Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » wt 19:58, 04 kwie 2017

Moje zdanie jest takie, że ze zmianami trzeba się wstrzymać. Nawet, zgodnie z Bużałkowymi planami, do jesieni. Na chwilę obecną nie wszyscy zdążyli się zorientować, jakie połączenia mają w ogóle do wyboru, nie mówiąc już o tym, które z tych możliwych będzie dla nich najdogodniejsze.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

michalzgierz1989
Czasem wpada
Posty: 63
Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: michalzgierz1989 » wt 20:03, 04 kwie 2017

w TV Centrum Zgierz mówili że przesiadki w Łagiewnikach wcale nie takie gwarantowane, na Miejscu Zgierza to bym się wycofał i puścił Autobus z Markabu do Łagiewnik, jechałem wczoraj 45 i 46 to się wloką jak ślimaki dodatkowo dzisiaj na Łódzkiej w Zgierzu było KUKU z Samochodem co zaowocowało spacerkiem na Kurak, ale na Fabryczny to ja dziękuje kup jakieś delikatne zwierzę w Warszawie i spore ryzyko że żywe nie dojedzie a mowa o koralowcach Twardych :) w Łodzi jest bryndza jeśli chodzi o akwarystykę morską

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » wt 20:09, 04 kwie 2017

Mat, niech puszczą w relacji WAM - Plac Barlickiego jedną linię. A tu nam zaserwowali taki zbyteczny dobrobyt i to w sytuacji, gdy spod ZUS-u zabrano bardzo popularne 74, pozostawiając jedynie 83.

Duuuuużo pracy przed ZDiT i BSM w celu optymalizacji obecnej siatki. Pytanie, czy ten beton można w jakikolwiek sposób zmiękczyć...

KPC21 - Jak można się wstrzymać? Niektóre zmiany wymagają natychmiastowej korekty.
Podam przykład rozkładu linii 73 i 99. Przez 6 przystanków, a więc połowę swojej trasy, 73 kursuje od wczesnych godzin rannych do szczytu popołudniowego włącznie TAK SAMO jak 99 (rozkład wygląda jak kopiuj-wklej). Wg Bużałkowego zamysłu mieszkańcy 11-ego Listopada - Włókniarzy i Liściastej otrzymali dwie często jeżdżące linie. W praktyce zamiast faktycznej częstotliwości co 6 minut na tym odcinku, mamy do czynienia z 12 minutowym taktem. Na przystanek przez cały dzień podjeżdżają jednocześnie 73 i 99, a potem 12 lub 20 minutowa dziura.

Tego typu patologia nie może czekać do maja.


ale na Fabryczny to ja dziękuje kup jakieś delikatne zwierzę w Warszawie i spore ryzyko że żywe nie dojedzie a mowa o koralowcach Twardych :) w Łodzi jest bryndza jeśli chodzi o akwarystykę morską


HAHAHA :D :D
Przepraszam za OF, ale rozwalił mnie ten komentarz :D

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » wt 20:50, 04 kwie 2017

Sprawozdanie z dzisiejszego popołudnia.

62 o 16:05 z Starorudzka/Demokratyczna

Ruszył z 14 osobami na pokładzie. Przy TG 20 pasażerów, przy Lidlu na Paradnej 23. Najwięcej pasażerów było przy osiedlu Matek Polskich - 27. Na Paradnej minęliśmy 62 do Bioparku z około 15 osobami na pokładzie.

70 już przy Szpitalu większość siedzeń zajęta, a to pierwszy przystanek za pętlą O.o Ja wsiadłem w 75 i tu szok. Przy cmentarzu na Rzgowskiej było już ponad 50 pasażerów w krótkim autobusie :) I co najlepsze to dopiero 2 dzień, a sporo osób wysiadło przy Śląskiej, czy Kruczkowskiego, czyli na nowym kawałku trasy. Od Dąbrowskiego zaczęło ubywać ludzi. Przy Piłsudskiego zostało niewiele ponad 10 pasażerów.

Minęliśmy m.in. w miarę napełnioną 5 pod wiaduktem na Rzgowskiej w stronę Kurczaków. Przy skrzyżowaniu 16 z 7-8 pasażerami i 6 w stronę centrum z paroma wolnymi miejscami siedzącymi. 52 w stronę Kaliskiego pustawe. 71 przy Tatrzańska/Broniewskiego w stronę Chojen - 2 pasażerów w busiku. Zaraz za nim zapchana równo 70. Przy Przybyszewskiego 55 przegubowe (!) z dobrym napełnieniem. 7 w stronę Lodowej pusta, w stronę centrum 3 też nienadzwyczajnie - było parę wolnych miejsc.

O dziwo 96 w stronę centrum jak na tę linię było pustawe (całkiem sporo wolnych miejsc siedzących). 14 na wiadukcie ŚR na Dąbrowę nie powalała (około połowa miejsc siedzących wolna).

Czas na mój punkt dnia - 77 z Wydawniczej.

Nie wiem, czy miałem "farta" czy nie, ale poniżej dokładne potoki (liczba pasażerów podczas odjazdu z danego przystanku). Kurs 17:07.

Wydawnicza - 2 pasażerów
Kopcińskiego - 3 pasażerów
Nawrot - 5 pasażerów
Przędzalniana - 11 pasażerów
Kilińskiego - 9 pasażerów
Sienkiewicza - 7 pasażerów
Piotrkowska - 9 pasażerów
Wólczańska - 10 pasażerów
Kampus PŁ - 5 pasażerów
Inżynierska - 4 pasażerów
Wróblewskiego - 3 pasażerów (O.o)
JP II - 5 pasażerów
Nowe Sady - 7 pasażerów
Nowe Sady - 6 pasażerów
Zenitowa - 8 pasażerów
Zwrotnikowa - 8 pasażerów
Dworzec ( :lol: ) Łódź Pabianicka - 8 pasażerów
Prądzyńskiego - 17 pasażerów (z czego wsiadło 11 osób, bo 2 wysiadły w tym ja)

Dodam, że przy Obywatelska/JP II wsiadła mama z dzieckiem. Na oko widać, że przedstawicielka "socjalu". Autobus skręca w Franciszka w stronę Pabianickiej i oto cytuję słowa tej "pani"

- "*****!!! Gdzie on jedzie do cholery?"
- 77 jedzie naokoło osiedla
- "Dlaczego nie jedzie najpierw w stronę pętli?"
- "Tak ustalono trasę"
- "Co za ***** idiotyzm! Ja mam teraz 10 minut tracić, bo jakiś **** tak debilnie trasę ułożył?"
- "Co pani na to poradzi?"
- "**************" (pod nosem bluzgi i to przy 3-4 letnim dziecku)


Odpowiadała jej babeczka, która sama nieco była zdezorientowana, ale szacun że jej tak grzecznie odpowiadała - ja bym nie wytrzymał...

Minęliśmy wszystkie 77. Pierwsze na Przędzalnianej przy Fabrycznej - 3 osoby jechały. Drugie przy kampusie PŁ - jechało bodaj 5 osób. Trzeci przy Obywatelska/JPII - jechało 8 osób.

Poza tym przy Sienkiewicza 57 w stronę dworca - półpuste.
11 na Pietrynie w stronę Jednorożców - zapchana równo. 3 w drugą stronę średniawka.
Przy kampusie PŁ 15 w stronę centrum zapchana równo. 17 w stronę IKEI wszystkie siedzące zajęte, trochę osób stało. Za nią 16... połowa siedzących wolna... Była jakaś 17:25.
No i na Obywatelskiej 69 w stronę RLL porządnie napełniona, ale do ścisku daleko.

Kolejne obserwacje to Pabianicka/Prądzyńskiego. 41 w stronę RLL wszystkie siedzące zajęte, parę osób stało. 17 wszystkie siedzące zajęte, parę osób stało. 11 w stronę IKEI zapchana. Dopiero przy Rudzkiej zwolniły się miejsca siedzące.

No i na koniec 62 o 18:39.

Dubois/Pabianicka - 4 pasażerów
Pabianicka/Dubois - 12 pasażerów
Starorudzka/Pabianicka - 12 pasażerów
Starorudzka/Demokratyczna - 7 pasażerów

Koniec :) Kolejny dzień moich obserwacji to czwartek, a głównym punktem będzie 16.


PS. Słupek przystankowy Dworzec Pabianicka jest nieużywany. Autobus korzysta z tymczasowego przystanku jakieś 15 metrów dalej. Nie wiem kto wymyślił miejsce przystanku, ale jest on tuż za ostrym skrętem o prawie 90 stopni. Duży autobus w życiu nie wykręci tak, żeby do niego podjechać - dobrze, że to tylko słupek.

PS2. Nowe przystanki na Pustynnej, NS, Ploretariackiej czy właśnie Dworzec Pabianicka ma chodniczek, ale bez płyt dla niewidomych - to chyba jakiś nieśmieszny żart.

PS3. Burdel totalny w informacji przystankowej na całym mieście. Widać, że chyba "twórcy" w popłoch wpadli i na szybko kombinują co zrobić z rozkładami i jak powiększyć nazwy przystanków i "kółeczka" z numerem linii na znaku przystankowym. Mieli na to kilka miesięcy...

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » wt 20:57, 04 kwie 2017

michalzgierz1989 pisze:na Miejscu Zgierza to bym się wycofał i puścił Autobus z Markabu do Łagiewnik

Tylko to by oznaczało też koniec 6 na Kaliski. Bo to transakcja wiązana.

Arinera pisze:odam przykład rozkładu linii 73 i 99. Przez 6 przystanków, a więc połowę swojej trasy, 73 kursuje od wczesnych godzin rannych do szczytu popołudniowego włącznie TAK SAMO jak 99 (rozkład wygląda jak kopiuj-wklej). Wg Bużałkowego zamysłu mieszkańcy 11-ego Listopada - Włókniarzy i Liściastej otrzymali dwie często jeżdżące linie. W praktyce zamiast faktycznej częstotliwości co 6 minut na tym odcinku, mamy do czynienia z 12 minutowym taktem. Na przystanek przez cały dzień podjeżdżają jednocześnie 73 i 99, a potem 12 lub 20 minutowa dziura.

No ale co innego korekta rozkładu czy jakaś drobna poprawka w trasie, a co innego zmiana trasy przewracająca wszystko do góry nogami.

Te zapełnienia w 70 czy 75 sugerują, że tramwaj do Matki Polki nie jest wcale złą koncepcją :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » wt 21:07, 04 kwie 2017

^^

70 już przy Rzgowskiej potrafi nie mieć wolnych miejsc siedzących. Dziś po 16 była taka sytuacja. 75 większość zajęta. Masa ludzi wsiada na pętli i przy szpitalu. Jeżeli gdzieś robić nową linię za kilka lat w Łodzi, to jedyny sens ma właśnie wydłużenie tramwajów do CZMP :D



Oglądam wydarzenia.

Tekst dnia Bużałka "16 jest hitem" - Dziś o 17:25 przy Kampusie PŁ to ja mogę powiedzieć, że raczej klapą, no i jak zaznaczono w szczycie jest dobre napełnienie, ale przy takcie 24 ;) Toya to jednak najbardziej obiektywne media w naszym mieście. No i tekst Papierskiego, że "oni są gotowi w pełni na obsługę" - śmierdzi oszczędnościami na kilometr. Oby nie okazało się, że na jesień 4, 7 i 17 zostaną w identycznej formie, w jakiej są teraz...

No i pierwszy raz ujrzałem redaktora Wasiaka jako rzecznika ZIM. Jak Bużałek zmienił nastawienie do KM o 180 stopni po otrzymaniu etatu w BSM, tak Wasiak nagle zero krytyki wobec ZIM i ZDIT tylko "czułe słówka" :lol:

Zaczynam podejrzewać, że to jego wymysł z tym czymś, przez co 4, 7 i 17 nie kursują w pełni jak reszta linii... :evil:

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » wt 21:19, 04 kwie 2017

Sądzę, że bużałkowych "hiciorów" jest więcej...
Koleś sprawia wrażenie teflonowego na krytykę i jakiekolwiek sugestie.
Taki trochę zamknięty świat niespełnionego projektanta, któremu Zdanowska podarowała pudełko z kredkami.

Duch w narodzie nie zginął. Burdel w KM to teraz temat nr 1 dla wielu łodzian. Pociesza mnie fakt, że nawet starsze babcie powoli kojarzą, że za dezorganizację siatki komunikacyjnej nie odpowiadają kierowcy MPK. Miałem to szczęście, że nie byłem świadkiem żadnych awantur. Kierowcy i współpasażerowie są na tyle życzliwi, że każdy każdemu pomaga. A nazwisko Bużałek to obecnie niezły obciach na mieście :D Ale to już nie mój problem. Mam nadzieję, że ten domorosły logistyk zapłaci za rozwalenie KM dyscyplinarką.

Jutro testuję 70 i 96 - będę robić sztuczny tłum :D

Plus reformy - wspólny bilet MPK + ŁKA.

Te zapełnienia w 70 czy 75 sugerują, że tramwaj do Matki Polki nie jest wcale złą koncepcją

Skończy się pewnie tak, jak z tramem na Janowie - linia 96, która nawet przy obecnym takcie ledwo ciągnie i pustawe tramwaje...

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » wt 21:24, 04 kwie 2017

^^

Plusem tramwaju do CZMP jest to, że tam nie będzie 3-4 wariantów do wyboru jak na Widzewie przez co uwalono najlepszy wariant przez Przybysza. Jedyny wariant to prosto Rzgowską i pętla obok autobusowej przy osiedlu :)

Wtedy 70 zupełny out z Rzgowskiej mogłaby mieć, bo możnaby dać linię CZMP-Rzgowska-Broniewskiego-ŚR-Kopcińskiego-Narutowicza...

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_bed » wt 21:30, 04 kwie 2017

Kpc21 pisze:Przecież można wysiąść na krańcówce, stamtąd jest rzut beretem do przystanku A+T.

Jak niecałe 200 metrów to rzut beretem to mamy różne pojęcie o odległościach jakie są do przyjęcia przy przesiadce w ramach tego samego węzła. Przypominam, że autobusy zatrzymują się przy Rzgowskiej na placu Niepodległości.

Kpc21 pisze:Autobusy wyjeżdżające z placu zatrzymują się na przystanku A+T. Czego chcieć więcej?

Jedynie 74, z której i tak mało kto tam korzysta - tam linii jest więcej. 72 to dzieło przypadku z przedziwną trasą, tak jak wskazałem wcześniej. Dlaczego nie jedzie Pabianicką do Rzgowskiej i w Sieradzką tylko przez tą pseudo krańcówkę autobusową (jakby pod prąd)?

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kazik » wt 22:08, 04 kwie 2017

nowy1212 pisze:Z tym 96 to ogólnie problem bo chyba za bardzo nie da się stworzyć alternatywy. 13 na objeździe do Augustów jeździła pusta.
Nie do końca się zgodzę. Pusta to po Przybyszewskiego jeździła 14, bo tylko do Lodowej. W 13 na wysokości Zapadłej bywały wszystkie miejsca siedzące zajęte, o ile chwilę przedtem nie było 3. W 96 było trochę luźniej niż bez 13.
Tramwaj byłby dobrą alternatywą dla 96, gdyby po pierwsze jeździł obok Manufaktury (czyli np. Narutowicza-POW-Poznańskich-Kilińskiego-Północna-Ogrodowa-Zachodnia-Limanowskiego), a po drugie, gdyby był równie szybki jak 96, które przelatuje migiem nie tylko skrzyżowanie Marszałków, ale praktycznie wszystkie, gdzie tramwaj stoi po 1,5-2,5 min czekając na kilka sekund "zielonego". Oczywiście niska podłoga i brak przeciągów to też zaleta wyłącznie autobusów.

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » wt 22:28, 04 kwie 2017

Myślę, że w zestawieniu podobnych liniowo par autobus-tramwaj, pasażer prawie zawsze wybierze autobus.
Ja mając do wyboru 11-tkę, 45/46 a 59, 73, 79 z Placu Wolności, nawet nie oglądam się za tramwajem. Priorytet ma dla mnie wygodny autobus. Zakładam, że większość łodzian działa podobnie.

Moim skromnym zdaniem, jedną z najgłupszych i najczęściej stosowanych figur retorycznych przy układaniu nowej siatki komunikacyjnej jest autorytatywne stwierdzenie, że autobus nie może dublować tramwaju. Ten niepoparty żadnymi badaniami dogmat stanowi punkt wyjścia prawie każdego nowego projektu komunikacyjnego niemal w każdym polskim mieście, w którym funkcjonują tramwaje i autobusy. Takie schematyczne pisanie ciągów komunikacyjnych po mapie bez uwzględnienia preferencji pasażerów mamy obecnie w Łodzi.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » wt 22:50, 04 kwie 2017

Moim skromnym zdaniem, jedną z najgłupszych i najczęściej stosowanych figur retorycznych przy układaniu nowej siatki komunikacyjnej jest autorytatywne stwierdzenie, że autobus nie może dublować tramwaju. Ten niepoparty żadnymi badaniami dogmat stanowi punkt wyjścia prawie każdego nowego projektu komunikacyjnego niemal w każdym polskim mieście, w którym funkcjonują tramwaje i autobusy.

Bo takie dublowanie po prostu jest dogmatycznie złe, szczególnie na niedostosowanych odcinkach. Zwykle oba środki mają osobne przystanki, więc potok rozdziela się na dwie części (i trzeba czujnie stać przy przejściu i być gotowym na bieg na drugi przystanek), zwykle autobus opóźnia się stojąc w korku. Jeśli autobus jest szybszy niż tramwaj to trzeba przyspieszyć tramwaj, a nie pakować obok autobus.
W Łodzi mamy dwa długie odcinki, na których autobus i tramwaj razem mają sens - Przybyszewskiego (do czasu budowy łącznika na Janów) i ciąg Kopcińskiego-Śmigłego-Rydza (do czasu wydłużenia linii co najmniej do Rd. Solidarności albo do Dołów, na razie należy całość przerobić na PAT). Tam oferta tramwajów jest dość skromna, zapotrzebowanie na przewozy duże (na obu ciągach łączny ruch to ~30/h w jedną stronę), a autobusy uzupełniają niedostatki oferty tramwajowej (takie 96 czy 70 to tramwaje na kołach i to, że te relacje są realizowane autobusami wynika wyłącznie z niedoboru kasy i torowisk).

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » wt 23:08, 04 kwie 2017

Jordi pisze:Tekst dnia Bużałka "16 jest hitem" - Dziś o 17:25 przy Kampusie PŁ to ja mogę powiedzieć, że raczej klapą, no i jak zaznaczono w szczycie jest dobre napełnienie, ale przy takcie 24 ;)

Takt 24 to żadna oferta przewozowa. Przy większym powinno być lepiej.

kuba_bed pisze:Jak niecałe 200 metrów to rzut beretem to mamy różne pojęcie o odległościach jakie są do przyjęcia przy przesiadce w ramach tego samego węzła. Przypominam, że autobusy zatrzymują się przy Rzgowskiej na placu Niepodległości.

Ale czy ktoś ci każe wysiadać przy Rzgowskiej? Jedziesz dalej, aż wjedzie na krańcówkę, na ten łącznik między Piotrkowską a Rzgowską po północnej stronie pętli tramwajowej, i tam wysiadasz... Cała jego długość to mniej niż 200 metrów.

kuba_bed pisze:Jedynie 74, z której i tak mało kto tam korzysta - tam linii jest więcej.

Wygląda na to, że tylko 50 tego nie robi. Nie wiedzieć dlaczego. Jakoś 72 nie ma z tym problemu.

Czy istnieje jakieś uzasadnienie, dlaczego w jedną stronę 74 (a dawniej 50) jedzie Czerwoną, a w drugą Sieradzką? Nie może jechać w obie strony tą samą ulicą?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

igor
Stały bywalec
Posty: 361
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: igor » wt 23:37, 04 kwie 2017

Kazik pisze:
nowy1212 pisze:Z tym 96 to ogólnie problem bo chyba za bardzo nie da się stworzyć alternatywy. 13 na objeździe do Augustów jeździła pusta.
Nie do końca się zgodzę. Pusta to po Przybyszewskiego jeździła 14, bo tylko do Lodowej. W 13 na wysokości Zapadłej bywały wszystkie miejsca siedzące zajęte, o ile chwilę przedtem nie było 3. W 96 było trochę luźniej niż bez 13.
Tramwaj byłby dobrą alternatywą dla 96, gdyby po pierwsze jeździł obok Manufaktury (czyli np. Narutowicza-POW-Poznańskich-Kilińskiego-Północna-Ogrodowa-Zachodnia-Limanowskiego), a po drugie, gdyby był równie szybki jak 96, które przelatuje migiem nie tylko skrzyżowanie Marszałków, ale praktycznie wszystkie, gdzie tramwaj stoi po 1,5-2,5 min czekając na kilka sekund "zielonego". Oczywiście niska podłoga i brak przeciągów to też zaleta wyłącznie autobusów.


Miażdżącą przewagę linii 96 nad 13tką było fajnie widać w czasie objazdu tramwaju spowodowanego remontem Rydza x Dąbrowskiego. Ludzie pomimo dwóch możliwości w pewien sposób podobnej trasy wybierali i tak 96, które z Widzewa na Teofilów jechało kilkanaście minut krócej niż tramwaj. Sam o tym się przekonałem kiedy to na przystanek przy Rondzie Sybiraków podjechała jednocześnie 13 i 96. Kiedy 96 było już na Rojnej, 13tka jeszcze się telepała po Włókniarzy. Dużą zaletą 96 jest przelot praktycznie po skosie przez miasto i w większości ulicami niezmodernizowanymi w ostatnim czasie przez ZDiT :D :D I wbrew pozorom, pomimo długości i jazdy przez ścisłe centrum nie jest to wcale linia generująca rekordowe opóźnienia. Natomiast 13tka przebijając się zygzakami przez miasto traciła o wiele więcej minut na światłach na Narutowicza i przy DŁF, a już sam rozkład uwzględniał ok. 12 minut dłuższą jazdę na przystanek na Aleksandrowskiej niż 96. Oczywiście oprócz tego nie bez znaczenia był też komfort podróży.
Na Aleksandrowskiej podobno pomimo 6cio minutowej częstotliwości autobusy dalej jeżdżą nabite. Odzywa się skrócenie 78...

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » wt 23:56, 04 kwie 2017

Odbija się sygnalizocjoza ZDiT-u.

Ale może już niedługo sytuacja na 96 się pogorszy. Nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu za placem Dąbrowskiego, na Jaracza już stoi i czeka na uruchomienie. Pewnie z czasem dojdą kolejne, których jeszcze nie ma.

Zarząd Blokowania Dróg i Utrudniania Transportu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » śr 00:04, 05 kwie 2017

78 miało w szczycie 8 kursów, 96 tez miało 8, czyli razem 16, a teraz jest 10 kursów 96 w szczycie.
A nie widze tam alternatywy jakiejś, więc trudno by nagle było pusto. To tylko tak na pierwszy rzut oka wydaje sie, że jak co 6min to często.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » śr 00:05, 05 kwie 2017

Według niektórych one często jeździły w stadzie, więc nie należy tego tak przeliczać.

Nie wiem, jak było naprawdę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

igor
Stały bywalec
Posty: 361
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: igor » śr 00:07, 05 kwie 2017

Z jeżdżeniem w stadzie nie było wcale tak źle od pewnego czasu. O dziwo lepiej niż przed remontem trasy WZ. Nie jest to linia, która miałaby rekordowe opóźnienia.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » śr 00:25, 05 kwie 2017

A jak były ułożone rozkłady? Nie stadnie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

igor
Stały bywalec
Posty: 361
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: igor » śr 00:51, 05 kwie 2017

Od czasu sporej korekty rozkładu (zdaje mi się, że właśnie od momentu rozpoczęcia remontu WZ) odjazdy były rozłożone w miarę regularnie.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości