Przystanki na żądanie

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przystanki

Postautor: domino » pt 22:30, 14 wrz 2018

Pierwsze przystanki na żądanie pojawią na dwóch liniach: 68 i 94. Nowe rozwiązanie zostanie wprowadzone 15 października. Informacje o tym, że przystanek jest na żądanie, pojawią się na przystankach, rozkładach jazdy i w zapowiedziach głosowych w pojazdach.
Do poinformowania pasażerów wykorzystamy wszystkie dostępne nośniki. Na wiacie przystankowej oraz na słupku przystankowym pojawi się informacja, że jest to przystanek na żądanie. Na rozkładzie przystanki oznaczone zostaną literami NŻ przy nazwie przystanku i w przebiegu trasy. Również informacje pojawią się w zapowiedziach głosowych w pojazdach. Na przystankach pojawi się krótka informacja o tym, co trzeba zrobić, aby wsiąść do pojazdu.
Jeśli chcemy wsiąść na przystanku na żądanie, wystarczy stanąć w widocznym dla kierowcy miejscu. Nie trzeba nic robić, autobus zatrzyma się na przystanku. Jeśli chcemy wysiąść, wystarczy nacisnąć przycisk.
W październiku przystanki na żądanie pojawią się na dwóch liniach. Następnie będziemy chcieli wprowadzić to rozwiązanie na kolejnych liniach autobusowych. Głównie będą to peryferyjne linie, a następnie linie nocne. Wyznacznikiem dla przystanków na żądanie jest procentowa ilość zatrzymań, które nie zakończyły się wymianą pasażerów.
Oto lista przystanków, które staną się przystankami na żądanie od 15 października:
Chocianowicka 199 (0082)
Chocianowicka 95 (0084)
Chocianowicka 57 (0085)
Chocianowicka 57 (0086)
Łaskowice - Nad Dobrzynką (0518)
Łaskowice - Nad Dobrzynką (0519)
Maratońska - Sanitariuszek (0536)
Maratońska - Sanitariuszek (0556)
Maratońska 172 (0537)
Maratońska 172 (0555)
Maratońska - Kolarska (0539)
Maratońska - Kolarska (0553)
Maratońska - Gimnastyczna (1981)
Maratońska - Gimnastyczna (1982)
Sanitariuszek - Łaskowice (1039)
Sanitariuszek - Dw. Łódź Lublinek (1040)
Sanitariuszek - Dw. Łódź Lublinek (1041)
Sanitariuszek - Łaskowice (1042)
Sanitariuszek - Biwakowa (1571)
Sanitariuszek - Biwakowa (1572)
Sanitariuszek - G.O.Ś. (1672)
https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 2018/9/14/

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2091
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: jan_defecto » pt 22:41, 14 wrz 2018

Testy NŻ od połowy października. Kampania informacyjna pod koniec września.
Wg MPK (informacja na FB) test będzie na liniach 68 i 94.
Obstawiam, że na 68 NŻ będzie wprowadzone od Maratońska/Golfowa do Chocianowicka 57, a na 94 od Maratońska/Golfowa do granicy strefy taryfowej.
Mam nadzieję, że np. od nowego roku ZDiT rozszerzy system NŻ na wszystkie linie które tego potrzebują, a nie tylko na dwie testowe.

LINK

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1193
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przystanki

Postautor: kuba_łódź » pt 23:02, 14 wrz 2018

Na Maratońskiej przy Kolarskiej i Gimnastycznej zatrzymują się również G1 i G2 - dla tych linii to będą przystanki stałe ?

Solar
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Przystanki

Postautor: Solar » sob 11:30, 15 wrz 2018

Przystanki dla G1 i G2 na Maratońskiej również będą na żądanie, ale nie wpłynie to na czas przejazdu tych linii.

BB93
Sympatyk forum
Posty: 614
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: BB93 » sob 13:53, 15 wrz 2018

Wykaz przystanków:
Chocianowicka 199 (0082)
Chocianowicka 95 (0084)
Chocianowicka 57 (0085)
Chocianowicka 57 (0086)
Łaskowice - Nad Dobrzynką (0518)
Łaskowice - Nad Dobrzynką (0519)
Maratońska - Sanitariuszek (0536)
Maratońska - Sanitariuszek (0556)
Maratońska 172 (0537)
Maratońska 172 (0555)
Maratońska - Kolarska (0539)
Maratońska - Kolarska (0553)
Maratońska - Gimnastyczna (1981)
Maratońska - Gimnastyczna (1982)
Sanitariuszek - Łaskowice (1039)
Sanitariuszek - Dw. Łódź Lublinek (1040)
Sanitariuszek - Dw. Łódź Lublinek (1041)
Sanitariuszek - Łaskowice (1042)
Sanitariuszek - Biwakowa (1571)
Sanitariuszek - Biwakowa (1572)
Sanitariuszek - G.O.Ś. (1672)

Źródło: https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 2018/9/14/

mig
Moderator
Posty: 3268
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: mig » sob 15:48, 15 wrz 2018

jan_defecto pisze:Testy NŻ od połowy października. Kampania informacyjna pod koniec września.
Wg MPK (informacja na FB) test będzie na liniach 68 i 94.
Obstawiam, że na 68 NŻ będzie wprowadzone od Maratońska/Golfowa do Chocianowicka 57, a na 94 od Maratońska/Golfowa do granicy strefy taryfowej.
Mam nadzieję, że np. od nowego roku ZDiT rozszerzy system NŻ na wszystkie linie które tego potrzebują, a nie tylko na dwie testowe.

LINK

Proszę nie dublować informacji, informacja została już podana w wątku o przystankach.

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1899
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przystanki

Postautor: Karol » ndz 00:28, 16 wrz 2018

Solar pisze: ale nie wpłynie to na czas przejazdu tych linii.


A musi? Przynajmniej nie będzie nikogo denerwować stawanie autobusu bez sensu na przystanku.
Obrazek

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Przystanki

Postautor: hytgar655 » ndz 10:01, 16 wrz 2018

Ale będzie się wlókł, żeby na następnych przystankach nie być za wcześnie.

mig
Moderator
Posty: 3268
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Przystanki

Postautor: mig » ndz 12:47, 16 wrz 2018

Aż dwa przystanki na trasie G będą na żądanie, czasy na obydwu odcinkach to jedna minuta, no naprawdę jest co ucinać...

px33
Fan forum
Posty: 4873
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przystanki

Postautor: px33 » ndz 17:45, 16 wrz 2018

To nie można na pierwszym z nich dać zera?

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przystanki

Postautor: Kpc21 » ndz 19:10, 16 wrz 2018

A Busman coś takiego łyknie, nie będzie się krzaczyć? I ten skrypt/program generujący "ładne" rozkłady na stronę MPK (te wyświetlające się domyślnie zamiast brzydkiej, ale lepszej wersji "jak na przystanku") to też zaakceptuje?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Jordi
Gaduła
Posty: 1161
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki

Postautor: Jordi » ndz 21:41, 16 wrz 2018

Ciekawe jak na nocnych to będzie, bo tam jest sporo takich przystanków blisko siebie, które możnaby dać w 1 minutę...

No i jak to się odbije na 68 i czasach przejazdu. Dzisiaj nawet poza szczytem autobusy strasznie się ślimaczą po tej "wsi"...

mig
Moderator
Posty: 3268
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Przystanki

Postautor: mig » pn 08:11, 17 wrz 2018

Kpc21 pisze:A Busman coś takiego łyknie, nie będzie się krzaczyć?

Łyknie, w wielu miastach są zerowe czasy i to działa (np. Poznań i linia 80), a każde duże miasto w Polsce pracuje na Busmanie.

px33
Fan forum
Posty: 4873
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przystanki

Postautor: px33 » pn 10:07, 17 wrz 2018

No to tym bardziej trzeba ciąć, zawsze przecież można oddać w przerwie.

Niestety obawiam się, że cięcia czasów nie będzie albo będzie symboliczne. Po reformie różni ludzie zaczęli chwalić się punktualnością (którą z jakiegoś powodu udało się sprzedać jako główny czynnik oceny komunikacji), a po urealnieniu czasów ten wskaźnik siłą rzeczy będzie musiał spaść poniżej 99.99999%.

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: domino » czw 21:39, 20 wrz 2018

W następnej kolejności ZDiT chce wprowadzić przystanki na żądanie na liniach 51, 53, 71.
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,23 ... owano.html

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Kpc21 » czw 22:06, 20 wrz 2018

Na 60 by się przydały - kierowcy wjeżdżający do Łodzi Strykowską też by się ucieszyli.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

BB93
Sympatyk forum
Posty: 614
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: BB93 » pt 00:25, 21 wrz 2018

Rozumiem, że ZDiT ma wszystko dogadane z Markabem, bo 51 i 61 mają dużo wspólnego. A na żądanie mógłby być na przykład przystanek przy Nowaka-Jeziorańskiego. No i też przystanki DK 71 na 51B.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2091
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: jan_defecto » pt 00:36, 21 wrz 2018

Moim zdaniem złym pomysłem jest wprowadzanie NŻ etapami (chyba, że mają niepoliczoną ilość niepotrzebnych zatrzymań na wszystkich liniach i będą liczyć teraz na bieżąco, albo chcą wyliczyć dokładnie czasy przejazdów).
Po testach na 68 i 94 (np. od nowego roku) wprowadzić wszędzie tam gdzie jest to potrzebne (na dziennych ilość niepotrzebnych zatrzymań 50% i więcej, a na nocnych "zasada wszystkich przystanków na żądanie" - tak jak w wielu innych polskich miastach).
Ponadto ZDiT nie powinien się skupiać tylko na peryferiach np. są takie przystanki jak Mickiewicza/Łąkowa, Maratońska/Bandurskiego (przy dw. Kaliskim na wiadukcie), Waltera-Janke/wiadukt, Retkińska/Wileńska, Traktorowa/Nektarowa dość blisko centrum/dużych osiedli i mimo tego wymiana pasażerska jest rzadkością (a jak już to pojedyncze osoby).

Jak będziemy wprowadzać etapami, to ludzie mogą być bardziej zaskoczeni. Teraz ktoś np. z Łagiewnik usłyszy w TV, że NŻ na 68 i oleje taki komunikat, bo nawet nie wie gdzie jeździ 68.
Potem za np. miesiąc wprowadzą mu NŻ na jego przystanku, jadąc do roboty wsiądzie bo będzie akurat stał w widocznym miejscu (nie przeczyta informacji, bo i tak ich zwyczajowo nie czyta), ale jak będzie wracał to podjedzie akurat wóz z niesprawną gadaczką (lub z brakiem gadaczki jak Volvo 13xx) nie wciśnie przycisku, nie wysiądzie i poleci z ryjem do kierowcy. Chociaż w Łagiewnikach (linie 51 i 61) ludzie szybko załapią o co chodzi, bo tam są dwaj przewoźnicy i zauważyłem, ze jeden nich podchodzi luźniej do obecnej obowiązkowości przystanków.

Mam nadzieję, że kierowcy będą stosować się do statusów przystanków.
Ja mam taki zwyczaj, że jak wysiadam na jakimś mniej uczęszczanym przystanku, albo jadę słabo napełnionym autobusem poza szczytem (np. jakiś podmiejski/zjazdówka/nocny) to wciskam przycisk po ruszeniu z poprzedniego przystanku (po wprowadzeniu NŻ, będę wciskał tylko przed NŻ, bo przecież się znajdą kierowcy, którzy będą marudzić "nie pikać mi tu, przystanek stały będzie").
Jakby nie on to bym pewnie wiele razy nie wysiadł, bo zauważam, że kierowcy nie zawsze zatrzymują się na przystankach. Teraz dochodzi do tego rzadziej, ale dawniej jak nie było GPS, to np. nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek autobus zatrzymał się na np. Maratońska/Bandurskiego jeżeli przystanek był pusty i nikt nie stał przy drzwiach. Kiedyś była właśnie taka zwyczajowa zasada, na przystanku bez zatoki brak oczekujących (jak była zatoka i wiata to zawsze zajeżdżali, jakby się ktoś schował), w autobusie mało osób, nikt nie podchodził do drzwi to autobus jechał dalej.

PS Jechałem niedawno Citaro G 1498 (Markab) i zauważyłem, że nie ma on ani jednego przycisku (STOP/DRZWI) w przestrzeni pasażerskiej.
Ciekawe jak w takim wozie mam zażądać zatrzymania w tym pojeździe. Sposób ustnego powiadomienia kierowcy nie zawsze się sprawdzi (np. z powodu tłoku nie dam rady dojść z końca do kabiny kierowcy). Ten wóz jest chyba sprowadzony z lotniska i dlatego nie ma przycisków.
Ciekawe czy jazda z otwartą połówką drzwi (częste latem w wysokich Conecto) nie wpływa na sprawność systemu NŻ. Obawiam się, że otwarte drzwi = NŻ automatycznie skasowany i będzie se można wciskać, a nic z tego nie będzie.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Kpc21 » pt 01:27, 21 wrz 2018

jan_defecto pisze:(po wprowadzeniu NŻ, będę wciskał tylko przed NŻ, bo przecież się znajdą kierowcy, którzy będą marudzić "nie pikać mi tu, przystanek stały będzie").

Ale przecież w większości autobusów samo wciśnięcie przycisku otwierania drzwi przed ich odblokowaniem przez kierowcę (co pasażerowie powinni robić żeby nie opóźniać postoju na przystankach - szkoda, że w 805Na to nie działa) wywołuje żądanie zatrzymania się na przystanku na żądanie. Więc ludzie pikają i będą pikać, i, jak wspomniałem, jest to właśnie pożądane.

jan_defecto pisze:Jakby nie on to bym pewnie wiele razy nie wysiadł, bo zauważam, że kierowcy nie zawsze zatrzymują się na przystankach. Teraz dochodzi do tego rzadziej, ale dawniej jak nie było GPS, to np. nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek autobus zatrzymał się na np. Maratońska/Bandurskiego jeżeli przystanek był pusty i nikt nie stał przy drzwiach. Kiedyś była właśnie taka zwyczajowa zasada, na przystanku bez zatoki brak oczekujących (jak była zatoka i wiata to zawsze zajeżdżali, jakby się ktoś schował), w autobusie mało osób, nikt nie podchodził do drzwi to autobus jechał dalej.

Cóż, źle, że centrala zaczęła egzekwować od kierowców przestrzeganie zatrzymywania się na wszystkich przystankach. Wcześniej było lepiej. Choć teraz, jak wejdą przystanki na żądanie, będzie to przynajmniej transparentne dla pasażerów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2091
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: jan_defecto » pt 17:27, 21 wrz 2018

Co do pikania to zgadzam się, przycisk należy wcisnąć wcześniej, żeby wymiana pasażerska była szybsza. Ludzie są tego nauczeni, w każdym pojeździe jest nalepka "przed wysiadaniem nacisnąć przycisk".
Ciekawe dlaczego nikt nigdy na to nie wpadł na wprowadzenie systemu niemieckiego. Skoro pasażer musi wcisnąć przycisk, żeby otworzyć drzwi, to czemu nie nauczono go wciskać tego przycisku z wyprzedzeniem umożliwiającym zatrzymanie. Wystarczyło zmienić przepisy, powiesić w każdym pojeździe kartki "Przed wysiadaniem nacisnąć przycisk STOP lub otwierania drzwi z wyprzedzeniem umożliwiającym kierowcy zatrzymanie pojazdu", a na przystanku informacje, żeby czekać w widocznym miejscu (+likwidacja reklam w wiatach od strony nadjeżdżającego autobusu).

Dlatego moim zdaniem lepszy jest system niemiecki, czyli pasażer jest zobowiązany zawsze do wciśnięcia przycisku jak chce wysiąść i nie ma tam podziału na przystanki stałe i na żądanie.
Podział ma sens jeżeli będzie ściśle przestrzegany, a podejrzewam, że mimo wszystko nie będzie (szczególnie nie będzie przestrzegany na wyjazdówkach/zjazdówkach, liniach peryferyjnych innych niż 68 i 94 które dostaną NŻ w drugiej kolejności, na liniach nocnych do czasu gdy nie dostaną systemu NŻ takiego jak w Warszawie, liniach LTZ obsługiwanych przez innych przewoźników niż MPK).


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości