Przystanki na żądanie

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » sob 01:21, 25 sty 2014

Przecież jak ktoś wie, że ma telefon "na wyładowaniu", to nie kupi takiego biletu, nie popadajmy w paranoję.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » sob 13:37, 25 sty 2014

prof_klos pisze:Przecież jak ktoś wie, że ma telefon "na wyładowaniu", to nie kupi takiego biletu, nie popadajmy w paranoję.


Paranoją jest promowanie rozwiązań jak bilet przez telefon. Większość zapłaty skonsumują inne podmioty często sztucznie pośredniczące.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 13:52, 25 sty 2014

No to trzeba było zainwestować wcześniej w biletomaty - nie chciało się to płacz.

Poza tym kupowanie biletów przez telefon jest wygodne - masz możliwość kupienia biletów w różnych miastach, a jeśli często się podróżuje to jest to bardzo wygodne... Nie widzę w tym nic złego - ktoś i tak musiałby zarobić, bo nie robi tego z łaski. Operator biletomatu też zarabia, kierowca też ma coś odpalane, pani w kiosku również - zawsze ktoś gdzieś musi zarobić...

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » sob 15:19, 25 sty 2014

kuba_bed pisze:a jeśli często się podróżuje to jest to bardzo wygodne...

W Niemczech a przynajmniej w zacofanych wschodnich landach jest to prosto rozwiązane wsiadam do pociągu kupuje bilet u konduktora i proszę o bilet na jedna, dwie czy trzy strefy w mieście do którego jadę. Za sprzedaż w pociągu nie jest pobierana dodatkowa opłata - no cóż tam jest cywilizacja.

Wysiadam z pociągu na dworcu jest biletomat i nie ma żadnego problemu z zakupem biletów.

Kupują bilet w tramwaju mogę sobie jednocześnie kupić bilet na połączenie kolejowe...


Zacznijmy od podstaw. Bo naciągacze kasy w postaci różnych dziwnych podejrzanych spółeczek to nie jest najpilniejsza potrzeba.
Nie widzę w tym nic złego - ktoś i tak musiałby zarobić, bo nie
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 22:17, 25 sty 2014

Cały czas twierdzę, że biletomaty są potrzebne - sam podałeś przykład dlaczego. U nas nie ma stref taryfowych, nie ma biletomatów, jest jedynie system "biletu mobilnego" i na razie na nim musimy się opierać.

Poza tym myślę, że koszty utrzymania mobilnego biletu są zdecydowanie niższe niż biletomatów. Aplikacja jest gotowa (czasem nawet niepotrzebna) - wystarczy chyba wgranie taryfy obowiązującej w danym mieście. Może dlatego nie było nawet przetargu na to?

Takich rzeczy (mobilny bilet) używają głównie młodsi, starsi i z biletomatami mają problemy - sam musiałem pomagać, bo ktoś miał problem, a jedna babka wyglądała na w miarę ogarniętą.

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 23:49, 25 sty 2014

starsi i z biletomatami mają problemy - sam musiałem pomagać, bo ktoś miał problem, a jedna babka wyglądała na w miarę ogarniętą.

Skoro na starcie wyświetla się reklama (w skrajnym wypadku biały ekran albo ikonka niezaładowanego obrazka) a nie lista biletów to w sumie nic dziwnego

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 04:00, 26 sty 2014

Nie jestem pewien, ale tam bodajże jest komunikat, że aby zakupić bilety należy dotknąć ekranu - reklama cudem znika.

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 11:48, 26 sty 2014

Owszem jest, ale zazwyczaj mały (a jak nie ma planszy z reklamą to jest tylko białe tło). A starsze osoby boją się nowinek technologicznych i nie chcą "dotykać ekranu" sto razy żeby kupić bilet, tylko powinny mieć jak najprostszy interfejs.

Jeśli to ma być przyjazne to na górze albo na dole ekranu powinien być duży (na 1/5 ekranu) widoczny napis KUP BILET w stylistyce podobnej do głównego interfejsu.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » ndz 17:09, 26 sty 2014

Niestety ale w Polsce biletomat ma być głównie nośnikiem reklamy.
Czemu w cywilizowanych krajach można te kwestie reklam regulować a u nas niedasizm....
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

kasiakan
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: pn 13:06, 10 lut 2014
Lokalizacja: Łódź

Postautor: kasiakan » pn 14:37, 10 lut 2014

Ja myślę że kwestia obsługi biletomatu przez osoby starsze to nie zawsze panika przed nowinkami technicznymi. Niejednokrotnie słyszałam teks Pani po 50 " ja w tym kupować nie będę to mnie ma być wygodnie". Myślę też że jest to kwestia że należałoby policzyć ile na prawdę osób jeździ bez biletów i ile złapanych płaci mandaty.

Kpc21
Weteran
Posty: 5852
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 16:32, 10 lut 2014

Jak dla niej niewygodne to zawsze można kupić na zapas w kiosku. Co za problem.

Normalne że starsi ludzie boją się nowinek technologicznych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » wt 19:57, 11 lut 2014

Kpc21 pisze: Normalne że starsi ludzie boją się nowinek technologicznych.


Jest to raczej efekt mody na zaprojektowanie bubli o nieintuicyjnym interfejsie. Tylko tyle. Gdyby takie automaty miały proste i czytelne menu to nie byłoby problemu. A tak to niestety jest opór...
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 5852
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 20:02, 11 lut 2014

A jest nieczytelne? Są duże, wyraźne, wyróżniające się "przyciski" odpowiadające najpopularniejszym biletom i dające dostęp do biletów mniej popularnych.

Te stare automaty z tramwajów faktycznie mają nieintuicyjny interfejs. Za pierwszym razem chwilę czasu zajęło mi dojście do tego, że kolorowe przyciski odpowiadają poszczególnym rodzajom biletów z rozpiski obok. Spotkałem się z sytuacją, że niektórzy próbowali wciskać guziki na tej rozpisce, sądząc że to wyświetlacz dotykowy Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » wt 21:19, 11 lut 2014

Tak, to jest bardzo popularne. Często można zaobserwować taki obraz. Zamysł twórców tych automatów był wiadomy, lecz wyszło nieszczególnie trafnie.
Ekrany dotykowe są zdecydowanie bardziej przejrzyste (pod warunkiem, że ma się świadomość, iż jest to ekran dotykowy i nikt nie szuka pod nim jakiś przyrządów do sterowania menu).
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 5852
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 13:31, 26 wrz 2014

Stolica wprowadza przystanki tramwajowe na żądanie: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,tramwaje-na-zadanie-br-od-nowego-roku,143794.html

U nas problem jest nawet z autobusowymi, które z powodzeniem funkcjonują w całym kraju.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1893
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » pt 15:13, 26 wrz 2014

Kpc21 pisze: U nas problem jest nawet z autobusowymi, które z powodzeniem funkcjonują w całym kraju.


U nas się "nic nie da". Nawet najprostsze elementy komunikacyjne w tym mieście są robione na odwal się. Od miesiąca nie potrafią nawet zrobić korekty czasów przejazdu linii 93 po Trasie Górna. Natomiast od jutra na 52 dochodzi nowy przystanek JP2-Pabianicka w kierunku dworca, a synchronizacji odjazdów z dworca względem 93 już się nie chciało zrobić. Podsumowując, przystanków NŻ nie będzie w Łodzi nigdy... Chyba, że ktoś obali ten beton rządzący i wprowadzi zmiany. Jedna głupia uchwała Rady Miejskiej jest potrzebna tylko.
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 5852
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 15:33, 26 wrz 2014

Zasadniczo to co nie jest zabronione, jest dozwolone. Do wprowadzenia przystanków na żądanie nie trzeba nawet uchwały Rady Miejskiej, wystarczy odpowiednia decyzja w MPK. Przecież część miejskich przystanków funkcjonuje równocześnie jako przystanki na żądanie na liniach innych przewoźników, którzy przystanków innych niż n/ż w ogóle nie znają (np. PKS). A nie są one w żaden sposób szczególnie oznaczone w uchwale Rady Miejskiej ustalającej przystanki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

hax
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » pt 16:50, 26 wrz 2014

Przystanki na żądanie powinny przede wszystkim powstać na liniach peryferyjnych, gdzie nie zawsze zachodzi potrzeba zatrzymywania się co kurs na każdym.
Ale i na liniach "ważnych" by się parę przykładów znalazło, jak np. Przybyszewskiego - C.O.R., który namiętnie wykorzystywany jest głównie w godzinach zmian pracy w BSH i Hutchinson, podobnie jak przystanki Lodowa 88, Lodowa 91 czy Lodowa 101A (i dalej aż po Wedmanowej), które również służą głównie pracownikom pobliskich zakładów pracy.
Idąc za ciosem, to wzdłuż al. Ofiar też nie ma wielkich potoków pasażerskich i śmiało 95 mogłoby stawać tam na żądanie.

ps. odnośnie tramwajowych przystanków na żądanie, Kraków z powodzeniem stosuje je u siebie nawet na liniach w centrum miasta i wśród blokowisk (o trasie okalającej Kombinat nie wspomnę, trasa na Pleszów zbudowana jest z samych przystanków na żądanie)
Podpis.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 18:12, 26 wrz 2014

Karol pisze:Natomiast od jutra na 52 dochodzi nowy przystanek JP2-Pabianicka w kierunku dworca, a synchronizacji odjazdów z dworca względem 93 już się nie chciało zrobić.


Mało tego, 93 potrzebuje minuty więcej między Wieniawskiego, a Łaską w porównaniu do 52...

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 13:49, 16 paź 2014

kuba_bed pisze:Niestety ZDiT nie wie jak to rozpisać w rozkładzie, bo jak można dać zerowy czas przejazdu między przystankami...

Bo mamy w Łodz taki wspaniały bubel o nazwie Busman.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości