Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » śr 18:47, 08 cze 2016

mig pisze:
estimate85 pisze:Chyba jakaś regulacja świateł na skrzyżowaniu Kościuszki/Struga miała miejsce

To już dość dawno się stało, od tamtej pory możliwa jest wymiana pasażerów dwóch tramwajów wjeżdżających na przystanek na jednej fazie.
W takim razie po co ogłoszono przetarg na poszerzenie przystanków? A tak na marginesie, to jak wnioskowałem w tej sprawie odpisano, że zmiana jest niemożliwa gdyż zakorkuje ul. Struga. Kolejny raz ZDiT wydaje sprzeczne decyzje.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 18:51, 08 cze 2016

W takim razie po co ogłoszono przetarg na poszerzenie przystanków?

Żeby mogły przejechać 3 :P
Tam wszystkie przystanki powinny być podwójne niezależnie od ustawienia świateł.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 06:24, 09 cze 2016

Żeby mogły przejechać dwa składy niezależnie od świateł, bo nieraz drugiemu nie udaje się zdążyć wjechać na tej samej fazie, poza tym łatwiej by było choćby rozładować zator po zatrzymaniu. Wszystkie przystanki minimum od ronda Lotników do Dolnej powinny być podwójne.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » czw 07:56, 09 cze 2016

A kiedy wyregulują światła na Zachodnia/Legionów, gdzie włączany jest lewoskręt dla tramwajów w każdym cyklu mimo iż liniowo żaden tramwaj z tego lewoskrętu nie korzysta.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 08:08, 09 cze 2016

estimate85 pisze:mimo iż liniowo żaden tramwaj z tego lewoskrętu nie korzysta.

Do soboty ;)

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » czw 17:04, 09 cze 2016

Tak samo lewoskręt jest z Al.Włokniarzy w Kopernika i sygnalizacja tramwajowa działa na skręt w lewo

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 00:05, 27 cze 2016

Gdzie teraz autobusy z pl. Dąbrowskiego mają przerwy na posiłek? Bo Tramwajowa jest przecież odcięta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » pn 07:07, 27 cze 2016

Na Uniewersyteckiej zagrodzili pas skrętu w Narutowicza i tam na postojowych
stoją.

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: mateeusz » czw 16:13, 06 paź 2016

W listopadzie otwarcie Kilińskiego dla tramwajów, jednak linie jakie będą tam skierowane to na razie tajemnica: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53184.html

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: px33 » czw 16:37, 06 paź 2016

Czemu wszystkie zmiany w tym mieście są ogłaszane z dnia na dzień, bez szans na dyskusję czy jakieś konsultacje?
Może warto by zorganizować druga rundę konsultacji, tym razem z konkretnymi propozycjami na stole.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: mig » czw 18:18, 06 paź 2016

mateeusz pisze:W listopadzie otwarcie Kilińskiego dla tramwajów, jednak linie jakie będą tam skierowane to na razie tajemnica: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53184.html

Myślę, że to jeszcze jest tajemnica nawet dla samego ZDiT :mrgreen: Nowa, docelowa siatka jeszcze nie została ostatecznie ustalona, więc podejrzewam, że zostanie wdrożony jakiś wariant pośredni.

volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: volt » pt 05:18, 07 paź 2016

Wróci normalna 1. 5 nie wróci, bo jeździ bez ramki. Podejrzewam, że 4 na czerwonych tablicach tzn. prosto na Chojny, taki dozwolony dublet. Ewentualnie 7 z Kozin: objazd Kilińskiego-Piłsudskiego w prawo na Niższą.
Ostatnio zmieniony pt 08:20, 07 paź 2016 przez volt, łącznie zmieniany 1 raz.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: mig » pt 05:53, 07 paź 2016

Jeszcze piątka na Kilińskiego nie zginęła, kiedy my żyjemy ;)

volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: volt » pt 08:34, 07 paź 2016

Na necie jest wypowiedź. Po pierwsze mieszkańcy Wojska Polskiego są przeciw. Po drugie 5 już jeździ bez ramki. Ja wolałbym autobus na Teofilów z Chojen. Tak dadzą podobną nową np 17 lub zmodyfikują coś. Np. 7 na Śląska i 7A na Kurczaki

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: mig » pt 09:08, 07 paź 2016

Mam wiarygodniejsze źródła niż czyjaś wypowiedź na necie ;)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: px33 » pt 10:17, 07 paź 2016

5 w obecnym kształcie sprawdza się chyba całkiem nieźle, więc fajnie byłoby gdyby udało się ją zachować.

volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: volt » pt 10:34, 07 paź 2016

Tak więc Panie Mig co Kurczaki dostaną? Błagam nie godzinę na Żabieniec! No chyba, że zamienią 2 z 6

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: mig » pt 11:19, 07 paź 2016

Jest pewna koncepcja na połączenie w tej relacji, natomiast co ostatecznie z tego będzie nie wiem.
5 na starej trasie wzmacniałaby wiele rejonów obsłużonych dziś niedostatecznie - Czerwony Rynek, Przybyszewskiego, Limanowskiego. Z Dołów na Bałucki można uruchomić autobus, których w przeciwieństwie do tramwajów mamy pod dostatkiem. Poza tym 5 odciąży kilka popularnych linii autobusowych, jak 83, 96 czy 70.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: szymon5444 » pt 11:46, 07 paź 2016

Czy odwieszenie 7 na Niższą ma tak naprawdę sens? Może 1 i 4 skierować starymi trasami, a 5 utrzymać jak jeździ zaś 7 z Kozin na Kurczaki, ale przez Kilińskiego, Przybyszewskiego - czyli po trasie starej 5. W przypadku Przybyszewskiego, to każdy dzień awarii na ŁTR pokazuje jak sama 3 się nie sprawdza. Z Górniaka na Zarzew nie ma się czym innym wydostać, co jest nienormalną sytuacją. Ewidentnie brakuje alternatywnej linii na wzór dawnej 18. Pozostawienie na Przybyszewskiego jednego tramwaju, było największym błędem reformy z 2001 roku. Podobnie jak na Politechniki - Żeromskiego, ale tam na całej długości są alternatywne linie autobusowe. Tutaj tego nie ma. Może warto coś z tym zrobić?
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: eDragon55 » pt 17:38, 07 paź 2016

Autobus z Dołów w okolice Bałuckiego to niezły pomysł mógłby obsłużyć część Dołów i zakończyć trasę np. przy WORD i zmienić trasę 56, żeby jechało prosto bez dodatkowych wjazdów w boczne ulice. Brak ramki czy numer linii nie będący na czerwono nie oznacza, że taka trasa zostanie. Pamiętam jak były roboty na Limanowskiego i pewnym momencie nie oznaczali linii 2 i 5 czerwonym kolorem tylko były oznaczone jako trasa stała. Wiele osób myślało, że linia 5 zostanie na Wycieczkowej ale ostatecznie wszystko wróciło do stanu sprzed remontu. Podobnie jest teraz przestali oznaczać na czerwono bo przez ile można każdy się przyzwyczaił do tej trasy.

Według mnie linia 5 też powinna jechać do centrum i na Kurczaki po drodze ma Dworzec Łódź Fabryczna, Piłsudskiego, Górniak i duże osiedle Chojny czyli rejony bardziej atrakcyjne niż Doły. Jakby 1 i 5 wróciły co 12 minut na Kilińskiego to byłoby całkiem fajnie. Linie 4 i 7 mogłyby wrócić po otwarciu przejazdu na Dąbrowę ale trochę innymi trasami jak sprzed remontów. Linia 4 mogłaby pojechać przez Węglową, Tramwajową, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego, a linia 7 przez ŁTR lub Kilińskiego następnie Dąbrowskiego, Niższą.
Co do jednej linii na Przybyszewskiego to jest za mało. Kiedyś planowano 41 przedłużyć na Lodową i to nie byłby głupi pomysł tylko, że nie kursuje za często.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości