Tramwaj służbowy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Tramwaj służbowy

Postautor: MKMLODZ » śr 19:46, 29 sie 2012

Dziś na Choćkach wagon 2353 miał tablicę Służbowy. Jaka jest funkcja takiego tramwaju?

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Tramwaj służbowy

Postautor: Wojtek94 » śr 20:01, 29 sie 2012

MKMLODZ pisze:Dziś na Choćkach wagon 2353 miał tablicę Służbowy. Jaka jest funkcja takiego tramwaju?


Jeździ w nocy do Pabianic, ale dokładnie nie wiem czy ma jakiś rozkład.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 20:47, 29 sie 2012

Skoro on i tak jedzie, to wpisaliby go w rozkład i ZDiT by sobie dorobił. Niektóre aspekty łódzkiej komunikacji miejskiej naprawdę trudno zrozumieć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Postautor: tomass94 » śr 21:04, 29 sie 2012

Ale wtedy może Pabianice i gminy po drodze musiałyby za niego płacić, a pewnie nie chcą.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » śr 21:35, 29 sie 2012

Otóż to. Jest to tramwaj służbowy wiozący pracowników Zajezdni Chocianowice w kierunku Pabianic.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 22:25, 29 sie 2012

tomass94 pisze:Ale wtedy może Pabianice i gminy po drodze musiałyby za niego płacić, a pewnie nie chcą.

Ale nawet gdyby Pabianice za niego nie zapłaciły, Łódź by na tym skorzystała. Podobnie jak mieszkańcy Pabianic.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 01:34, 30 sie 2012

Świetnie. To w Pabianicach i Ksawerowie nie byłoby rozkładów, jedynie w Łodzi na odcinku ok. 3 przystanków.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 02:01, 30 sie 2012

A to czemu nie? Skoro Pabianice płacą za tramwaj, to tym bardziej nie powinien im przeszkadzać tramwaj za darmo (na którym zarobi Łódź). Skoro i tak jeździ, to niech zabiera ludzi. Ktoś skasuje bilet i już zysk.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » czw 09:42, 30 sie 2012

ZDiT musiałby za to zapłacić, a teraz utrzymuje to MPK -> ZDiT nie ma kasy na komunikację.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 13:25, 30 sie 2012

A może MPK mogłoby ten kurs obsługiwać komercyjnie? Ale pewnie nie da rady - procedury, zamówienia publiczne itd. Poza tym to się nie zwróci, bo żeby był zysk, musiałby być konduktor - sam pasażer nie będzie wiedział, że trzeba kupić specjalny bilet i skasuje normalny albo nie skasuje w ogóle. A konduktora trzeba opłacić. Pracującego w nocy - chyba nawet jeszcze drożej.

W każdym razie gdyby ZDiT za to nie płacił (a tramwaj i tak musi jeździć, więc płaci za niego MPK), ZDiT by zyskał, ale MPK już nie. Pozornie nie, bo to z funduszy ZDiT-u remontowane są chociażby torowiska (tylko ile metrów torowiska za zysk z tego kursu się wyremontuje?), nie mówiąc o wozokilometrach (za ile dodatkowych metrów jazdy ZDiT będzie mógł zapłacić?). Kilku pasażerów dziennie w tą, czy w tą, pewnie nie robi nikomu różnicy. Szkoda. Zysk dla pasażerów byłby, bo mogliby się wydostać późnym wieczorem z miasta czy późnym wieczorem wrócić.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » czw 13:33, 30 sie 2012

Kpc21 pisze:A może MPK mogłoby ten kurs obsługiwać komercyjnie? Ale pewnie nie da rady - procedury, zamówienia publiczne itd.


MPK ma umowę powierzenia jako podmiot wewnętrzny i zgodnie z rozporządzeniem WE 1370 takie komercyjne świadczenie usług na zewnątrz raczej nie wchodzi w grę. Muszą być porozumienia międzygminne, zawierane między JST, czyli to musi przejść przez ZDiT.

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Tramwaj..

Postautor: Josek101 » pt 00:34, 22 maja 2015

Ostatnio widziałem techniczny z Chocianowic jechał Narutowicza-Zielona z wózkiem na przyczepce i skręcil w Gdanską.Mam takie pytanko.Jak wyjeżdza z Tramwajowej czy manewruje bo tory są tylko we wschodnik kierunku do Kopcinskiego

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » pt 08:48, 22 maja 2015

Bodajże zawraca na Radiostacji.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pt 08:48, 22 maja 2015

No raczej musi zawrócić przez Radiostację.
A nie mógł jechać z zaj. Telefoniczna?
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 08:06, 25 maja 2015

Marcin pisze: MPK ma umowę powierzenia jako podmiot wewnętrzny i zgodnie z rozporządzeniem WE 1370 takie komercyjne świadczenie usług na zewnątrz raczej nie wchodzi w grę. Muszą być porozumienia międzygminne, zawierane między JST, czyli to musi przejść przez ZDiT.


Absurdy unijne. Socjalizm pełną gębą. Kolejny dowód na nieskończoność głupoty.....
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość