Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
emilek12
Sympatyk forum
Posty: 551
Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: emilek12 » śr 22:21, 15 mar 2017

A oto kolejne dwa nowe rozkłady jazdy które będą obowiązywać od 2 kwietnia 2017r. (są udostępnione w załącznikach):
- linia 67:
http://www.zgierz.bip.net.pl/?a=10314
- linia 46:
http://www.zgierz.bip.net.pl/?a=10315

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » śr 23:40, 15 mar 2017

Czas przejazdu dla 46 optymistycznie zakłada 125 minut w szczycie. W praktyce będzie co najmniej 135.
Częstotliwość ww. linii w niedziele - co 40 minut - brawo!

O 67 nawet nie chce mi się rozpisywać. Kadłubek. Coś na kształt 94, którą utworzono na siłę na wniosek jednego z radnych.
Nikt mnie nie przekona, że 53 ABCDE na jednym rozkładzie jest czytelniejsze niż obecny podział. Konia z rzędem temu, kto z pamięci potrafi zapamiętać i zorientować się we wszystkich wariantach linii 54 i 54A.
Skotniki można by wykorzystać jako wariant trasy do zakładów w Strykowie (konkurencja dla megadługiej dwójki). Ale oczywiście to zbyt trudne dla ZDiT, BSUM i pana projektanta.

Nie tylko szpital, ale i jedna z dwóch największych uczelni w mieście. Część jej kampusu (IFE, BINOŻ, Fabryka Inżynierów, ten nowy budynek WIPOŚ) obsługiwana jest właśnie przez przystanek przy WAM-ie.


Uczelnie są dobrze skomunikowane tramwajowo i autobusowo.
Na linię 65 w nowej siatce trzeba patrzeć przez pryzmat przystanku Plac Barlickiego. W odległości zaledwie 150 m. na Gdańskiej jest przystanek 15 i 17.
Ponadto, z tego samego Placu Barlickiego, w tym samym kierunku ma pojechać 74.

Kuriozum! Nie wiem, kto za tym lobbował! W dni wolne od nauki i w weekendy linie te będą wozić powietrze.
Zabranie 74 z okolic Piotrkowskiej i pozostawienie tam jedynie 83 i 80 (będzie wiecznie spóźniona), to po prostu skandal. Już obecnie chcąc pokonać odcinek od Pietryny do Barlickiego trzeba nieźle się nagimnastykować, żeby wejść do 12 metrowych 74 lub 83, a przecież obie linie jeżdżą z przyzwoitą częstotliwością!

65 powinno pojechać na Dworzec Łódź Kaliska.


To zmienią sporo. Ja widzę konieczne zmiany na:
16,17,50,56,57,63,65,72,74,75,78,79,82,85,87


Zgadzam się co do linii!
57 - rozdzielenie na starą 57 i nowe 85 nie byłoby nawet tak całkowicie pozbawione sensu, gdyby nie medialne zakłamanie pana Bużałka (przytaczam to nazwisko, ponieważ tylko ono pojawia się w dyskursie publicznym). Pytany przez dziennikarkę o powody rozbicia tej bardzo lubianej przez pasażerów linii, odpowiada - korki, korki, korki.
Dziwnym trafem na korki ma być odporna nowa 70-tka oraz 64 oraz 80 i 96. Jak to jest, że skraca się popularne linie (57) lub je likwiduje (99), a tworzy się w ich miejsce lub zostawia (96) inne o tych samych wadach? Gdzie tu logika?

74 - jak wspomniałem, na swoją starą trasę!
87 - do natychmiastowego skasowania. Linia ta dewastuje cały układ komunikacyjny na odcinku Lutomierska - Kasprzaka - Drewnowska - Plac Wolności. Nie ma ŻADNEGO uzasadnienia dla tej linii. Telefoniczna ma zapewnioną bardzo dobrą obsługę, do Smutnej należy poprowadzić linię specjalną z DŁF np. oznaczoną literką W (od WORD-u). Odcinek Ogrodowa-Zachodnia - Rondo Solidarności/Strykowska nie wymaga połączenia autobusowego. Linia na Północnej będzie dublować tramwaje (a przecież wg "genialnych reformatorów" - NIE WOLNO!). Dodatkowo, z Placu Wolności w rejon Strykowskiej pojadą: 15, 17, 45 i 46. Ale to najwyraźniej za mało!!!

78 - przystanek końcowy na Żabieńcu to oferta dla nikogo. Trasę należy uprościć tj. skierować linię przez Aleksandrowską. Odcinek Lutomierska - Kasprzaka - Plac Wolności powinien zostać zachowany.
Można ewentualnie rozbić 96 na 96A - przez Lutomierską do Zachodniej i 96B - przez Kasprzaka.

79 - od samego początku pisałem do skasowania lub przywrócenia na stałą trasę! Nie uszczęśliwiać mieszkańców na siłę! Dewastacja komunikacja na Radogoszczach jest porażająca. Komu ma niby służyć nowe 79? W rejon szpitala nie dowiezie, na Brzóski zupełnie niepotrzebna, mieszkańcom ul. Pojezierskiej też się nie przyda po zabraniu 99, ponieważ zahaczy wyłącznie o dwa przystanku o bardzo słabej wymianie pasażerów! Po co kolejna linia na Włókniarzy-Liściastej? Czy malutkie osiedle domków jednorodzinnych przy Jagoszewskiego musi być obsługiwane czterema liniami (73 - 5x/h, 99 - 5x/h, 89 - 3x/h i 79 2-3x/h? Ktoś po prostu oszalał!
Jaka jest więc rola tej linii? Dwie linie z Radogoszcza Wschodu na Plac Wolności - następny wytwór geniuszy z BSM i ZDiT.

73--->99 Może mi ktoś logicznie wytłumaczyć, jaki jest sens zmiany numeracji 73 na 99? Przecież nowa trasa 99 to w istocie wydłużenie obecnego 73 do Maratońskiej! Brak czytelności. Mieszkańcy Retkini wsiądą do 99 zakładając, że pojedzie starą trasą (tak będzie do dworca), a radogoszczanie poczekają na 73, które jednak pojedzie na Plac Wolności.
Po cholerę zmieniać te numery? 73 obsługuje rejon Bałut, Julianowa i Polesia od lat sześćdziesiątych!

Kolejny idiotyzm - pod koniec roku linia 73 (wespół z 59) ma zostać zlikwidowana... Powstanie zatem w numeracji luka. 72 x 74...99. Nie lepiej byłoby zatem, gdyby do planowanej likwidacji miała iść najdalsza w numeracji linia 99?

Linia 88 - ciekawie poprowadzona - ale zbyt często. Nie ma żadnego uzasadnienia dla linii kursującej na lotnisko co 12 minut. Obecnie autobusy wożą do i przywożą z tamtego rejonu powietrze.

I jeszcze kilka słów nt. konsultacji. Cytat znaleziony na jednym z forów (możliwe, że Express Ilustrowany). Nie mojego autorstwa, przytaczam w całości:
Pan Bużałek w wywiadzie dla TV Toya (http://tvtoya.pl/catchuptv/show/konfrontacje,10579) stwierdził że wniosek o to by autobus jeździł ul Zagłoby został zgłoszony przez jedną osobę (w konsultacjach brało udział bodajże 35 osób). I tak dzięki jednej osobie wiele osób zostanie uszczęśliwionych na siłę. Na stronie Urzędu Miasta jest też zamieszczony protokół z tych konsultacji- czytając go mam wrażenie, że to co jest proponowane jest sporym wypaczeniem i nadużyciem tego co zostało zgłoszone...


Jeżeli faktycznie tak było, i ten sam mechanizm wykorzystano np. kierując linię 79 przez Brzóski, to mamy niezły skandalik.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: SzK » czw 08:19, 16 mar 2017

No i mamy nowy rozkład jazdy 43B
http://bip.lutomiersk.info/container/pdf/227-Aneks-Porozumienie-Tramwaje-Podmiejskie.pdf

Z uwagi na uszkodzenie toru nie wiadomo, czy kiedykolwiek będzie zrealizowany...

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Yakuzzi » czw 08:32, 16 mar 2017

Linie 59 i 73 nie będą zlikwidowane. Możliwe jest jedynie skrócenie ich tras, po wcześniej przeprowadzonych badaniach ankietowych. Osobiście w to wątpię.

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kafar » czw 09:03, 16 mar 2017

43B będzie jeździć jeszcze rzadziej niż teraz, czy mi się wydaje?

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: SzK » czw 09:17, 16 mar 2017

Liczba kursów z Lutomierska się nie zmieniła, może jak się spojrzy na odjazdy z Północnej to tak to wygląda, ale pierwsze kursy jadą prosto z zajezdni.

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: mateeusz » czw 10:52, 16 mar 2017

Pierwsza wiata z nowym systemem informacji gotowa ;)

https://www.facebook.com/mpklodz/videos ... 257692539/

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: domino » pt 21:44, 17 mar 2017

Wygląda na to, że ostateczny układ tras poznamy dopiero w dniu 2 kwietnia. Zaczęła się już akcja informacyjna, a tutaj kolejne zmiany. Dzisiaj dot. linii 79: ŚWITEZIANKI – Świtezianki – Sikorskiego – Włókniarzy – Niezapominajki11 Listopada – Włókniarzy – Pojezierska – Hipoteczna – Klonowa – Kasprzaka – Drewnowska – Zachodnia – Legionów – PLAC WOLNOŚCI

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » pt 22:48, 17 mar 2017

Ale to kosmetyczna zmiana, na mapce komunikacyjnej nawet niezauważalna... Ta ulica Niezapominajki to jest tak naprawdę łącznica al. Włókniarzy z ul. 11 Listopada, tylko przez nią da się skręcić z Włókniarzy w 11 Listopada jadąc od Castoramy. Uznano najwyraźniej, że lepiej zrobić przystanek na Niezapominajki niż bezpośrednio na Włókniarzy, gdzie trzeba by było tworzyć nowe przejścia dla pieszych i budować chodnik.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: domino » pt 23:26, 17 mar 2017

Kpc21 pisze:Ale to kosmetyczna zmiana, na mapce komunikacyjnej nawet niezauważalna... Ta ulica Niezapominajki to jest tak naprawdę łącznica al. Włókniarzy z ul. 11 Listopada, tylko przez nią da się skręcić z Włókniarzy w 11 Listopada jadąc od Castoramy. Uznano najwyraźniej, że lepiej zrobić przystanek na Niezapominajki niż bezpośrednio na Włókniarzy, gdzie trzeba by było tworzyć nowe przejścia dla pieszych i budować chodnik.

Przystanek powinien być tuż za Zgierską w zatoce, to służył by również jako dowozówka do ŁTR. Chyba, że powstaną dwa :)

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » pt 23:32, 17 mar 2017

Co nie zmienia faktu, że linia 79 w nowym formacie jest całkowicie bez sensu.
Na Niezapominajki obsłuży nikogo, na Włókniarzy-Liściasta będzie to już 4 linia (małe osiedle domków jednorodzinnych, gdzie na rodzinę przypadają zwykle po 2 samochody) a na Pojezierskiej obsłuży jedynie dwa przystanki o słabej wymianie pasażerów (pominie niestety przystanek przy ul. Rajskiej).

Dobrze chociaż, że tęgie głowy z ZDiT oraz BSM wycofały się z karkołomnego pomysłu poprowadzenia ul. Brzóski i skierowali 79 przez Hipoteczną. Niestety, linia ta nie obsłuży szpitala przy Kniaziewicza. W jakim celu pakować 3 linię z Radogoszcza na Plac Wolności, jeden Bużałek raczy wiedzieć... Zmian w numeracji nawet nie chce mi się komentować. To po prostu zwykła bezczelność.


Jednym słowem: demolka układu komunikacyjnego na Radogoszczach. Nic nie zaoferowana, nie nie polepszono, wszystko spartolono.

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Yakuzzi » sob 08:18, 18 mar 2017

Tragedia na Radogoszczu to będzie z tramwajami. Układ autobusowy jest IMO lepszy od obecnego. Jedyne co bym zmienił to 79 dał gdzie indziej niż na plac Wolności bo rzeczywiście na co tam 3 linie.
Co do tramwaju to Radogoszcz podobnie jak Ruda został mówiąc kolokwialnie wydymany w tym nowym planie. W zasadzie tylko 1 linia tramwajowa będzie, bo 4 choć trasę ma niezłą to z taką częstotliwością tak jak by nie istniała natomiast 45 i 46 to będą tramwaje do nikąd. Poza grupie studentów nikomu nieprzydatne. W ogóle kierowanie aż tylu linii tramwajowych i dodatkowo autobusowej 87B na Telefoniczną pozbawione jest sensu. 46 mogłoby jeździć tak jak dawniej przez Gdańską i Politechniki do IKEI wtedy by 17 nie była potrzebna a Ruda i Radogoszcz miałyby sensowne połączenie do centrum a nie takie ogryzki jak Telefoniczna czy plac Niepodległości. 45 można by zostawić na Telefoniczną, wraz z 12, 15 i 87B by tam wystarczyło.

@Arinera. Z Brzóski się nie wycofano - ruszy później zgodnie z informacją na mapie.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » sob 17:58, 18 mar 2017

Byłem wczoraj na przystanku Politechniki-Targi Łódzkie z nowymi oznaczeniami i na mnie zrobił on duże wrażenie - jeżeli wszystkie przystanki będą tak wyglądać, to będzie super. Jeden z niewielu pozytywnych aspektów tej "reformy".

Oprócz tego, już kilkukrotnie jadąc 77 słyszałem rozmowy osób niezadowolonych z planowanego odcięcia Puszkina (na odcinku Przybyszewskiego-Dąbrowskiego) od komunikacji miejskiej poza godzinami zmian. Pomijam już jazdę z Widzewa na Dąbrowę, którą można obecnie pokonać w 14 minut jadąc 77, a po reformie zostanie tylko 69 z czasem przejazdu 29 minut (o ile będą otwarte przejazdy na Lodowej i Wedmanowej) z beznadziejnym objazdem przez Służbową i Augustów oraz przez Wedmanowej właśnie w większości kursów.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: STUDI » sob 18:29, 18 mar 2017

Yakuzzi pisze:Tragedia na Radogoszczu to będzie z tramwajami. Układ autobusowy jest IMO lepszy od obecnego.

Autobusowy nie jest lepszy. Zabranie 99 jadącego do ścisłego centrum. Zabranie 73 dowożącego do istotnego punktu jakim jest Pl. Barlickiego.

Yakuzzi pisze:Z Brzóski się nie wycofano - ruszy później zgodnie z informacją na mapie.

Po co komu linia "w jedną stronę"? (jak i inne kuriozum linia bez przystanków czyli Widzewska). Albo dwa kierunki albo w ogóle.

kuba_łódź pisze:Byłem wczoraj na przystanku Politechniki-Targi Łódzkie z nowymi oznaczeniami i na mnie zrobił on duże wrażenie - jeżeli wszystkie przystanki będą tak wyglądać, to będzie super. Jeden z niewielu pozytywnych aspektów tej "reformy".

Super? W czym? Schemat i mapka nie dostępne bo zasłonięte przez siedzących. Rozkłady jazdy z kompletnie nieczytelnym podaniem trasy linii - szczególnie przy wariantowaniu tras. Oznakowanie linii wprowadzające w błąd. Żadnych pozytywów nie widzę jedynie zmarnowanie ogromnej kasy.

Same wiaty nie chronią przed warunkami atmosferycznymi, znikoma ilość miejsc do siedzenia a jak są to takie na których nie da się usiąść czyli metalowe w tym szczególnie okropne pręty.... Będąc pod wiatą nie widać jaki autobus / tramwaj podjeżdża. W centrum te wiaty są wręcz mikroskopijne.
Ostatnio zmieniony sob 18:35, 18 mar 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » sob 18:34, 18 mar 2017

Jasna cholera!!!

Dopiero teraz zauważyłem, że nowe 99 nie podjedzie pod Plac Barlickiego - docelowe miejsce przesiadkowe większości pasażerów obecnej linii 73.

To jest po prostu skandal!
To jest zwykła kradzież! Płać więcej, w zamian dostaniesz gówniane usługi.

Naprawdę dosyć mam tych mądrości różnej maści "speców" z ZDiT, BSM, różnych Bużałków i Zdanowskich. Oby do wyborów!
Pocieszające, że CBA się kręci w pobliżu. Może smutny Grześ nie będzie ostatni.

Po cholerę mi linia, którą zgodnie z głoszonym przez Bużałka hasłem "częściej do miejsc przesiadkowych" NIE DOJADĘ do miejsca przesiadkowego?

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » sob 18:51, 18 mar 2017

STUDI pisze:
kuba_łódź pisze:Byłem wczoraj na przystanku Politechniki-Targi Łódzkie z nowymi oznaczeniami i na mnie zrobił on duże wrażenie - jeżeli wszystkie przystanki będą tak wyglądać, to będzie super. Jeden z niewielu pozytywnych aspektów tej "reformy".

Super? W czym? Schemat i mapka nie dostępne bo zasłonięte przez siedzących. Rozkłady jazdy z kompletnie nieczytelnym podaniem trasy linii - szczególnie przy wariantowaniu tras. Oznakowanie linii wprowadzające w błąd. Żadnych pozytywów nie widzę jedynie zmarnowanie ogromnej kasy.

Same wiaty nie chronią przed warunkami atmosferycznymi, znikoma ilość miejsc do siedzenia a jak są to takie na których nie da się usiąść czyli metalowe w tym szczególnie okropne pręty.... Będąc pod wiatą nie widać jaki autobus / tramwaj podjeżdża. W centrum te wiaty są wręcz mikroskopijne.

To jest już krytyka dla samej krytyki, lepiej pozostańmy przy dotychczasowym oznakowaniu przystanków - zero jakichkolwiek schematów czy mapek i krzywo przyklejony rozkład w formacie A4, wydrukowany na drukarce z kończącym się tonerem, z 7 kolumnami czasu przejazdu i kompletnie niewyraźnymi oznaczeniami wariantów (literka wysokości 4 mm w indeksie górnym).

Pretensje o konstrukcję secesyjnych wiat kierować trzeba raczej do odpowiedzialnych za ich zamówienie, a nie do osób projektujących oznakowanie przystanków.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: STUDI » sob 19:19, 18 mar 2017

kuba_łódź pisze:To jest już krytyka dla samej krytyki, lepiej pozostańmy przy dotychczasowym oznakowaniu przystanków - zero jakichkolwiek schematów czy mapek i krzywo przyklejony rozkład w formacie A4, wydrukowany na drukarce z kończącym się tonerem, z 7 kolumnami czasu przejazdu i kompletnie niewyraźnymi oznaczeniami wariantów (literka wysokości 4 mm w indeksie górnym).

Przecież będzie dokładnie to samo. Schemat z którego nikt nic nie odczyta chyba że będzie przeganiać siedzących na ławce. (cyferki z numerami linii przy kreskach będą jeszcze mniejsze o tych obecnie umieszczonych przy godzinach odjazdów).
Rozkład z nieczytelnym przebiegiem trasy i wykazem przystanków. Jak jedno poprawiono to skopano drugie. Wystarczyło zmniejszyć do minimum liczbę kolumn.
Kończącego się toneru jakoś nigdzie od dziesięciolecia nie zaobserwowałem. Natomiast te kolorowe bazgroły szybko wypłowieją na słonecznym świetle - widać to na obecnych - oznaczenia barwne, które szybko wyblakły
Gdzie więc ta poprawa? To nie wystawka plastyczna w szkole ale coś co ma być użyteczne.

kuba_łódź pisze:Pretensje o konstrukcję secesyjnych wiat kierować trzeba raczej do odpowiedzialnych za ich zamówienie, a nie do osób projektujących oznakowanie przystanków.

Nie tylko secesyjne, ale te przy dworcu fabrycznym oraz te dostawione ławki z których nie ma jak skorzystać (projektant tego czegoś nigdy na tym nie próbował usiąść). W zasadzie to praktycznie żadna wiata nie spełnia swojej roli. Jest to element całości. Nie da się rozdzielić jedno od drugiego. Szczególnie jak się propagandowo trąbi jaki to niby raj komunikacyjny nas czeka od 02.04.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Solar
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Solar » sob 19:26, 18 mar 2017

kuba_łódź pisze:Oprócz tego, już kilkukrotnie jadąc 77 słyszałem rozmowy osób niezadowolonych z planowanego odcięcia Puszkina (na odcinku Przybyszewskiego-Dąbrowskiego) od komunikacji miejskiej poza godzinami zmian. Pomijam już jazdę z Widzewa na Dąbrowę, którą można obecnie pokonać w 14 minut jadąc 77, a po reformie zostanie tylko 69 z czasem przejazdu 29 minut (o ile będą otwarte przejazdy na Lodowej i Wedmanowej) z beznadziejnym objazdem przez Służbową i Augustów oraz przez Wedmanowej właśnie w większości kursów.

Linia W będzie jeździła cały dzień, tyle że w godzinach zmian co 12 minut. Z kolei 69 poza godzinami zmian ominie Wedmanowej, więc czas przejazdu Widzew - Dąbrowa nadal będzie oscylował w okolicy 15 minut.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » sob 20:40, 18 mar 2017

STUDI pisze:
kuba_łódź pisze:To jest już krytyka dla samej krytyki, lepiej pozostańmy przy dotychczasowym oznakowaniu przystanków - zero jakichkolwiek schematów czy mapek i krzywo przyklejony rozkład w formacie A4, wydrukowany na drukarce z kończącym się tonerem, z 7 kolumnami czasu przejazdu i kompletnie niewyraźnymi oznaczeniami wariantów (literka wysokości 4 mm w indeksie górnym).

Przecież będzie dokładnie to samo. Schemat z którego nikt nic nie odczyta chyba że będzie przeganiać siedzących na ławce. (cyferki z numerami linii przy kreskach będą jeszcze mniejsze o tych obecnie umieszczonych przy godzinach odjazdów).
Rozkład z nieczytelnym przebiegiem trasy i wykazem przystanków. Jak jedno poprawiono to skopano drugie. Wystarczyło zmniejszyć do minimum liczbę kolumn.
Kończącego się toneru jakoś nigdzie od dziesięciolecia nie zaobserwowałem. Natomiast te kolorowe bazgroły szybko wypłowieją na słonecznym świetle - widać to na obecnych - oznaczenia barwne, które szybko wyblakły
Gdzie więc ta poprawa? To nie wystawka plastyczna w szkole ale coś co ma być użyteczne.

Co to za problem przeprosić siedzącą osobę ? Nowe rozkłady o ile będą drukowane na A3 to będą czytelne. Odnośnie obecnych rozkładów, to nie widzę sensu w drukowaniu np. 3 kolumienek z czasami przejazdu różniącymi się o minutę.
Jeżeli obecny wydruk blaknie, to może trzeba zmienić technologię ? Aktualnie jest tyle technologii druku, że ciężko za tym nadążyć.
Gdzie poprawa ? Wreszcie mamy przyzwoicie oznakowane przystanki, a nie tak jak dotychczas.
STUDI pisze:
kuba_łódź pisze:Pretensje o konstrukcję secesyjnych wiat kierować trzeba raczej do odpowiedzialnych za ich zamówienie, a nie do osób projektujących oznakowanie przystanków.

Nie tylko secesyjne, ale te przy dworcu fabrycznym oraz te dostawione ławki z których nie ma jak skorzystać (projektant tego czegoś nigdy na tym nie próbował usiąść). W zasadzie to praktycznie żadna wiata nie spełnia swojej roli. Jest to element całości. Nie da się rozdzielić jedno od drugiego. Szczególnie jak się propagandowo trąbi jaki to niby raj komunikacyjny nas czeka od 02.04.

Takie wiaty są stawiane nie tylko w Łodzi, a wręcz jest na nie ogólnokrajowy trend. Stwierdzenie, że prawie żadna wiata nie spełnia swojej roli, to GRUBA przesada. Wiaty blaszane, Kami i AMS spełniają swoją rolę doskonale.
Jakoś nigdzie nie słyszałem stwierdzenia o raju komunikacyjnym po 2 kwietnia. Oczywiście, żeby nie było, nie jestem zwolennikiem 99% zmian wprowadzanych w tej "reformie".
Solar pisze:Linia W będzie jeździła cały dzień, tyle że w godzinach zmian co 12 minut.

A jeszcze niedawno była mowa o komunikacji na tym odcinku Puszkina tylko w godzinach zmian... nie nadążam :|
Solar pisze:Z kolei 69 poza godzinami zmian ominie Wedmanowej, więc czas przejazdu Widzew - Dąbrowa nadal będzie oscylował w okolicy 15 minut.

No właśnie, poza godzinami zmian. Do 2 kwietnia mamy do wyboru 77 jadące z Dworca Łódź Widzew na Gojawiczyńskiej/Dąbrowskiego 14 minut i 69A jadące 29 (nie liczę pojedynczych kursów 69 do Konstantynowa). po 2 kwietnia zostanie tylko 69A.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » ndz 00:11, 19 mar 2017

W i G będą kursować cały dzień. D tylko w godzinach zmian :)

Słyszałem, że W i G w godzinach zmian takt 12-15, a między i poza 24-30.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość