Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1227
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: szymon5444 » śr 01:43, 23 lis 2016

Dokładnie tak jest - dyletanctwo jakie płynie z postów niektórych osób, aż mnie przeraża. Niektórzy zapominają właśnie o przewodzie wysokiego napięcia. Pary, które kursują na stałe, nie mają składanych sprzęgów. Trzeba rozpiąć przewody wysokiego napięcia, złożyć sprzęgi i zdjąć pozostałe przewody międzywagonowe. Ponadto jeszcze wycofać do tyłu wagony i potem samemu do tyłu, żeby je połączyć. Takich operacji nie wykonuje się w pojedynkę. Motorniczy nie jest od takich rzeczy i pora to zapamiętać.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: px33 » śr 03:06, 23 lis 2016

Kabel WN jest przecież nieobowiązkowy, te kilka dedykowanych składów może jeździć na 2 pantografy. Ale fakt faktem że przy jakichkolwiek tego typu kombinacjach w zasadzie niezbędny byłby dodatkowy pracownik (NR? pogotowia technicznego?) i solidnie wydłużone przerwy. Nie mówiąc o tym, że trzeba by bardzo solidnie to wszystko rozplanować żeby w normalnych warunkach jednak zjeżdżały takie same pary jak wyjechały z zajezdni.

mig
Moderator
Posty: 3228
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: mig » śr 09:19, 23 lis 2016

Nie wierzę w to co czytam. Po pierwsze, w jaki sposób Koziny stracą? Lepiej mieć solo co 12 minut niż skład co 20. I gdzie te ogromne potoki na Srebrzyńskiej? Koziny nigdy nie były dużym generatorem ruchu w tramwaju (poza oczywiście okresem święta Wszystkim Świętych).
Co do zamian składów na solo po szczycie, więcej trudności z tym związanych niz korzyści. Konieczne byłoby zaangażowanie obsługi technicznej dyżurującej na pętli, a do tego dochodzą trudności organizacyjne. Koszty niewspółmierne do oszczędności, a już w ogóle nie widzę tego na Kurczakach - mała pętla i symboliczne żeberko. Nie lepiej prościej, mianowicie BWL? Przynajmniej do czasu gdy 7 będzie na Chojnach razem z 1.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1227
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: szymon5444 » śr 11:53, 23 lis 2016

Pantograf na pierwszym wagonie w parach wagonów ma dużą zaletę, której wielu nie zauważa. W razie zwarcia, pożaru czy innej usterki związanej z prądem - motorniczy ma możliwość szybkiego odłączenia wagonów od napięcia.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: kuba_łódź » śr 12:32, 23 lis 2016

Ciekawe, czy wystarczy składów do porozpinania - w wielu drugi wagon nie ma przednich reflektorów, a kabina jest rozszabrowana.

Kpc21
Weteran
Posty: 5852
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: Kpc21 » śr 13:34, 23 lis 2016

szymon5444 pisze:Pantograf na pierwszym wagonie w parach wagonów ma dużą zaletę, której wielu nie zauważa. W razie zwarcia, pożaru czy innej usterki związanej z prądem - motorniczy ma możliwość szybkiego odłączenia wagonów od napięcia.

To prawda, ale w niektórych miastach 105Na/805Na jeżdżą na dwa pantografy i nie ma z tym problemu.

Ewentualnie w drugim wagonie można by było udostępnić pasażerom awaryjny wyłącznik, na tej samej zasadzie, co hamulec bezpieczeństwa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 430
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: mateeusz » śr 13:55, 23 lis 2016

kuba_łódź pisze:Ciekawe, czy wystarczy składów do porozpinania - w wielu drugi wagon nie ma przednich reflektorów, a kabina jest rozszabrowana.

Niedawno w jednym składzie z Chocianowic (bodajże 2300+2301) zauważyłem, że w drugim wagonie mimo rozszabrowanej kabiny pojawił się sterownik R&G oraz ten od zwrotnic, więc pewnie szykują pojazdy do rozpięcia.

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: px33 » śr 14:21, 23 lis 2016

Nie lepiej prościej, mianowicie BWL?

A MPK już do tego dojrzało? To gdyby jednak jakimś cudem udało się podciąć te 2 nieszczęsne przystanki na Stokach, Swingi z krótkich mogłyby przechodzić na 12 (a w zamian konstale z 12/A zjeżdżać jako 10)

Josek102
Bywalec
Posty: 172
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: Josek102 » śr 15:08, 23 lis 2016

A może lepiej wysłac na podmiejskie 805-ki a na miejski niemieckie pojazdy. Zamiast solówek
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: eDragon55 » śr 15:16, 23 lis 2016

Koziny nie stracą w porównaniu do obecnej sytuacji ale ogólnie dostaną najmniej. Wiadomo, że nie ma tak dużego popytu na tramwaj były nawet plany likwidacji ale w godzinach szczytu zdarza się, że w składzie prawie wszystkie miejsca były zajęte do przystanku Srebrzyńska - Cmentarna w kierunku pętli Koziny. W tym rejonie najpopularniejszy jest przystanek Srebrzyńska - Kasprzaka. Kiedyś w okresie wakacyjnym w tygodniu jeździła solówka (ale co 20 minut) to w szczycie było ciasno. Najlepiej jakby na każdej linii były składy gdyby nie brakowało taboru ale jest jak jest, więc według mnie najlepiej jakby na szczytówkach linii 1, 5, 7 pojawiły się solówki, a na pozostałych brygadach składy bo na to taboru wystarczy.

mig
Moderator
Posty: 3228
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: mig » śr 16:27, 23 lis 2016

px33 pisze:
Nie lepiej prościej, mianowicie BWL?

A MPK już do tego dojrzało?

Dojrzało jakiś czas temu, choć nadal im to nie w smak, mamy przecież choćby 81/87 czy inne łączenia (co prawda na mniejszą skalę), np. 90+77, 90+Z2.

domino
Gaduła
Posty: 1014
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: domino » śr 17:40, 23 lis 2016

mig pisze:Nie wierzę w to co czytam. Po pierwsze, w jaki sposób Koziny stracą? Lepiej mieć solo co 12 minut niż skład co 20. I gdzie te ogromne potoki na Srebrzyńskiej? Koziny nigdy nie były dużym generatorem ruchu w tramwaju (poza oczywiście okresem święta Wszystkim Świętych).
Co do zamian składów na solo po szczycie, więcej trudności z tym związanych niz korzyści. Konieczne byłoby zaangażowanie obsługi technicznej dyżurującej na pętli, a do tego dochodzą trudności organizacyjne. Koszty niewspółmierne do oszczędności, a już w ogóle nie widzę tego na Kurczakach - mała pętla i symboliczne żeberko. Nie lepiej prościej, mianowicie BWL? Przynajmniej do czasu gdy 7 będzie na Chojnach razem z 1.

Czy nie można w takim razie puścić brygad mieszanych tzn. 1x805, 2x805, 1x805 itd.?

mig
Moderator
Posty: 3228
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: mig » śr 18:38, 23 lis 2016

Na 1? A w jakim celu?

Kpc21
Weteran
Posty: 5852
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: Kpc21 » śr 18:46, 23 lis 2016

Josek102 pisze:A może lepiej wysłac na podmiejskie 805-ki a na miejski niemieckie pojazdy. Zamiast solówek

Na podmiejskich potrzeba miejsc siedzących, a tych w 805Na mało.

805Na na podmiejskie - tak, ale po dostawieniu trzeciego rzędu siedzeń. I jakimś uszczelnieniu drzwi (mogą być nowe Woltany).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Jordi
Gaduła
Posty: 1103
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: Jordi » śr 21:13, 23 lis 2016

mig pisze:Co do zamian składów na solo po szczycie, więcej trudności z tym związanych niz korzyści. Konieczne byłoby zaangażowanie obsługi technicznej dyżurującej na pętli, a do tego dochodzą trudności organizacyjne. Koszty niewspółmierne do oszczędności, a już w ogóle nie widzę tego na Kurczakach - mała pętla i symboliczne żeberko. Nie lepiej prościej, mianowicie BWL? Przynajmniej do czasu gdy 7 będzie na Chojnach razem z 1.


Fakt. Nie pomyślałem w ogóle o BWL, bo tak sądziłem, że dla MPK to jakiś "kosmos" :P Ale rzeczywiście to lepsze wyjście. Po szczycie składy zjadą z 1, które przejmie połowa brygad 7 :)

Co do solo, a składu. Taką mamy sytuację i jest "po ptokach". Nie mamy taboru, więc od kwietnia (czy kiedy ta reforma ma wejść) najprawdopodobniej solo na stałe zagoszczą na 1,4,5,7. Owszem na Kozinach będzie 5x805Na, a do tej pory było 6x805Na, ale nadal potoki nie są takie, żeby tam te składy były niezbędne. Co do potoków, to na 1 w szczycie co te 16-18 minut tez do Ronda Insurekcji zwykle jedzie 30-40 pasażerów, a do Chojen kilkanaście osób. Ważne, że są chociaż 2 linie (po reformie chyba 3 z tego co wnioskuję z przecieków) i będzie stały takt 4-6 minut dający dojechać do centrum.

Poza tym mieszkańcy wyraźnie w konsultacjach postawili na częstotliwość, więc dobrze, że wszystko będzie co 12 minut i nie będzie miejskiej linii kursującej rzadziej w szczycie, co 5 lat temu było normą właśnie na 1,4,5,7, a także bodaj 13 czy 14.

Co do wagonów niemieckich. Ja ogólnie uważam, że to najlepsze wyjście na takie linie jak te wspomniane wyżej. Tak "pośrodku" solówki, a składu Konstali, no ale tego jest tak mało, że nawet na 2 linie brygad nie starczy, a coś wyraźnie ucichły starania MPK o tramwaje z Bogestry, gdzie na wiosnę już pierwsze nówki mające zastąpić NF6D zaczną kursować.

BB93
Sympatyk forum
Posty: 601
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: BB93 » czw 13:33, 24 lis 2016

Jeśli chodzi o linie tramwajowe w NCŁ to wiadomo już oficjalnie:
1 powrót na starą trasę;
7 z Kozin na Chojny;
przez Plac Dąbrowskiego pojadą 12, 12A i 13;
przez Nowowęglową i Tramwajową pojadą 4, 9 i 9A.

Z autobusów:
- na Dw. Fabrycznym zawracać będą:
* pod budynkiem Dworca: 53(A), 58(A), 60(A/B) i 94,
* po przeciwnej stronie: 51(A/B), 70(A/B) i 86;
- przez przystanek AT na Składowej przejadą:
* 53, 58, 60 i 94 w kier. wschodnim
* 57, 86 w kier. zachodnim
- ciekawe będą trasy dojazdowe autobusów na Fabryczny, bo 53, 58, 60 i 94 pojadą Jaracza i Kilińskiego.

Moim zdaniem 57 mogliby też wygiąć na Fabryczny w kierunku Marysińskiej.

Kpc21
Weteran
Posty: 5852
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: Kpc21 » czw 16:02, 24 lis 2016

"Mogliby"... Absurdem jest, że tego nie ma. Przecież POW nie jest już jednokierunkowa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: Taker » czw 17:20, 24 lis 2016

Jeśli nie dali na Kurczaki 5, to mogli wydłużyć 7. Wygrał takt, opłaty za KM oraz pilne skomunikowanie Dw. Chojny

WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: WykoxPL » czw 17:35, 24 lis 2016

Sądziłem, że więcej linii peryferyjnych pojedzie prosto Nowotargową/Nowouniwersytecką, a tu klops. A to 57 w jedną stronę omijające Dw. Łódź Fabryczna... Słów brak.

domino
Gaduła
Posty: 1014
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: domino » czw 18:25, 24 lis 2016



Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości