Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 14:35, 13 sie 2015

Gdyby był taki łuk to nawet nie trzeba byłoby robić linii, która jeździ w kółko korzystając tylko z pętli ulicznej. Wystarczyłoby 15 skierować przez Paderewskiego, Rzgowską na plac Niepodległości i do tego linia Z6 na trasie Kurczaki - Rzgowska - plac Niepodległości w obie strony.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 14:50, 13 sie 2015

eDragon55 pisze:Jak dla mnie powinny być dwie linie zastępcze:
Z6: Kurczaki - Rzgowska - plac Niepodległości
Z16: Kurczaki - Rzgowska - Paderewskiego - Pabianicka - plac Niepodległości
Oszczędności, oszczędności, oszczędności!
Zetka w obie strony na Rzgowskiej i na Pabianickiej należałaby się pasażerom. Ale w obecnej sytuacji, nawet bym o tym nie marzył. Musieli więc wybrać.

Na Legionów i Srebrzyńskiej Z2 też robi za KZ tylko w jedną stronę. W przypadku Górnej jest o tyle lepiej, że po wyłączeniu tych odcinków zostają jeszcze autobusy.

Niepojęty jest dla mnie brak wykorzystania w takiej sytuacji ronda Lotników. Przecież 16(A) mogłyby tam spokojnie zawracać. Byłby wtedy lepszy dojazd do autobusów, z których trzeba skorzystać, by dojechać na Paderewskiego.
Fakt, że problemem mógłby być brak przerwy dla motorniczych, szczególnie dla kursów zgierskich. Jeśli wydłużenie przerw na Helenówku i w miarę możliwości w Zgierzu, nic by nie dało, to niech chociaż to 16A na coś się przyda i niech kursuje do RLL jako wzmocnienie.

Dodatkowo oczywista wydaje się zmiana trasy linii 50(A). Przy tak kursującej zetce, 50(A) powinna w kierunku pl. Niepodległości jechać przez Paderewskiego i Rzgowską. Wzmocniła by 72 i rekompensowałby w większości jednokierunkowe Z6.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 15:41, 13 sie 2015

Swoją drogą, to mają być roboty na pętli, a MPK zdaje się ma ogromny namiar wagonów dwukierunkowych...

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » czw 16:31, 13 sie 2015

Z6 to kompromis. To albo nic. Łuki na skręcie w Kurczaki są w fatalnym stanie. Mam nadzieje, że tym razem położą coś trwalszego.
Co z odcinkiem torów Rentowna-Beniowskiego, bo nieco trzęsie.
Zamiast Z6 puściłbym dalej 62 62a 63 Rzgowska Broniewskiego Rzgowska Plac Niepodległości oraz Z15 jak proponowane Z6 z skrętem w Zaolziańską i Karpacką i oczywiście powrót Pabianicka RLL Paderewskiego
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 16:48, 13 sie 2015

Tak właściwie to bez sensu też jest puszczenie tego Z6 aż do pętli autobusowej "Kurczaki". Przecież wystarczyłoby, gdyby zawracało na skrzyżowaniu Rzgowska/Kurczaki. Raczej prace remontowe by nie przeszkadzały.
Dałoby to może lepszą częstotliwość.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 16:57, 13 sie 2015

Co do przerw dla motorniczych na 16 że Zgierza, to można puścić 16 na Śląską zamiast 6. A 6 mogłaby zawracać na RLL.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » czw 17:13, 13 sie 2015

Jakie zawracanie? Wiesz co mają remontować? Pas jak łuki ma być wyłączony? 16 na Śląską? Mieszkasz po drodze?

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 17:58, 13 sie 2015

Wiem co mają remontować, ale nie wiem jak będzie wyglądało wyłączenie pasów. Po organizacji ruchu można wywnioskować, że dwa pasy będą przejezdne. Ewentualnie lewy skrajny wyłączony. Nie wiadomo mi też o przeniesieniu ruchu na jezdnię zachodnią.

A jeśli nawet zawracanie nie było by tam możliwe, to ok. 450 m. dalej można zawrócić przy Kosynierów Gdyńskich. To i tak prawie kilometr mniej niż jazda na Kurczaki.

Moim zdaniem 16 na Śląską to nie jest najgorszy pomysł i mieszkanie kogoś po drodze nie ma tu nic do rzeczy. Tak jak pisał eDragon55, 1 z 6 teraz prawie się pokrywa. 6 ze swoją częstotliwością nie jest chyba teraz potrzebna jako wzmocnienie 1, 2 i 14 na Ś-R i Dąbrowskiego. 16 uzupełniłaby relację w tym rejonie i jej częstotliwość jest ok.
Za to 6 na RLL to dobre wzmocnienie dla dojazdu do autobusów. Lepsze niż 16.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 2 razy.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » czw 18:48, 13 sie 2015

W związku z zamknięciem dla ruchu kołowego wschodniej jezdni ul. Rzgowskiej na odcinku: Kurczaki - Chóralna ruch pojazdów jadących w kierunku północnym na ww. odcinku będzie odbywał się zachodnią jezdnią. Jednocześnie zawieszony zostanie autobusowy przystanek Rzgowska - Kurczaki w kierunku północnym


Niespecjalnie będzie jak wymanewrować Vero, a co dopiero czymś większym. Poza tym pętla autobusowa Kurczaki nie leży znowuż aż tak daleko, by wydłużenie tam zetki było czymś złym.
Podpis.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 19:02, 13 sie 2015

Fakt, nie zwróciłem uwagi z tym wyłączeniem ruchu Obrazek .

Około 2,6 km zamiast 900 m, to nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie jest różnica.
Oczywiście, tragedii z tym nie ma, ale jak jest lepsze wyjście to chyba można z niego skorzystać.
52 raczej nie potrzebuje (takiego) wzmocnienia na ul. Kurczaki.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » czw 20:18, 13 sie 2015

Pętla Kurczaki jest na brzegu blokowiska. Pętla Strażnicza jest najbliżej. Manewrowanie na Rzgowskiej z pasa na pas jest uciążliwe. Faktycznie może należałoby pętlę Kurczaki przebudować na taką jak na Retkini. Ale Kurczaki to gorsza część Łodzi i nikt na takie coś się nie porwie.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 23:42, 13 sie 2015

Z6 niestety za często nie będzie jeździć a powinno jeździć co 10 minut w dni robocze i co 15 minut w weekendy a ma być tylko 12 - 18 minut i niestety jeździ tylko w jedną stronę na Paderewskiego.

16 i 16A na Śląską to nie jest zły pomysł na pewno miałaby dużo mniej wspólnej trasy z linią 1 niż 6 w tygodniu byłaby taka sama częstotliwość ale w weekendy niestety tylko marne kursy co 30 - 40 minut.
Chociaż obecnie linie 2 i 14 też mają bardzo podobne trasy, więc powinno się coś z tym zrobić w dodatku 14 nie ma prawie nic wspólnego ze swoją stałą trasą, mało kto tym jeździ jak dla mnie to jeździ na marne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 2 razy.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 00:14, 14 sie 2015

BULL pisze:16 na Śląską? Mieszkasz po drodze?

A co za różnica, czy na Śląską pojedzie 6, czy 16? Na jedno wychodzi. A nawet 16 na Śląską ma więcej sensu, bo już szybciej trafi się ktoś kto będzie jechać z Helenówka na Dąbrowę przez ŁTR niż z Dołów na Dąbrowę przez ŁTR - gdzie dużo bardziej naturalnym środkiem transportu są autobusy z przesiadką z 85 w 70/96. 16 nie może krańcować na RLL, 6 by mogła.

Co do Z6 - nie powinno mieć postojów na pl. Niepodległości, wtedy taka trasa jaką ogłoszono będzie mieć sens.


A swoją drogą to, że 16 ze Zgierza nie może krańcować na RLL, bo tam nie może mieć postoju, to przesada - da się to zorganizować. Choć MPK tego się nie wytłumaczy. Na pl. Niepodległości motorniczy wysiada, a wsiada drugi, który robi tylko kółko Pabianicką do RLL i z powrotem do pl. Niepodległości. A motorniczy z odcinka Zgierz-pl. Niepodległości ma wtedy przerwę 10 minut. Chyba że 10 minut przerwy to za mało. W takiej sytuacji nic nie stoi na przeszkodzie, by motorniczy czekał zamiast 10 minut 22 minuty i przejmował nie swoją, a kolejną brygadę. Oczywiście nie w MPK, gdzie zamienianie się motorniczych między różnymi składami jeżdżacymi na jednej linii jest nie do pomyślenia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pt 19:35, 21 sie 2015

MPK-Łódź pisze:KOMUNIKAT 125/15

W związku z zakończeniem prac torowych prowadzonych na ul. Rzgowskiej (w rejonie pętli Kurczaki) od wyjazdów w dniu 24 sierpnia 2015r., na stałe trasy powracają tramwaje linii 6, 15, 16, 16A. Jednocześnie zawieszone zostaje kursowanie autobusowej komunikacji zastępczej linii Z6

Zmianie ulegnie rozkład jazdy tramwajowej linii 15A
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » pt 20:41, 21 sie 2015

Uwineli się. Kurczaki wracają do normalności.
Na Legionów nadal dłubią?

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 23:08, 21 sie 2015

To króciutka była przerwa w kursowaniu tramwajów na Kurczaki.
Co do Legionów to na swoją trasę wróciło 15A (od poniedziałku również wróci 15) i 46 na Koziny a 14 i 43 pewnie wrócą na przełomie sierpnia i września.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 00:34, 22 sie 2015

A 4? To czasami nie jeździło na Koziny i nie zostało skrócone z powodu remontu, który już się skończył?
W sumie to mogliby złączyć je z dawną wersją 14, tj. Dąbrowa-Dąbrowskiego-Pabianicka-Politechniki-Gdańska-Legionów-Nowomiejska-Zgierska-Helenówek. Głupia trasa, ale obecne 14 jest jeszcze bardziej durne, a i 4 w obecnej formie nie ma sensu.

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » sob 06:13, 22 sie 2015

14 powini zawiesić conajmniej do puszczenia tramwajów przez
Kopernika na Retkinię.
13 o dziwo przegrała z 14 i została zawieszona. A jak pisałem wystarczyłoby połączyć obecną 14 i 1.

4 juź tak dziwnie jeżdziła, że na Politechniki to jeszcze nie była.
Ciekawe czy 5 wogóle wróci na Kurczaki? Nowych lini to raczej
nie utworzą.Dojazd na Teofilów ma Dąbrowa 2 i 14. Kurczaki nic.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » sob 09:52, 22 sie 2015

px33 pisze:A 4? To czasami nie jeździło na Koziny i nie zostało skrócone z powodu remontu, który już się skończył?
Teoretycznie tak, ale w wyniku kolejnych prac, tym razem na Legionów, zostawili 4 na pl. Wolności. Za dojazd na Koziny robi Z2 i 46. Jak tramwaje linii 43 i 46 wrócą na Legionów, to 4 prawdopodobnie wróci na Koziny i zostanie zawieszone Z2.

No chyba, że znowu coś będzie trzeba rozkopać. Powoli zaczyna się przyjmować, że tydzień bez rozkopów, tygodniem straconym :).
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 11:22, 27 sie 2015

BULL pisze:.
Ciekawe czy 5 wogóle wróci na Kurczaki?

Byłaby spora awantura bo obecna trasa 5tki bardzo przypadła do gustu....
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości