Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
-
- Sympatyk forum
- Posty: 551
- Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A oto kolejne dwa nowe rozkłady jazdy które będą obowiązywać od 2 kwietnia 2017r. (są udostępnione w załącznikach):
- linia 67:
http://www.zgierz.bip.net.pl/?a=10314
- linia 46:
http://www.zgierz.bip.net.pl/?a=10315
- linia 67:
http://www.zgierz.bip.net.pl/?a=10314
- linia 46:
http://www.zgierz.bip.net.pl/?a=10315
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czas przejazdu dla 46 optymistycznie zakłada 125 minut w szczycie. W praktyce będzie co najmniej 135.
Częstotliwość ww. linii w niedziele - co 40 minut - brawo!
O 67 nawet nie chce mi się rozpisywać. Kadłubek. Coś na kształt 94, którą utworzono na siłę na wniosek jednego z radnych.
Nikt mnie nie przekona, że 53 ABCDE na jednym rozkładzie jest czytelniejsze niż obecny podział. Konia z rzędem temu, kto z pamięci potrafi zapamiętać i zorientować się we wszystkich wariantach linii 54 i 54A.
Skotniki można by wykorzystać jako wariant trasy do zakładów w Strykowie (konkurencja dla megadługiej dwójki). Ale oczywiście to zbyt trudne dla ZDiT, BSUM i pana projektanta.
Uczelnie są dobrze skomunikowane tramwajowo i autobusowo.
Na linię 65 w nowej siatce trzeba patrzeć przez pryzmat przystanku Plac Barlickiego. W odległości zaledwie 150 m. na Gdańskiej jest przystanek 15 i 17.
Ponadto, z tego samego Placu Barlickiego, w tym samym kierunku ma pojechać 74.
Kuriozum! Nie wiem, kto za tym lobbował! W dni wolne od nauki i w weekendy linie te będą wozić powietrze.
Zabranie 74 z okolic Piotrkowskiej i pozostawienie tam jedynie 83 i 80 (będzie wiecznie spóźniona), to po prostu skandal. Już obecnie chcąc pokonać odcinek od Pietryny do Barlickiego trzeba nieźle się nagimnastykować, żeby wejść do 12 metrowych 74 lub 83, a przecież obie linie jeżdżą z przyzwoitą częstotliwością!
65 powinno pojechać na Dworzec Łódź Kaliska.
Zgadzam się co do linii!
57 - rozdzielenie na starą 57 i nowe 85 nie byłoby nawet tak całkowicie pozbawione sensu, gdyby nie medialne zakłamanie pana Bużałka (przytaczam to nazwisko, ponieważ tylko ono pojawia się w dyskursie publicznym). Pytany przez dziennikarkę o powody rozbicia tej bardzo lubianej przez pasażerów linii, odpowiada - korki, korki, korki.
Dziwnym trafem na korki ma być odporna nowa 70-tka oraz 64 oraz 80 i 96. Jak to jest, że skraca się popularne linie (57) lub je likwiduje (99), a tworzy się w ich miejsce lub zostawia (96) inne o tych samych wadach? Gdzie tu logika?
74 - jak wspomniałem, na swoją starą trasę!
87 - do natychmiastowego skasowania. Linia ta dewastuje cały układ komunikacyjny na odcinku Lutomierska - Kasprzaka - Drewnowska - Plac Wolności. Nie ma ŻADNEGO uzasadnienia dla tej linii. Telefoniczna ma zapewnioną bardzo dobrą obsługę, do Smutnej należy poprowadzić linię specjalną z DŁF np. oznaczoną literką W (od WORD-u). Odcinek Ogrodowa-Zachodnia - Rondo Solidarności/Strykowska nie wymaga połączenia autobusowego. Linia na Północnej będzie dublować tramwaje (a przecież wg "genialnych reformatorów" - NIE WOLNO!). Dodatkowo, z Placu Wolności w rejon Strykowskiej pojadą: 15, 17, 45 i 46. Ale to najwyraźniej za mało!!!
78 - przystanek końcowy na Żabieńcu to oferta dla nikogo. Trasę należy uprościć tj. skierować linię przez Aleksandrowską. Odcinek Lutomierska - Kasprzaka - Plac Wolności powinien zostać zachowany.
Można ewentualnie rozbić 96 na 96A - przez Lutomierską do Zachodniej i 96B - przez Kasprzaka.
79 - od samego początku pisałem do skasowania lub przywrócenia na stałą trasę! Nie uszczęśliwiać mieszkańców na siłę! Dewastacja komunikacja na Radogoszczach jest porażająca. Komu ma niby służyć nowe 79? W rejon szpitala nie dowiezie, na Brzóski zupełnie niepotrzebna, mieszkańcom ul. Pojezierskiej też się nie przyda po zabraniu 99, ponieważ zahaczy wyłącznie o dwa przystanku o bardzo słabej wymianie pasażerów! Po co kolejna linia na Włókniarzy-Liściastej? Czy malutkie osiedle domków jednorodzinnych przy Jagoszewskiego musi być obsługiwane czterema liniami (73 - 5x/h, 99 - 5x/h, 89 - 3x/h i 79 2-3x/h? Ktoś po prostu oszalał!
Jaka jest więc rola tej linii? Dwie linie z Radogoszcza Wschodu na Plac Wolności - następny wytwór geniuszy z BSM i ZDiT.
73--->99 Może mi ktoś logicznie wytłumaczyć, jaki jest sens zmiany numeracji 73 na 99? Przecież nowa trasa 99 to w istocie wydłużenie obecnego 73 do Maratońskiej! Brak czytelności. Mieszkańcy Retkini wsiądą do 99 zakładając, że pojedzie starą trasą (tak będzie do dworca), a radogoszczanie poczekają na 73, które jednak pojedzie na Plac Wolności.
Po cholerę zmieniać te numery? 73 obsługuje rejon Bałut, Julianowa i Polesia od lat sześćdziesiątych!
Kolejny idiotyzm - pod koniec roku linia 73 (wespół z 59) ma zostać zlikwidowana... Powstanie zatem w numeracji luka. 72 x 74...99. Nie lepiej byłoby zatem, gdyby do planowanej likwidacji miała iść najdalsza w numeracji linia 99?
Linia 88 - ciekawie poprowadzona - ale zbyt często. Nie ma żadnego uzasadnienia dla linii kursującej na lotnisko co 12 minut. Obecnie autobusy wożą do i przywożą z tamtego rejonu powietrze.
I jeszcze kilka słów nt. konsultacji. Cytat znaleziony na jednym z forów (możliwe, że Express Ilustrowany). Nie mojego autorstwa, przytaczam w całości:
Jeżeli faktycznie tak było, i ten sam mechanizm wykorzystano np. kierując linię 79 przez Brzóski, to mamy niezły skandalik.
Częstotliwość ww. linii w niedziele - co 40 minut - brawo!
O 67 nawet nie chce mi się rozpisywać. Kadłubek. Coś na kształt 94, którą utworzono na siłę na wniosek jednego z radnych.
Nikt mnie nie przekona, że 53 ABCDE na jednym rozkładzie jest czytelniejsze niż obecny podział. Konia z rzędem temu, kto z pamięci potrafi zapamiętać i zorientować się we wszystkich wariantach linii 54 i 54A.
Skotniki można by wykorzystać jako wariant trasy do zakładów w Strykowie (konkurencja dla megadługiej dwójki). Ale oczywiście to zbyt trudne dla ZDiT, BSUM i pana projektanta.
Nie tylko szpital, ale i jedna z dwóch największych uczelni w mieście. Część jej kampusu (IFE, BINOŻ, Fabryka Inżynierów, ten nowy budynek WIPOŚ) obsługiwana jest właśnie przez przystanek przy WAM-ie.
Uczelnie są dobrze skomunikowane tramwajowo i autobusowo.
Na linię 65 w nowej siatce trzeba patrzeć przez pryzmat przystanku Plac Barlickiego. W odległości zaledwie 150 m. na Gdańskiej jest przystanek 15 i 17.
Ponadto, z tego samego Placu Barlickiego, w tym samym kierunku ma pojechać 74.
Kuriozum! Nie wiem, kto za tym lobbował! W dni wolne od nauki i w weekendy linie te będą wozić powietrze.
Zabranie 74 z okolic Piotrkowskiej i pozostawienie tam jedynie 83 i 80 (będzie wiecznie spóźniona), to po prostu skandal. Już obecnie chcąc pokonać odcinek od Pietryny do Barlickiego trzeba nieźle się nagimnastykować, żeby wejść do 12 metrowych 74 lub 83, a przecież obie linie jeżdżą z przyzwoitą częstotliwością!
65 powinno pojechać na Dworzec Łódź Kaliska.
To zmienią sporo. Ja widzę konieczne zmiany na:
16,17,50,56,57,63,65,72,74,75,78,79,82,85,87
Zgadzam się co do linii!
57 - rozdzielenie na starą 57 i nowe 85 nie byłoby nawet tak całkowicie pozbawione sensu, gdyby nie medialne zakłamanie pana Bużałka (przytaczam to nazwisko, ponieważ tylko ono pojawia się w dyskursie publicznym). Pytany przez dziennikarkę o powody rozbicia tej bardzo lubianej przez pasażerów linii, odpowiada - korki, korki, korki.
Dziwnym trafem na korki ma być odporna nowa 70-tka oraz 64 oraz 80 i 96. Jak to jest, że skraca się popularne linie (57) lub je likwiduje (99), a tworzy się w ich miejsce lub zostawia (96) inne o tych samych wadach? Gdzie tu logika?
74 - jak wspomniałem, na swoją starą trasę!
87 - do natychmiastowego skasowania. Linia ta dewastuje cały układ komunikacyjny na odcinku Lutomierska - Kasprzaka - Drewnowska - Plac Wolności. Nie ma ŻADNEGO uzasadnienia dla tej linii. Telefoniczna ma zapewnioną bardzo dobrą obsługę, do Smutnej należy poprowadzić linię specjalną z DŁF np. oznaczoną literką W (od WORD-u). Odcinek Ogrodowa-Zachodnia - Rondo Solidarności/Strykowska nie wymaga połączenia autobusowego. Linia na Północnej będzie dublować tramwaje (a przecież wg "genialnych reformatorów" - NIE WOLNO!). Dodatkowo, z Placu Wolności w rejon Strykowskiej pojadą: 15, 17, 45 i 46. Ale to najwyraźniej za mało!!!
78 - przystanek końcowy na Żabieńcu to oferta dla nikogo. Trasę należy uprościć tj. skierować linię przez Aleksandrowską. Odcinek Lutomierska - Kasprzaka - Plac Wolności powinien zostać zachowany.
Można ewentualnie rozbić 96 na 96A - przez Lutomierską do Zachodniej i 96B - przez Kasprzaka.
79 - od samego początku pisałem do skasowania lub przywrócenia na stałą trasę! Nie uszczęśliwiać mieszkańców na siłę! Dewastacja komunikacja na Radogoszczach jest porażająca. Komu ma niby służyć nowe 79? W rejon szpitala nie dowiezie, na Brzóski zupełnie niepotrzebna, mieszkańcom ul. Pojezierskiej też się nie przyda po zabraniu 99, ponieważ zahaczy wyłącznie o dwa przystanku o bardzo słabej wymianie pasażerów! Po co kolejna linia na Włókniarzy-Liściastej? Czy malutkie osiedle domków jednorodzinnych przy Jagoszewskiego musi być obsługiwane czterema liniami (73 - 5x/h, 99 - 5x/h, 89 - 3x/h i 79 2-3x/h? Ktoś po prostu oszalał!
Jaka jest więc rola tej linii? Dwie linie z Radogoszcza Wschodu na Plac Wolności - następny wytwór geniuszy z BSM i ZDiT.
73--->99 Może mi ktoś logicznie wytłumaczyć, jaki jest sens zmiany numeracji 73 na 99? Przecież nowa trasa 99 to w istocie wydłużenie obecnego 73 do Maratońskiej! Brak czytelności. Mieszkańcy Retkini wsiądą do 99 zakładając, że pojedzie starą trasą (tak będzie do dworca), a radogoszczanie poczekają na 73, które jednak pojedzie na Plac Wolności.
Po cholerę zmieniać te numery? 73 obsługuje rejon Bałut, Julianowa i Polesia od lat sześćdziesiątych!
Kolejny idiotyzm - pod koniec roku linia 73 (wespół z 59) ma zostać zlikwidowana... Powstanie zatem w numeracji luka. 72 x 74...99. Nie lepiej byłoby zatem, gdyby do planowanej likwidacji miała iść najdalsza w numeracji linia 99?
Linia 88 - ciekawie poprowadzona - ale zbyt często. Nie ma żadnego uzasadnienia dla linii kursującej na lotnisko co 12 minut. Obecnie autobusy wożą do i przywożą z tamtego rejonu powietrze.
I jeszcze kilka słów nt. konsultacji. Cytat znaleziony na jednym z forów (możliwe, że Express Ilustrowany). Nie mojego autorstwa, przytaczam w całości:
Pan Bużałek w wywiadzie dla TV Toya (http://tvtoya.pl/catchuptv/show/konfrontacje,10579) stwierdził że wniosek o to by autobus jeździł ul Zagłoby został zgłoszony przez jedną osobę (w konsultacjach brało udział bodajże 35 osób). I tak dzięki jednej osobie wiele osób zostanie uszczęśliwionych na siłę. Na stronie Urzędu Miasta jest też zamieszczony protokół z tych konsultacji- czytając go mam wrażenie, że to co jest proponowane jest sporym wypaczeniem i nadużyciem tego co zostało zgłoszone...
Jeżeli faktycznie tak było, i ten sam mechanizm wykorzystano np. kierując linię 79 przez Brzóski, to mamy niezły skandalik.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No i mamy nowy rozkład jazdy 43B
http://bip.lutomiersk.info/container/pdf/227-Aneks-Porozumienie-Tramwaje-Podmiejskie.pdf
Z uwagi na uszkodzenie toru nie wiadomo, czy kiedykolwiek będzie zrealizowany...
http://bip.lutomiersk.info/container/pdf/227-Aneks-Porozumienie-Tramwaje-Podmiejskie.pdf
Z uwagi na uszkodzenie toru nie wiadomo, czy kiedykolwiek będzie zrealizowany...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Linie 59 i 73 nie będą zlikwidowane. Możliwe jest jedynie skrócenie ich tras, po wcześniej przeprowadzonych badaniach ankietowych. Osobiście w to wątpię.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
43B będzie jeździć jeszcze rzadziej niż teraz, czy mi się wydaje?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Liczba kursów z Lutomierska się nie zmieniła, może jak się spojrzy na odjazdy z Północnej to tak to wygląda, ale pierwsze kursy jadą prosto z zajezdni.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pierwsza wiata z nowym systemem informacji gotowa 
https://www.facebook.com/mpklodz/videos ... 257692539/

https://www.facebook.com/mpklodz/videos ... 257692539/
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Wygląda na to, że ostateczny układ tras poznamy dopiero w dniu 2 kwietnia. Zaczęła się już akcja informacyjna, a tutaj kolejne zmiany. Dzisiaj dot. linii 79: ŚWITEZIANKI – Świtezianki – Sikorskiego – Włókniarzy – Niezapominajki – 11 Listopada – Włókniarzy – Pojezierska – Hipoteczna – Klonowa – Kasprzaka – Drewnowska – Zachodnia – Legionów – PLAC WOLNOŚCI
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale to kosmetyczna zmiana, na mapce komunikacyjnej nawet niezauważalna... Ta ulica Niezapominajki to jest tak naprawdę łącznica al. Włókniarzy z ul. 11 Listopada, tylko przez nią da się skręcić z Włókniarzy w 11 Listopada jadąc od Castoramy. Uznano najwyraźniej, że lepiej zrobić przystanek na Niezapominajki niż bezpośrednio na Włókniarzy, gdzie trzeba by było tworzyć nowe przejścia dla pieszych i budować chodnik.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Kpc21 pisze:Ale to kosmetyczna zmiana, na mapce komunikacyjnej nawet niezauważalna... Ta ulica Niezapominajki to jest tak naprawdę łącznica al. Włókniarzy z ul. 11 Listopada, tylko przez nią da się skręcić z Włókniarzy w 11 Listopada jadąc od Castoramy. Uznano najwyraźniej, że lepiej zrobić przystanek na Niezapominajki niż bezpośrednio na Włókniarzy, gdzie trzeba by było tworzyć nowe przejścia dla pieszych i budować chodnik.
Przystanek powinien być tuż za Zgierską w zatoce, to służył by również jako dowozówka do ŁTR. Chyba, że powstaną dwa

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co nie zmienia faktu, że linia 79 w nowym formacie jest całkowicie bez sensu.
Na Niezapominajki obsłuży nikogo, na Włókniarzy-Liściasta będzie to już 4 linia (małe osiedle domków jednorodzinnych, gdzie na rodzinę przypadają zwykle po 2 samochody) a na Pojezierskiej obsłuży jedynie dwa przystanki o słabej wymianie pasażerów (pominie niestety przystanek przy ul. Rajskiej).
Dobrze chociaż, że tęgie głowy z ZDiT oraz BSM wycofały się z karkołomnego pomysłu poprowadzenia ul. Brzóski i skierowali 79 przez Hipoteczną. Niestety, linia ta nie obsłuży szpitala przy Kniaziewicza. W jakim celu pakować 3 linię z Radogoszcza na Plac Wolności, jeden Bużałek raczy wiedzieć... Zmian w numeracji nawet nie chce mi się komentować. To po prostu zwykła bezczelność.
Jednym słowem: demolka układu komunikacyjnego na Radogoszczach. Nic nie zaoferowana, nie nie polepszono, wszystko spartolono.
Na Niezapominajki obsłuży nikogo, na Włókniarzy-Liściasta będzie to już 4 linia (małe osiedle domków jednorodzinnych, gdzie na rodzinę przypadają zwykle po 2 samochody) a na Pojezierskiej obsłuży jedynie dwa przystanki o słabej wymianie pasażerów (pominie niestety przystanek przy ul. Rajskiej).
Dobrze chociaż, że tęgie głowy z ZDiT oraz BSM wycofały się z karkołomnego pomysłu poprowadzenia ul. Brzóski i skierowali 79 przez Hipoteczną. Niestety, linia ta nie obsłuży szpitala przy Kniaziewicza. W jakim celu pakować 3 linię z Radogoszcza na Plac Wolności, jeden Bużałek raczy wiedzieć... Zmian w numeracji nawet nie chce mi się komentować. To po prostu zwykła bezczelność.
Jednym słowem: demolka układu komunikacyjnego na Radogoszczach. Nic nie zaoferowana, nie nie polepszono, wszystko spartolono.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tragedia na Radogoszczu to będzie z tramwajami. Układ autobusowy jest IMO lepszy od obecnego. Jedyne co bym zmienił to 79 dał gdzie indziej niż na plac Wolności bo rzeczywiście na co tam 3 linie.
Co do tramwaju to Radogoszcz podobnie jak Ruda został mówiąc kolokwialnie wydymany w tym nowym planie. W zasadzie tylko 1 linia tramwajowa będzie, bo 4 choć trasę ma niezłą to z taką częstotliwością tak jak by nie istniała natomiast 45 i 46 to będą tramwaje do nikąd. Poza grupie studentów nikomu nieprzydatne. W ogóle kierowanie aż tylu linii tramwajowych i dodatkowo autobusowej 87B na Telefoniczną pozbawione jest sensu. 46 mogłoby jeździć tak jak dawniej przez Gdańską i Politechniki do IKEI wtedy by 17 nie była potrzebna a Ruda i Radogoszcz miałyby sensowne połączenie do centrum a nie takie ogryzki jak Telefoniczna czy plac Niepodległości. 45 można by zostawić na Telefoniczną, wraz z 12, 15 i 87B by tam wystarczyło.
@Arinera. Z Brzóski się nie wycofano - ruszy później zgodnie z informacją na mapie.
Co do tramwaju to Radogoszcz podobnie jak Ruda został mówiąc kolokwialnie wydymany w tym nowym planie. W zasadzie tylko 1 linia tramwajowa będzie, bo 4 choć trasę ma niezłą to z taką częstotliwością tak jak by nie istniała natomiast 45 i 46 to będą tramwaje do nikąd. Poza grupie studentów nikomu nieprzydatne. W ogóle kierowanie aż tylu linii tramwajowych i dodatkowo autobusowej 87B na Telefoniczną pozbawione jest sensu. 46 mogłoby jeździć tak jak dawniej przez Gdańską i Politechniki do IKEI wtedy by 17 nie była potrzebna a Ruda i Radogoszcz miałyby sensowne połączenie do centrum a nie takie ogryzki jak Telefoniczna czy plac Niepodległości. 45 można by zostawić na Telefoniczną, wraz z 12, 15 i 87B by tam wystarczyło.
@Arinera. Z Brzóski się nie wycofano - ruszy później zgodnie z informacją na mapie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Byłem wczoraj na przystanku Politechniki-Targi Łódzkie z nowymi oznaczeniami i na mnie zrobił on duże wrażenie - jeżeli wszystkie przystanki będą tak wyglądać, to będzie super. Jeden z niewielu pozytywnych aspektów tej "reformy".
Oprócz tego, już kilkukrotnie jadąc 77 słyszałem rozmowy osób niezadowolonych z planowanego odcięcia Puszkina (na odcinku Przybyszewskiego-Dąbrowskiego) od komunikacji miejskiej poza godzinami zmian. Pomijam już jazdę z Widzewa na Dąbrowę, którą można obecnie pokonać w 14 minut jadąc 77, a po reformie zostanie tylko 69 z czasem przejazdu 29 minut (o ile będą otwarte przejazdy na Lodowej i Wedmanowej) z beznadziejnym objazdem przez Służbową i Augustów oraz przez Wedmanowej właśnie w większości kursów.
Oprócz tego, już kilkukrotnie jadąc 77 słyszałem rozmowy osób niezadowolonych z planowanego odcięcia Puszkina (na odcinku Przybyszewskiego-Dąbrowskiego) od komunikacji miejskiej poza godzinami zmian. Pomijam już jazdę z Widzewa na Dąbrowę, którą można obecnie pokonać w 14 minut jadąc 77, a po reformie zostanie tylko 69 z czasem przejazdu 29 minut (o ile będą otwarte przejazdy na Lodowej i Wedmanowej) z beznadziejnym objazdem przez Służbową i Augustów oraz przez Wedmanowej właśnie w większości kursów.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Yakuzzi pisze:Tragedia na Radogoszczu to będzie z tramwajami. Układ autobusowy jest IMO lepszy od obecnego.
Autobusowy nie jest lepszy. Zabranie 99 jadącego do ścisłego centrum. Zabranie 73 dowożącego do istotnego punktu jakim jest Pl. Barlickiego.
Yakuzzi pisze:Z Brzóski się nie wycofano - ruszy później zgodnie z informacją na mapie.
Po co komu linia "w jedną stronę"? (jak i inne kuriozum linia bez przystanków czyli Widzewska). Albo dwa kierunki albo w ogóle.
kuba_łódź pisze:Byłem wczoraj na przystanku Politechniki-Targi Łódzkie z nowymi oznaczeniami i na mnie zrobił on duże wrażenie - jeżeli wszystkie przystanki będą tak wyglądać, to będzie super. Jeden z niewielu pozytywnych aspektów tej "reformy".
Super? W czym? Schemat i mapka nie dostępne bo zasłonięte przez siedzących. Rozkłady jazdy z kompletnie nieczytelnym podaniem trasy linii - szczególnie przy wariantowaniu tras. Oznakowanie linii wprowadzające w błąd. Żadnych pozytywów nie widzę jedynie zmarnowanie ogromnej kasy.
Same wiaty nie chronią przed warunkami atmosferycznymi, znikoma ilość miejsc do siedzenia a jak są to takie na których nie da się usiąść czyli metalowe w tym szczególnie okropne pręty.... Będąc pod wiatą nie widać jaki autobus / tramwaj podjeżdża. W centrum te wiaty są wręcz mikroskopijne.
Ostatnio zmieniony sob 18:35, 18 mar 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jasna cholera!!!
Dopiero teraz zauważyłem, że nowe 99 nie podjedzie pod Plac Barlickiego - docelowe miejsce przesiadkowe większości pasażerów obecnej linii 73.
To jest po prostu skandal!
To jest zwykła kradzież! Płać więcej, w zamian dostaniesz gówniane usługi.
Naprawdę dosyć mam tych mądrości różnej maści "speców" z ZDiT, BSM, różnych Bużałków i Zdanowskich. Oby do wyborów!
Pocieszające, że CBA się kręci w pobliżu. Może smutny Grześ nie będzie ostatni.
Po cholerę mi linia, którą zgodnie z głoszonym przez Bużałka hasłem "częściej do miejsc przesiadkowych" NIE DOJADĘ do miejsca przesiadkowego?
Dopiero teraz zauważyłem, że nowe 99 nie podjedzie pod Plac Barlickiego - docelowe miejsce przesiadkowe większości pasażerów obecnej linii 73.
To jest po prostu skandal!
To jest zwykła kradzież! Płać więcej, w zamian dostaniesz gówniane usługi.
Naprawdę dosyć mam tych mądrości różnej maści "speców" z ZDiT, BSM, różnych Bużałków i Zdanowskich. Oby do wyborów!
Pocieszające, że CBA się kręci w pobliżu. Może smutny Grześ nie będzie ostatni.
Po cholerę mi linia, którą zgodnie z głoszonym przez Bużałka hasłem "częściej do miejsc przesiadkowych" NIE DOJADĘ do miejsca przesiadkowego?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
STUDI pisze:kuba_łódź pisze:Byłem wczoraj na przystanku Politechniki-Targi Łódzkie z nowymi oznaczeniami i na mnie zrobił on duże wrażenie - jeżeli wszystkie przystanki będą tak wyglądać, to będzie super. Jeden z niewielu pozytywnych aspektów tej "reformy".
Super? W czym? Schemat i mapka nie dostępne bo zasłonięte przez siedzących. Rozkłady jazdy z kompletnie nieczytelnym podaniem trasy linii - szczególnie przy wariantowaniu tras. Oznakowanie linii wprowadzające w błąd. Żadnych pozytywów nie widzę jedynie zmarnowanie ogromnej kasy.
Same wiaty nie chronią przed warunkami atmosferycznymi, znikoma ilość miejsc do siedzenia a jak są to takie na których nie da się usiąść czyli metalowe w tym szczególnie okropne pręty.... Będąc pod wiatą nie widać jaki autobus / tramwaj podjeżdża. W centrum te wiaty są wręcz mikroskopijne.
To jest już krytyka dla samej krytyki, lepiej pozostańmy przy dotychczasowym oznakowaniu przystanków - zero jakichkolwiek schematów czy mapek i krzywo przyklejony rozkład w formacie A4, wydrukowany na drukarce z kończącym się tonerem, z 7 kolumnami czasu przejazdu i kompletnie niewyraźnymi oznaczeniami wariantów (literka wysokości 4 mm w indeksie górnym).
Pretensje o konstrukcję secesyjnych wiat kierować trzeba raczej do odpowiedzialnych za ich zamówienie, a nie do osób projektujących oznakowanie przystanków.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
kuba_łódź pisze:To jest już krytyka dla samej krytyki, lepiej pozostańmy przy dotychczasowym oznakowaniu przystanków - zero jakichkolwiek schematów czy mapek i krzywo przyklejony rozkład w formacie A4, wydrukowany na drukarce z kończącym się tonerem, z 7 kolumnami czasu przejazdu i kompletnie niewyraźnymi oznaczeniami wariantów (literka wysokości 4 mm w indeksie górnym).
Przecież będzie dokładnie to samo. Schemat z którego nikt nic nie odczyta chyba że będzie przeganiać siedzących na ławce. (cyferki z numerami linii przy kreskach będą jeszcze mniejsze o tych obecnie umieszczonych przy godzinach odjazdów).
Rozkład z nieczytelnym przebiegiem trasy i wykazem przystanków. Jak jedno poprawiono to skopano drugie. Wystarczyło zmniejszyć do minimum liczbę kolumn.
Kończącego się toneru jakoś nigdzie od dziesięciolecia nie zaobserwowałem. Natomiast te kolorowe bazgroły szybko wypłowieją na słonecznym świetle - widać to na obecnych - oznaczenia barwne, które szybko wyblakły
Gdzie więc ta poprawa? To nie wystawka plastyczna w szkole ale coś co ma być użyteczne.
kuba_łódź pisze:Pretensje o konstrukcję secesyjnych wiat kierować trzeba raczej do odpowiedzialnych za ich zamówienie, a nie do osób projektujących oznakowanie przystanków.
Nie tylko secesyjne, ale te przy dworcu fabrycznym oraz te dostawione ławki z których nie ma jak skorzystać (projektant tego czegoś nigdy na tym nie próbował usiąść). W zasadzie to praktycznie żadna wiata nie spełnia swojej roli. Jest to element całości. Nie da się rozdzielić jedno od drugiego. Szczególnie jak się propagandowo trąbi jaki to niby raj komunikacyjny nas czeka od 02.04.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
kuba_łódź pisze:Oprócz tego, już kilkukrotnie jadąc 77 słyszałem rozmowy osób niezadowolonych z planowanego odcięcia Puszkina (na odcinku Przybyszewskiego-Dąbrowskiego) od komunikacji miejskiej poza godzinami zmian. Pomijam już jazdę z Widzewa na Dąbrowę, którą można obecnie pokonać w 14 minut jadąc 77, a po reformie zostanie tylko 69 z czasem przejazdu 29 minut (o ile będą otwarte przejazdy na Lodowej i Wedmanowej) z beznadziejnym objazdem przez Służbową i Augustów oraz przez Wedmanowej właśnie w większości kursów.
Linia W będzie jeździła cały dzień, tyle że w godzinach zmian co 12 minut. Z kolei 69 poza godzinami zmian ominie Wedmanowej, więc czas przejazdu Widzew - Dąbrowa nadal będzie oscylował w okolicy 15 minut.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
STUDI pisze:kuba_łódź pisze:To jest już krytyka dla samej krytyki, lepiej pozostańmy przy dotychczasowym oznakowaniu przystanków - zero jakichkolwiek schematów czy mapek i krzywo przyklejony rozkład w formacie A4, wydrukowany na drukarce z kończącym się tonerem, z 7 kolumnami czasu przejazdu i kompletnie niewyraźnymi oznaczeniami wariantów (literka wysokości 4 mm w indeksie górnym).
Przecież będzie dokładnie to samo. Schemat z którego nikt nic nie odczyta chyba że będzie przeganiać siedzących na ławce. (cyferki z numerami linii przy kreskach będą jeszcze mniejsze o tych obecnie umieszczonych przy godzinach odjazdów).
Rozkład z nieczytelnym przebiegiem trasy i wykazem przystanków. Jak jedno poprawiono to skopano drugie. Wystarczyło zmniejszyć do minimum liczbę kolumn.
Kończącego się toneru jakoś nigdzie od dziesięciolecia nie zaobserwowałem. Natomiast te kolorowe bazgroły szybko wypłowieją na słonecznym świetle - widać to na obecnych - oznaczenia barwne, które szybko wyblakły
Gdzie więc ta poprawa? To nie wystawka plastyczna w szkole ale coś co ma być użyteczne.
Co to za problem przeprosić siedzącą osobę ? Nowe rozkłady o ile będą drukowane na A3 to będą czytelne. Odnośnie obecnych rozkładów, to nie widzę sensu w drukowaniu np. 3 kolumienek z czasami przejazdu różniącymi się o minutę.
Jeżeli obecny wydruk blaknie, to może trzeba zmienić technologię ? Aktualnie jest tyle technologii druku, że ciężko za tym nadążyć.
Gdzie poprawa ? Wreszcie mamy przyzwoicie oznakowane przystanki, a nie tak jak dotychczas.
STUDI pisze:kuba_łódź pisze:Pretensje o konstrukcję secesyjnych wiat kierować trzeba raczej do odpowiedzialnych za ich zamówienie, a nie do osób projektujących oznakowanie przystanków.
Nie tylko secesyjne, ale te przy dworcu fabrycznym oraz te dostawione ławki z których nie ma jak skorzystać (projektant tego czegoś nigdy na tym nie próbował usiąść). W zasadzie to praktycznie żadna wiata nie spełnia swojej roli. Jest to element całości. Nie da się rozdzielić jedno od drugiego. Szczególnie jak się propagandowo trąbi jaki to niby raj komunikacyjny nas czeka od 02.04.
Takie wiaty są stawiane nie tylko w Łodzi, a wręcz jest na nie ogólnokrajowy trend. Stwierdzenie, że prawie żadna wiata nie spełnia swojej roli, to GRUBA przesada. Wiaty blaszane, Kami i AMS spełniają swoją rolę doskonale.
Jakoś nigdzie nie słyszałem stwierdzenia o raju komunikacyjnym po 2 kwietnia. Oczywiście, żeby nie było, nie jestem zwolennikiem 99% zmian wprowadzanych w tej "reformie".
Solar pisze:Linia W będzie jeździła cały dzień, tyle że w godzinach zmian co 12 minut.
A jeszcze niedawno była mowa o komunikacji na tym odcinku Puszkina tylko w godzinach zmian... nie nadążam

Solar pisze:Z kolei 69 poza godzinami zmian ominie Wedmanowej, więc czas przejazdu Widzew - Dąbrowa nadal będzie oscylował w okolicy 15 minut.
No właśnie, poza godzinami zmian. Do 2 kwietnia mamy do wyboru 77 jadące z Dworca Łódź Widzew na Gojawiczyńskiej/Dąbrowskiego 14 minut i 69A jadące 29 (nie liczę pojedynczych kursów 69 do Konstantynowa). po 2 kwietnia zostanie tylko 69A.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W i G będą kursować cały dzień. D tylko w godzinach zmian 
Słyszałem, że W i G w godzinach zmian takt 12-15, a między i poza 24-30.

Słyszałem, że W i G w godzinach zmian takt 12-15, a między i poza 24-30.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość