Nowy Plac Wolności....

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Nowy Plac Wolności....

Postautor: STUDI » ndz 17:41, 08 wrz 2013

Jedno to chyba wiedzą wszyscy - koniec z rondem na tym placu.

Najważniejsze informacje o przebudowie placu wtym te któe wpływają na komunikację miejską.

Nie będzie ruchu okrężnego dla tramwajów. Dwutorowy odcinek tramwajowy przebiegać będzie połnocną częścią placu. Nieco dalej na połnoc niż obecny przebieg torowiska. Dwa rozjazdy przy ul. Nowomiejskiej: NE i NW.
Brak zmian w lokalizacjach przystanków (tj obecny przy placu pozostaje, nie jest planowany żaden nowy)

Droga dla ruchu kołowego przebiegać będzie śladem torowiska. Relacja z pierwszeństwem: od Nowomiejsiej do Pomorskiej. Dojazd od Legionów podrzędna droga z zakazem wjazdu od ciągu drogowego Nowomiejska - Pomorska. (ul. Legnionów dwukierunkowa). Zaplanowano dwa dojazdy do bram: pierwszy dla posesji 2 i 3 w pobliżu wlotu ul. Legionów i jeden dla posesji 14 od storny ul. Pomorskiej.

Likwidacja pętli autobusowej na Pl. Wolności.

Likwidacja postoju taksówek.

Ciąg drogowo-tramjowy od strony południiowej będzie oddzielony od płyty placu trzema posumentami.

Ul. Nowomiejska zwężona tuż przed wjazdem na Pl. Wolności.

Pięć przejść dla pieszych przez ciag drogowo-tramwajowy.

Dwie zatoki parkinkowe do parkowania równoległego przy posesjach 10/11 i 6 - 8. Łacznie 7 miejsc parkingowych.

Dodatkowa zatoka do parkowania prosopadłego na południowej stronie wlotu ul. Pomorksiej dla siedmiu pojazdów (dokładnie tam gdzie budki z hamburgerami....).

Zieleń - ograniczona do nowoposadzonych 14 drzew.

To tyle w skrócie o nowym Pl. Wolności. Oczywiście dewa problemy - likwidacja krańcówki autobusowej oraz likwidacja mołżiwośći awaryjnego zawracania dla tramajów. Przetarg na wykonastwo rowó budowlnych wspomina o koniecnzosci zapronowania rozwiązań zastęczych z wykorzystaniem m.in. pętli przy ul. Północnej. Ale uwaga - tylko propozycje a nie realizacja (teoretycznie do zrobienie w poźniejszym temrinie albo co realniejsze niezrealizowanie zapropnowanych rozwiązań). Dokumentacja przetargowa zawiera podpowiedzi propozycji rozązania problemu braku awaryjnego zawracania tramwajów m.in.:

- przebudowę pętli przy Połnocnej aby można było na nią wjechać i zawrócić zarówno od strony zachodniej jak i od ulicy Franciszkańskiej.

- brak przebudowy pętli czyli wjazd na nią tylko od strony zachodniej - plus dobudowanie skrętów na skrżyżowaniu Nowomiejska / Pólnocna w relacja SE oraz NE (obydwa lub tylko jeden z nich - ze szczególnym wskazaniem na relację NE).
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 20:32, 08 wrz 2013

Z tego co sam wywnioskowałem z dokumentacji przetargowej, przystanków przy placu ma być więcej. Choć w zasadzie jest to jeszcze kwestia do ustalenia.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » ndz 22:48, 08 wrz 2013

Widocznie autobusy będą musiały się przenieść na Północną bo chyba tam się znajdzie tam miejsce przynajmniej linie zastępcze krańcowały w pobliży pętli tramwajowej na Północnej.
Tramwaj już tam nie zawróci a to może spowodować dodatkowe utrudnienia ale jak już niech wykorzystają pobliską pętle na Północnej. Najlepiej skręt z Nowomiejskiej w Północną (S-E) bo to jest mniej skomplikowane niż dobudowa łuków z drugiej strony pętli.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 23:15, 08 wrz 2013

Jeśli na pętli mają zawracać nowoczesne tramwaje, to i tak najpierw potrzeba remontu. Choć od strony Kilińskiego jest tam z tego co pamiętam dość spora jak na tramwaj różnica wysokości, jeśli to niwelować, to taka przebudowa może okazać się sporo droższa od zwykłego remontu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 08:49, 09 wrz 2013

Kpc21 pisze:Z tego co sam wywnioskowałem z dokumentacji przetargowej, przystanków przy placu ma być więcej. Choć w zasadzie jest to jeszcze kwestia do ustalenia.


Niestety jest tylko jeden przystanek tramwajowy w obrębie zadania.
Żródło rysunek w częsci A dot. organizacji ruchu drogowego.

Nie ma już ustaleń bowiem trwa przetarg na wykonastwo robót. Zmiana projektu w trakcie procedury przetargowej oznacza jednoznacznie odwołanie przetargu (z wszelkimi tego konsekwencjami - np. roszczenia oferentów - ponieśli koszty przygotowania swoich ofert).


Kpc21 pisze:Jeśli na pętli mają zawracać nowoczesne tramwaje, to i tak najpierw potrzeba remontu. Choć od strony Kilińskiego jest tam z tego co pamiętam dość spora jak na tramwaj różnica wysokości, jeśli to niwelować, to taka przebudowa może okazać się sporo droższa od zwykłego remontu.


Nie ma sporej różnicy wysokości. Tory pętli przy ul. Franciszkańskiej sa na poziomie chodników.

Trzeba przebudować pętlę tak samo jak tę na Pl. Niepodległości. W zasadzie MPK uzało że wjazd na pętlę z ul. Franciszkańsiej od strony północnej jest zbędny (dla linii 5 tak bo może pojechać prosto Zgierską...., zaś linia 6 ... no włąsnie idiotyczna decyzja z liwidacją skrętu na Pl. Kościelnym w relacji ES się odzywa...)


Teraz errata do mojego pierwszego postu. PRzy pasie drogowo tramajowym tylok 5 miejsc parkingowych - 3 przed posesją 10/11 i dwa po obu strona wjazdu do posesji 6.

Mniej więcej sladem obecnego krawężnika będzie biec ściek w kształćie niedokmniętego ośmiokąta bowiem połnocny jego odcine znajdzie się w torowisku. Sam ciąg tramwajowo drogowy wyróżniony inną nawierzhcnią rozgraniczoną kanałami ściekowymi od płyt chodnikowych położonych na terenie na palcu.

Cały teren placu na jednym poziomie. Czyli nie będzie wyniesienia jakie jest obecnie w pobliżu pomnika.

Szczegóły w ogłoszeniu przetargowym (pażdziernik) na stronie ZDiT. Załczniki do SIWZ część A - po ropzakowaniu w jednym w podkatlaogów jest rysunek zagospodawrowania przestrzenie, projektu organizacji ruchu kołowego, projekt architektoniczny, projekt branży torowej i drogowej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » pn 09:47, 09 wrz 2013

W związku z planowanym dworcem tramwajowym po Centralem i skierowaniem najprawdopodobniej 2,3,6,11,16,16a przez Mickiewicza i Piotrkowską, autobusy 59, 78, 78a dla utrzymania skomunikowania całej ulicy Kościuszki powinny, nawet i już- jeździc pod Radwańską. Jest tam możliwośc nawracania. Problemem może byc jedynie przebicie Kościuszki do Potza i Wólczańskiej.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 10:32, 09 wrz 2013

tornado pisze:W związku z planowanym dworcem tramwajowym po Centralem i skierowaniem najprawdopodobniej 2,3,6,11,16,16a przez Mickiewicza i Piotrkowską, autobusy 59, 78, 78a dla utrzymania skomunikowania całej ulicy Kościuszki powinny, nawet i już- jeździc pod Radwańską. Jest tam możliwośc nawracania. Problemem może byc jedynie przebicie Kościuszki do Potza i Wólczańskiej.


Chyba będzie z tym kłopot bowiem dla ruchu kołowego mają być wyłaczone skrzyżowania: al. Mickiewicza / al. Kościuszki, al. Mickiewicza / al. Piłsudksiego / Piotrkowska i al. Piłsudskiego / Sienkiewicza (???? chyba nie teraz....).

W pierwszej fazie ma być pododno zachowana przejezdność dla tramwajów ŁTR przez skrzyżowanie al. Mickiewicza / Piotrkowska. Przez dłuższy czas budowy tego DTC nie będzie konieczności wyłaczania ruchu w tej relacji (jedynie na czas przebijania tunelów).

Nie moga zamknąć skrzyżowania z Sienkiwicza bowieme trwa przebudowa ul. Kilińskiego (od Narutowcza do Tuwima - na razie pierwzy etap - do ul. Składowej). Na Kilińksiege ma być przesunięte torowisko (wydzieloone na 90% przebudowywanego odcinka).

Ponadto nie zaczęto planowanych prac z remontem odicnków ul. Narutowicza pomiędzy przebudowywanymi skrzyżowaniami. Zreztą torów nie ruszą bowiem ma być w pażdzierniku uruchomiona przejzdniać dla tramwajów w ul. Narutowicza. Dla ruchu kołowego formalnie wytyczono maksymalny termin prac marzec 2015 roku.

Czyli Kilińksiego nadal będzie zamknięta, a to oznacza że Sienkiewicza musi być przejezdna przez al. Piłsudskiego.

To odwleakanie inwestycji doprowadziło do tego ze teraz miasto budzi się z reką w nocniku z rozwścieczonymi za niedługo mieszkańcami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 11:18, 09 wrz 2013

Jak zamkną skrzyżowanie Mickiewicza i Kościuszki również dla tramwajów a to prędzej czy później musi nastąpić i dalej będzie zamknięte Kilińskiego to zostaną objazdy tylko przez Politechniki, Żeromskiego, Gdańską i Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego więc wtedy będzie zupełny chaos praktycznie cały ŁTR i WZ będzie nieprzejezdne a to dwie najważniejsze trasy tramwajowe w mieście.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 11:31, 09 wrz 2013

eDragon55 pisze:Jak zamkną skrzyżowanie Mickiewicza i Kościuszki również dla tramwajów...


Zamknięcie Mickiewicza/al. Kościuszki może byc krótkotrwałe. Wystarczy zrobić te przekoby tuneli, odtworzyć tory już nowym ukłądem rozjazdów. Resztę DTC można budować bez zamykania przejazdu tramwajom na ŁTR.

Szkoda tylko ze taką okazję jak minione wakacje zmarnowano.

Kilińskieog to może być problem bowiem do jesieni 2014 roku raczej nie pojadą tą ulicą tramwaje na odcinku od Narutowicza do Piłsudskiego.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » pn 11:37, 09 wrz 2013

Objazdy Gdańską i Narutowicza na chwilę obecną nie są realne. Na Kilińskiego/Narutowicza dziura, na POW/Narutowicza -dziura i Gdańska/Zielona ma jedynie koryto pod krzyżaka. Tramwaje przelecą brakujące torowiska po 30 września? czy walną fuszerę z kładkami, podestami? i odwalą coś ....
Mówili o jakimś procencie niepotrzebnych motorniczych. Wychodzi na to, że Zetek będzie więcej niż przy ŁTR.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 11:50, 09 wrz 2013

Tak ale objazdy Gdańską, Żeromskiego, Politechniki, Kopernika, Narutowicza i Zieloną mają być otwarte dla ruchu tramwajowego od października ale Kilińskiego nie prędko więc oprócz linii 8, 10 i 14 inaczej pojadą 1, 4, 5, 7 o ile powrócą 1 i 7.
Co do zakończenia remontów w rejonie skrzyżowań Narutowicza - Kilińskiego nie wiem czy wyrobią się do 30 września widziałem na zdjęciach stan robót (z dnia 05.09) i jeszcze mają dużo do zrobienia.


tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » pn 12:11, 09 wrz 2013

Narutowicza otworzą góra na 1 listopada. No chyba że dostaną kopa
i pracownicy popracują na 3 zmiany. To samo dotyczy Kopernika. Krzyżaka
nie kładzie się w dzień, a druty czy podstacje..
1 to wróci za rok.7 wróci na Koziny góra w relacji do Północnej

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 12:15, 09 wrz 2013

tornado pisze:Objazdy Gdańską i Narutowicza na chwilę obecną nie są realne. Na Kilińskiego/Narutowicza dziura, na POW/Narutowicza -dziura i Gdańska/Zielona ma jedynie koryto pod krzyżaka.

Na skrzyżowania na Narutowicza wystarczy, że najpierw zapewnią przejazd na wprost ul. Narutowcza plus rozjazdy na Kilińskieog po połnocnej stronie skrzyżowania. Na południe moga sobie dalej dłubać. To tylko kwestia kolejnośc montażu torowska. Skrzyżowanie z POW jest bardziej w tyle niż to z Kilińskiego. Formalnie podaje się termin październik 2013 (bez podania dnia :) ) - ale tylko przejezdności dla tramwajów.

Gdańska Zielona - tu może być obsuwa (oby listopad opdami śniegu nie zaskoczył wykonawcę ..... ) - chyba że będzie to zrobione na odwal się byleby przeciąć wstęgę...


tornado pisze: Mówili o jakimś procencie niepotrzebnych motorniczych. Wychodzi na to, że Zetek będzie więcej niż przy ŁTR.


Obawiam się że chcą jednak mieć dofinansowanie na trasę WZ i niestety nie poczekają na niestety nierealne temriny zakończenia prac zapewniające przejezdność dla tramwajów ogłoszone na koniec września.

"Między wierszami" przyznają sie do porażki - stąd nagle brak pracy dla motorniczych - choć mówi sie o 10 - 12% zatrudnionych - to jednak niewiele - chyba ze odnosi sie do obecnego zredukowanego obsadzenia brygadami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 13:00, 09 wrz 2013

To do kiedy muszą rozliczyć trasę W-Z, żeby dofinansowanie nie przepadło? Do końca 2015 roku? Nawet jak zaczną teraz trasę W-Z to musieliby tramwaje skierować przez Legionów i Pomorską ale pewnie tylko linię 10 bo znając życie 8 i 14 będzie skrócona i zmniejszona częstotliwość 8. Ale czy jest sens, żeby linia 10 miała taki wielki objazd z Retkini na Widzew przez Legionów albo nawet Limanowskiego? Przy nieskończeniu prac na Narutowicza, Zielonej i Kopernika pewnie woleliby zawiesić linię 10 a na Piłsudskiego dać tylko 14x M8S kierując je wahadłowo.

tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » pn 13:07, 09 wrz 2013

Z5 Dw. Chojny Kilińskiego Dw. PKS Płn.
12 Stoki Pomorska Legionów Koziny
8 Chochoła Wyszyńskiego
14 Dąbrowa Augustów
10 Augustów Radiostacja.
Taka czeka Nas pewnie przejezdność Narutowicza i Kopernika. 15 głupim trafem jakoś przejedzie Gdańską ok 1 listopada najwyżej Z15 puszczą dalej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 13:32, 09 wrz 2013

Przejezdność na wprost ulicą Narutowicza jednak zapewnią w paździenriku. Przy POW wykonawca "dostał kopa". Są już ponoć wylewki pod torowiska (nie widziałem ale mam info do kogoś kto regularnie bywa na tej budowie - i nie jako przechodzień).

Już jest robiona podbudowa na Narutowicza od POW do Kilińksiego - za parę dni będą już tory układać - to jest aż 130 metrów. Od dziś robią 160 metrowy odcinek torowiska na Narutowicza od Kilińskiego do Sienkiewicza.

Oczywiscie nie będzie przejezdności dla samochodów.

Obecni podwykonawcy nie zaczną prac torowych na Kilińskiego (i chyba też na POW). Czyli zrobione będą tylko same skrzyżowania bez włączonych w zakres prac odcinków dróg i torów na południe od Narutowicza i prawdopdobnie pauza z wykonywaniem prac.


Gorzej z Kopernika bowiem jest tam praktycznie samowolka (dwa podmioty się przyznaja do autorstwa projektu ale realizowane jest coś innego - przede wszystkim MPK zakwestionowało obydwa projekty za jakie miasto zapłaciło). Co kto przyjdzie z UMŁ to zmienia założenia projektowe - wydaje nowe polecenia wykonawcy - bo wg mojej wiedzy miało być inaczej - pada argument.... Ostatnia zmiana - koniec marzeń o uspokojonej wąskiej ulicy bowiem jakiemuś urzędnikowi nie podoba sie brak płatnych miejsc parkingowych (kosztem prawie całej szerokości chodzika) - więc trzeba je naprędce zaprojektować i zrobić.

O przejezdności Kopernika dla tramwajów przed listopadem to raczej należy zapomnieć - nad tą budową nikt nie panuje.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 14:10, 09 wrz 2013

@STUDI, w kwestii przystanków przy pl. Wolności zajrzyj tutaj i jeśli możesz, odnieś się do tego co tam wykopałem.

Narutowicza i tak będą musieli wyłączyć w następne wakacje, chociażby ze względu na skrzyżowanie z Nowotargową, które mieli robić teraz, ale go nawet nie ruszyli. Tylko ciekawe, jak to połączą z trasą WZ, która też będzie zamknięta. Jedyne przejazdy z zachodu na wschód miasta przez Pomorską (do Kilińskiego jeszcze przez Północną i Wojska Polskiego) i Rondo Lotników?

Na Kilińskiego po zakończeniu obecnych prac może jakoś prowizorycznie podłączą nowe tory do tych starych i wznowią ruch. Ale i tak za jakiś czas rozgrzebią skrzyżowanie z Traugutta, bo będą tam budować głowicę dworca.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 15:21, 09 wrz 2013

Kpc21 pisze:@STUDI, w kwestii przystanków przy pl. Wolności zajrzyj tutaj i jeśli możesz, odnieś się do tego co tam wykopałem.

A czy to jest w SIWZ przetargu (oraz w przedmiarach) ogłoszonego na stronie ZDiT? Czy jedna z jakiś wersji kopcepcji? To podstawowe pytanie.
Dla mnie podstawą będą jednak zawsze załączniki do dokumentacji przetargowej.


P.S. To co piszą o przystankach autobusowych to jest korepsndencja sprzed roku. Powiedzmy że mało to jest to powiązane z obowiązującym projektem wykonawczym zatwierdozny do relizacji. Popatrz na projekt torowiska - nie ma tam miejsca na przystanki autobusowe ani brak odpowiedniego oznakowania.

Podstawą jest SIWZ przetargu na wykonanie przebudowy Placu Wolności, który ma sie rozstrzygnąć w październiku.


Autobusy 59 i 78 skierowałbym do nowego Dworca Fabrycznego. Ale to moja opinia.




Po drugie gdyby były te przystanki to w projekcie organizacji ruchu drogowego byłyby naniesione - chodzi o stosowane znaki drogowe.

Choć mając na uwadze totalna samowolkę decyzyjną na Kopernika to można zakładać, że autobusy wjadą na chodnik na Pl. Wolności bojakiś urzędnik wedle swojego widzimisię tak rozkaże wykonawcy.


Kpc21 pisze: Narutowicza i tak będą musieli wyłączyć w następne wakacje, chociażby ze względu na skrzyżowanie z Nowotargową, które mieli robić teraz, ale go nawet nie ruszyli.

A wiesz co ma być tam zrobione? Z tego co napisałeś wnioskuję że nie za bardzo wiesz i demonizujesz przebudowę tego skrzyżowania.

Środek jezdni (czyli torowisko) ul. Narutowicza nie będzie tknięty.
Zachodnia jezdnia ul. Uniwersyteckiej będzie inaczej przebiegać aby ławiej wpuścić ruch w ul. Nowotargową. Południowa cześć jezdni ul. Narutowicza dobudowane będą wjazdy w ul. Nowotargową.
Nie ma wieć żandej potrzeby grzebania na pozostałej częsci ul. Narutowicza (żadnych wysepek itp.) poza zmianą oznakowania poziomego na jezdniach (ale na to wystarczy jedna noc, czyż nie). Tak więc dłubać tam mogą nawet przy zachowaniu częściowej przejezdności dla samochodów z wyłączeniem wylotu z ul. Uniwersyteckiej w ul. Narutowicza. Tramwaje mogą swobodnie kursować podczas tej przebudowy. Przebudowa tego skrzyżowania nie dotyczy torowiska.

Oczywiście zawsze można wykopać dziurę w ziemi i dłubać się w błocie przez rok - zgodnie z zasadą że nie chodzi o to by wybudować ale by ciągle budować w kółko to samo (Polnische Wirtschaft). Ale niestety sztywno narzucone terminy przyhamują taką radosną twórczość.

Poszukaj na stronie ZDiT przetargu na dodatkowe prace drogowe wokół multimodalnego dworca ŁF - są tam mapki dt. tegoż skrzyżowania - fakt porzednia rewizja projektu ale tam nie ma możliwości dalszego cięcia kosztów. Zwykłe proste skrzyżowanie - jedynie konieczna korekta przebigu wspomnianej jezdni ul. Uniwesyteckiej (wschodnia jezdnia nie ruszana w ogóle). Warto obejrzeć - jeden rysunek potrafi więcej przekazać niż tysiąc słów.

Akurat tego skrzyżowania specjalnie bym nie demonizował w kwestii bałąganu komunikacyjnego. Radziłbym przyglądać sie skrzyżowaniu Zielona/Gdańska (odcinek Zielonej od Gdańskiej do al. Kościuszki prawie już gotowy)

Kpc21 pisze: Tylko ciekawe, jak to połączą z trasą WZ, która też będzie zamknięta. Jedyne przejazdy z zachodu na wschód miasta przez Pomorską (do Kilińskiego jeszcze przez Północną i Wojska Polskiego) i Rondo Lotników?


Jeśli wyrobią się z Kopernika (wątpię w to) to będą trasy:

Kopernika - Al. Politechniki - RLL i dalej warianty:
- Paderwskiego do Kurczaków
- Pabianicka do IKEI
- Pabianicka do Pl. Niepodlełośi i dalej na Widzew lub Dąbrowę

Kopernika - Gdańska - Narutowicza (możliwy skręt na północ w ul. Kilińkiego) - i albo kierunek Radiostacja albo w Kopcińskiego i dalej na Widzew lub Dąbrowę.

Zgierska/Limanowksiego - Pl.Kościelny - Kilińskiego - Zielona - Gdańska - Al. Politechniki - RLL...

Zgierska/Limanowskiego - Pl.Kościelny - Kilińskiego - Narutowicza - Kopcińksiego

Legionów - Połnocna - Kilińkisego i dalej Pomorska lub do Naturowicza.

Pl. Niepodległości - Przybyszewskiego - Kilińskiego - Al. Piłsudskiego - albo na Widzew lub Kopcińkiego i na połnoc.

Zachodnia - możliwy skręt w Północną, albo w Legionów i Gdańską.

Pezez pewien czas przejezdność będzie z Dw. Kaliskiego - Al. Mickiewicza - Al. Kościuiszki do Pl Niepodległości.

Komfortowo nie będzie. Ale jak w Trójmiście przemęczono się z zamknięciem głównego ciągu komunikacyjnego plus jednoczesne praktyczne wyłączenie SKM'u - to nasze podwórko to pikuś przy tym.

Kpc21 pisze: Na Kilińskiego po zakończeniu obecnych prac może jakoś prowizorycznie podłączą nowe tory do tych starych i wznowią ruch.

Raczej nie połączą bo obecni wykonawcy nie mają zleconego grzebania przy torowiskach na południe od skrzyżowań. Mają zrobić jedynie rozjazdy na skrzyżowaniach i tory na Narutowicza. Przejezdność po Narutowicza dla tramwajów jest wstępnie ustalona na połowę października (maksymalny termin) i po tym terminie obecni podwykonawcy schodzą z budowy (żadnej na razie decyzji o dalszych pracach).

Kpc21 pisze: Ale i tak za jakiś czas rozgrzebią skrzyżowanie z Traugutta, bo będą tam budować głowicę dworca.


W 2014 roku muszą zacząć. Niewiele mają czasu na odwlekanie.
Ponadto moszą też zacząć robić w końcu ul. Składową a to implikuje budowę skrzyżowania tramwajowego na Kilińkiego. Zwężenie jezdni i budowa wydzielonego torowiska plus budowa końcowego odcinka ul. Kilińksiego to też nie na okres zimowy 2014-2015.

Przypomnę układ drogowy przy dworcu ma być oddany w marcu 2015 roku.

Co innego wydłużenie ul. Wierzbowej i tamtej trasy tramwajowej łączącej ul. Nowowęglową z ul.Kopcińkiego. To może się okaząc że będzie odłożone na bliżej nieokresloną przyszłość.

To co jest związane z dworcem to dociągnięcie torów na NowoWęglowej jedynie do ul. Nowotargowej. Zaś dalej i ul. Tramwajowa (torowisko wydzielone na zachodnim poboczu ulicy) to dodatkowa inwestycja - wpsomanie prace uzupełniające. Tu może się okazać, że wiosna 2015 nie będzie oznaczać końca realizacji.

Zważ jeszcze że może się zacząć przebudowa ul. Kilińskiego od Tuwima do włączenie w nią ulicy Nowotargowej. Budowy ul. Nowotargowej nie za bardzo można odsunąc w czasie od oddania układu drogowego wokół dworca ŁF.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 15:35, 09 wrz 2013

STUDI pisze: A czy to jest w SIWZ przetargu (oraz w przedmiarach) ogłoszonego na stronie ZDiT? Czy jedna z jakiś wersji kopcepcji? To podstawowe pytanie.
Dla mnie podstawą będą jednak zawsze załączniki do dokumentacji przetargowej.

To są pliki z dokumentacji przetargowej ze strony ZDiT. Załączniki do SIWZ.

Po drugie gdy by były te przystanki wto w projekcie organizacji ruchu drogowego byłyby naniesione - chodzi o stosowane znaki drogowe.

Póki co wykonawca przystanków ma nie uwzględniać w projekcie.


A wiesz co ma być tam zrobione? Z tego co napisałeś wnioskuję że nie wiesz.

Środek jezdni (czyli torowisko) ul. Narutowicza nie będzie tknięty.
Zachodnia jezdnia ul. Uniwersyteckiej będzie inaczej przebiegać aby ławiej puścić ruch w ul. Nowotargową. Południowa cześć jezdni ul. Narutowicza dobudowane będą wjazdy w ul. Nowotargową.
Nie ma wieć żandej potrzeby grzebania na pozostałej częsci ul. Narutowicza (żadnych wysepek itp.) poza zmianą oznakowania poziomego na jezdniach (ale na to wystarczy jedna noc, czyż nie). Tak więc dłubać tam mogą nawet przy zachowaniu częściowej przejezdności dla samochpdów z wyłączeniem wylotu z ul. Uniwersyteckiej w ul. Narutowicza. Tramwaje mogą swobodnie kursować podczas tej przebudowy. Przebudowa tego skrzyżowania nie dotyczy torowiska.

Jeśli tak, to dobrze. Ale nie będą czasem grzebać jeszcze na skrzyżowaniu Tramwajowa/Narutowicza? Według dokumentacji przetargowej na te kolejne prace (o której wspomniałeś w dalszej części posta), przebieg torowiska na Tramwajowej jest do ustalenia przez wykonawcę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości