus. I tak w koło Macieju. ZDiT z jednej strony chce ograniczyć dublowanie tramwajów, a z drugiej zwiększa atrakcyjność przewozów autobusami na konkurencyjnej trasie.

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mateeusz » śr 23:06, 05 kwie 2017

Jordi, to, że jakaś linia nie wozi pasażerów upchanych jak sardynki w puszcze to nie znaczy, że nie jest potrzebna. Idąc Twoim tokiem rozumowania, można wysłać przeguby zamiast Vero, stwierdzić że połowa miejsc siedzących wolna, więc linia nadaje się do zawieszenia. Zresztą, wszyscy już znają Twoje zdanie na temat linii 16, nie musisz się jej czepiać w każdym poście tutaj czy na SSC. ;)

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » śr 23:15, 05 kwie 2017

Znowu to samo. Człowiek nawet jak napisze, że nie jest linii totalnie przeciwny, to post, że "dlaczego tak jej nie chcę".

NIE JESTEM PRZECIWNY 16, ale widzę inne sposoby na dobrą ofertę z PŁ na Teofilów wobec ewidentnych braków na innych liniach tramwajowych i nie tylko chodzi o 17. Tyle ;)

@Px33, dodaj tylko to, że w szczycie naprawdę ciężko przejść choćby z 11 na 15 (południe-wschód) - no i tramwaje musiałyby być bezwzględnie punktualne (chyba nikt nie wierzy w to, że szybko OSSR zacznie dobrze działać :P ), to starsze osoby "na styk" może by się wyrobiły.

Co do Paderewskiego/Rzgowska - tam ile jest linii jadących praktycznie w całe miasto - w każdą stronę coś się znajdzie. 15/69 najlepsza przesiadka w stronę Rzgowskiej to Tuszyńska i Zaolziańska - dwa światła, ale bezpiecznie. A w drugą stronę to Karpacka. Koszmarna przesiadka jest na 1, bo trzeba "drałować" dobre 300 metrów na autobus czy to na Kraszewskiego, czy przy białym kościele (ciekawe czy podczas Tramwaju dla Łodzi coś wykombinują). Rondo Broniewskiego to tu się zgadzam też jest porażką na całej linii, jednakże też z takiej 70 na 13 można się przesiąść dalej na ŚR na przykład. Gorzej z 69, 72. Dąbrowa jak chce jechać do centrum wybiera autobus, niż przesiadkę na RB na 13.

Na RLL najgorsze przesiadki przy braku 11 będą na 69, a też czasami nieco osób się przesiada z 69 na 17 przy Obywatelskiej lub RLL. Przy zostawieniu 11 przesiadka z niej na 69 na Retkinię to... 325 metrów. W stronę Ikei lepiej, bo "tylko" 240 metrów.

Niestety stworzono u nas "antyprzesiadkowy" system, bo infra jest totalnie do tego nieprzygotowana. Pabianicka jest tego doskonałym przykładem z swoimi podziemnymi przejściami na aż 4 przystankach. :evil:

Sporo osób z Rzgowa czy Rudzkiej jedzie rano 50 do Pabianickiej (zwykle P/JPII) i przesiada się na 17. Przesiadka z autobusu na tramwaj na RLL też do najwygodniejszych nie należy.

Dodam tylko, że na Kuraku wiele starszych osób narzeka, że nie ma z Paderewskiego linii na Plac Niepodległości, choćby przekierowanego 57. 15-16 razem co 6 tego nie rozwiązuje.
Ostatnio zmieniony śr 23:34, 05 kwie 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » śr 23:20, 05 kwie 2017

@Px33, dodaj tylko to, że w szczycie naprawdę ciężko przejść choćby z 11 na 15 (południe-wschód)

Przy korkach przechodzi się łatwiej bo łatwiej się władować na przejście jak samochody jadą wolniej :P

no i tramwaje musiałyby być bezwzględnie punktualne (chyba nikt nie wierzy w to, że szybko OSSR zacznie dobrze działać :P ), to starsze osoby "na styk" może by się wyrobiły.

Przesiadka między takimi silnymi ciągami raczej nie byłaby synchronizowana, ale akurat punktualność w stronę centrum powinna być dość łatwa do zapewnienia.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: SzK » śr 23:24, 05 kwie 2017

Ty naprawdę piszesz o przesiadce na RLL w takiej formie w jakiej jest?? Gratuluję... Gro pasażerów 17 koło południa to osoby starsze - ganiać je po 200-300 metrów po najniebezpieczniejszym rondzie w Łodzi...


Bez przesady, 200-300 metrów (tam jest de facto 120-160 m) to w warunkach łódzkich bardzo dobra przesiadka. I wskazane przeze mnie przesiadki to de facto najwygodniejsze z możliwych na tym rondzie. To, że rondo jest niebezpieczne - tak, w porządku, ale fakt ten sprawia, że ludzie są bardziej skłonni uważać, więc przez to ich bezpieczeństwo jest... nieco większe.

15 co 12 na Pomorskiej z niewydolnymi 45/46 - też o tym nie pomyślałeś.


Oczywiście że pomyślałem, 15 oraz 45/46 to dwie linie dające w sumie częstotliwość 6 minutową - wystarczającą.
A jeżeli już okaże się to za mało, to mamy możliwość bezbolesnego skierowania na Pomorską linii 43A/B.
Dlaczego nazywać 45/46 niewydolnymi. To tramwaj jak każdy inny.

Bardzo duża wymiana pasażerów występuje na Placu Wolności, nie musi być koniecznie z Pomorskiej tramwajów co 6 minut, które jadą wspólną trasą aż do Al.Politechniki.

Nie mówię nie 16 piszę to któryś raz z kolei, jakby niektórzy tego w ogóle nie zauważali ;) Trzeba zobaczyć, czy potoki prócz szczytu się rozwiną, ale czy to naprawdę jest tak megapotrzebna linia, gdy znowu ucięto kasę na KM przy okazji "rewolucji"? Tu jest miejsce do dyskusji.

Ja osobiście nawet wyczekuję mojego jutrzejszego testu najnowszej linii tramwajowej w naszym mieście XD


Aby testować linię 16, trzeba najpierw zwiększyć częstotliwość do 12 minut, poczekać 2-3 miesiące i wtedy przeprowadzić badania napełnień i sprawdzić co się dzieje. Na razie jest za wcześnie na wnioski co do tej linii. Oprócz tego, że częstotliwość 24 minuty jest dla linii miejskiej bez sensu.

A co do decyzji związanych z liniami 11, 15, 16, 17 to doprawdy trzeba się zdecydować, czy robimy system przesiadkowy, czy nie.
Na Rondzie nie ma innej możliwości sensownego skoordynowania linii jak puszczenie tramwajów co 6 minut Pabianicką i co 6 minut ciągiem Politechniki-Paderewskiego albo 4 linii co 12 minut we wszystkich 4 relacjach z zachowaniem częstotliwości 6 minut na w/w ciągach.
Ostatnio zmieniony śr 23:29, 05 kwie 2017 przez SzK, łącznie zmieniany 1 raz.

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » śr 23:25, 05 kwie 2017

Jutro przetestuję 16-tkę, będzie obiektywna relacja :D

Widziałem dzisiaj dwie 17-tki w kierunku RLL, które w godzinach pozaszczytowych miały więcej paxów niż 15-tka.
Problem z 15 i 17 generują odcinki studenckie i rozwidlenie przy rondzie.
Ja bym w ogóle usunął 17-tkę i puścił 15-tkę na Kurczaki, nawet z obecną częstotliwością. Wtedy 11-tkę dajemy w całości na Choćki. Problem z nazewnictwem, dezorientacją pasażerów, nierównomiernym napełnieniem znika.

Kwestią otwartą pozostaje częstotliwość 15 i 17. Są to linie typowo studenckie, o bardzo wrażliwym (czytaj nierównomiernym) napełnieniu, ściśle uzależnionym od zajęć akademickich. W poniedziałek może się zdarzyć, że 15/17 rano jeżdżą pustawe, poza szczytem zapełnione, we wtorek odwrotnie, a w środę przez cały dzień obserwujemy szczyt przewozowy. Do tego dochodzą okresy świąteczne i ferie. Wówczas obie linie (17 rozumiana jako 15A) jeżdżą po prostu puste. Połączenie obu akademickich części miasta jest doskonałym rozwiązaniem dla studentów, ale zmorą dla funkcjonalności rozkładu jazdy. Sytuację dodatkowo pogarsza fakt, że 15 i 17, w przeciwieństwie do 12, nie podjeżdżają pod dworzec i nie mają tras poprowadzonych przez bardzo duże osiedle, co pozwala rekompensować ubytek pasażerów-studentów w dni bez zajęć akademickich.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » śr 23:33, 05 kwie 2017

Co do RLL może rozwiązaneim byłaby taka przebudowa?
Obrazek

Pozwala to nam wtedy na dużo większe zmiany w układzie linii, a pasażerowie by nie musieli biegac.
Al. Politechniki i tak będzie wymagać remontu. Fakt wydłużyłoby to czas przejazdu, ale z drugiej strony bardzo wygodne przesiadki by były.

Nawet nie wiem czy przystanki Paderewskiego-RLL by były potrzebne.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » śr 23:38, 05 kwie 2017

A może we wszystkich relacjach przystanki i przed, i za skrzyżowaniem?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości