1 VII 2013 - bałagan, paraliż, dezinformacja i głupota

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » śr 20:01, 03 lip 2013

Jak skutecznie zniechęcić do np. Zetek? 4.12.13.16a .Proste. Trasa musi być
na tyle krótka by skłaniała do wyboru innej trasy, objazd długi i małym gabarytem.
Potem mamy powód do dalszych cięć. Genialne planowanie

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » śr 20:55, 03 lip 2013

Wojtek94 pisze:
Ale nie trzeba jej obcinać, aby inne wzmacniać, z samych linii pociętych na ŁTR i zawieszeniu 1 i 7 czy 15A mamy grubo ponad 20 składów wolnych z pewnością. Z15 ma problemy z przejazdem Gdańską za Kopernika w kierunku Karpackiej, gdyż jest tam bardzo wolno. Ludzie pewnie jeszcze nie ogarniają, że KZ jest na Wólczańskiej a nie na Gdańskiej.


Z jednej strony mamy pustawą 15tkę, do tego wzmocnioną na Legionów i Pomorskiej innymi liniami, a z drugiej strony wypełnioną w 99% poranną (i nie tylko) 2kę na Limance (dziś 7:2 8-). Skoro już tak szukamy oszczędności, to zarzuciłem taką propozycję, by w miarę się to zrównoważyło. A fakt, zapomniałem, że Prezydent mieszka na Kozinach :P
W Z15 nie odnotowałem żadnej wolnej jazdy na Gdańskiej, a korzystam w porannym szczycie, raczej ten autobus przyblokowały światła przy WAMie i na Wólczańskiej + pan który centralnie przed autobusem sobie zaparkował i poszedł. Do tego dziś w DŁ podają, że kursy 99 i 86 są zawalone (tak, tak, w Łodzi ktoś jeszcze na wakacje został). Jeszcze do tego wyszło im, że Zetki mają 40% obłożenia, czekać tylko aż potną ich kursy.

cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » pt 19:44, 05 lip 2013

Rwą sie do korekt tras ze strach. Z15 odstrasza od jazdy bo zmusza do przesiadek. Ta zetka jest jak 16a bez logiki skrócona.Chcesz dalej jechać a czeka Cię kolejna przesiadka.Kto ma na to czas.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 5 razy.

Steint
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: czw 20:19, 22 mar 2012
Lokalizacja: Stara Gadka

Postautor: Steint » pt 23:22, 05 lip 2013

Weź ty zastanów się co piszesz...

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » ndz 13:18, 07 lip 2013

eDragon55 pisze:Z15 powinno pojechać na Kurczaki bo sama 16 i Z to za mało.


A po co? Jeszcze więcej powietrza powozić?

Moje propozycje:
Z - ze względu na niska frekwencję - solówka. W przypadku wydłużenia 16A i wzmocnienia 11 do taktu 10 min. w szczycie, można nawet zawiesić.

16A - wydłużone na Kurczaki, obsługa CR, przez cały tydzień.

3 - od pl. Reymonta - Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Niższą do Śląskiej. Poprawi skomunikowanie tego rejonu z centrum, bo sama 13 co 20 min w ciągu dnia, podatna na zatrzymania na Pomorskiej, to naprawdę mało.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 15:00, 07 lip 2013

Adamix pisze:A po co? Jeszcze więcej powietrza powozić?


Niekoniecznie. W zeszłym roku Z5 na trasie Kurczaki - plac Wolności cieszyło sie powodzeniem. Obecna trasa Z15 i konieczność przesiadek powoduje, że pasażerowie wolą dusić się w szóstce niż korzystać z Z15.

Moje propozycje:
Z - ze względu na niska frekwencję - solówka. W przypadku wydłużenia 16A i wzmocnienia 11 do taktu 10 min. w szczycie, można nawet zawiesić.

16A - wydłużone na Kurczaki, obsługa CR, przez cały tydzień.


Albo 16A na Kurczaki albo Z15. Do wyboru. Obecna sytuacja jest beznadziejna. 16 rzadko, Z nie wiadomo dla kogo rzadko i okrojona 6.

3 - od pl. Reymonta - Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Niższą do Śląskiej. Poprawi skomunikowanie tego rejonu z centrum, bo sama 13 co 20 min w ciągu dnia, podatna na zatrzymania na Pomorskiej, to naprawdę mało.


Lada moment otworzą Przybyszewskiego, więc lepiej nie wprowadzać kolejnych zmian. Ludzie się przyzwyczaili do trasy 3 i Z3.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » ndz 16:21, 07 lip 2013

Może wydłużenie Z15 blokuje 16, to dajmy ją przez Rzgowską a 57 wydłuższmy pod Dw.Łd. Chojny .Każdy dostanie super dojazdy do centrum.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 2 razy.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pn 18:26, 08 lip 2013

SEC pisze:Niekoniecznie. W zeszłym roku Z5 na trasie Kurczaki - plac Wolności cieszyło sie powodzeniem. Obecna trasa Z15 i konieczność przesiadek powoduje, że pasażerowie wolą dusić się w szóstce niż korzystać z Z15.

Ale wtedy Rzgowska była odcięta od tramwajów, a obecnie odcinek Kurczaki-RLL ma się świetnie. Wystarczyłoby dopilnować, żeby Z15 nie odjeżdżało z Karpackiej zanim nie nadjedzie 15 (to widać z pętli i da się zrobić, trzeba tylko chcieć). Tak samo z pl. Wolności. Już parę razy widziałem uciekający z Placu autobus, gdy tramwaj podjeżdżał na przystanek. Generalnie rozkład Z15 to fikcja i można by śmiało napisać w godzinach szczytu "kursuje z częstotliwością 10 min.", zwłaszcza że jest to linia zastępcza.


Albo 16A na Kurczaki albo Z15.

Pozostaję na stanowisku, że 16A byłaby lepsza, zarówno dla mieszkańców Chojen, jak i Kuraka. Zwłaszcza, że jest możliwość łatwej przesiadki na Z15 przy Zaolziańskiej lub RLL, a jest szansa ominięcia korków na DK1.

Lada moment otworzą Przybyszewskiego, więc lepiej nie wprowadzać kolejnych zmian. Ludzie się przyzwyczaili do trasy 3 i Z3.

Też wydaje mi się, że teraz jest na to za późno, ale należało to zrobić od 01.07.

cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » pn 18:54, 08 lip 2013

Upieram się że Z15 do Kurczaków byłoby najlepszym rozwiazaniem.
No chyba że taka trasa Z15 to zapowiedź 52 na Politechniki i Obywatelskiej. Tramwaj Z to dla tych co 52 podjeżdzaja pod 50 61 w kierunku Rudy.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pn 23:23, 08 lip 2013

Generalnie przy okazji przebudowy skrzyżowania Jana Pawła II/Pabianicka skierowanie 52 przez Politechniki, Obywatelską nie wydaje się złym rozwiązaniem. Jeśli trzeba by pozostawić komunikację autobusową na tym odcinku al. Jana Pawła II, to może 50A od Pabianickiej tamtędy do Obywatelskiej, Politechniki, Wróblewskiego, Czerwoną, do pl. Niepodległości (jeśli postoje da się zorganizować tylko w Gadce).

DŁ pisał przy okazji zmiany trasy 69A o szykujących się utrudnieniach na RLL, które dotkną tej linii - zna ktoś może szczegóły? Bo chyba nie chodzi o wyżej opisywany remont, który akurat do 69 ma niewiele.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pn 23:31, 08 lip 2013

Czekaj, czekaj, bo czegoś nie rozumiem... Jak 50A skręci z Pabianickiej w Jana Pawła II? Musiałoby objechać RLL, tak jak robi to teraz 52. Zmiana trasy 52 może obowiązywać tylko w jedną stronę (-> Kurczaki), bo w drugą ruch będzie przebiegał bez zmian (zachowana możliwość skrętu z Pabianickiej w prawo w Jana Pawła II).

cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » śr 16:48, 10 lip 2013

Od poniedziałku 16a na Kurczaki. To w weekend 16a nie kursuje?

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 17:54, 10 lip 2013

Od jakiegoś czasu już nie kursuje.

Fajnie, że 16A pojedzie na Kurczaki, ale oczywiście nie mozna było zrobić ładnej 12-minutowej częstotliwości jak na pozostałych liniach ŁTR i dzięki temu utworzyć równy takt. Zerknąłbym jeszcze jak rozkład 16/16A ma się do rozkładu 6 z Kurczaków, ale sie boje spojrzeć.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Postautor: MKM2010 » śr 18:00, 10 lip 2013

SEC pisze:. Zerknąłbym jeszcze jak rozkład 16/16A ma się do rozkładu 6 z Kurczaków, ale sie boje spojrzeć.


Niestety odjazdy obu linii w wielu miejscach sa w bardzo niewielkich odstępach...
Na przyklad:

6 z Kurczakow:

6:05, 18, 30, 42, 54
7:06, 18, 30, 42, 54

16/16A z Kurczakow:

6:02A, 16, 24A, 41, 48A, 59
7:08A, 20, 33A, 41, 59

:roll:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » śr 19:45, 10 lip 2013

Zmienia się też rozkład 99/99A ale wbrew temu co obiecywał ZDiT Dziennikowi Łódzkiemu, nie widzę poprawy częstotliwości Obrazek

cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Postautor: cichtom » śr 20:02, 10 lip 2013

Pobijmy się o 16a w soboty co 30min i co 40 w niedziele i święta...Teraz powini uruchomić D11do Placu Niepodległości a na Kurczaki dać Z15. Do września sporo...ha ha może się uda.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » śr 23:03, 10 lip 2013

16A fajnie, że pojedzie na Kurczaki ale dalej jest tylko linią szczytową ciekawe dlaczego bo argument, że nie ma miejsca na pl. Niepodległości już nie pasuje. W godzinach szczytu Paderewskiego będzie wzmocnione, ale poza nim i weekendy dalej lipa. A wsparcia dla linii 13 dalej nie ma i teraz jeszcze byłby sens pociągnięcia 3 na Śląską bo znając życie Przybyszewskiego otworzą w połowie sierpnia (do końca lipca remont i dalej odbiory trwające 7 - 14 dni). Jeśli jednak miałoby to pójść szybciej (w co wątpie) można zwiększyć częstotliwość linii 12 do 10 minut i rozdzielić na 12A i ta część kursów na Śląską.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 23:22, 10 lip 2013

estimate85 pisze:Zmienia się też rozkład 99/99A ale wbrew temu co obiecywał ZDiT Dziennikowi Łódzkiemu, nie widzę poprawy częstotliwości :?


Obiecana była korekta rozkładu i tym reklamuje się ZDiT na swojej stronie - nie będzie dziur w kursowaniu.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » czw 08:40, 11 lip 2013

W rozkładzie jazdy autobusów 99 i 99A zostają zlikwidowane półgodzinne odstępy między kursami po godz. 14 i 16 w kierunku pętli 11 Listopada:

http://zdit.uml.lodz.pl/files/news/connected/busman_99_99a_maratonska_97f3dc2e.pdf


14: 03, 43, 56
Rzeczywiście! Półgodzinne odstępy zostały usunięte, w zamian wprowadzamy 40-minutowy odstęp :lol:

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » czw 08:43, 11 lip 2013

eDragon55 pisze:16A fajnie, że pojedzie na Kurczaki ale dalej jest tylko linią szczytową ciekawe dlaczego bo argument, że nie ma miejsca na pl. Niepodległości już nie pasuje.


Teraz zapewne nie będzie się mieścić na pętli Kurczaki, mimo że kilka lat temu mimo znacznie większej częstotliwości mieściły się tam 5,6,15,16,16A.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości