Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » ndz 17:19, 02 kwie 2017

Moja krótka relacja.

50 - szokująco dużo ludzi, no ale pogoda zrobiła swoje i na Stawy Stefańskiego ludzi pojechali. Niemniej widać, że choćby w takie ładne dni takt 20 jest dobry.
52 - szału nie ma zwłaszcza jak na przeguby
57 - podobnie jak z 52 - frekwencja bardzo przeciętna jak na tę linię
62 - i tu jestem bardzo miło zaskoczony!!! Obawiałem się pustych autobusów (do tej pory 62 jeździło co 40-45 minut, a o 2-3 porach nawet były ponad godzinne przerwy na busikach). Na Demokratycznej w stronę Chojen zwykle ponad 10 pasażerów na kurs. Na osiedlu CZMP już potrafiło być ponad 20 osób O.o (kurs po 13 miał maksymalnie 26 pasażerów - super wynik) W drugą stronę też nadspodziewanie dobrze
63 - odcinek Franciszka-Pabianicka ujdzie, cała reszta trasy (Karpacka-JPII, Pokładowa-Chojny) tzw. "wozimy powietrze". Tak szczerze to dopiero 1 dzień, ale gdyby oceniać, to ja bym tu busiki puścił wręcz...
68 - "wozimy powietrze" vol.2, decyzja o busikach jak najbardziej słuszna.
70 - nabita w trupa od Broniewskiego do Piłsudskiego - myślę, że decyzja o zabraniu 75 w weekendy była błędem - mogłoby chociaż wesprzeć 70 co 30 minut jak na 20 za dużo kasy by pożarło.
71 - "wozimy powietrze" nawet po Dąbrowie.
95 - Na Ekonomicznej wieje wiatr na przystankach. Patrząc całościowo dzisiaj nienajgorzej, ale są kursy wożące parę osób dosłownie i to na większości trasy. Wkurzenie ludzi na Kosynierów, że "muszą jechać naokoło przez Kurczaki" do Rzgowskiej. To dopiero 1 dzień, ale myślę, że 95A możnaby sobie w weekendy odpuścić... Na Przestrzennej chociaż jest wymiana paru pasażerów. Na Ekonomicznej nul praktycznie...

Tramwaje:

11 - porządnie napełniona już z IKEI, przy RLL większość kursów z wieloma stojącymi pasażerami (a nie mówiłem ).
17 - "wozimy powietrze, bo powielamy 11 i 41" - niestety obawiałem się tego... 17 powinna być chociaż do Placu Wolności z Chociek...
41 - nawet dobre napełnienia jak na 2 wagony (do tej pory był 1 i to co godzinę).

lookalodz
Niemowa
Posty: 8
Rejestracja: ndz 17:19, 15 sty 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: lookalodz » ndz 18:20, 02 kwie 2017

Dzisiejsze obserwacje. Brak nowych rozkładów na przystankach Pojezierska/Sierakowskiego (starsze panie tęsknie wyczekiwały na 99), Inflancka/Rondo Powstańców 1863r, a także wzdłuż Łagiewnickiej, na odcinku Litewska-Dw. Łódź-Arturówek.

Helter
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: ndz 22:58, 17 sie 2014
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Helter » ndz 18:36, 02 kwie 2017

lookalodz pisze:Dzisiejsze obserwacje. Brak nowych rozkładów na przystankach Pojezierska/Sierakowskiego (starsze panie tęsknie wyczekiwały na 99), Inflancka/Rondo Powstańców 1863r, a także wzdłuż Łagiewnickiej, na odcinku Litewska-Dw. Łódź-Arturówek.

A również na przystankach autobusowych Sporna - Wojska Polskiego, brak rozkładów dla 64 i 85 na Wojska Polskiego - Franciszkańska (w kierunku Marysina) i Wojska Polskiego - Marynarska.
Słaba ta reforma, ludzie zdezorientowani, na przystankach stare oznaczenia linii i stare rozkłady.
BTW 85A ma kierunek "Marysin Okopowaa" - ktoś musiał walnąć błąd.
Co do Szklanej, oczywiście na tym odcinku wywiązała się kłótnia pomiędzy jakimś kolesiem co nie chciał autobusu i 4 starszymi paniami które autobusu chciały, aż przez mikrofon kierowca stwierdził że nie będzie tolerował kłótni w autobusie.
Frekwencja 85A na plus (chociaż pewnie dlatego że mieszkańcy chcieli sprawdzić jak jeździ autobus)
70 dobrze już ujęto - nabita
87B - muchowóz, wsiadłem przy Kamińskiego, jedynie z 7 osób wsiadło na przystanku przy Manufakturze, tak to praktycznie pusty.
W dodatku dzisiaj na światłach pomiędzy Kilińskiego a Zachodnią stał tylko 7 minut, ciekawe jak to będzie jutro.
Plus kwestionowałbym skierowanie na Żubardź, może i obsłuży kilku mieszkańców więcej, ale można byłoby skierować jeszcze przez Turoszowską i Woronicza, tam jest nawet dalej do autobusu niż z Inowrocławskiej.
62 - prawie na całej trasie ktoś w autobusie, max połowa zapełniona
17 to jakiś żart co godzinę w niedzielę, puste jeździ

LUAKAS22
Bywalec
Posty: 246
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: LUAKAS22 » ndz 18:59, 02 kwie 2017

Na całych Stokach od Janosika/Wyżynna po Telefoniczną i Krokusową nie ma żadnego nowego rozkładu, chyba, że to kosztem 46 :D

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: M. Kaźmierczak » ndz 19:19, 02 kwie 2017

Powiedźcie mi, jaki sens mają obserwacje prowadzone niedzielę? :>

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » ndz 19:39, 02 kwie 2017

Moim zdaniem nawet jak jest darmowa KM, to i tak ciekawie jest podejrzeć jak wypada pierwszy dzień zmian.

Poza tym będzie to idealny materiał porównawczy dla następnej niedzieli - już płatnej i prawdopodobnie z dużo gorszą pogodą :)

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: SzK » ndz 19:46, 02 kwie 2017

Jordi pisze:41 - nawet dobre napełnienia jak na 2 wagony (do tej pory był 1 i to co godzinę).


Odkąd 41 zaczęło jeździć na dwóch wagonach, to przez cały tydzień, więc również w niedziele.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: STUDI » ndz 20:08, 02 kwie 2017

Ładna pogoda to może za miasto. Np. na Modrzew do Modrzewiaka. Tramwaj linii 3, spóźniony tylko 8 minut przy Dolnej. Zresztą nawet gdyby punktualnie był to przesiadka na 66 z ledwością i to biegiem na oddalony przystanek nie patrząc na ruch samochodów..... światła uniemożliwią dostanie się do 66 w rozkładowe 3 minuty.... a wg tolerancji niestety nawet -1 minuta.... Miały być zapewnione przesiadki - NIE SĄ. Spóźnił się tramwaj więc trudno, no to może do Arturówka. Sorry tuż przed tramwajem odjechało z Deczyńskiego 85B. Blisko półtorej godziny czekania an następy więc rezygnacja... Najlepsze przy Skrzydlatej - stare rozkłady i ludzie czekający na 56. Dojazd do Wycieczkowej i przesiadka na 51. Stare rozkłady. To samo w Łagiewnikach a tam po prostu wnerwienia całkowicie zdezorientowani ludzie. Dlaczego 51 nie jedzie do Zgierza? Dlaczego nie z tego przystanku 51.... Mo fajny jest widok stojącego sobie blisko półtorej godziny autobusu 67. Przesiadka z 51 na 51 wygląda tak iż trzeba sporo przejść pieszo - bo kierowcy nie chce się podjechać na przystanek. Powszechny na przystanku w Łagiewnikach słowotok panieniek na k, facetów na ch oraz określeń kim była matka itd.....

Udało się dojechać na Modrzew o 14:54 wg rozkładu odjazd 13:25 z Dolnej a przyjazd o 13:54 Co tam że wyszło tylko godzinę później.

Po powrocie tak dla sportu jazda na Niższą. Wysiadam z 51 (sporo ludzi zaskoczonych - gdzie on jedzie dlaczego nie skręca do Placu Dąbrowskiego....) Ale fart - za 5 minut 5 kursująca co półgodziny (a mogli dać co 40 minut). Najlepsze że 4 razem z 13. Jedzie w kierunku Dąbrowy. Udało się przesiąść.
Co widać z tramwaju - otóż wg tych nowych oznaczeń przystanku linia 13 nie kursuje po Kopcińskiego na całym jej odcinku. Dobrze że chociaż rozkład 13 powiesili. Śmigłego-Rydza od Przybyszewskiego do Dąbrowskiego. Zapomniano wywiesić rozkłady jazdy linii 2 - są 4, 13 i 14.... . Chyba że to owy standard przy objazdach - brak rozkładu. Przystanek przy Dąbrowskiego - nieczynny ale - ludzie stoją na przystanku i zdziwienie że tramwaj nie zatrzymał się - podobnie co niektórzy jadący tramwajem.

Nie potrafię znaleźć rozsądnego powodu, dla którego na przystanku Kilińskiego / Pomorska w kierunku północnym wywieszono DWA schematy - o różnej wielkości. Po co?

Powrót linią 4 ten motorniczy nie lubi szybko jechać. Przy Pomorskiej spóźnienie 6 minut! Ale powolutku i bezpiecznie.
Ostatnio zmieniony ndz 21:06, 02 kwie 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: eDragon55 » ndz 20:35, 02 kwie 2017

Dorzucę jeszcze swoje trzy grosze...
Linia 62 - Widziałem na Rzgowskiej popołudniu i było całkiem spore napełnienie niektórzy nawet stali.
Linia 70 Na trasie Tatrzańska - Kosynierów Gdyńskich porządnie napełniona ale to było oczywiste, gdy 75 zabrano.
Linia 71 - przyjechało Vero i już na Rzgowskiej prawie wszystkie miejsca były zajęte, z prawie każdego przystanku na Józefów i Kolumny ktoś wsiadał albo wysiadał i nie było już wolnych miejsc siedzących. Największe zapełnienie zanotował na Śląskiej od Młynka do Niższej było bardzo ciasno, a na kolejnych przystankach było już luźno.

Ładna pogoda zrobiła swoje w dodatku darmowe przejazdy też zachęciły niektórych do skorzystania z komunikacji miejskiej. Dodam jeszcze, że linie 70 i 71 przyjechały spóźnione około 3 - 4 minuty. Było słychać głos Zimocha ale zapowiadał tylko informacje, że od 2 do 4 kwietnia komunikacja miejska jest za darmo. Sprawdzian dla nowej siatki połączeń dopiero się zacznie i zobaczymy jak będzie to funkcjonować w dni robocze.

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » ndz 21:03, 02 kwie 2017

Piękna pogoda zrobiła swoje, morze ludzi na ulicach.
Moje dzisiejsze wojaże ograniczyły się do paru linii z północnej części miasta.
73 - frekwencja słaba. Dużo wolnych miejsc siedzących.
Problem tkwi w źle ułożonym rozkładzie. Linia ta przez cały dzień podjeżdża na 6 przystanków (50% jej trasy) zaraz po 99.
Najszybszy sposób dostania się do Placu Wolności dla mieszkańców Radogoszcza. Tramwaj się nie umywa.

99 - ogólnie rozczarowanie. Nie jedzie, a toczy się. Zapełnienie umiarkowane. Jechałem dzisiaj tą linią dwukrotnie przez większy odcinek trasy i za każdym razem były miejsca siedzące.
Przystanki przy pl. Hallera i Żeligowskiego/Zielona - pomyłki. Konieczny jest powrót linii na Plac Barlickiego. OBOWIĄZKOWO!
Jakiś cwaniaczek z ZDiT z tego forum próbował wyłuszczyć mi, że 99 podjeżdża na 6 początkowych przystanków w tym samym czasie co linia 73, ponieważ gwarantuje przesiadkę mieszkańcom Radogoszcza Wschodu na autobus do Kaliskiego. Co za kłamliwe brednie. Na przystanku Cmentarz Radogoszcz nikt nie przesiadał się z tramwaju na 99. Odwrotnie tak! Będę żądał wyprostowania taktu obu linii.

Tramwaj 45 - oba wagony zapełnione.

Widziane na Placu Wolności 2 solówki linii 4 miały przyzwoite zapełnienie.

87 - jakaś kuriozalna pomyłka. Muchowóz. 2-3 osoby w autobusie na Kasprzaka.
65 - nabity. Pasażerowie niezadowoleni z wycofania linii spod Kaliskiej. Ponadto, jedna linia na trasie Plac Barlickiego - Kasprzaka to stanowczo za mało. Spodziewam się jutro armagedonu.
79 - kilku (około 7 pasażerów w środku autobusu) na przystanku Hipoteczna-Olsztyńska. Dużo? Mało? Trudno mi ocenić, ponieważ 79 nigdy nie miało dużego zapełnienia poza godzinami szczytu popołudniowego.

Pozytywne zaskoczenie 1: przystanek Hipoteczna-Pojezierska (nowy przystanek na trasie 79 i 99). Ok. godz. 20-ej na przystanku w obu kierunkach stało 2-3 pasażerów.
Pozytywne zaskoczenie 2 - głos Zimocha: wyraźny, czysty, słyszalny. Boruszczak momentami bełkotał.

Dopiero dzisiaj uzmysłowiłem sobie, jak malutkie są oznaczenia linii w kółeczkach (na rozkładzie, nie na wiacie).
Choinki z czasem przejazdu i przebiegiem trasy - WIELKIE NIEPOROZUMIENIE.
Zdarza się, że choinka wisi nad linią, niscy pasażerowi mają problem z odczytaniem.
Dla mnie ciągłe przechylanie głowy i próba odczytania przebiegu i czasu przyjazdu jest męcząca. Wariant pionowy był zdecydowanie korzystniejszy. Zbyt mała czcionka na choinkach. Ogółem, jedno z najsłabszych rozwiązań obecnej reformy. Koniecznie do poprawy!
Ostatnio zmieniony ndz 21:13, 02 kwie 2017 przez Arinera, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Mat » ndz 21:11, 02 kwie 2017

Helter pisze:A również na przystankach autobusowych Sporna - Wojska Polskiego, brak rozkładów dla 64 i 85 na Wojska Polskiego - Franciszkańska (w kierunku Marysina) i Wojska Polskiego - Marynarska.

[...]

87B - muchowóz, wsiadłem przy Kamińskiego, jedynie z 7 osób wsiadło na przystanku przy Manufakturze, tak to praktycznie pusty.

Też dorzucę. Łagiewniki, Skotniki, Nie tylko Sporna, ale też Zagajnikowa bez rozkładów. I wiele innych miejsc, których już nie zapamiętałem.
Ogólnie słabo, jeśli chce się przekonać ludzi do tych zmian, to nie może być takiej sytuacji, że na niektórych przystankach nowe rozkłady zamiast starych wisiały już tydzień wcześniej, a na znacznej części dziś jeszcze nie ma nowych. Lipa.

Jak ja jechałem 87A to było sporo ludzi, jechałem od Pomorskiej do WORDu i z powrotem.

STUDI pisze:[...] To samo w Łagiewnikach a tam po prostu wnerwienia całkowicie zdezorientowani ludzie. Dlaczego 51 nie jedzie do Zgierza? Dlaczego nie z tego przystanku 51.... Mo fajny jest widok stojącego sobie blisko półtorej godziny autobusu 67. Przesiadka z 51 na 51 wygląda tak iż trzeba sporo przejść pieszo - bo kierowcy nie chce się podjechać na przystanek. Powszechny na przystanku w Łagiewnikach słowotok panieniek na k, facetów na ch oraz określeń kim była matka itd.....
Fakt, Łagiewniki dzisiaj był burdel totalny. Pierwszy weekend naprawdę ciepły i spore przygody w podróży do lasu :). Brak rozkładów, przede wszystkim!!! Kompletna klapa pod tym względem. Nowe schematy i stare rozkłady. O 9. na krańcówkę w Łagiewnikach przyjechała obsługa przystanków. Ale nie z rozkładami. Wymienili tabliczkę przystankową po stronie południowej (po północnej była już nowa) i pojechali.

51A zazwyczaj wysadzało pasażerów na przystanku dla wysiadających. Fakt z tym 66. Widziałem go o 9. Jechał z Modrzewia. Myślałem, że poczeka na 51, które przyjechało minutę później, ale nie, pojechał :/.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » ndz 21:22, 02 kwie 2017

Czytam sobie facebooka ZDiT - jednym słowem miazga na 80 komentarzy.
Nie wierzę, że żaden z piszących nie znalazł nawet jednego plusa reformy...
Nawet ja dzisiaj odpuściłem Bużałkowi i ekipie, i znalazłem dwa pozytywne rozwiązania reformy (niewielkie, ale zawsze).

Bardzo współczuję jutro pasażerom linii 70. Z komentarzy wynika, że już dziś linia "dała czadu".

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » ndz 23:00, 02 kwie 2017

Odnośnie wozokilometrów - w nowym planie ich liczba spadła, w niedziele nawet dość drastycznie.
Szybkie porównanie:
Styczeń 2017:
Obrazek
Marzec 2017 (ostatni rozkład przed reformą):
Obrazek
Kwiecień 2017:
Obrazek

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: eDragon55 » ndz 23:26, 02 kwie 2017

Wyszło tak jak wiele osób się spodziewało czyli reforma zawiera ukryte cięcia. Taką ścieżką to lepszej komunikacji miejskiej nie dostaniemy.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: nowy1212 » ndz 23:32, 02 kwie 2017

Cóż mam nadzieję, ze te cięcia to tylko taki zabieg marketingowy, tj najpierw w weekendy skracamy 17, a potem dajemy i się chwalimy i tak samo z innymi liniami.

Bo inaczej to skandal i temat do nagłośnienia.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: px33 » ndz 23:47, 02 kwie 2017

Przy czym jak tak patrzę na dane to tabela, z której korzystałem była miejscami spieprzona (odległości przy kursach zjazdowych były źle przeniesione), wrzucam poprawione dane
Marzec 2017:
Obrazek
Kwiecień 2017:
Obrazek

Tendencje są identyczne, ale ogólna liczba wzkm jest wyższa

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: BB93 » pn 06:45, 03 kwie 2017

W 506 nadal wisi stara choinka, na przystankach w Zgierzu są tylko kartki z odjazdami a jeden z pasażerów wysiadajacy w Zgierzu skomentował prędkość słowami wybitnego działacza internetowego " to jest k... dramat" :D

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pn 10:15, 03 kwie 2017

Radio Łódź rano informowało, że Zgierz jest lepiej poinformowany o zmianach niż Łódź :-)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Mat » pn 11:39, 03 kwie 2017

Arinera pisze:Czytam sobie facebooka ZDiT - jednym słowem miazga na 80 komentarzy.
Nie wierzę, że żaden z piszących nie znalazł nawet jednego plusa reformy...
Nawet ja dzisiaj odpuściłem Bużałkowi i ekipie, i znalazłem dwa pozytywne rozwiązania reformy (niewielkie, ale zawsze).
Dużo plusów znaleźli za to wczoraj dziennikarze TVP. Rozwalił mnie wczorajszy reportaż. Ogólnie nie jest źle, większość się odnalazła w zmianach i jest fajnie. Zapytali ludzi na przesiadkowym, czy są zorientowani. Tam faktycznie duże zmiany weszły :). Niech by pojechali po osiedlach na przykład. Jak zwykle nie chciało im się ruszyć tyłka.
Wypowiadał się też p. Bużałek, że też nie jest źle. Problemem są nowe rozkłady, które MPK jeszcze nie wszędzie rozwiesiło.
Jak dla mnie to spore niedociągnięcie.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: STUDI » pn 13:08, 03 kwie 2017

Linia 46 wg wywieszonych rozkładów w ogóle nie ma ani trasy ani wykazu przystanków.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości