Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 10:20, 23 cze 2016

Na razie tak (od 1.07). Nie będzie na razie żadnych zmian w numeracji.

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » czw 11:11, 23 cze 2016

Przy okazji takich zmian trad i likwidacji wariantów możnaby było od razu oswajać mieszkańców z nowymi numerami linii, nawet z przedziału 1xx dla linii miejskich (np. Na podstawie decyzji ZDiT z dniem 01.07 wprowadzone zostaną następujące zmiany: a) likwidacja linii 62A; b) zmiana numeru linii 62 itd.) i w rozwinięciu komunikatu szczegóły operacji.
Chaosu byłoby przy tym mniej, niż chcąc na hurra! wprowadzić większą rewolucję, a stopniowo byśmy przenumerowali całą siatkę połączeń.
Podpis.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 13:10, 23 cze 2016

No pewnie, a pamiętasz jakie były protesty nieco ponad rok temu gdy zaprezentowano nową siatkę połączeń z liniami o trzycyfrowych numerach? Na pewno nie błoby chaosu z numeracją nadaną od podstaw...

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » czw 13:23, 23 cze 2016

mig pisze:No pewnie, a pamiętasz jakie były protesty nieco ponad rok temu gdy zaprezentowano nową siatkę połączeń z liniami o trzycyfrowych numerach? Na pewno nie błoby chaosu z numeracją nadaną od podstaw...
Faktycznie jak wprowadzicie zmiany stopniowo, to na pewno nie będzie protestów...

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » czw 13:26, 23 cze 2016

62A to było wiadomo. Ciekawi mnie 65, ale chyba to oznacza kursy tylko do lotniska (chyba, że jednak wracamy po staremu Obrazek ). Jeśli zostaje tylko 69 i 69A bez zmian trasy obu to w sumie trochę na tym tracę jako pasażer (ale to subiektywnie bo dłuższy kurs przez Wedmanowej), ale logistycznie wydaje mi się, że to dobra decyzja (bo i tak 69B w stronę Widzewa praktycznie nie istniało).

Teraz to napięcie większe Obrazek Ale nie pamiętam zmian na które bym z ciekawością nie czekał Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » czw 22:48, 23 cze 2016

"Baj Baj, Miss 62 A" - nawet się nieźle rymuje XD

65 ciekawe czy wszystko na lotnisko, czy skrócone do NS. Liczba lotów jest bardzo ograniczona ostatnio, więc możliwe, że do NS będzie tylko, a zostawią 55.

69B... Tu nie wiem co myśleć, bo nie korzystam za bardzo z 69 ogólnie, ale widocznie było psioczenie może, że wszystko Wedmanowej nie kursuje... Ale w tym wypadku 95 powinno być wyprostowane. Nie potrzeba tam tylu linii.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » pt 00:11, 24 cze 2016

Poza zmianami pracowniczymi na kółku po Wedmanowej to pewnie by na żądanie starczyło Obrazek Wtedy ludzi na palcach jednej ręki policzyć wsiadającychwysiadających. W takim wypadku faktycznie 95 do prostowania.

Pytanie co z niedzielą - już chyba lepsze 95 w kółko niż 77 jak kiedyś. Choć jak ktoś chce blisko pod autogiełdę to akurat musi walić kółko więc to też głupie, a ludzi w 95 na tym odcinku też na palcach jednej ręki.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pt 11:25, 24 cze 2016

Ciekawe kiedy wreszcie 87 skierują przez Rojną.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » pt 11:36, 24 cze 2016

77 było lepsze przez Wedmanowej, bo ludzi dowoziły do działek Elester na Lodowej czy na Młynek z Widzewa, a teraz jest tylko 61 od strony Śląskiej.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » pt 13:27, 24 cze 2016

Na 62 zostaje 6 brygad w powszednie i 3 w weekendy (jedna łączona z 71A).

Ciekawe, bo 62 ogólnie ma krótszą trasę od 62A i jedzie 6-7 minut szybciej. Dłuższe przerwy chyba na pętlach będą.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » sob 09:21, 25 cze 2016

mig pisze:No pewnie, a pamiętasz jakie były protesty nieco ponad rok temu gdy zaprezentowano nową siatkę połączeń z liniami o trzycyfrowych numerach? Na pewno nie błoby chaosu z numeracją nadaną od podstaw...


Zawsze propozycja przewrócenia do góry nogami kilkudziesięciu linii spofka się z oporem społeczeństwa :)
Ale zmiany stopniowe, typu 62 na 112 ze zmianą trasy pozwoliłyby uniknąć sytuacji, w której ktoś będzie marudził, że mu zmineili trasę ukocuanego autobusu.
Podpis.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » sob 10:26, 25 cze 2016

Co ZDiT wymyślił z numeracją to już pewnie przyklepane.

Jak dla mnie jeśli dawać nowy numer zamiast litery to dla linii, które mają różny środek trasy np. 74 i 74A74B i to robi się spójne i sensowne - jestem za. Jednak dla linii, które mają tylko warianty pełne i skrócone po tej samej trasie - brak litery lub literę. W innych miastach warianty skrócone i pełne nie mają żadnych liter a co najwyżej oznaczenie "Trasa skrócona". Już nie kwestia samych oznaczeń a przejrzystości rozkładów się liczy. Lepiej patrzeć na jeden rozkład niż dwa, szczególnie jeśli mało czasu by się wczytać.

Jeśli bawić się w numery trzycyfrowe to jak dla mnie - ograniczyć linie do dwóch wariantów i utworzyć coś w rodzaju linii okresowych (naciągane określenie) i tworzyć potworki jak 169 na Nowy Józefów czy 199 ale już bez potworków 269 369 itd. itp.

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » ndz 15:22, 26 cze 2016

Co pojedzie na Zielony Romanów? 78 B?

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » ndz 16:02, 26 cze 2016

Na pewno nie żadne kombinacje 96 i 78.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » ndz 16:58, 26 cze 2016

Można uchylić tajemnicy czy Zielony Romanów od 1.07 czy dużo później?

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » ndz 20:24, 26 cze 2016

Pętla jakby gotowa. Tak więc pewnie lipiec. Ale znając Zdit to dadzą
tam coś po małej lini oporu tzn jakieś 97 co Aleksandrowską
pojedzie do Żabieniec i wróci. Potem pod naciskiem utworzą 78B.

Na długie trasy i nowe linie to taboru to nie mają. Do Żabieńca z Romanowa z 20 minut to jeden kurs to kółeczko.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » ndz 20:28, 26 cze 2016

Pod jakim naciskiem?? Skoro teraz nikt nie psioczy na 84, które też dowozi do Żabieńca tak naprawdę (bo dalej jedzie na Radogoszcz, gdzie obsługuje inne potoki pasażerskie).

Taka dowozówka nie byłaby zła, tylko musiałaby być zgrana z odjazdami 2 i 8 najlepiej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » ndz 21:53, 26 cze 2016

Mogę się zgodzić z Jordim. W końcu to jest osiedle i główne zadanie tam, to autobus blisko domu, a nie tak jak teraz kilkadziesiąt metrów dalej. Jeśli ten dowóz byłby dopasowany to może być ok. No i jeszcze częstotliwość, bo jak będzie parę kursów dziennie, to myślę, że bezsens z budową pętli i uruchamianiem takiej linii. Oczywiście nie musi jeździć co 20 minut.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » ndz 23:23, 26 cze 2016

Moim zdaniem starczyłoby to, co jest dziś na 84, tylko równe odstępy np. szczyt co 30, między i poza co godzinę, Weekendy co godzinę.

Do Żabieńca z 23-24 minuty by zajęła jazda (z tego co widzę na mpk w rozkładach z wjazdem na Rojną), czyli w szczyt 2 brygady, to nie jest nie do zrobienia. Zważywszy, że 84 byłoby skrócone z powrotem do Cmentarza na Szczecińskiej, to też uwolniłoby 1 brygadę.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » pn 08:07, 27 cze 2016

Jordi pisze:"Baj Baj, Miss 62 A" - nawet się nieźle rymuje XD

65 ciekawe czy wszystko na lotnisko, czy skrócone do NS. Liczba lotów jest bardzo ograniczona ostatnio, więc możliwe, że do NS będzie tylko, a zostawią 55.

69B... Tu nie wiem co myśleć, bo nie korzystam za bardzo z 69 ogólnie, ale widocznie było psioczenie może, że wszystko Wedmanowej nie kursuje... Ale w tym wypadku 95 powinno być wyprostowane. Nie potrzeba tam tylu linii.

65 na Lotnisko bez wjazdu w NS, 69A w obie strony przez NS i Wedmanowej, 55 skrócone do Obywatelskiej bez wjazdu w NS.
Dodatkowo nieco wygięte 95 i 95A Kilińskiego, Śląską, Niższą.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości