Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » sob 18:51, 12 gru 2015

kafar pisze:
STUDI pisze:
M. Kaźmierczak pisze: Tramwajowa?


Tak, bo ma większy sens niż linia do znacznie mniejszego Konstantynowa czy nawet Zgierza (bo tam jest kolej)


Pan pseudoznawca Studi niech ochłonie i przestanie pisać bzdury, kompletnie nie znając realiów i wymyślając w swojej głowie kretyńskie teksty, jak to że linia do Konstantynowa czy Zgierza nie mają sensu...

Jeszcze dodam, że Aleksandrów Łódzki jest mniejszy od Konstantynowa Łódzkiego, zarówno pod kątem powierzchni jak i ludności, wbrew temu co przytoczył STUDI.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » sob 19:29, 12 gru 2015

Naprawdę nie musicie robić tych schodków i cytować całej dyskusji Obrazek.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » wt 02:21, 15 gru 2015

Jeszcze dodam, że Aleksandrów Łódzki jest mniejszy od Konstantynowa Łódzkiego, zarówno pod kątem powierzchni jak i ludności, wbrew temu co przytoczył STUDI.[/quote]

No raczej nie, liczba mieszkańców:
Aleksandrów Ł. 21 224
Konstantynów Ł. 17 857

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » wt 14:20, 15 gru 2015

Aleksej pisze:No raczej nie, liczba mieszkańców:
Aleksandrów Ł. 21 224
Konstantynów Ł. 17 857

To nieźle się zmieniło przez 9 lat. Z resztą nie zmienia to faktu, że linia tramwajowa do Aleksandrowa nie ma sensu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 2 razy.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » czw 22:37, 17 gru 2015

W ostatnim z czterech spotkań z ekspertami, które zorganizowano w Dużej Sali Obrad magistratu, wzięło udział około 40 łodzian. Każdy z nich miał konkretne pomysły na ulepszenie infrastruktury w swojej dzielnicy.

Przywrócenie do użytku torowiska na ul. Czerwonej i Wróblewskiego, centrum przesiadkowe na rondzie Broniewskiego, przedłużenie torowiska do Centrum Zdrowia Matki Polki i realizacja III etapu trasy Górnej to tylko część propozycji z dzielnicy Górna.

Równie kreatywni byli mieszkańcy Widzewa, którzy oczekują przedłużenia ul. Puszkina i Hetmańskiej w celu skomunikowania północnej i południowej części dzielnicy, odseparowania ruchu tramwajowego od kołowego na ul. Przybyszewskiego (Śmigłego-Rydza - Kilińskiego), a także przywrócenia poprzedniej trasy linii autobusowej 85, co umożliwiłoby mieszkańcom Janowa i Olechowa bezpośredni dojazd do dworca Łódź-Widzew.

Również mieszkańcy Retkini domagają się przywrócenia bezpośredniego połączenia autobusowego, ale nie z dworcem tylko z Widzewem. Dlatego oczekują powrotu wcześniejszej trasy linii 98. Poza tym mieszkańcy Retkini stawiają na rozbudowę torowisk, głównie na Kozinach (w kierunku Teofilowa), a także uzupełnienie skrętów dla tramwajów na skrzyżowaniu al. Włókniarzy i Legionów.

Mieszkańcy Bałut chcą by drogowcy zrezygnowali z pomysłu budowy trasy Karskiego i oczekują przekazania pieniędzy z tej inwestycji na przebudowę ul. Wojska Polskiego i wyremontowanie tam torowiska. Remont torów jest również potrzebny na ul. Aleksandrowskiej w kierunku pętli Chochoła. Mieszkańcu Bałut skusili się nawet na strefę tempo 30, którą chcą wprowadzić na małych osiedlowych uliczkach.

Śródmieście domaga się z kolei zielonej fali dla kierowców, integracji rozkładów jazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i MPK, podwójnych przystanków tramwajowych, a także zintegrowania przystanków w rejonie ul. Kilińskiego i ul. Fabrycznej.


domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 22:55, 05 sty 2016

Harmonogram spotkań na osiedlach:

12 stycznia
Olechów Janów - Szkoła podstawowa nr 141, ul. Zakładowa35

13 stycznia
Andrzejów- Szkoła podstawowa nr 204, ul. Gajcego 7/11

14 stycznia
Nowosolna - Szkoła podstawowa nr 202, Jugosłowiańska 2

15 stycznia

Stoki - Szkoła podstawowa nr 139, ul. Giewont

15 stycznia

Dolina Łódki - siedziba rady osiedla, ul Beskidzka 172

18 stycznia

Mileszki - Szkoła podstawowa nr 203,ul. Pomorska 437

19 stycznia

Zarzew - Szkoła podstawowa nr 193, ul. Stadnego 1

20 stycznia

Widzew-Wschód - Szkoła podstawowa nr 170, ul. Miedziana 1/3

21 stycznia

Stary Widzew - Szkoła podstawowa nr 34, ul. Ćwiklińskiej 9

22 stycznia

Chojny - Gimnazjum nr 39, ul. Królewska 13/15

25 stycznia

Wiskitno - Przedszkole Miejskie nr 233, ul. Kolumny 301

25 stycznia

Chojny-Dąbrowa - Gimnazjum nr 44, ul. Deotymy 1

26 stycznia
Rokicie - Szkoła podstawowa nr 138, ul. Świętego Franciszka z Asyżu 53

26 stycznia

Nad Nerem - Siedziba rady osiedla, ul. Łaskowice 66

27 stycznia
Ruda - Gimnazjum nr 38, ul. Dubois7/9

28 stycznia

Piastów-Kurak - Gimnazjum nr 37, ul. Jarosławska 29

29 stycznia

Bałuty Zachód - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 20, ul. Warecka 41

1 luty

Radogoszcz - Szkoła podstawowa nr 122, ul. Jesionowa 38

2 luty

Teofilów-Wielkopolska - Gimnazjum nr 7, ul Rojna 33

3 luty

Łagiewniki - Szkoła podstawowa nr 61, ul. Okólna 183

3 luty

Bałuty-Doły - Gimnazjum nr 14, al. I Dywizji 16/18

4 luty

Wzniesień Łódzkich - Szkoła podstawowa nr 142, ul. Łupkowa 6

4 luty

Marysin Rogi - Szkoła podstawowa nr 120, ul. Centralna 40

5 luty

Osiedle nr 33 - siedziba rady osiedla ul. Dyspozytorska 3

8 luty

Bałuty Centrum - Szkoła podstawowa nr nr 55, ul. Mickiewicza 9

8 luty

Lublinek-Pienista - Siedziba Rady Osiedla, ul. Kubusia Puchatka 9

9 luty

Retkinia zachód Smulsko - szkoła podstwowa nr 44, ul. Kusocińskiego 100

10 luty
Karolew-Retkinia Wschód - Gimnazjum nr 20, ul. Olimpijska 9

11 luty
Zdrowie Mania - Siedziba Rady Osiedla, ul. Grzybowa 1

12 luty
Złotno - Szkoła podstawowa nr 169, ul. Napoleońska 7/17

15 luty
Koziny - Szkoła podstawowa nr 91, ul. Kasprzaka 45
15 luty
Montwiłła-Mireckiego - Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 3, u. Ksawerego Praussa 2

16 luty
Górniak - Szkoła podstawowa nr 10, ul. Przybyszewskiego 15/21

17 luty
Stare Polesie - Szkoła podstawowa nr 160, ul. Struga 24a

18 luty
Katedralna - Gimnazjum nr 5, ul. Sienkiewicza 117

19 luty
Śródmieście-Wschód - Szkoła podstawowa nr 1, ul. Sterlinga 24

UMŁ
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » czw 20:03, 07 sty 2016

Ja się zastanawiam co ma zrobić osoba chcąca dojechać od Dworca Kaliskiego na
Teofilów jak co róż wypada 8 i 14.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 21:16, 07 sty 2016

Co róż? Obrazek

Można ewentualnie pojechać zgierską 6.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » pt 20:46, 08 sty 2016

6 kierunek Zgierz , 12 do Bbarlickiego i 13 lub 83 Przepraszam po ciemku pisałem i oczy nie te
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Josek101, łącznie zmieniany 1 raz.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » sob 13:27, 09 sty 2016

Proszę o staranność w pisaniu postów oraz o poprawną ortografię. Post pierwszy oraz trzeci przed moim zostaną usunięte jeśli autorzy ich nie poprawią. W przyszłości będę usuwał bez ostrzeżenia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » sob 23:59, 09 sty 2016

Drugi etap konsultacji projektu „Modelu Zrównoważonego Rozwoju Transportu dla Łodzi 2020+” będzie składał się ze spotkań z mieszkańcami wszystkich 36 łódzkich osiedli. – Każdy będzie mógł, po pierwsze, zapoznać się z modelem, po drugie – wypowiedzieć się na jego temat zarówno na poziomie lokalnym, jak i ogólnołódzkim. Wybraliśmy metodę pracy warsztatowej, będziemy pracować z mieszkańcami w małych grupach, pokazywać im mapy i wspólnie rysować najważniejsze dla nich połączenia oraz omawiać najważniejsze problemy – mówi Przemysław Górski ze Stowarzyszenia Inicjatyw Miejskich „Topografie”, odpowiedzialnego za techniczną stronę konsultacji. Cel to zebranie jak największej liczby opinii i rekomendacji, które zostaną potem przedstawione w raportach.

Mieszkańcy osiedla wybierający się na spotkania powinni przygotować swoje postulaty co do najważniejszych dla nich połączeń, ich tras i częstotliwości. Obok pracy warsztatowej przewidziano część teoretyczną, podczas której pracownicy ZDiT będą prezentować i tłumaczyć najważniejsze założenia modelu. – Obiecujemy, że wszystkie uwagi, które pojawią się na spotkaniu, będą nagrane i zostaną przedstawione Urzędowi Miasta. Zależy nam na tym, aby konieczność oczekiwanych przez mieszkańców zmian stała się widoczna dla władz – deklaruje P. Górski.

Tekst

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pt 15:28, 15 sty 2016

Okazuje się, że dla spotkań osiedlowych nie zaplanowano transmisji on-line ze względów technicznych. Szkoda, że zapomniano o tym napisać na stronie.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » pt 15:30, 15 sty 2016

Dobrze, że o tym piszesz. Przynajmniej wiem czemu znowu transmisja nie działała Obrazek

zygmunt
Niemowa
Posty: 5
Rejestracja: pt 07:50, 22 sty 2016
Lokalizacja: Łódź

Postautor: zygmunt » pt 09:14, 22 sty 2016

Podczas konsultacji społecznych na Stokach padła propozycja zmiany przebiegu linii 54 (54A) tak, aby zapewnić mieszkańcom jak największego obszaru Stoków dogodne połączenie z ŁKA. Padały głosy, że chociaż stacja nazywa się Łódź-Stoki, to nie dość że nie leży na Stokach, ale także nie jest z osiedlem Stoki w należyty sposób skomunikowana (800 metrów od tramwaju to zbyt długi dystans do pokonania pieszo, zwłaszcza dla osób starszych).

Linia 54 (54A), według propozycji, miałaby od ulicy Skalnej jechać ulicami Kasprowy Wierch, Pomorską, Giewont, Pieniny, Telefoniczną, Janosika, Krokusową, Pomorską (podjazd pod przystanek ŁKA), Pomorską, Konstytucyjną, Małachowskiego, Niciarnianą, Piłsudskiego... itd.

Jednocześnie linia 58 miałaby z ulicy Zbocze skręcać w Giewont, objechać park Zaruskiego, mieć przystanki przy SP139 i na wysokości pętli tramwajowej, dalej Telefoniczna, Janosika, przystanek przy gimnazjum 33, powrót Janosika, Krokusową, Edwarda, Czechosłowacką... itd. Z powrotem miałby być zachowany podjazd Telefoniczną i Giewont pod SP139 ale przejazd ulicą Zbocze nadal byłby tylko w jednym kierunku, czyli w stronę Skalnej autobusy jechałyby ulicą Giewont i Pomorską. Proponowana zmiana przebiegu trasy linii 58 miałaby zapewnić dzieciom z okolic dojazd do szkół. W dyskusji padł pomysł, aby linia w razie konieczności związanej z przejazdem wąskimi drogami po kocich łbach w rejonie parku Zaruskiego była obsługiwana autobusami 9-metrowymi.

Jeśli chodzi o tramwaje, to mieszkańcy Stoków postulują przedłużenie jednego z wariantów linii 15 do pętli Stoki wraz z zachowaniem linii 12 w obecnej częstotliwości.

Zwracano też uwagę na potrzebę uruchomienia wcześniejszych kursów tramwajów ze Stoków (pierwsza 12 startuje o 4:13). Padł pomysł aby pierwszy kurs linii 43 z Telefonicznej (3:03) wyruszał około godziny 3 z pętli Stoki.

W dyskusji często podnoszono temat konieczności remontu torów tramwajowych na odcinku od zajezdni do ul. Weselnej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez zygmunt, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 15:50, 22 sty 2016

Obawiam się, że zaraz jakiś beton stwierdzi, że tego z 58 nie da się zrobić, bo potrzeba 9-metrowców, a Koro nie ma takiego taboru - i nie przyjdzie im do głowy, by np. Koro dać zamiast 58 jakąś inną linię...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » pt 16:09, 22 sty 2016

A nie jest tak, że w tym roku kończy się umowa z KORO na obsługę linii 58? Spodziewam się, że prędzej czy później linia zostanie przejęta przez MPK, tak jak 41, 43, 46 i 97.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 16:26, 22 sty 2016

http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/na-linii-58-przewoznikiem-pozostaje-prywatna-firma-a-nie-mpk,3192339,art,t,id,tm.html?przekierowanie_mm=1 -> Faktycznie, Koro ma jeździć do końca 2016.

Tyle że skoro wtedy mieszkańcy protestowali przeciw odejściu Koro, to czy tak samo nie będzie teraz?

Ale jak trzeba będzie na 58 wystawić tabor niskopojemny, to będzie to dodatkowy argument za zakończeniem współpracy z Koro przez miasto.

Naprawdę zastanawiające jest natomiast to, że miastu nie podobało się Koro na 58, ale Markab na 6 jakoś nie przeszkadza Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

zygmunt
Niemowa
Posty: 5
Rejestracja: pt 07:50, 22 sty 2016
Lokalizacja: Łódź

Postautor: zygmunt » pt 18:18, 22 sty 2016

Kpc21 pisze: Ale jak trzeba będzie na 58 wystawić tabor niskopojemny, to będzie to dodatkowy argument za zakończeniem współpracy z Koro przez miasto.

Naprawdę zastanawiające jest natomiast to, że miastu nie podobało się Koro na 58, ale Markab na 6 jakoś nie przeszkadza :)



Firma KORO powinna dostać inną linię albo na przykład kilka brygad 64, skoro tak lubiana jest na Stokach przez mieszkańców. W Warszawie są linie obsługiwane przez różne firmy. U nas tak było z linią Z9 (MPK, PKS).
Na pewno dużo ważniejsze jest to aby linia 58 obsłużyła szkoły i dowiozła tam dzieci (bezpieczeństwo, punktualność itd) niż to kto będzie przewoźnikiem. Biorąc pod uwagę posiadany tabor (już teraz - Jelcze Vero) będzie to raczej MPK.

Konieczne będzie wprowadzenie zakazu parkowania na ulicy Giewont dookoła parku. Nauczyciele mogą wjeżdżać na teren SP139 od strony ulicy Krokiew a dla rodziców dowożących dzieci autami można wprowadzić opcję zatrzymania do 1 minuty i to na bardzo jasno wydzielonym terenie, by nie blokować przystanków.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » pt 23:28, 22 sty 2016

I MPK będzie miało monopol na wszystkie linie ?

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » pt 23:46, 22 sty 2016

Monopol jest szkodliwy, a powierzenie usług tylko MPK było dużym błędem.
Obrazek


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości