Przystanki na żądanie

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
mig
Moderator
Posty: 3268
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: mig » ndz 12:30, 23 wrz 2018

jan_defecto pisze:Moim zdaniem złym pomysłem jest wprowadzanie NŻ etapami (chyba, że mają niepoliczoną ilość niepotrzebnych zatrzymań na wszystkich liniach i będą liczyć teraz na bieżąco, albo chcą wyliczyć dokładnie czasy przejazdów).
Po testach na 68 i 94 (np. od nowego roku) wprowadzić wszędzie tam gdzie jest to potrzebne (na dziennych ilość niepotrzebnych zatrzymań 50% i więcej, a na nocnych "zasada wszystkich przystanków na żądanie" - tak jak w wielu innych polskich miastach).
Ponadto ZDiT nie powinien się skupiać tylko na peryferiach np. są takie przystanki jak Mickiewicza/Łąkowa, Maratońska/Bandurskiego (przy dw. Kaliskim na wiadukcie), Waltera-Janke/wiadukt, Retkińska/Wileńska, Traktorowa/Nektarowa dość blisko centrum/dużych osiedli i mimo tego wymiana pasażerska jest rzadkością (a jak już to pojedyncze osoby).

Oczywista oczywistość, jest jednak jedno "ale". Miasto nie ma takiej "mocy przerobowej" by krótko po pilotażu wprowadzić przystanki n/ż wszędzie gdzie jest ku temu zasadność. Albo robimy etapami albo czekamy długimi tygodniami na wprowadzenie systemu.

Maxx
Coś mówi
Posty: 41
Rejestracja: pn 16:57, 31 lip 2017

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Maxx » ndz 13:11, 23 wrz 2018

Szukając oszczędności niech Zdit zamieni 51ab,53,abcde, 54abc, 61,66,71ab, 84ab,90abc,91ab,92,94,97ab i zakładowe w pośpieszne. Co drugi przystanek.

px33
Fan forum
Posty: 4873
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: px33 » ndz 13:35, 23 wrz 2018

Miasto nie ma takiej "mocy przerobowej" by krótko po pilotażu wprowadzić przystanki n/ż wszędzie gdzie jest ku temu zasadność. Albo robimy etapami albo czekamy długimi tygodniami na wprowadzenie systemu.

1.10 (+/- trzy dni, powrót normalnych rozkładów) wydaje się idealną okazją. Trzeba przepisać rozkłady (=można pociąć czas), trzeba powiesić nowe rozkłady (= można dodać adnotację NŻ na przystankach), przegenerowanie zapowiedzi też w tydzień pewnie da się skryptem ogarnąć. I w międzyczasie sprawdzić, jak łódzkie RG obsługuje adnotację "na żądanie".

BB93
Sympatyk forum
Posty: 614
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: BB93 » ndz 13:38, 23 wrz 2018

Czy zapowiedź będzie brzmiała "przystanek na żądanie", czy będzie coś w stylu "Przystanek na żądanie. Chcesz wysiąść? Naciśnij przycisk STOP"?

mig
Moderator
Posty: 3268
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: mig » ndz 13:54, 23 wrz 2018

@Maxx: a Ty jak rozumiem przyjmiesz na siebie niezadowolenie mieszkańców, którzy do JEDYNEGO autobusu jaki mają w okolicy będą mieli dodatkowe kilkaset metrów? Jeśli tak - jestem za.
@px33: naprawdę marzycielem jesteś. Łatwo powiedzieć "trzeba", trudniej to zrobić przy posiadanych zasobach. Poza tym dopiero 15 października będzie pilotaż. Chyba, że piszesz o 1.10.2019 ale wtedy to już za dużo czasu minie od pilotażu do całościowego wdrożenia ;)
@BB93: na początku, zanim się ludzie przyzwyczają, tym drugim sposobem.

px33
Fan forum
Posty: 4873
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: px33 » ndz 17:58, 23 wrz 2018

Może faktycznie jestem. Z drugiej strony większość roboty, nazwijmy to koncepcyjnej, tj. wzory rozkładów, wzory oznaczeń na przystankach, plakaty, komunikat, wideo trzeba wykonać niezależnie od skali wdrożenia, zaraz trzeba będzie powiesić nowe rozkłady na całej sieci (i wcześniej ułożyć). Jestem pewien że MPK składa zapowiedzi skryptami, więc dla nich nie powinno dojść dużo roboty.
Mam tyle wiary w zdit (i może tu się objawia moje marzycielstwo), że po gadaniu przez 2 lata i stosie ankiet wstępna lista przystanków jest od dawna gotowa, więc aż prosi się o wniosek że nic tylko ustawić parametry tych przystanków i powiesić dużo więcej plakatów.
A jeśli jakaś decyzja nie będzie optymalna, nikt nie broni zmienić stanu przystanków kiedyś przy okazji.

Nie mówię o nocnych bo tu pewnie nie ma żadnych zmian w planach, więc to może poczekać aż nie będzie nic lepszego do roboty. Plus nocne wprowadzą fajny problem techniczny z zapowiedziami, więc jeśli RG dla Łodzi nie umie przystanków na żądanie to trochę poczekamy albo trzeba będzie zrobić niezły burdel z numeracją

mig
Moderator
Posty: 3268
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: mig » pn 14:41, 24 wrz 2018

O ile grafiki są przygotowane to rozkłady nie układają się z dnia na dzień.
Poza tym o jakiej zmianie rozkładów na całej sieci mówisz? Powrót do rozkładów "szkolnych" już za nami.

px33
Fan forum
Posty: 4873
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: px33 » pn 17:17, 24 wrz 2018

Dobra, zwracam honor, pomyliły mi się daty. Więc z braku jakiejś kompleksowej wymiany rozkładów chyba najrozsądniej byłoby wprowadzać NŻ stopniowo razem z nowymi rozkładami.

Jordi
Gaduła
Posty: 1161
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Jordi » czw 23:04, 27 wrz 2018

Dziś w Jelczu na 68B Zimoch już nawijał o NŻ. Info od mojego taty ;)

Jordi
Gaduła
Posty: 1161
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Jordi » czw 10:38, 11 paź 2018

68 dzięki NŻ jest przyspieszone o 4-5 minut :D

Są też przystanki z tym samym czasem odjazdów (np. Maratońska 172 i Sanitariuszek).

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2091
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: jan_defecto » czw 21:03, 11 paź 2018

Na stronie internetowej MPK umieszczono rozkłady ważne od 15 października. Dopisek NŻ jest tylko w "tabliczce przystankowej" nie ma go w pozostałych wyglądach.
Ciekawostką są przystanki Chocianowicka 95 i 199 bo status NŻ mają mieć tylko w kierunku Ikei/Pabianickiej-Dubois. W kierunku Retkini są stałe (to nie jest błąd strony MPK, w oficjalnym komunikacie ZDiT z września było tak samo podane). Oby się kierowcom nie myliło.

Jordi
Gaduła
Posty: 1161
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Jordi » pt 11:32, 12 paź 2018

Ja jeszcze zauważyłem, że sukcesywnie (ostatnio w Conecto z 2010 krótkich) zmieniany jest "styl" zapowiedzi głosowych.

Gdy autobus dojeżdża do przystanku i Zimoch go zapowiada, to od razu po tym zapowiada następny przystanek. To chyba robione jest pod kątem tej formułki o NŻ, żeby było nieco więcej czasu do przygotowania pasażera do wysiadki ;)

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Kpc21 » pt 14:39, 12 paź 2018

W ogóle następny przystanek powinien być zapowiadany zanim pasażer wysiądzie, bo w ten sposób wie on, czy opłaca mu się wysiąść na obecnym przystanku, czy lepiej jechać do następnego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: domino » ndz 15:18, 14 paź 2018

Przystanki (NŻ) obejmą kolejne linie.
Załączniki
43554829_1868347986554060_7968906767952248832_n.jpg
43554829_1868347986554060_7968906767952248832_n.jpg (125.35 KiB) Przejrzano 353 razy

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2091
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: jan_defecto » ndz 17:20, 14 paź 2018

Węzeł przesiadkowy dla nocnych na południu? Czy ma być to RLL? Ciekawe jaka będzie godzina zlotu?, ile czasu na przesiadkę?, czy ilość linii w tym miejscu pozostanie taka sama?, czy zlot południowy nie będzie wpływał negatywnie na główną przesiadkę na Kościuszki/Zielona?
Co do 51AB to ciekawe czy 61 dostanie też NŻ, czy tylko zapomniano jej wymienić (albo dla czytelności informacji wymieniono tylko przykładowe linie)?
Czy jest już znana perspektywa czasowa wprowadzenia NŻ "po całości" czyli na wszystkich liniach dziennych + nocnych?

Jordi
Gaduła
Posty: 1161
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Jordi » ndz 18:14, 14 paź 2018

51 od Inflanckiej do Łagiewnik praktycznie wszystko prócz Wycieczkowa/Warszawska może mieć NŻ, więc to dobry wybór. Zysk z 3 minuty powinien być jak nie lepiej.

53ABCDE za Janosika to samo - na każdym wariancie wszystko może być NŻ do Łukaszewa, Nowosolnej, Kalonki itp.

62 nie tylko Ruda. Takie Paradna/Obszerna, czy Matek Polskich/Przychodnia, a nawet Szpital (bardzo często jak jadę to nikt tam nie wsiada i wysiada) też powinny być NŻ. A na Rudzie jeśli wyznacznikiem jest 50% "braku wymiany pasażerskiej", to chyba jako stałe ostaną się przystanki Pabianicka/Dubois i Demokratyczna/Starorudzka (może też Dzwonowa, bo szkoła), cała reszta pójdzie chyba jako NŻ. Tu te 3 minuty odjęte to minimum. Spodziewam się nawet 5 jak na 68.

63 nie tylko Rokicie, 3 maja i Pryncypalna spokojnie dosłownie wszystko można dać NŻ. Kongresowa, Rzgowska, Pabianicka i Paderewskiego tylko jako stałe.

Co do brakujących linii. Bez problemu NŻ (na więcej niż 1-2 przystankach) można wprowadzić na 50, 54 (dziwne, że tego nie podano), 56, 60ABCD, 71AB (też kompletnie nie rozumiem braku tej linii - ona jest IDEALNA na NŻ), 75AB na Rudzie (Rudzka/Municypalna w obu kierunkach, Rudzka/Przestrzenna, Przestrzenna/Sławna, przystanki na Ekonomicznej, TG, Trybunalska/Okienna, Kosynierów/Królewska, Wojciecha/Mieszczańska - to już kilkanaście przystanków), 84AB, 85AB, 87 na Dołach...

No i ważne, że jednak wprowadzą pojedyncze NŻ na ważniejszych liniach. Np. 70 przy CZMP jak 62 może mieć NŻ, czy 72 między Dąbrową, a Janowem...



Co do przesiadkowego na RLL (bo żadna inna lokalizacja na południu nie wchodzi zbytnio w grę) ciekawe jak to chcą zrobić? Najprościej byłoby puścić N6 Politechniki i Cieszyńską, ale Cieszyńska nie ma wlotu w Pabianicką na północ... Chyba, żeby ją dać Piękną, Wólczańską i Pabianicką...

Jordi
Gaduła
Posty: 1161
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Jordi » pn 09:33, 15 paź 2018

Po porannym szczycie pozytywnie to wygląda.

Tylko kurs przed 8 w stronę Rudy miał 4 minuty spóźnienia, ale to nadal mieści się w "widełkach" opóźnienia. Poza tym 1-2 minuty spóźnienia, albo i o czasie :)

No i same Conecto 2010 na linii, czyli faktycznie pod 68 przerabiali zapowiedzi.


Edit: No teraz po 13 jest gorzej. Dzieciaki z szkół do domów jadą i już jeden kurs na Chocianowice miał 6 minut w plecy...

mig
Moderator
Posty: 3268
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: mig » pn 18:42, 15 paź 2018

jan_defecto pisze:Węzeł przesiadkowy dla nocnych na południu? Czy ma być to RLL? Ciekawe jaka będzie godzina zlotu?, ile czasu na przesiadkę?, czy ilość linii w tym miejscu pozostanie taka sama?, czy zlot południowy nie będzie wpływał negatywnie na główną przesiadkę na Kościuszki/Zielona?
(...)
Czy jest już znana perspektywa czasowa wprowadzenia NŻ "po całości" czyli na wszystkich liniach dziennych + nocnych?

Pudło, pudło i pudło.
Uchylając rąbka tajemnicy - węzłem ma być plac Niepodległości. Podobieństw do węzła głównego w zasadzie... brak. Nie będzie wzajemnego oczekiwania, nie będzie jednolitej godziny odjazdu dla różnych linii, nie będzie oczywiście wszystkich linii. W założeniu odgięte na plac mają być N3, N4 i N5, a węzeł oparty będzie na odpowiedniej kolejności przyjeżdżania (najpierw autobusy jadące do Centrum a potem z Centrum.) Do tego oczywiście utrzymane będą obecne przesiadki N4 <-> N7 i N6 <-> N7 na rondzie Lotników. Plusem takiego rozwiązania będzie oszczędność 30 minut w podróżach po południowo-wschodniej części miasta, niewielki wzrost pracy przewozowej i brak konieczności budowy jakiejkolwiek infrastruktury. Z minusów jedynie nieznaczne wydłużenie czasu podróży dla pasażerów N3 i N4 (co uda się oczywiście częściowo zrekompensować redukcją czasu przejazdu wynikającą z wprowadzenia przystanków na żądanie).

Co do perspektywy wdrażania kolejnych przystanków na żądanie - jest to kwestia miesięcy, cierpliwości. I raczej będą wdrażane etapowo.

Jordi
Gaduła
Posty: 1161
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Jordi » pn 20:37, 15 paź 2018

Pierwszy dzień to kilka kursów 68 ponad te 4 minuty spóźnienia, ale nie więcej niż 6. Zazwyczaj to opóźnienie dochodziło do 2-3 minut, a i było całkiem sporo kursów o czasie :)

Czyli da się ładnie wprowadzić NŻ i zmusić kierowców do nieco żwawszej jazdy, a nie ślimaczenia się (68 zwłaszcza wieczorami od lat słynie z "wycieczkowych" kierowców, który gdzieś mają rozkład i potrafią się spóźnić po 22 nawet 5 minut i to bez stania na przejeździe na Sanitariuszek :evil: Chociaż ostatnio zauważyłem, że jest to na szczęście coraz rzadsze.)



Ważne, że to NŻ będzie. Na takim 62 widząc jak zrobiono rozkład 68, to spokojnie najkrótszy czas idzie zejść z 26 na 23 minuty, a najdłuższy myślę z 32 na 27 bez problemu :)

Kamil.2
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Przystanki na żądanie

Postautor: Kamil.2 » wt 07:47, 16 paź 2018

Kursy 68 w obu kierunkach mają 8 minut spóźnienia teraz, bez komentarza pozostawię to. Wcześniej opóźnień nie było takich.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości