1 VII 2013 - bałagan, paraliż, dezinformacja i głupota

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » śr 21:43, 17 lip 2013

Z15 ma kiepsko zgrana trasę. Jadąc na północ kto zgadnie ze kurs zwrotny odbywa
się dwie przecznice obok.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 1 raz.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » śr 21:58, 17 lip 2013

Ale marudzisz na to Z15. Nikomu nie przeszkadza, że jedzie dookoła. Jakoś pojękiwań i pytań w autobusie nie słyszę, jak on jedzie i że nie po Gdańskiej i gdzie on w ogóle jedzie. Realny czas przejazdu od Wróblewskiego do Zachodniej jest taki sam jakbym jechał tramwajem, mimo, że śmiga bocznymi ulicami.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 02:05, 18 lip 2013

Solar pisze:Nie, nie jest podwójny. Co jest bardzo uciążliwe, zwłaszcza dla przesiadających się z autobusów kończących trasę na dworcu w któryś jadący do centrum.


Na szczęście kierowcy drugiego pojazdu najczęściej otwierają drzwi od razu.

Każdy by wolał. Ktoś może mieszkać na Karpackiej i dojeżdżać do pracy na Strzelców Kaniowskich i jemu o wiele bardziej będzie pasowało Z15. Nie da się dogodzić każdemu. Łódź nie jest małym miastem z jednym przedsiębiorstwem będącym głównym źródłem zatrudnienia, z jednym szpitalem, czy szkołą. Nie zorganizujemy w taki sposób komunikacji miejskiej. Ale praktycznie każde większe osiedle mieszkalne ma połączenie bezpośrednie z centrum pozostałych. Problemem jest jednak częstotliwość kursowania, co zresztą było wielokrotnie na forum wspominane.


Pisoczymy na trasę Z15, jednak wydłużając ją na Kurczaki, wydłużając jednocześnie 16 do Chocianowic i likwidując puste Cityrunnery na "Z" (całą linię), wychodzi finansowo podobnie i przy okazji mamy więcej połączeń bezpośrednich, bez odcinania osiedli od solidnej komunikacji. Niestety, nie pomyślano.

cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » czw 19:14, 18 lip 2013

Podziwiam ludzi, którym podoba się trasa Z15. To jak skrócic 11 do Placu Niepodległości i kazac ludziom dojeżdzac Zetką do Ikea jadąca przez Czahary.... Nie wspominając już o zaletach skierowania na Kurczaki, np. jadę Żeromskiego (niebawem pewnie Lipową) i wysiadam na wysokości Placu Barlickiego, chcę wrócic też Z15 i co?... muszę drałowac pierw do Zielonej, potem do Wólczańskiej i tam co ... szukac przystanku. Fajna trasa.... Nie mogli jakoś zrobic z Wólczańskiej dwukierunkowej czy z Lipowej?

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » czw 21:17, 18 lip 2013

Akurat przystanek przy Zielonej jest dość dobrze widoczny. Jak dla mnie , to powinni jak najszybciej zrobić krzyżak i puścić ten autobus po prostu Gdańską, przynajmniej w jedną stronę (w drugą przez Skłodowskiej- Curie). Za to przystanek w stronę Radwańskiej przy Mickiewicza znów przenieśli od dziś na "klepisko".
Zresztą widać, że są wakacje, bo i w rejonie Politechniki nie ma wielkich obciążeń na tej linii, no chyba, że się spóźni.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 00:08, 19 lip 2013

SEC pisze:52 jest obsługiwane wyłącznie krótkimi wozami. Rano jest ścisk. To nie jest wzmocnienie, szczególnie że to stała trasa.

Dlatego na 52 powinny wrócić przeguby. Choć od poniedziałku linia utknie w korkach przed RLL, a z powodu braku możliwości wyrównania czasu na Kurczakach będzie jeździć wiecznie opóźniona (chyba że ktoś pomyślał o postojach wyrównawczych na pętli Kurczaki, nie analizowałem rozkładu, kogoś bardziej zorientowanego proszę o korektę jeśli się mylę).

SEC pisze:Dawniej, czyli jeszcze rok temu nie było problemem zrobić przerwy na posiłek dla autobusów na Kurczaki/Rzgowska.

Chodziło mi o przepustowość pętli dla tramwajów - zdarza się ustawienie 6, 16 i Z na jednym torze i opóźniony odjazd któregoś pojazdu, mimo że drugi tor był pusty.

Tak na serio to 16 jest dublem 6 i nie obsługuje innych miejsc poza pewną częścią Bałut (nie liczę Radogoszcza i Zgierza)

No proszę Cię... zapewnia dojazd do Paderewskiego, szpitala Kopernika, bezpośrednio do Manufaktury, na Bałucki Rynek, szpitala Biegańskiego, Radogoszcza. 6 bez przesiadki tego nie oferuje. Zwłaszcza że różnica w czasie przejazdu na odcinku Kurczaki-pl. Niepodległości wynosi ok. 5 min (rozkładowo 4), a 16 jest mniej zatłoczona. Po próbach jazdy 6+11 teraz przerzuciłem się na 16 i łącznie po dodaniu czasu oczekiwania na przesiadkę tracę na tym ok. 2 min.
Zatem nie demonizujmy tej 16...


edit:
geograf pisze:Bitch, please. I ma latać między przystankami, wystawać na winklu i wypatrywać pojazdu? Sorry, ale tak się nie buduje przyjaznej komunikacji.
Przy obecnych częstotliwościach już lepiej poczekać na 6-kę, niż kombinować z taką przesiadką.

Przesiadka przy Zaolziańskiej jest zdecydowanie wygodniejsza niż na wielu innych przystankach w Łodzi. Sam często z niej korzystam. Nie mówię, że jest doskonała, bo do ideału jej wiele brakuje, ale spełnia swoją rolę. Nie stać miasta na kursy wszystkiego zewsząd wszędzie. Skoro są 3 linie jadące z danego przystanku tą samą trasę, to po co wydłużać jeszcze czwartą? Gdyby odpowiednio zgrać rozkłady i np. nie pozwolić na odjazd Z15 z Karpackiej przed przyjazdem Z, mogłoby to zupełnie przyzwoicie funkcjonować.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » pt 12:16, 19 lip 2013

Adamix pisze: edit:


geograf napisał:
Bitch, please. I ma latać między przystankami, wystawać na winklu i wypatrywać pojazdu? Sorry, ale tak się nie buduje przyjaznej komunikacji.
Przy obecnych częstotliwościach już lepiej poczekać na 6-kę, niż kombinować z taką przesiadką.

Przesiadka przy Zaolziańskiej jest zdecydowanie wygodniejsza niż na wielu innych przystankach w Łodzi. Sam często z niej korzystam. Nie mówię, że jest doskonała, bo do ideału jej wiele brakuje, ale spełnia swoją rolę. Nie stać miasta na kursy wszystkiego zewsząd wszędzie. Skoro są 3 linie jadące z danego przystanku tą samą trasę, to po co wydłużać jeszcze czwartą? Gdyby odpowiednio zgrać rozkłady i np. nie pozwolić na odjazd Z15 z Karpackiej przed przyjazdem Z, mogłoby to zupełnie przyzwoicie funkcjonować.


W ogólnie nie miałem na myśli propozycji przedłużenia Z15 na Kurczaki, a jedynie odnosiłem się do opinii, wg której przesiadka na Zaolziańskiej jest przyjazna pasażerom. NIE JEST. Normalny człowiek nie będzie stał na rogu w blokach startowych w oczekiwaniu na pojawiający się na horyzoncie pojazd.

Z braku laku sam lata temu przesiadałem się w tym miejscu, ale naprawdę prawie zawsze szybciej wychodziło poczekać na jadący prosto Rzgowską tramwaj.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez geograf, łącznie zmieniany 1 raz.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 12:21, 19 lip 2013

Dlatego na 52 powinny wrócić przeguby. Choć od poniedziałku linia utknie w korkach przed RLL, a z powodu braku możliwości wyrównania czasu na Kurczakach będzie jeździć wiecznie opóźniona (chyba że ktoś pomyślał o postojach wyrównawczych na pętli Kurczaki, nie analizowałem rozkładu, kogoś bardziej zorientowanego proszę o korektę jeśli się mylę).


Gdyby wróciły przegubowce, nadal nie będzie to "wzmocnienie".

Nie będzie postojów na Kurczakach. Czas przejazdu w stronę Kurczaków będzie nawet krótszy. Ciekawe.

Chodziło mi o przepustowość pętli dla tramwajów - zdarza się ustawienie 6, 16 i Z na jednym torze i opóźniony odjazd któregoś pojazdu, mimo że drugi tor był pusty.


To już raczej błąd ludzki, do naprawienia.

No proszę Cię... zapewnia dojazd do Paderewskiego, szpitala Kopernika, bezpośrednio do Manufaktury, na Bałucki Rynek, szpitala Biegańskiego, Radogoszcza. 6 bez przesiadki tego nie oferuje.


To ja Cię proszę ;).

Paderewskiego i szpital Kopernika - 15, 52
Manufaktura - powiedzmy, ale od Gdańskiej/Legionów (15) do Manufaktury jest moment. Nie jest też problemem pojechać 6 + czymkolwiek jeden przystanek.
Stare Bałuty - jest 5. Nie kursuje tak jak 16 co 40 minut w niedziele...
Szpital Biegańskiego, Radogoszcz - nie można mieć wszystkiego. W chwili obecnej Chojny nie mają już bezpośredniego połączenia z Teofilowem, mimo że zawsze miały.

Przypomnę się swoim wcześniejszym stwierdzeniem. Linia 16 kursująca w soboty co pół godziny, w niedziele co 40 minut, a w robocze co 20 minut (przywrócenie 16A na Kurczaki jest najpewniej czasowe) jest po prostu nieatrakcyjna. Dla Chojen i dla Kuraka. Jeśli ktoś mieszka w okolicy Zaolziańskiej (jedyny przystanek, który obsługuje 16, a nie obsługuje go 11) to z pewnością nie wychodzi wcześniej z domu, żeby koniecznie jechać 16. Podobnie w drugą stronę. Nie czeka się na 16, a dojeżdża 11 do RLL, a potem pieszo lub po obiegnięciu ronda, podjazd jeden przystanek. Kurak jest dobrze skomunikowany, a gdyby ustanowić nowe przystanki Pabianicka/Karpacka, byłby idealnie obsługiwany przez 11.

Dla mnie jako osoby przesiadajacej się na Rzgowskiej, każda stracona minuta w 16 jadącej przez rondo Lotników jest bardzo ważna, bo potem mogę na coś nie zdążyć wracając na Chojny. Nieskomunikowane przesiadki na Rzgowskiej zmuszają do długiego koczowania na przystanku, ale gdy już przyjedzie tramwaj (to w kier. centrum) - chciałbym nim dojechać w miejsce docelowe najprostszą i najszybszą drogą, a nie wywijasami po drodze. Tylko emeryci mają dużo czasu. Mnie osobiście 16 kursująca podobnie często jak peryferyjne 93, nie jest do niczego potrzebna. Typowa "zapchaj dziura" w postaci paru marnych kursów. To się powinno jak najszybciej zlikwidować/zreformować. Nie wiem jak można się tym zachwycać.


Jeszcze w kwestii wakacyjnych rozkładów (m.in. 55). Takie, a nie inne cięcia w tym roku podyktowane są koniecznością uruchomienia linii zastępczych (bla, bla). Ok, ale remonty będą trwać do października, potem zacznie się przebudowa W-Z i przebudowa wiaduktu na Przybyszewskiego, a rozkład wakacyjny jak sama nazwa wskazuje powinien obowiązywać do końca wakacji. Co zatem od września? Żeby tylko nie było tak jak po otwarciu ŁTR, kiedy autobusy nie wróciły już do częstotliwości sprzed remontu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.

cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » pt 19:33, 19 lip 2013

Ktoś wie czy remont skrzyżowania Gdańska Zielona zakłada inny łuk niż ten
dla 12?

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 21:27, 19 lip 2013

Nie, kolejnego łuku nie będzie.

cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » ndz 19:30, 21 lip 2013

Pustynie tramwajową jaką są Kurczaki w weekend można by wzmocnić 16B .Taki weekendowy tramwaj soboty co 30min niedziele 40. Trasa krótsza do Północnej.
Tak wogóle to co 7 i 8 min powinna chodzić 2 i 6 wekendy co 12/15 i 15 wtedy z 5 możemy zrezygnować. Z5 puściłbym WP Zgíerską Limanowskiego Zachodnia
Zgierska WP. 52 dałbym w obu kierunkach Obywatelską bo jest Z.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » wt 14:59, 23 lip 2013

Błędy popełnione przy organizacji linii zastępczych.

Linia tramwjowa Z - obecny jej przebieg to naśmiewanie się z pasażerów. Z nikąd do nikąd. Przebieg powinie być następujący:

IKEA - Pabianicka - Pl. Niepodległości - Rzgowska - KURCZAKI.

W zasadzie taki sma czas przejazdu, żadnej dodatkowej brygady, za to połączenie z tramwajmi na głownym ciągu N-S.

16A jak obecnie.

Linia Z5 - kolejny kretynizm w obecnej jej postaci.Jełi już musi z niewiadomego powodu kończyć bieg przy Galerii to powinna inaczej objeżdżdać ten teren:

DWORZEC PÓŁNOCNY PKS - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińksiego - Jaracza - Wschodnia - Sienkiewicza - Al. Piłsudskiego - Kilińskiego - Abramowskiego - Sienkiewicza - Wschodnia - Rewolucji 1905r - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - DWORZEC PÓŁNOCNY PKS.

Dlaczego taka korekta - przystanek Sienkiewcza galeria jest przystankiem na któym duzo osó wsiada i wysiada. W ten sposób z jednego przystanku są dwie linie jadące na północ. Wygoda. Obecny potworek z Z5 to typowa bezmyślność.

Ponadto ta linia powinna jechać dalej do Pl. Niepodległości:

DWORZEC PÓŁNMOCNY PKS - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińskiego - Wschodnia - Sienkiewicza - Al. Piłsudskiego - Kilińksiego - Przybyszewskiego - Piotrkowska - PL. NIEPODLEGŁOŚCI

PL NIEPODLEGŁOŚCI - Rzgowska - Przybyszewskiego - Abramowskiego - Sienkiewicza - Wschodnia - Rewolucji 1905r - Kilińksiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - DWORZEC PÓŁNOCNY PKS.

Przesiadkana linię 12 w kierunku południowym - Kilińskiego / Fabryczna. Żadnego spaceru. W drugą stronę - przystanki na Kilińskiego - też bez niepotrzebnych spacerów. Spod galerii w eiunku na połnoc jeden wspołny przystanek dla 57 i Z5.

Linia Z15 - w kierunku do Pl. Wolnści powinna przejeżdząc blizęj Gdańskiej - np. ul. Lipową. To też kretyński pomysł. To maq być zastęcza linia za tramwaj na Gdańskiej - puszczanie jej ulicą Żeligowskiego ..... NC.

Z Kurczaków w okolice ul. Paderewskiego - linia 52 bezpośrednio. Można sie zastanawiać nad relacją ?Kurczaki - Al. Politechniki - Z15 wydłużone do Kurczaków.

Ponadto - linia Z5 - zamiast na dworcu powinna skończyć bieg na Strykowskiej.

Poprawiono brak przystanku dla Z5 na odcinku od Narutowicza do Pomorskiej. Co za k****** to wymyśłił - aż 15 dni potrzeba było aby ktoś zauważył i podjął decyzję - gorzej niż za komuny.

Ale nadal funckjonuje inny debilizm jak przystanek Z5 na Franciszkańskiej przy Wojska Polskiego dla kierunku południowego. Autobusy powinny zatrzymywać się na przystanku tramwajowym.

Kolejny przykład całkowitego braku myślenia to linie 73 i 86 jako komunikacja zastępcza. 86 powinno pojechać na Pomorską a 73 do Konstytucyjnej. Czemu - bo 86 to zbliżona relacja do linii 12.

Planując linie zastęcze należy ułatwić życie pasażerom ale niestety MPK woli maksymalnie utrudnić idiotycznymi pomysłami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » wt 15:24, 23 lip 2013

Bosze, nadszedł dzień, w którym zgadzam się ze STUDIm...

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » wt 15:43, 23 lip 2013

Linia Z15 - w kierunku do Pl. Wolnści powinna przejeżdząc blizęj Gdańskiej - np. ul. Lipową. To też kretyński pomysł. To maq być zastęcza linia za tramwaj na Gdańskiej - puszczanie jej ulicą Żeligowskiego ..... NC.


O co w ogóle chodzi? Z15 do placu Wolności jedzie przez Żeromskiego od Skłodowskiej do Próchnika. To sąsiednia ulica od Gdańskiej. Lipowa jest dalej.


Moja wersja, bez tramwajowej zetki:
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 3 razy.

cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » wt 17:11, 23 lip 2013

Moim zdaniem jednak:

Ulepszona trasa Z5 to: Dworzec Północny Franciszkańska Kilińskiego Jaracza Wschodnia Sienkiewicza Wigury Kilińskiego Broniewskiego Rzgowska Bankowa Śląska Dworzec Łódź Chojny - tak co 15 minut.

"12" tysiąc razy jechała przez Piłsudskiego Kopcińskiego Narutowicza i było dobrze, więc czemu nie teraz? Komu to przeszkadzało. Nadal jestem za 73 i 86.

Nowa trasa Z15 z wymuszonymi zmianami ruchu drogowego...owszem na Kurczaki, ale za to prosto Żeromskiego skręt w prawo w Zamenhofa, w lewo w Gdańską, Gdańską do Skłodowskiej skręt w Wólczańską (może zrobic ją dwukierunkową od Struga do Próchnika),skręt w prawo Więckowskiego i znowu Gdańską Legionów do Plac Wolności.
Inne linie:
Linia 1 zawieszona.
Linia Z zamieniamy w D11 z Ikea do Placu Niepodległości.
Linia 16a także z kursami w weekend na Kurczaki.
Linia 4 przez Dąbrowskiego Kilińskiego Piłsudskiego Zachodnia Nowomiejska do Helenówek.
Linia 15 z Stoków Pomorska Legionów na Szczecińską jak stara 13 co 10 minut,
Linia 5 Żabieniec Limanowskiego Wojska Polskiego Franciszkańska Północna Ogrodowa Zachodnia Legionów Koziny co 20 minut - solówka.
Linia 7 zawieszona.
Linia 13 z Śląskiej do Narutowicza i na Telefoniczną co 10 minut.

"6" co 7 i 8 minut, soboty co 12 i 15, niedziele co 15 minut. Po pierwsze uzupełni braki 1 na Dołach, po drugie braki 5 na Kurczakach.
"2" czasowo tak samo jak 6, zapewni to lepszy dojazd z Bałut, przy skróceniu 13.
PS. sorki za zmiany.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » śr 07:47, 24 lip 2013

Zbędny dubel. Sorry zacięło się połączenie - niestety to GSM - modem w tunerze robiącym za accesspoint.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » śr 07:47, 24 lip 2013

SEC pisze:Linia Z przez plac Niepodległości miałaby ten minus, że trzeba by biegać między przystankami Piotrkowska-Plac Niepodległości i plac Niepodległości.

Niestety zaprojektowano tam niestety idiotyczny węzeł komunikacyjny.
Ale nawet to dodatkowe dojście to i tak super wobec dodatkowej przesiadki do jakiej zmusza MPK.

SEC pisze: ale wydłużanie jej w obu kierunkach - do placu Niepodległości i Strykowskiej to niepotrzebne wyrzucanie pieniędzy w dobie takiego, a nie innego budżetu na komunikację zbiorową.


1. Jak ktoś jeździł linia 1 z Dołów do Kilińskiego / Przybyszewskiego to ma obecnie dwie przesiadki czyli tak to dodatkowe 30 minut dłuższy przejazd.

2. Brak zachowanej relacji linii 5 - Kilińskiego - Pl. Niepodległości - kolejna przesiadka itd.

3. Komunikacja zastępcza nie może mnożyć utrudnień a takimi sa przesiadki, czekanie, biegani itd.



O co w ogóle chodzi? Z15 do placu Wolności jedzie przez Żeromskiego od Skłodowskiej do Próchnika. To sąsiednia ulica od Gdańskiej. Lipowa jest dalej.

Sorry - nieczytelna mapka opublikowane przez ZDiT.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » śr 10:31, 24 lip 2013

Czy 6 Sierpnia od Gdańskiej do Wólczańskiej nie nadaje się na objazd ? Dwukierunkowa Wólczańska od Struga do Więckowskiego aż się prosi. W końcu Z15 będzie jechało jak trzeba, no chyba, że ma wspierac 86 i 73.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » śr 11:28, 24 lip 2013

Wielce szanowny użytkowniku forum STUDI. Proszę edytować swoje posty, a nie pisać jeden pod drugim. To już nie pierwszy raz. Wcześniej były one przez ekipę scalane. Teraz nie będzie już więcej pobłażania.
Obrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 13:40, 24 lip 2013

Niestety zaprojektowano tam niestety idiotyczny węzeł komunikacyjny.
Ale nawet to dodatkowe dojście to i tak super wobec dodatkowej przesiadki do jakiej zmusza MPK.


Z jednej strony proponujesz zmianę trasy Z5 w celu ułatwienia przesiadek, a z drugiej proponujesz zrobienie drugiego ronda Lotników z placu Niepodległości. Tam naprawdę trzeba by co chwilę przechodzić między przystankami i patrzeć czy coś jedzie/będzie jechać, bo punkt sprzedaży biletów na placu i budka z żarciem skutecznie zasłania przystanek na placu Niepodległości.

1. Jak ktoś jeździł linia 1 z Dołów do Kilińskiego / Przybyszewskiego to ma obecnie dwie przesiadki czyli tak to dodatkowe 30 minut dłuższy przejazd.


Nie przesadzaj z tymi 30 minutami. Nie można mieć wszystkiego. Ile osób jeździ na co dzień w tej relacji? Trzeba liczyć się z utrudnieniami przez ten krótki okres. Nie jest to powodem do wydłużania zetki buk wie jak daleko przy okazji dublując tramwaj na Kilińskiego. To już taniej byłoby całkowicie wycofać tramwaje z Kilińskiego i puścić Z1, Z4 i Z5...

2. Brak zachowanej relacji linii 5 - Kilińskiego - Pl. Niepodległości - kolejna przesiadka itd.


Jedna przesiadka, a tłumy też w tej relacji nie jeżdżą.

3. Komunikacja zastępcza nie może mnożyć utrudnień a takimi sa przesiadki, czekanie, biegani itd.


Zależy. Zgadzam się z tym, ale nigdy nie stworzy się perfekcyjnego układu, szczególnie przy ograniczonym budżecie. Objazdy są najkrótsze z możliwych (słowa dyr. ZDiT), stąd 5 na Dołach i 12 na Chojnach.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości