Linia 70B - potrzebna czy nie?

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 13:25, 08 lip 2012

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=92915107&postcount=609 pisze:Przewiązka na ul. Rzgowskiej w budowie:

Obrazek


Wygląda na to, że puszczą ruch jedną jezdnią. Jeśli dostosują do tego rozkład, to opóźnień być nie powinno.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 13:28, 08 lip 2012

Korki na S8 mogą dać się we znaki 70, ale nie 70B. Na dniach powinni zamknąć część Rzgowskiej na wysokości Górnej, więc tu może być ciekawie.

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » ndz 16:12, 08 lip 2012

Warto w ogóle zauważyć, że po ostatnim malowaniu pasów na Matek Polskich, nie mogą już legalnie 3 przeguby stanąć na przystanku końcowym. Część wysepki jest wydzielona z ruchu na wysokości przejścia dla pieszych.
Obrazek

Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Postautor: Tommba » ndz 22:10, 08 lip 2012

Jest rozwiązanie... Stara linia 70A do kasacji. Pozostawiłbym 70 z wybranymi kursami do Starowa Góra oraz Ptaka (3-4 raza w ciągu dnia do Ptaka, góra 2-3 kursów w szczycie do Starowej Góry. Natomiast linia 6262A połyka starą linię 70A od Paradnej i jedzie dalej do Plac Dąbrowskiego jak 70A (tabor przegubowy).
Linia 68 powinna omijać Aleję Matek Polskich, a nawet wspomóc 75 na Trybunalskiej i Kosynierów. Natomiast 93 na czas zamieszania w kierunku Rzgowa powinna zmienić trasę na Chojny Rzgowska Paradna Prosta Graniczna Przestrzenna Rudzka Gadka Stara...a jak się spodoba nawet tak kursować normalnie....

No i zapominany o pętli na Matek Polskich, robimy pętlę w Starowej Górze... by przeguby spokojnie mogły parkować. Jest chyba jakieś poletko wolne ....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 2 razy.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 01:36, 09 lip 2012

Tommba pisze:Jest rozwiązanie... Stara linia 70A do kasacji. Pozostawiłbym 70 z wybranymi kursami do Starowa Góra oraz Ptaka (3-4 raza w ciągu dnia do Ptaka, góra 2-3 kursów w szczycie do Starowej Góry. Natomiast linia 6262A połyka starą linię 70A od Paradnej i jedzie dalej do Plac Dąbrowskiego jak 70A (tabor przegubowy).
Linia 68 powinna omijać Aleję Matek Polskich, a nawet wspomóc 75 na Trybunalskiej i Kosynierów. Natomiast 93 na czas zamieszania w kierunku Rzgowa powinna zmienić trasę na Chojny Rzgowska Paradna Prosta Graniczna Przestrzenna Rudzka Gadka Stara...a jak się spodoba nawet tak kursować normalnie....


Wiesz co, ten wątek mógłbyś zostawić w spokoju. Tych wypocin o kierowaniu linii tu i tam w każdym jednym temacie nie da się czytać. Tego nawet nie ma po co cytować. Ktoś powie inaczej, to już nie tworzymy 17, ale inną linię na trasie takiej czy innej. Szkoda przeszukiwać strony. Dziecinada.

Nie masz zielonego pojęcia o rejonach o których się wypowiadasz. Co ty możesz wiedzieć, czy 75 trzeba wzmocnić, czy nie wzmocnić gdzieś na granicy Chojen i Rudy Pabianickiej? To samo to 93 gdzieś kółkami po Rudzkiej... Kosmos po prostu, bez uzasadnienia. Bez sensu to mało powiedziane.

Tak samo to rozczulanie nad wakacyjnym rozkładem 75 - "przesada", itp. Co roku od wielu lat znika siódma brygada i wraca od września. Obudzili się nagle. Ile razy w roku jeździsz 75? Wiesz jak rozkłada się ruch w dane dni i w danych godzinach? Nie wiesz. EOT. Idę spać.

No i zapominany o pętli na Matek Polskich, robimy pętlę w Starowej Górze... by przeguby spokojnie mogły parkować. Jest chyba jakieś poletko wolne ....


To idź i pogadaj z władzami Rzgowa, a potem sam wybuduj.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pn 19:09, 09 lip 2012

Popieram SEC'a. To forum ma służyć dyskusji o komunikacji, przekonywaniu i argumentowaniu. Posty w stylu "70A wywalmy, 62 wydłużmy, zbudujmy pętlę w Gadce, bo ja tak chcę", bez podania racjonalnych argumentów, zgodnie z regulaminem powinny być usuwane przez moderatorów.

Co do 70, nie wiem czy to przypadek czy zamierzone działanie, ale wraz z utworzeniem 70B na linii pojawiło się sporo 12-metrowych wozów. Na tej trasie nawet w wakacje jest to skandal i bezpardonowe zniechęcanie pasażerów do komunikacji miejskiej.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pn 19:28, 09 lip 2012

Może Starowa Góra płaci tylko za krótkie.(?)

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » pn 19:59, 09 lip 2012

Nie wszystkie brygady 70 jeżdżą tylko do Starowej Góry. Niektóre wykonują kilka kółek jako 70A. W ogóle ten rozkład jest tak pogmatwany, że występuje jakaś brygada międzyszczytowa i wieczorna. Poza tym jedna poranna szczytówka wykonuje tylko kółko do z placu Dąbrowskiego do Starowej Góry, po czym z placu zjazd. Za dużo autobusów było na Matek PL, to proszę, jest mniej, ale za to mniejsze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pn 20:14, 09 lip 2012

Wojtek94 pisze:Może Starowa Góra płaci tylko za krótkie.(?)


Nie dokonywano zmian w budżecie gminy Rzgów, więc sama Łódź musi płacić za autobusy.

Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: Zgierzanin » pn 22:30, 09 lip 2012

To daj choć jeden ROZSĄDNY powód na wydłużenie 62 tak jak proponujesz.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pn 22:48, 09 lip 2012

Tommba pisze:Adamix nie siedź tyle na necie...

Nie siedzę tyle, by trollować na forach, więc o mnie się nie martw. Zachęcam do rzeczowej dyskusji na argumenty, zgodnie z regulaminem.

Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Postautor: Tommba » pn 22:53, 09 lip 2012

Dla mnie za CZMP jedzie za dużo autobusów, które zasadniczo jadą w tym samym kierunku 62, 62A i 68, 70a. Jadąc 62 z Dubois wolałbym pojechać dalej niż przesiadać się na 70-tki czy 52. 68 jest od ogonem 62. Lepiej dać coś konkretnego tam... czyli Mega 62.

Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: Zgierzanin » pn 23:36, 09 lip 2012

Tylko że w ten sposób to można przedłużać w nieskonczoność, wiesz?

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 00:44, 23 lip 2012

Rozkład 70 można spokojnie ułożyć tak, żeby były tylko 4 wozy krótkie. Łącznie wystarczy 9 wozów. Nie potrzeba dziesiątej brygady.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 00:44, 30 lip 2012

Budowa pętli na Matek Polskich ruszyła w pełni. Nie oznacza to jednak, że niebawem skończy się absurd w postaci linii 70B. ZDiT dążył do zmniejszenia ruchu autobusowego na al. Matek Polskich. Udało się. Jest to dziwne, gdyż w końcu więcej autobusów znalazło się bliżej szpitala CZMP. Być może znów zadziałała ważniejsza osoba, której przeszkadzało wymijanie wolno jadących autobusów w pobliżu swojego domu? Oddala się tymbardziej opcja, aby po wybudowaniu pętli, linia 70A okrążała osiedla zahaczając o Matek Polskich od strony hotelu "Eskulap". Pod pretekstem troski o Starową Górą pozostanie 70B i oszczędność w postaci wozów krótkich, gdzie przegubowce w Starowej Górze nie mają technicznej możliwości postoju. Jedyna opcja to regularne kursy 70 do Ptaka Outlet i później Expo przez cały dzień, ale też nie do końca dobre.

Budowa Trasy Górna wiążę się z "zaślepieniem" pewnych ulic i zmianami tras. Przykładowo nie przetniemy trasy ul. Prostą. Nie będzie też możliwości wjazdu w ul. Graniczną od strony Rzgowskiej. Można to zrozumieć, jednak bardziej zastanawiająca jest kwestia linii 75. Obecna pętla na parkingu "Sapy" jest bardzo dobra. Lokalizacja kilkaset metrów od dawnej pętli na Ustronnej i obsługa tych samych miejsc co wcześniej. Pętla pod "Sapą" graniczy z korytarzem drogowym, jednak na niego nie wchodzi i powinna zostać na stałe. Wątpię, żeby ZDiTowcy na to wpadli i się dogadali. Co nastąpi? Kilka możliwości. 75 faktycznie stanie się dowozówką do Rzgowskiej robiącą kryterium uliczne bez postoju w okolicach ul. Granicznej pozostawiając Dąbrowę na pastwę losu. Inna opcja - całkowite wywalenie 75 z tamtych rejonów i wyginanie tras 62, 62A, 68 w paragraf. Nic dobrego nie można tu wróżyć. Wysłanie 75 na pętlę Matek Polskich nie wchodzi w grę. Na nowej pętli, która kosztuje coś czuję że zobaczymy jedynie ochłapy w postaci małej ilości kursów 70A.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pn 15:57, 30 lip 2012

Gdzie dokładnie budują tą pętlę?

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » pn 20:14, 30 lip 2012

Kazik pisze:Gdzie dokładnie budują tą pętlę?


Jeśli wyznaczysz sobie geometrycznie punkt najbardziej oddalony od wszystkich generatorów ruchu, to będzie właśnie tam. Obrazek

miza
Coś mówi
Posty: 48
Rejestracja: ndz 21:04, 15 lip 2012

Postautor: miza » pn 21:22, 30 lip 2012

70a i 70b to ofiary lata oraz przekonania, że do Fabrycznego z uwagi na przebudowę jeździ połowa ludzi, a tak nie jest.
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Trasa Góra poodcina parę ulic.
A pętla MP w budowie to wyrzucone pieniądze.

Ktoś się kiedyś śmiał, że 70-tki nie pojadą na Starową i co...jadą dwie.
Pętla dla paru kursów 70a to bezsens. 75 po wybudowaniu TG to co wjedzie tylko od Demokratycznej w kierunku Granicznej?, a 62a i 68 nagle nie pojadą na Ekonomiczną i Przestrzenną, bo nie będzie jak?

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » wt 00:41, 31 lip 2012

miza pisze:70a i 70b to ofiary lata oraz przekonania, że do Fabrycznego z uwagi na przebudowę jeździ połowa ludzi, a tak nie jest.


Dworca nie ma, więc to chyba logiczne, że żaden pasażer pociągu tam nie dojeżdża? Chodzi o sam rejon.

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Trasa Góra poodcina parę ulic.


To nie wierz, ale najpierw poszukaj na stronie ZDiTu. To będzie przedłużenie Włókniarzy, a tam ilość skrzyżowań też jest ograniczona.

A pętla MP w budowie to wyrzucone pieniądze.


To gdzie mają zawracać autobusy?

Ktoś się kiedyś śmiał, że 70-tki nie pojadą na Starową i co...jadą dwie.
Pętla dla paru kursów 70a to bezsens.


Komunikacja w Starowej Górze jest finansowana przez Łódź, więc niby jest możliwość, aby wszystkie 70 (poza Ptakiem) jeździły na Matek Polskich, a do Starowej wzmocnione 93. Nie wiem jedynie jak ma się to to ograniczenia ruchu autobusowego na alei Matek Polskich.

75 po wybudowaniu TG to co wjedzie tylko od Demokratycznej w kierunku Granicznej?, a 62a i 68 nagle nie pojadą na Ekonomiczną i Przestrzenną, bo nie będzie jak?


Najprostsze, najlogiczniejsze, najlepsze:
62, N3: bez zmian
62A: do wywalenia
68: Paradna, Prosta, Trasa Górna, Siostrzana, Graniczna, Przestrzenna.
75: Paradna, Prosta, Trasa Górna, Siostrzana, Graniczna - SAPA.

Będzie sygnalizacja na przecięciu Siostrzanej, Demokratycznej i Pryncypalnej.

Tomasz.bu pisze:Jeśli wyznaczysz sobie geometrycznie punkt najbardziej oddalony od wszystkich generatorów ruchu, to będzie właśnie tam. Obrazek


Tzn, co konkretnie masz na myśli? Szpital będzie miał bliżej. Osiedle będzie obsługiwane w całości jeśli wpuszczą 70A drugim wjazdem w Matek Polskich. Jeśli nie, osiedle będzie obsługiwane po staremu. Pozostaje kwestia zakładów w okolicach Ustronnej - no niby powinno zostać 75 i pn części Starowej Góry - wystarczy puścić dodatkową brygadę 93 zawracają w Starowej Górze.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » wt 20:01, 30 paź 2012

Mam nadzieję, że temat w miarę odpowiedni.

A jednak na 70B da się wrzucić autobusy przegubowe. Od 2 listopada 70(A i B też) będą obsługiwane tylko przez przegubowce.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość