Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Kpc21 » ndz 00:34, 15 sty 2017

Nie wraca.

Tak pojedzie:

Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » ndz 00:34, 15 sty 2017

Pretensje do Tomasza Bużały - komunikacyjnego geniusza i planisty-stratega z zamiłowania.
Facet widocznie nie jest długodystansowcem i go najzwyczajniej boli gdy musi posiedzieć w autobusie dłużej niż 10minut.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » ndz 00:37, 15 sty 2017

W rozpisce linii na stronie ZDiT jest jeszcze trochę ciekawostek. Nie wiedziałem, że w Andrzejowie jest dworzec :P Wydawało mi się, że to stacja... 82 jak się okazuje ma jeździć przez Puszkina. Ponadto, odcinek tej ulicy od Przybyszewskiego do Dąbrowskiego w zasadzie jest bez komunikacji poza zmianami w zakładach.

S1 przez Tesco - po co ?

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » ndz 00:40, 15 sty 2017

Arinera pisze:Pretensje do Tomasza Bużały - komunikacyjnego geniusza i planisty-stratega z zamiłowania.
Facet widocznie nie jest długodystansowcem i go najzwyczajniej boli gdy musi posiedzieć w autobusie dłużej niż 10minut.


Rozumiem frustrację, ale nazwisko to Bużałek, a nie Bużała.

Poza tym on był jedną z kilkunastu osób, które pracowały nad siatką. To, że ją tłumaczył na konferencji nie robi z niego twórcy oraz alfy i omegi tego projektu - jest członkiem zespołu.

Czyli z 57 to kolejny byk, ale też tłumaczenie "korków" tu nie wypala, bo 57 wyjedzie z dworca i... przy Galerii już z 20 minut spóźnienia będzie :lol: Bo od miesięcy głównym punktem łapania opóźnień jest właśnie bezsensowna, dwukierunkowa Sienkiewicza...

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: STUDI » ndz 00:44, 15 sty 2017

kuba_łódź pisze:S1 przez Tesco - po co ?


Żeby dzieci mogły pojechać na przerwie po Colę i chipsy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » ndz 00:48, 15 sty 2017

STUDI pisze:
kuba_łódź pisze:S1 przez Tesco - po co ?


Żeby dzieci mogły pojechać na przerwie po Colę i chipsy.

Jak to miało być śmieszne to nie wyszło... Pod Tesco ma podjeżdżać 64 co 12', to po co jeszcze S1 ?

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » ndz 00:54, 15 sty 2017

Z żartem o coli akurat Studiemu się udało :) :)
Kuba_Lodz - więcej humoru na te bzdety serwowane przez ZDiT.

Przepraszam za pomyłkę w nazwisku.
Mam pretensję do człowieka, ponieważ projekt, nad którym pracował, który współtworzył jest bardzo niedopracowany, pełen bubli, przekłamań, niekonsekwencji. Jedne linie tnie się na potęgę zasłaniając się wydumaną argumentacją o likwidowaniu opóźnień, aby następnie tworzyć inne o "korkogennnym" schemacie. To jeden z szeregu zarzutów, jakie mam.

Mam pretensję do człowieka, ponieważ bez cienia zażenowania firmuje swoim nazwiskiem powyższe. Wiem, że od przedsięwzięć, za które bierze się beton z ZDiT, nie należy oczekiwać zbyt wiele, ale jednak spodziewałem się, że obecność społeczników spowoduje, że w nowym planie znajdzie się więcej przemyślanych rozwiązań propasażerskich.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » ndz 01:01, 15 sty 2017

Naprawdę ciężko się cieszyć z czekających nas od kwietnia przesiadek.

Co z tego, że społecznicy byli obecni przy projektowaniu planu, skoro tu się wszystko rozbija o kasę...

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » ndz 01:10, 15 sty 2017

Przecież nie o dobro pasażerów.
To się zemści na ekipie Hanki w przyszłym roku.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » ndz 01:14, 15 sty 2017

Szkoda, bo to najlepszy prezydent jakiego dotychczas miała Łódź.

W zasadzie to jest jeszcze jakieś prawdopodobieństwo, że ta siatka linii nie wejdzie w życie ?

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » ndz 01:17, 15 sty 2017

Oficjalnie nie ma szans. Miasto jest bardzo zdeterminowane, aby ją wprowadzić w niezmienionej postaci na początku kwietnia.
Ewentualne korekty jesienią.

Solar
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Solar » ndz 01:25, 15 sty 2017

kuba_łódź pisze:82 jak się okazuje ma jeździć przez Puszkina. Ponadto, odcinek tej ulicy od Przybyszewskiego do Dąbrowskiego w zasadzie jest bez komunikacji poza zmianami w zakładach.

82 jedzie przez przystanek na Gogola i jest to rozwiązanie lepsze niż poprowadzenie jej Służbową.
Podobno linie pracownicze poza godzinami zmian mają kursować w jakimś słabym takcie. Poza tym, na tym odcinku Puszkina, to poza zmianami to nawet samochodów nie ma co liczyć. Spokojnie można nagrywać tam filmy o opuszczonym mieście przemysłowym :D

Arinera pisze:Miasto sporo ryzykuje wizerunkowo, bo wywala z dotychczasowych tras linie-czołgi - 99, 78/78A, 70, 57, 85 + 55 i bezczelnie, pod pretekstem unikania korków (to akurat idiotyczny slogan marketingowy Tomasza Bużały), tnie linie i zmusza do przesiadek.

Szczerze powiedziawszy, po przejechaniu miasta komunikacją miejską wzdłuż i wszerz przez kilka ostatnich lat, praktycznie zmiany zacząłbym od wymienionych przez Ciebie linii, oprócz 55 (przedłużenie na Retkinię - ok, ale brak połączenia Janów - PŁ wyjątkowo słaby) i 78A (Teofilów - centrum nikomu nie powinno wadzić). Już się tłumaczę dlaczego:

- 99. Ilekroć jechałem z Radogoszcza na Retkinię, a zdarzało mi się to często, to zaledwie kilka razy wybrałem tę linię, ponieważ moim głównym celem było dotarcie z jednego osiedla na drugie bez wycieczki w głąb centrum. Wychodzę z założenia, że jak będę chciał popodziwiać centrum, to się przejdę po Piotrkowskiej, albo przejadę tramwajem po ŁTR. I za każdym razem, gdy przesiadałem się na Placu Barlickiego z 73 na 86 liczyłem, że ktoś kiedyś wpadnie na pomysł, że autobus z jednego osiedla na drugie można puścić Hipoeczną, Kasprzaka i Żeligowskiego, bez zbędnych podjazdów na wschód od celu. Inna sprawa, że gdy od przystanku Zachodnia-Limanowskiego wybierałem 65, to mimo powrotu na Plac Barlickiego, zdarzało mi się być szybciej na Dw. Kaliskim niż 99 (ale podejrzewam, że poza szczytem 99 nie łapałoby ponad 10 minut opóźnienia).

- 78. Nie zmuszajmy mieszkańców Aleksandrowa do zwiedzania Teofilowa, ani nie faworyzujmy ich kosztem linii miejskich. Szybkie połączenie do głównego punktu przesiadkowego i przesiadka na linie miejskie jadące w kilka kierunków.

- 70. Po zamknięciu Fabrycznego tę linię w obecnym kształcie uratowało tylko to, że było jedynym dowozem do UŁ dla całego południa miasta. Autobusy całkowicie wyludniały się na przystanku przy Narutowicza. Część pasażerów rozchodziła się w strony odpowiednich wydziałów, część czekała na 85 (szczególnie studenci Wydziału Prawa i pracownicy Green Horizonu). Teraz, gdy dworzec Fabryczny jest uruchomiony, za chwilę Stare Chojny połączą się z nim 5, a Dąbrowa 4, 70 może spokojnie jechać na Doły - i tak większość trasy (Broniewskiego, Rydza-Śmigłego, Kopcińskiego, Palki, Inflancka) pojedzie na buspasach.
Jeśli chodzi o Rzgów i Starową Górę, to mam takie samo zdanie jak o 78 - do najbliższego większego węzła i koniec. Tyle, że dałbym dodatkowe kursy z Karpackiej na Starą Gadkę tylko w godzinach otwarcia cmentarza. W końcu to łódzka nekropolia i mieszkańcy powinni mieć do niej dobry dojazd.

- 85. Kolejna ofiara braku głównego dworca w centrum. Doły i Radiostacja musiały mieć połączenie z Widzewem z podjazdem pod sam dworzec. Gdy otwarto WZ i Dw. Fabryczny liczyłem, że ta linia przejmie punktualniejszą połowę 96 i pojedzie przez Przybyszewskiego na Janów (czyli zachowa większość relacji). Tak się nie stało i dziś, po wydłużeniu 9 na Olechów i skierowaniu 80 na Janów jej obecność w relacji przez Piłsudskiego staje się zbędna. Aczkolwiek jestem w stanie zrozumieć mieszkańców Widzewa, którzy będą musieli się przesiąść z 9 i 80 na 70 żeby dojechać do Ronda Solidarności.

- 57. Skrócenie do Dworca Fabrycznego wydaje się błędem. Ta linia powinna jechać przynajmniej do Spornej (może krańcówka pod ASP, a Marysin obsłuży nowe 85), ale nie przez Północną. Takie robienie koła, które zaburza dobry ruch tranzytowy z Piastowa i centrum na Doły. Od Sienkiewicza trasa powinna biec przez Narutowicza, Poznańskich, Scheiblerów, Uniwersytecką, Palki.

edit:
Co do S1, to mimo wszystko darowałbym sobie żarty. Ta linia powstała po to, by dowozić niepełnosprawne dzieci m.in. z autyzmem, do szkoły na Mazowieckiej. I trasa jest ułożona idealnie pod nich, dlatego robi takie dziwne koła.
Ostatnio zmieniony ndz 01:33, 15 sty 2017 przez Solar, łącznie zmieniany 2 razy.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: eDragon55 » ndz 01:26, 15 sty 2017

Tomasz Bużałek był jedną z wielu osób która pracowała nad nową siatką połączeń a on prezentował pewnie dlatego, że był (a może nadal jest) przedstawicielem IPT. Zawsze jak były jakieś negatywne zmiany w KM to protestował, zbierał podpisy a jak tak walczy o KM to wzięli go do współpracy.
Pewnie chciał zrobić więcej patrząc na to co mówił przed zatrudnieniem w urzędzie ale bez zgody ZDiT nic się nie zrobi. Nie bronię go ale organizatorem transportu miejskiego w Łodzi jest ZDiT i wszystko musi być przez nich przefiltrowane zanim wejdzie w życie.

Wiadomo zawsze jest jakieś ograniczenie budżetowe ale część rzeczy można byłoby poprawić nie zwiększając budżetu np. więcej tramwajów na Legionów kosztem Pomorskiej, a niektóre niewielkim kosztem (w stosunku do całego budżetu) np. całotygodniowe kursowanie 17 i ewentualnie 16, wydłużenie 41 do Lodowej, pozostawienie linii 90, 91, 92 na obecnych trochę dłuższych trasach, pozostawienie co godzinę komunikacji nocnej na Nowosolnej, do Imielnika.

kuba_łódź pisze:W zasadzie to jest jeszcze jakieś prawdopodobieństwo, że ta siatka linii nie wejdzie w życie ?


Według mnie powinna wejść ale nie w takiej postaci. Najpierw poprawki potem realizacja.
Jak nie wejdzie to będziemy w punkcie wyjścia. Chyba, że stopniowo będziemy wprowadzać zmiany co jakiś czas.
Ostatnio zmieniony ndz 01:29, 15 sty 2017 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: STUDI » ndz 01:28, 15 sty 2017

Jordi pisze: Bo od miesięcy głównym punktem łapania opóźnień jest właśnie bezsensowna, dwukierunkowa Sienkiewicza...

A w drugą stronę co? Kilińskiego?
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » ndz 01:30, 15 sty 2017

Solar pisze:
kuba_łódź pisze:82 jak się okazuje ma jeździć przez Puszkina. Ponadto, odcinek tej ulicy od Przybyszewskiego do Dąbrowskiego w zasadzie jest bez komunikacji poza zmianami w zakładach.

82 jedzie przez przystanek na Gogola i jest to rozwiązanie lepsze niż poprowadzenie jej Służbową.
Podobno linie pracownicze poza godzinami zmian mają kursować w jakimś słabym takcie. Poza tym, na tym odcinku Puszkina, to poza zmianami to nawet samochodów nie ma co liczyć. Spokojnie można nagrywać tam filmy o opuszczonym mieście przemysłowym :D

No i właśnie 77 pruje przez tą pustą Puszkina, podczas gdy 69 wlecze się Lodową... w drugą stronę z 69 jest jeszcze gorzej przez korkujące się skrzyżowanie Przybyszewskiego/Lodowa. Natomiast 77 nawet z objazdem przez Techniczną jedzie szybciej.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Jordi » ndz 01:47, 15 sty 2017

STUDI pisze:
Jordi pisze: Bo od miesięcy głównym punktem łapania opóźnień jest właśnie bezsensowna, dwukierunkowa Sienkiewicza...

A w drugą stronę co? Kilińskiego?


Kościuszki mają, Targową, Przędzalnianą, ŚR, Wólczańską. Mamy wspierać KM, czy nie? Bo po Sienkiewicza 57 wiecznie będzie spóźnione nawet do Dworca...

Solar
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Solar » ndz 01:48, 15 sty 2017

kuba_łódź pisze:No i właśnie 77 pruje przez tą pustą Puszkina, podczas gdy 69 wlecze się Lodową... w drugą stronę z 69 jest jeszcze gorzej przez korkujące się skrzyżowanie Przybyszewskiego/Lodowa. Natomiast 77 nawet z objazdem przez Techniczną jedzie szybciej.

Asfalt na Lodowej to jest krajobraz księżycowy. Jak jadę tamtędy samochodem żeby ominąć Śmigłego Rydza, to nigdy nie przekraczam 20 km/h. Kierowcy autobusów wychodzą z tego samego założenia. Za to na Puszkina można się rozpędzić do oporu (czyli do 50 km/h w ciągu dnia i 60 m/h w nocy ;) ).
Rozumiem, że przerzuciłbyś 69 na Puszkina dla przyspieszenia? Tylko, że i tak musiałby wracać przez Andrzejewskiej żeby obsłużyć cmentarz. Nawet jakby Zieleń Miejska zrobiła wejście od strony Puszkina (a pewnie ZZ stać, bo cmentarze w Łodzi są dochodowe i dają duże wpływy do budżetu miasta), to i tak nie wyobrażam sobie starszych osób przechodzących przez przejścia dla pieszych na Puszkina przy Andrzejewskiej. Lodowa jako wąska ulica lepiej się sprawdza jako punkt zbiorczy dla osób przyjeżdżających na cmentarz.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: kuba_łódź » ndz 01:54, 15 sty 2017

Przeniesienie 69 na Puszkina nie wchodzi w grę. Zresztą w niedziele jest tam ta nieszczęsna giełda...

Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: Arinera » ndz 01:54, 15 sty 2017

Polecam przeczytać opinie nt. "nowej reformy komunikacyjnej" na facebooku ZDiT.
Brak jakiegokolwiek pozytywnego komentarza nie można w nieskończoność tłumaczyć, że nowe jest z definicji lepsze, że zmiany zawsze wywołują lęk i niechęć. Mieszkańcy spojrzeli na plany i mówią nie.


I teraz mój komentarz do Solara - nie ma znaczenia, co Ty lub ja sobie myślimy na temat takiego czy innego połączenia. Ono ma służyć ogółowi. Komunikacja publiczna nie musi być LOGICZNA, układac się w Excelu, a linie niekoniecznie muszą kursowac w osi płn-płd, wsch-zach, od osiedla A do osiedla B przez osiedle C. Liczy się wyłącznie przydatność danej linii dla pasażera.
W przypadku komunikacji publicznej na odcinku miejskim o przydatności decyduje popularność danej linii wynikając z preferencji pasażerów. Są oczywiście tzw. linie socjalne, o słabej popularności, ale ich się nie uniknie.

Linia 99 nie jest logiczna. Od dawna powinna zostać przemieniona w pospieszną.
Co do 57, 78A i 55 jesteśmy zgodni. Nie można od tak zabrać bardzo popularnej linii po Drewnowskiej oferując jakiś ogryzek co 24m. Jedynym sensownym wyjściem w tym wypadku jest puszczenie 96A lub B przez wspomnianą ulicę.

85 i 70 to ten sam kazus co 99. Teoretycznie ich trasy to dublowanie tramwaju. Paradoks polega na tym, że wszystkie wymienione przeze mnie linie (nieprzypadkowo) to najpopularniejsze (poza 96 i 69) łódzkie linie. Skądś ich popularność się bierze. Zastanów się skąd! Jestem zwolennikiem podejścia, że jeżeli coś jest dobre lub bardzo dobre (a niekoniecznie dobrze wygląda na mapce czy w na biurku księgowego), to należy to zostawić i/lub ulepszać. W żadnym z wymienionych przykładów nie zachodzi zmiana na lepsze.

W tym wątku jestem obiektywny, ponieważ bardzo zyskuję na obecnej reformie - zamiast 3xh po mojej ulicy będzie ich 9-10. Widzę jednak ogromną pazerność władz miasta. Próbuje się zmusić łodzian do przesiadek za wszelką cenę. Przypomnę, że społeczeństwo naszego miasta starzeje się najszybciej w Polsce, następuje gentryfikacja. Nie wolno ludziom starszym, schorowanym, niepełnosprawnym fundować ciągłych przesiadek.
Ostatnio zmieniony ndz 01:58, 15 sty 2017 przez Arinera, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Postautor: STUDI » ndz 01:56, 15 sty 2017

->Jordi
Robiąc jednokierunkową ulicę trzeba zapewnić kierunek powrotny. Również ulicą jednokierunkową.
Targowa pomijając że duwkierunkowa nie daje możliwości jazdy dalej na południe.
Przędzalniana (nie ma połączenia wprost do Narutowicza) za daleko - wygenerujesz dodatkowy ruch na poprzecznych ulicach które też są zakorkowane


->Arinera
96 to niepopularna linia?
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość