Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 21:18, 31 maja 2016

Ale z tym 67 przez Łomnicką to w zasadzie jeszcze gorzej niż obecnie z 56. Bo ominie Doły (na pewno są tacy którzy przesiadają się z 6 na 67), i kluczenie po obszarze Dołów i przejazd wąską Łomnicką mimo wszystko zabrałyby czas.

Tam trzeba skierować "ogon" jakiejś linii.

Co do Kerna to bez przesady, przecież od północy mają blisko przystanki na Brzezińskiej, a od południa krańcówkę przy M1. Ewentualnie jeśli chcieć by im zrobić bardzo dobrze, to autobus może jechać do pętli trasą jak na obrazku:

Obrazek

Ale wtedy trzeba by kawałek parkingu (tam gdzie teraz widać plac manewrowy do nauki na prawo jazdy) przeznaczyć na plac do zawracania do autobusu. Chyba że autobus może po prostu poruszać się środkową aleją parkingu (albo tą wzdłuż budynku centrum handlowego), a wszystko wskazuje na to, że może, bo autobusy bezpłatne podjeżdżają pod samo wejście.

Zresztą sama krańcówka mogłaby zostać przeniesiona bliżej wejścia.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » wt 21:26, 31 maja 2016

A mają w ogóle remont Łomnickiej w planach? Poza tym jest to i tak dość wąska uliczka, z poboczem i bardzo bliską odległością do budynków. Remont nawierzchni za dużo tu nie da.
Trasa 67 podana przez Ciebie ma jedną poważną wadę, omija w stronę Łukaszewskiej ważne centrum przesiadkowe przy Wojska Polskiego/Palki. To jedno z głównych źródeł potoków pasażerskich dla tej linii.

Co do linii 81/87 i nowego osiedla to jeśli byłoby zapotrzebowanie na autobus w tym rejonie, nie ma go chyba potrzeby puszczać aż do Olkuskiej, to dużo, dużo dalej. Sama pętla wydaję mi się też, że jest dosyć wymagająca dla przegubów.
Wystarczy przecież, że w niektórych kursach autobusy zrobią kółko Stokowską i Kerna (zawrócą na rondzie) i wrócą na krańcówkę. Można wtedy dla tych pojedynczych kursów ustawić tylko krótki postój na krańcówce przy M1. Linie się łączą, więc powinno nie być problemu. Ale tylko jeśli tamci mieszkańcy potrzebują autobusu.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » wt 23:15, 31 maja 2016

Mat pisze:Czy ja wiem, czy ten podjazd aż tak psuje dojazd do Arturówka. Arturówek to miejsce głównie sezonowe, a szczyt osiąga w weekendy. Wtedy WORD jest zamknięty. Nie wiem właśnie jak wygląda tam zainteresowanie na 56 w weekendy, ale przypuszczam, że jest nikłe, baza PKS chyba nie generuje zbytnio pasażerów, a i ul. Doły wydaję mi się też słabym potokiem pasażerów.
Można by więc rozważyć, czy ten autobus w ogóle musi tam w weekendy podjeżdżać.


Pracowałem kiedyś przy liczeniu pasażerów i akurat trafiło mi się w weekend '56'. Miałem wrażenie, że największy ruch (i to na całej trasie, pogoda była średnia ;) ) generowały widzenia w zakładzie karnym.

Helter
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: ndz 22:58, 17 sie 2014
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Helter » śr 21:16, 01 cze 2016

Jeśli chodzi o obsługę WORDu.
Czytając listę propozycji obywateli dot. planu transportowego - był wniosek o likwidację wjazdu kieszeniowego na 56, w ogóle zmianę jej trasy (ARTURÓWEK - Skrzydlata, Warszawska, Stalowa, Zagajnikowa, Sporna, Woj. Polskiego, Palki, Kopcińskiego - WYDAWNICZA) i skierowanie na Smutną nowej linii, która miałaby jechać w Stoki. Odpowiedź urzędników - trasa 56 się zmieni, ale nie na tą i planowana jest nowa linia z krańcówką przed WORD, ale ma jechać ul. Palki. Zapewne na pl. Dąbrowskiego lub po otwarciu na Fabryczną.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » śr 21:37, 01 cze 2016

Helter pisze:[...] i skierowanie na Smutną nowej linii, która miałaby jechać w Stoki.
To by było jeszcze gorzej niż jest teraz. Co ta linia na Stokach by dodała w komunikacji WORDU?
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

ZEA1-7700
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Postautor: ZEA1-7700 » czw 21:00, 02 cze 2016

Jeżeli chodzi o 56, tam czas przejazdu i postojów jest tak wyśrubowane, aby zmieścić się dokładnie w czasie pracy kierowcy (po południu jest równe 10h). Więc każda minuta kursu ucięłaby postój, z którego już nie da się uciąć. Wtedy trzeba by dołożyć drugą brygadę. ZDiT chyba popukałby się po głowie, słysząc o drugiej brygadzie po południu, gdzie po 20 wozi się pojedyncze osoby na kurs, a nawet i całe kółko.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 22:14, 02 cze 2016

Kto tu mówi o wydłużaniu czasu przejazdu 56?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 22:21, 02 cze 2016

Też uważam, że 56 lepiej jakby jechało prosto przez Kopcińskiego latem byłoby bardziej atrakcyjne z dojazdem do Arturówka. Poza tym nawet jak ktoś jedzie do WORD i okolic to przeważnie w jedną stronę bo mało kto ma czas czekać godzinę na autobus. Może byłaby lepsza linia łącząca ten rejon z Placem Dąbrowskiego albo przedłużenie niektórych kursów 86 tylko na pętli przy WORDzie może być problem z zawróceniem autobusów przegubowych.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » ndz 13:52, 19 cze 2016

Jordi pisze:Nie wiem jak to tam w tym nowym planie będzie, ale liczę na likwidację 62A, lub zrobienie już dowozówki do Pabianickiej na jednym busiku co godzinę, a 62 co 15 minut.

Jordi, możesz chłodzić szampana ;)

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » ndz 18:19, 19 cze 2016

A są przecieki o zupełnie nowych liniach?

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » ndz 20:11, 19 cze 2016

BULL pisze:A są przecieki o zupełnie nowych liniach?
Mam nadzieję, że nowe linie autobusowe lub istniejace warianty otrzymają nr 30-39. Natomiast uporządkowując nr tramwajowe, można użyć także 40-49.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » ndz 20:31, 19 cze 2016

Kiedy można spodziewać się jakichś informacji? Mamy już czerwiec a chyba w czerwcu miało być już wiadomo. Obrazek

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » ndz 20:35, 19 cze 2016

mig pisze: Jordi, możesz chłodzić szampana ;)


Nie wierzę, że to się naprawdę stanie :D Po tylu latach tej beznadziejnej sytuacji stworzonej przez trzech dziadziusów BRAWO!!!

Masz piwo u mnie za tę wiadomość jak się kiedyś spotkamy ;) (na zjeździe SSC, czy jakaś inna okazja może się zdarzy XD )

Co do niusów, no od 01.07 miało być sporo zmian, to pewno w tym tygodniu ogłoszą, no bo nie wierzę,że rzucą zmiany 2 dni przed - zwłaszcza, że pewna część linii miała mieć zmieniane trasy.

Ale 62 to wiadomość dnia dla mnie :)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » ndz 20:37, 19 cze 2016

Jordi pisze:Ale 62 to wiadomość dnia dla mnie :)


Podzielam Twoją radość ;) Chojny wolne od 62A haha :D

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » ndz 23:01, 19 cze 2016

Jak daleko idące będą te zmiany ? Miejmy nadzieję, że 01.07 w mieście nie dojdzie do jakiegoś paraliżu komunikacyjnego, znając nasz ZDiT Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 23:04, 19 cze 2016

Jakby to miała być rewolucja, to by z większym wyprzedzeniem zaczęli o tym mówić. Sądzę że będą to raczej drobne zmiany, tyle że w większej ilości.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » pn 00:17, 20 cze 2016

No likwidacja 62A to choćby dla Rudy spora zmiana (czyt. Powrót do normalności XD). Stały takt będze już cudną wieścią. Jeszcze kupić porządne autobusy 9-10m i będzie idealnie.

Ciekawe czy dadzą 75 przez Łazowskiego. To wtedy 68 musiałoby jechać Kosynierów...

FishRman
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pn 18:48, 30 wrz 2013

Postautor: FishRman » pn 09:25, 20 cze 2016

Z przyjemnością pożegnam tę dziwną protezę jako jest 62A....

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » pn 09:54, 20 cze 2016

Jakoś nikomu nie przeszkadza, że nic nie jedzie z Gombrowicza lub Dubois w stronę Jana Pawła. Przesiadki tu lubią.
Czemu nikt nie dopracował fenomenu skrzydeł Traktorka, jak mówimy
o 62
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.

FishRman
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pn 18:48, 30 wrz 2013

Postautor: FishRman » pn 11:41, 20 cze 2016

Sorry za śmiałość, ale nie po to tam jest 11 aby się w nią przesiąść i nie dublować połączeń ?


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość