Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
domino
Gaduła
Posty: 1014
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Postautor: domino » pn 21:57, 27 maja 2013

Z wiaduktu na ul. Kopcińskiego znikną tramwaje, wrócą za to na ul. Tramwajową, a szyny zostaną położone na ulicach Wierzbowej, Składowej i POW. W Zarządzie Dróg i Transportu opracowano właśnie koncepcję nowego układu torowisk wokół dworca Łódź Fabryczna.

Nowe trasy swój początek będą miały na ul. Składowej, przy parku im. Moniuszki, gdzie powstanie dworzec tramwajowy z czterema równoległymi torowiskami. Składy kursować będą także odcinkiem ul. POW między ul. Składową a ul. Narutowicza, co stworzy pętlę wokół parku im. Moniuszki.
Od dworca tramwaje pojadą wzdłuż mającej powstać ulicy Nowowęglowej (po północnej stronie dworca) aż do ul. Nowotargowej (przedłużenie ul. Uniwersyteckiej, które połączy ul. Narutowicza z al. Piłsudskiego). Już za ul. Nowotargową torowisko przebiegać będzie wzdłuż obecnej ul. Węglowej do ul. Tramwajowej. Tu nastąpi rozwidlenie. Część składów ul. Tramwajową dojedzie do ul. Narutowicza, a część będzie mogła jechać prosto (na wschód) przez obecne tereny MPK, aż do ul. Wierzbowej, która połączona zostanie z ul. Nowowęglową. Tory prowadzić będą następnie wzdłuż ul. Nowowęglowej do okolic skrzyżowania z ul. Tuwima (ten teren jest ogrodzony przez wykonawcę budującego dworzec). W tym miejscu nastąpi połączenie torowiska prowadzącego od dworca z biegnącym pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego. Wiadukt też czeka przebudowa: torowisko znajdujące się obecnie między jezdniami będzie zlikwidowane i przeniesione na poziom zero (jak na al. Włókniarzy, na wysokości dworca Łódź Kaliska).
Cały ten plan ma zostać zrealizowany do 2015 r.

http://www.expressilustrowany.pl/artykul/905262,nowe-trasy-tramwajowe-przebuduja-wiadukt-dobuduja-torowiska,id,t.html

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 23:42, 27 maja 2013

Akurat nowa Węglowa ma biec po południowej stronie dworca.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » wt 17:32, 28 maja 2013

Tory na Kopcińskiego powinny pozostać bez zmian z wiaduktem będzie szybciej poza tym rozwalać nowe tory to wielkie marnotrawstwo.
Przejazd przez POW jest ok bo podjedzie tramwaj pod sam dworzec głupio tylko, że się czas wydłuży. Gorzej będzie wymyślić jaką linie dać przez Nowotargową i Tramwajową.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 17:40, 28 maja 2013

eDragon55 pisze:Tory na Kopcińskiego powinny pozostać bez zmian z wiaduktem będzie szybciej poza tym rozwalać nowe tory to wielkie marnotrawstwo.

Z czym będzie szybciej? Jeśli chodzi o czas przejazdu, nic się nie zmieni.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » wt 22:25, 28 maja 2013

Obecne torowisko będzie można wykorzystać w innym miejscu. W ciągu kilku lat nazbierałoby się na remont kilku dobrych kilometrów torowisk w mieście z takich właśnie "odpadków". Oczywiście mowa o "odpadkach" w dobrym stanie, a te są właśnie np. na Kopcińskiego i pewnych odcinkach trasy WZ.

Nadać odpowiedni priorytet i czas przejazdu aż tak bardzo się nie wydłuży przy dworcu. A jaką linię dać przez NCŁ? 7, bo tam póki co i tak właściwie nic nie ma, a reszta linii jest bardziej wartościowa i powinna pozostać na Narutowicza (podjeżdżając oczywiście pod dworzec).

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » śr 16:29, 29 maja 2013

Jeśli na poziomie 0 trasa tramwajowa nie będzie miała świateł drogowych to czas się nie zmieni. Ale nie wiadomo czy ZDiT postawiłby w tym miejscu sygnalizacje świetlną (która jak na razie spowalnia tramwaje).
Poza tym szkoda tej roboty w tamtym roku zasuwali z remontem Kopcińskiego i znowu będą musieli grzebać?
Sam pomysł połączenia tramwajem Nowotargowej i Kopcińskiego jest dobry tylko szkoda, że trzeba to rozwalać teraz. Jedyna linia, która mogłaby tak pojechać to 7 (z odpowiednią częstotliwością).

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pt 14:53, 06 wrz 2013

Niestety znowu będzie utrwalany schemat że do KM trzeba biegać do kilku przystanków w tym także dfo tych sporo oddalonych od dworca.

Na stronie ZDiT jest przetarg na dodatkowe prace drogowe. Są załączone rysunki projektowe ale nieestety nieaktualne już. Zreszą jak ktoś widzi co już zrobiono na skrzyżowaniu Narutowicza Kilińksiego zobaczy że wspomaniana załaczona dokumentacja projektowa to nie to, co ma być zbudowane.

Co ścięto. Po pierwsze linie jadące ulicą Kilińskiego na wprost nie podjadą do tegoż czteroperonowego przystanku pod dworcem. Nie będzie takiej możliwości.

Rysunek umieszczony na stronie ZDiT (wygenerowany jako bitmapa z systemu CAD, w którym zrobiono dokumentację projektową) na dodatek pokazuje kolejne wprowadzone dodatkowe cięcia projektowanego układu torowego.

Po pierwsze nie będzie skrętu z Kilińskiego w Narutowicza w relacji NE (tak jak skręcała linia 7.) - co było w pierwotnej wersji projektu. Dokumentacja dot. przebudowy ul. POW zawiera jeszcze układ torowy na Składowej gdzie z każdego z 4 peronów jest połączenie do ul. Narutowicza przez ul. P.O.W. Zaś pewien rysunek na stronie ZDiT wygenerowany z dokumentacji projektowej pokazuje, że tylko dwa z czterech torów będą miały połączenie z ul. Narutowicza przez P.O.W.

Miały być dwa trójtorowe odcinki na Kilińskiego ułatwiające tramwajom rozjazd i przejazd przez skrzyżowania. Zlikwidowano z projektu ten przy ul. Składowej.

Podsumowując jedyne przejazdy tramwajowe przy dworcu będa mogły przebiegać następująco :

(W) - Zielona - Narutowicza - Kilińksiego - Składowa - Nowowęglowa - (E)
(W) - Zielona - Narutowicza - Kilińskiego - Składowa - POW - Narutowicza - (E)
(N) - Kilińskiego - Składowa - POW - Narutowicza - (E)
(N) - Kilińskiego - Składowa - POW - Narutowicza - Zielona (W)
(N) - Kilińskiego - Składowa - POW - Nowowęglowa - (E)
(S) - Kilińskiego - Składowa - Nowowęglowa - (E)

Poza dworcem będą połączenia:
(N) - Kilińskiego - (S)
(S) - Kilińskiego - Narutowicza - (E)
(S) - Kilińskiego - Narutowicza - Zielona - (W)
(W) - Narutowicza - (E)

Na rysunkach dot. POW są dodatkowe zwrotnice i wg tego wariantu projektu byłaby jeszcze możliwość skomunukowania:
(S) - Kilińskiego - Składowa - POW - Narutowicza - (E)
(S) - Kilińskiego - Składowa - POW - Narutowicza - Zielona - (W)


Ciekawym będzie fakt zlokalizowania dwóch przystanków na ul. Kilińskiego po północnej stronie skrzyżowania z ul. Narutowicza. Przystanku zlokalizowane tak że dotychczaspowe przejście dla pieszych będzie w ich obrębie. Będzie ciekawie dla samochodówjadących za tramwajem. Nie zjadą ze skrzyżowania bo tramwaj stanie na przystanku tuż za nowym przejściem dla pieszych (bliżej ul Narutowicza)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 21:40, 06 wrz 2013

Co do odcinków trójtorowych to chyba jeden wystarczy jak się zrobi porządną sygnalizacje świetlną i bezwzględny przejazd dla tramwaju. Ważne, że będzie czterotor dobre też jest to, że będzie tam możliwość zawrócenia tramwajów ale relacji skrętnej z Narutowicza w Klińskiego (E-N) to bez sensu jakby tego nie było bo linie 1, 4, 5 nie skorzystają chyba, że zrobią kółko bo skręcą w Narutowicza potem P.O.W., Składową, ponownie Kilińskiego i już na wprost. Nie może być tak, że wszystkie linie jadące Kilińskiego pojadą na wprost a wszystkie z Narutowicza przez P.O.W. i Składową bo wtedy odcinek Narutowicza (od P.O.W. do Kilińskiego) nie byłby używany liniowo.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 21:50, 06 wrz 2013

Może 7 ma jechać przez NCŁ do Tramwajowej. Jakąś linię muszą tamtędy dać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 22:11, 06 wrz 2013

To było pewne, że 7 nie skręci z Narutowicza w Kilińskiego jak do tej pory ale też niekoniecznie pojedzie do Tramwajowej bo może pojechać tak jak 9, 9A, 12 i 13 przez Składową, Kilińskiego i na wprost na swoją obecną trasę.

Jakąś linie przez Nowowęglową i Tramwajową wysłać muszą ale nie mam pojęcia jaką możliwe, że 7 ale czy opłaca się pchać tam linię co 20 minut a w weekendy solówki? Przy częstotliwości 6 poc/h już ma sens ale dla 7 to też dodatkowy czas przejazdu może dodadzą jakąś nową linię?

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » sob 20:14, 07 wrz 2013

eDragon55 pisze:Ważne, że będzie czterotor

Nie byłym tego pewien, bowiem na rysynku dot. ul. POW zaznaczono nowy obszar wykonywanych prac z opiem planowane torowisko tramwajowe - etap 2, jest ono przesunięte na południe względem tego naniesionego na rysunku i niestety nieco węższe (obręb torowska ma zawierać też perony przystankowe).
Jeśli tuż przed ropzoczęciem obecnych przebudoó zmienono projekt to można się spodziewać że do drugiego etapu coś innego wyleci z założeń.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » ndz 22:39, 08 wrz 2013

Na Składowej czterotor jest konieczny a na P.O.W. przydałby się chociaż trójtor (dwa tory to skrętu w Narutowicza z dworca i jeden z Narutowicza w kierunku dworca) a najlepiej czterotor.
Komunikacja przy dworcu to ważna sprawa mam nadzieje, że nie zawalą tego bo potem nikt tego nie będzie chciał poprawiać a czas przejazdu znacznie się wydłuży.

Jak zlikwidowano skręt z Narutowicza w Kilińskiego (E - N) dla linii 7 to wychodzi na to, że musi zmienić trasę od października tylko ciekawe na jaką jak nowe torowisko przy Składowej i P.O.W. będzie nie dostępne to 7 chyba muszą wysłać przez Kościuszki?

Poza tym jeśli linie 1, 4 i 5 mają jeździć na wprost Kilińskiego to czy węzeł przesiadkowy ma tam sens? Jak linie 7, 9/9A, 12 i 13 pojadą przez Narutowicza, P.O.W., Składowa, Kilińskiego i na swoje trasy to najpierw zatrzymają się na czteroperonowym przystanku potem skręcą w Kilińskiego i tam będzie wspólny pojedynczy przystanek dla linii 1, 4, 5, 7, 9/9A, 12 i 13? Jak tak to się zapcha i nie rozwiąże to problemu poza tym jakby wszystkie linie skręcały w P.O.W. to co pojedzie na Narutowicza między P.O.W. a Kilińskiego? Planowana jest dodatkowa linia?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 10:53, 09 wrz 2013

eDragon55 pisze:Na Składowej czterotor jest konieczny

I na razie w dwoćh wersjach projektu drogowego niby jest. Ale w rewizji numer 2 naniesiono granice zadania nazwanego jako budowa torowiska tramajowego - etap nr2 - przesuniętego dalej na południe i co gorsze nieco węższego niż pierwotna szerokość torowiska z platformami przystankowymi.

Rewizja numer 1 to to co dołącozno do przetargu ogłosoznego przez ZDiT na dodatkowe prace drogowe. Zaś rewizję numer 2 mam fizycznie przed nosem - akurat mapę prac wodociągowych z naniesonyi projektowaymi nawierzhcniami drogowymi i torowiskami - otrzymaną od podwykonawcy, któy zwrócił się o wykonanie usługi pomiarowej.

eDragon55 pisze: a na P.O.W. przydałby się chociaż trójtor (dwa tory to skrętu w Narutowicza z dworca i jeden z Narutowicza w kierunku dworca) a najlepiej czterotor.

Nie był w ogóle brany pod uwagę na etapie projektu wykonowaczego. Od początku tylko dwutor. Na siłe wciśnięty by nie wejść na zieleń parku.

eDragon55 pisze: Komunikacja przy dworcu to ważna sprawa mam nadzieje, że nie zawalą tego bo potem nikt tego nie będzie chciał poprawiać a czas przejazdu znacznie się wydłuży.

Problemem jest brak środków więc będą ciąc ile się da z planowanego zakresu inwestycji. Miasta (a raczej p. prezydent bo to ona fiuguruje tam jako jeden z inwestorów na projekcie) nie interesuje jak daleko trzeba będzie drałować do przystanków. Niestety przy zachowaniu linii jadących na wprost ul. Kilińskiego te linie ominą przystanek przy samym dworcu.
Jeśli to już stało się faktem to i inne "udogodnienia" moga być na chybcika wprowadzone byleby tylko zmiejszyć koszty (ponosozne przez miasto będące na skraju bankructwa).

eDragon55 pisze: Jak zlikwidowano skręt z Narutowicza w Kilińskiego (E - N) dla linii 7 to wychodzi na to, że musi zmienić trasę od października tylko ciekawe na jaką jak nowe torowisko przy Składowej i P.O.W. będzie nie dostępne to 7 chyba muszą wysłać przez Kościuszki?


Przejedź się na to skrzyżowanie to zobaczysz obrysy torowisk - krawężniki - to jeśli nie wierzysz mi (mapki projektowe publicznie w tej rewizji nie są /łatwo/ dostępne). Niestety dalej na południe ul. Kilińskiego tramwaj nie pojedzie a tory na Składowej to dopiero dalsza przyszłość (początek prac lato 2014 roku???).
Budowane tory na P.OW. urwa się jakieś 30 metrów przed Składową (mniej więcej przed przedostatnią posesją na POW - tam jest koniec zakresu prac drogowych).
Zaś torowisko na Kilińskiego w ramach obecnych zadań budowlnych urwiue się jakieś 20 metrów za południowym ogrodzeniem działki na której stoi cerkwia (granica prac drogowych). Kiedy zaczną się prace na dalszej części ul. Kilińksiego nie wiem. Ale wątpię by skończyli w tym roku (całośc prac - przejezdność tramwaj + smaochody).

Linia 7 może stać się obecną linią 15 w relacji Koziny - Zdrowie (raczej nie wierze w trasę - Niższa - Śmigłęgo-Rydza - Kopcińksiego - Narutowicza - Konstytucyjna - Pomorska - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska). Nie zapominaj że zakmną torowisko na al. Mickiewicza i al. Kościuszki a na trasie ŁTR trwa wygaszanie poytu na trmawaje (częstotliwość 12 minut w szczycie).


Mapki które posiadam (dwa PDF'y) mogłbym udostępnić ale brak jak widzę możłiwości załączania na forum. Ale nie widzę przeszkód jak moderator się zgodzi na jakąś metodę dosysłu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

px33
Fan forum
Posty: 4804
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 11:10, 09 wrz 2013

Wstawiasz na jakiś serwer (np. tu http://www.multiupload.nl/ ) i wklejasz link.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 11:13, 09 wrz 2013

Wierze, że zlikwidowali ten skręt wczoraj nawet zobaczyłem schemat na stronie ZDiT i nie było tam skrętu w relacji N-E poza tym obejrzałem nawet zdjęcia z robót z dnia 5 września.
http://zdit.uml.lodz.pl/files/news/connected/zakres_inwestycji_drogowych_wokol_dworca_lodz_fabryczna_68ccc909.jpg (zakres inwestycji przy dworcu)

Linia 7 przez Konstytucyjną raczej nie pojedzie i linią 15 też być nie może bo ta musi wrócić na swoją trasę. Najbardziej prawdopodobne, że jak pojedzie to z Niższej przez Przybyszewskiego, Kościuszki, Zachodnią, Legionów i na swoją trasę bo innej sensownej drogi nie ma chyba, że wykombinują jakieś kosmosy.
Na Kilińskiego będzie musiała wrócić 1 i 4 chyba, że dadzą jakąś Zetkę bo 12 też musi wrócić na swoją trasę.

Co do zakresu inwestycji rozumiem koszty ale warto zrobić możliwie jak najlepszy układ, który będzie służył tak jak powinien ten koszt w końcu zwróciłby się. A tak to odwalą, żeby coś było i nie rozwiąże to wszystkich problemów.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 11:13, 09 wrz 2013

px33 pisze:Wstawiasz na jakiś serwer (np. tu http://www.multiupload.nl/ ) i wklejasz link.


To ostateczność nie lubię i irytują mnie takie serwisy. Omijam szerokim Łukiem takie miejsca - w 99% tylko ściema generowana dynamicznie przez sponsorowany link w google. Ale OK jak nie ma nic innego to i to od biedy w drodze wyjątku może być.

Proszę bardzo, kto zainteresowany:

Narutowicza / Kilińskiego - B154-PW-PZT-WD-RYS-21002-2 (3,4 MB)

Narutowicza / P.O.W - B154-PW-PZT-WD-RYS-30002-2 (2,9 MB)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 4 razy.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 15:16, 09 wrz 2013

Składową ruszą dopiero w momencie, gdy będzie budowana głowica dworca (pod skrzyżowaniem Kilińskiego/Traugutta i placem przed ŁDK). Za co wezmą się pewnie w wakacje 2014.

Co do linii jadących Kilińskiego, nie widzę nic złego w tym, że nie będą objeżdżać parku. To dla nich spore nadrabianie drogi - a przy tym niepotrzebne, bo i tak będą się zatrzymywać przed wejściem dworca, tuż obok przystanku na Składowej. W prawidłowej wersji to wszystko powinno się znaleźć pod jednym wspólnym zadaszeniem, ze wspólną ew. infrastrukturą towarzyszącą - choć znając władze Łodzi, wcale tak nie będzie. W przypadku tramwajów na Narutowicza ma to sens, bo nadrabiają mniej drogi i podjeżdżają bliżej dworca.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 22:06, 09 wrz 2013

Wychodzi na to, że wspólnym przystankiem dla linii 1, 4, 5, 7, 9/9A, 12 i 13 będzie przystanek Kilińskiego - Narutowicza w kierunku północnym poza tym tam mają powstać 3 tory. Głupio tylko, że Kilińskiego będzie stało rozgrzebane przez ponad rok. I też uważam za plus, że linie jeżdżące Kilińskiego nie muszą objeżdżać parku bo i tak raczej łapią opóźnienie przez korki ale właśnie brakuje wspólnego czteroperonowego przystanku.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » wt 10:22, 10 wrz 2013

eDragon55 pisze:Wychodzi na to, że wspólnym przystankiem dla linii 1, 4, 5, 7, 9/9A, 12 i 13 będzie przystanek Kilińskiego - Narutowicza w kierunku północnym poza tym tam mają powstać 3 tory.


Przyjrzyj się dokładniej, pomierz. Tam nie ma miejsca na perony przystankowe. Szczególnie przyjrzyj się odstępowi środkowego toru od tego wschodniego. Jak tam wstawisz peron przystankowy?


Na obecną chwilę planowane są przystanki:

Kilińksiego / Narutowicza - w obydwu kierunkach po pólnocnejstronie skrzyżownia.

Narutowicza /Kilińskiego - w obydwu kierunkach po zachodniej stronie skrzyżowania.

Narutowicza / POW wkierunku wschodnim - nie ma wzmianki o likwidacji obecnie istniejącego przystanku.

Kilińksiego / Składowa- w obydwu kierunkach po południowej stronie skrzyżowania.

Składowa / POW - w obydwu po zachodniej stronie skrzyżowania. Wpierwotnej wersji projektu czteroperonowy PAT. Ale zdaje się że już sie coś kombinuje z koncepcją tego przystanku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » wt 10:36, 10 wrz 2013

Kpc21 pisze: Co do linii jadących Kilińskiego, nie widzę nic złego w tym, że nie będą objeżdżać parku.


Błąd - gdzie ta multimodlaność?

Kpc21 pisze: To dla nich spore nadrabianie drogi - a przy tym niepotrzebne, bo i tak będą się zatrzymywać przed wejściem dworca, tuż obok przystanku na Składowej.


To nie jest tuż. Na Składowej przy Kilińksiego jeszcze będą rozjazdy międzytorowe. Przystanek będzie tam gdzie miał postój autobus 70.

Kpc21 pisze: W prawidłowej wersji to wszystko powinno się znaleźć pod jednym W przypadku tramwajów na Narutowicza ma to sens, bo nadrabiają mniej drogi i podjeżdżają bliżej dworca.


Przy tej koncepcji układu torowego należałoby gruntownie zmienić układ linii tramwajowych. Wtedy tawadadlajadych na wprost ul. Kilińskiego zniknie.Choć w to wątpie bo w Łodzi tramwaje koniecznie muszą jechać na wprost.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości