Remonty torowisk
Planowanej przebudowy ul. Dąbrowskiego nie będzie co najmniej do 2016 roku. Dyrektor ZDiT ma na głowie inne zmartwienia niż tramwaj z Centrum na Dąbrowę. Musi wybudować... stadion Widzewa. Właśnie ogłosił przetarg. ZDiT musi podjąć decyzję o remoncie albo o ewentualnym wyłączeniu z ruchu tego odcinka – mówi Sebastian Grochala z MPK.
http://www.fakt.pl/zdit-bedzie-budowal-stadion-zamiast-torow,artykuly,453356,1.html
http://www.fakt.pl/zdit-bedzie-budowal-stadion-zamiast-torow,artykuly,453356,1.html
domino pisze:Planowanej przebudowy ul. Dąbrowskiego nie będzie co najmniej do 2016 roku. Dyrektor ZDiT ma na głowie inne zmartwienia niż tramwaj z Centrum na Dąbrowę.
Odcinek od Kilińskiego do Rzgowskiej jest do objechania przez Kilińskiego i Przybyszewskiego.
Skrzyżowanie Dabrowskiego/Kilińkiego można obsłużyć jakąś objazdówką z Dworca Chojny potem Kilińskiego i Przybyszewskiego do centrum.
Problemem będzie jesień 2014 - jesień 2015 gdy zamkną skrzyżowanie marszałków, ale wtedy samo osiedle i skrzyżowanie Śmigłego-Rydza z Dąbrowskiego to obsłuży trasa objazdowa trasa przez Śmigłego-Rydza i Przybyszewskiego. Awaryjnie da się coś zapewnić tym bardziej że i tak trasy tramwajów będą "postawione na głowie" z racji budowy WZ.
Zresztą zamykanie kolejnego odcinka przy rozgrzebaniu trasy WZ nie jest dobrym pomysłem.
Wystarczyłoby coś zrobić z odcinkiem od Kilińskiego do Śmigłego-Rydza - bo 2 może śmiało pojechać objazdem jaki wcześniej podałem.
A stadion, nó cóż wybory idą trzeba głosy kupować.
A tak na poważnie. Budowa boiska to blisko branży drogowej. Podbudowa to podbudowa. Owszem trawa naturalna ma swoje dodatkowe wymagania ale już w przypadku trawy sztucznej czy poliuretanu to w niczym się to nie różni od budowy dróg. Do tego w zakresie prac jest kubaturówka oraz typowe brukarstwo oraz typowe drogi, place itp.
W Krakowie mają oddzielną komórkę w UM - ZIS. W Łodzi jak widać nie ma instytucji która miałaby prowadzić większe boiska a apetyty na dwa wielkie stadiony mamy.....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.
Też uważam, że Dąbrowskiego powinno być wyłączone z ruchu tramwajów do czasu zakończenia remontu.
Jeśli chodzi o objazd to mógłby taki być czyli 2 na Kurczaki przez Rzgowską a za to 16A przez Paderewskiego, 7 przez Przybyszewskiego ale co do 6 to nie można jej zawiesić, co jechałoby po Północnej i co łączyłoby bezpośrednio Wojska Polskiego z ŁTR?
A w tym roku będzie może co najwyżej I etap czyli remont skrzyżowania Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza, które pilnie potrzebuje remontu a miasto chce przeznaczyć na nie tylko 400 tys. zł a po otwarciu ofert znowu byłoby zaskoczenie, że brakuje dużo kasy. Najpierw powinni budować tory a potem stadion a tory miały być wyremontowane już 2011 roku widać, że ZDiT lubi czekać do momentu jak się coś stanie.
Jeśli chodzi o objazd to mógłby taki być czyli 2 na Kurczaki przez Rzgowską a za to 16A przez Paderewskiego, 7 przez Przybyszewskiego ale co do 6 to nie można jej zawiesić, co jechałoby po Północnej i co łączyłoby bezpośrednio Wojska Polskiego z ŁTR?
A w tym roku będzie może co najwyżej I etap czyli remont skrzyżowania Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza, które pilnie potrzebuje remontu a miasto chce przeznaczyć na nie tylko 400 tys. zł a po otwarciu ofert znowu byłoby zaskoczenie, że brakuje dużo kasy. Najpierw powinni budować tory a potem stadion a tory miały być wyremontowane już 2011 roku widać, że ZDiT lubi czekać do momentu jak się coś stanie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 2 razy.
eDragon55 pisze:Pewnie 2 skrócą do pl. Niepodległości ale to nie jest dobry pomysł, bo z Kurczaków zabrano 5 a 6 jeździ co 12 minut i tamtędy jeździ sporo osób, więc wsparcie 2 to byłby dobry pomysł, za to zmiana trasy 16A. Z2 zamiast 2 na Dąbrowskiego wystarczy do pl. Niepodległości.
2-ka dojeżdżał jakieś niecałe 100 metrów od Pl. Niepodległości, powiedzmy 200m. od przystanku przy tym placu. Czyli na dalszym odcinku jej brak nie ma żadnego znaczenia. Za to w dni powszednie w szczycie wzmocnieniem są kursy linii 16A.
Na odcinku który można obecnie bezproblemowo wyłączyć czyli od Kilińskiego do Rzgowskiej nie potrzeby organizowania komunikacji zastępczej.
Nawet przy wyłączeniu całości od Śmigłego-Rydza do Rzgowskiej to można sprytnie uniknąć uruchiamiania linii zastępczej. chodzi tylko o obłsugę jedneo przystanku pośrodku tego odcinka.
Linia 2: Dąbrowa - Dąbrowskiego - Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego - Pl. Reymonta - Piotrkowska i dalej swoja trasą
Linia 7 - Niższa - Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego - Pl. Reymonta - Piotkrowska
Zmieniamy całkowicie trasy linii 4 i 5 oraz przywracamy linię 1.
Linia 4 zamiast durnym objazdem - Dw. Chojny - Kilińskiego - Przybyszewskiego - P. Reymonta - Piotrkowska - Żwirki - al. Kościuszki - Zielona - Narutowicza - Kilińskiego - Pomorska - Pl. Wolności i dalej swoja trasą...
Z pary linii 1 i 5, jedna z nich ulicami Kilińskiego - Narutowicza na Dworzec Chojny tak jak linia 4 zaś druga z linii - Kilińskiego - Narutowicza - Zielona - Legionów.
Można zlikwidować wtedy całkowicie linię Z5. W zamian korekta trasy linii 57 tak aby dać przesiadkę z 57 na Z1:
Z Marysińskiej ... Sienkiewcza - Nawrot - Kilińskiego - Orla - Sienkiewcza i dalej swoją trasą
Z Karpackiej - Sienkiewicza - Nawrot - Kilińskiego - Tuwima - Sienkiewicza i dalej swoja trasą.
Utrudnieniem ale znikomym byłoby przeniesienie o jakieś 50 metrów dalej przystanku z ul Sienkiewicza na ul. Orla przy Sienkiewicza dla kierunku z Marysińskiej do Karpackiej.
Minusem jest zabranie linii 4 z Dąbrowy ale ew. linia zastępcza autobusowa nie dałaby równoważnego połączenie jakie oferują aktualnie linia 2 (pojemność składów razy liczba kursów) .
Ale można zawsze zaproponować bogatszy wariant czyli 4 zostaje jak obecnie... Zaś linie 1 i 5 skierować na Chojny przez Narutowicza, al. Kościuszki, Pl. Reymonta, Przybyszewskiego i Kilińskiego.
Można więc bez dodatkowej linii autobusowej się obejść. Z Dąbrowy dojazd na przystanek Kilińskiego Dąbrowskiego zapewnia linia 95/95A.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.
Ulica Warszawska. Czeka nas "syndrom Limanowskiego"? Nie będzie remontu torowiska tramwajowego http://www.komunikacjazbiorowa.pl/2014/04/ulica-warszawska-czeka-nas-syndrom.html
-
- Megagaduła
- Posty: 2136
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Według zarządzenia Hanny Zdanowskiej ma być zrobiony remont torowiska na Ogrodowej i Północnej. Wcześniej mieli zrobić tylko Północną (Kilińskiego-Wschodnia). Ciekawe kiedy zaczną robić.
Zarządzenie
Zarządzenie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.
Będzie remontowane torowisko na ulicy Narutowicza w Łodzi na odcinku między Konstytucyjną a Kopcińskiego.
Ma to związek z częstym wyginaniem się szyn i wypadaniem ich z jezdni, co spowodowane jest dużymi różnicami temperatur. Rafał Sąciński z łódzkiego MPK mówi, że prace powinny ruszyć na początku czerwca. - Obecnie jesteśmy na etapie produkcji złączy. Na początku czerwca będą one montowane - wyjaśnia.
Podobny problem występował na ulicy Gdańskiej. Torowisko na ulicy Narutowicza było remontowane 14 lat temu.
https://www.radiolodz.pl/posts/4784-bedzie-remont-torowiska-na-narutowicza-w-lodzi
Ma to związek z częstym wyginaniem się szyn i wypadaniem ich z jezdni, co spowodowane jest dużymi różnicami temperatur. Rafał Sąciński z łódzkiego MPK mówi, że prace powinny ruszyć na początku czerwca. - Obecnie jesteśmy na etapie produkcji złączy. Na początku czerwca będą one montowane - wyjaśnia.
Podobny problem występował na ulicy Gdańskiej. Torowisko na ulicy Narutowicza było remontowane 14 lat temu.
https://www.radiolodz.pl/posts/4784-bedzie-remont-torowiska-na-narutowicza-w-lodzi
Trzeba dopilnować, by na Nowomiejska/Północna dorobili łuk.
Przejazdu pod torami poszerzać nie będą.
Przejazdu pod torami poszerzać nie będą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:Trzeba dopilnować, by na Nowomiejska/Północna dorobili łuk.
Przejazdu pod torami poszerzać nie będą.
Łuk też jest potrzebny ze Zgierskiej w Wojska Polskiego (S-E) i Zielona Zachodnia (W-N oraz E-N) ale to już inna sprawa. W tym przypadku ten łuk jest potrzebny bo niedługo nie będzie możliwości zawracania na pl. Wolności.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
eDragon55 pisze: Łuk też jest potrzebny ze Zgierskiej w Wojska Polskiego (S-E) i Zielona Zachodnia (W-N oraz E-N) ale to już inna sprawa.
Oraz porzucony na etapie przebudowy skrzyżowania Kilińksiego/Narutowicza skręt N-E.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.
Kolejny problem w Łodzi. Tory przy ul. Gdańskiej są w opłakanym stanie. A to ona w czasie prac remontowych w centrum stała się główną objazdową ulicą
Żeby utrzymać kursowanie tramwajów, służby torowe muszą od świtu do nocy pilnować każdego metra zniszczonego torowiska. W upały szyny wybrzuszały się. Już dawno zniszczyły się uszczelnienia, a woda zalewająca zimą koryta, w których leżą szyny, spowodowała kolosalne zniszczenia. Żeby zmniejszyć ryzyko awarii i ograniczyć przerwy w ruchu, MPK gdzie się da spawa szyny, a w gorące dni polewa szyny wodą, żeby je ostudzić. Torowisko nadaje się do remontu, ale nie możemy zatrzymać ruchu, bo to obecnie zbyt ważna trasa mówi Faktowi Zbigniew Papierski, prezes MPK.
Wydaje się, że prezes Papierski miałby mniej kłopotów, gdyby przed rokiem, zamiast wyrzucać pieniądze na naprawy na Zielonej, przeznaczył je na remont najgorszego fragmentu torów na ul. Gdańskiej w rejonie ul. 6 Sierpnia. W czasie przebudowy skrzyżowania Gdańskiej i Zielonej i tak nie kursowały tamtędy tramwaje. Można było wykorzystać ten czas na naprawy. Nie skorzystano z tej szansy. Finał jest taki, że każda awaria to paraliż komunikacji tramwajowej. W sierpniu tą trasą jeździła nawet połowa miejskich linii tramwajowych.
http://www.fakt.pl/lodz/tory-tramwajowe-w-rozsypce-potrzebny-pilny-remont,artykuly,487072.html
Żeby utrzymać kursowanie tramwajów, służby torowe muszą od świtu do nocy pilnować każdego metra zniszczonego torowiska. W upały szyny wybrzuszały się. Już dawno zniszczyły się uszczelnienia, a woda zalewająca zimą koryta, w których leżą szyny, spowodowała kolosalne zniszczenia. Żeby zmniejszyć ryzyko awarii i ograniczyć przerwy w ruchu, MPK gdzie się da spawa szyny, a w gorące dni polewa szyny wodą, żeby je ostudzić. Torowisko nadaje się do remontu, ale nie możemy zatrzymać ruchu, bo to obecnie zbyt ważna trasa mówi Faktowi Zbigniew Papierski, prezes MPK.
Wydaje się, że prezes Papierski miałby mniej kłopotów, gdyby przed rokiem, zamiast wyrzucać pieniądze na naprawy na Zielonej, przeznaczył je na remont najgorszego fragmentu torów na ul. Gdańskiej w rejonie ul. 6 Sierpnia. W czasie przebudowy skrzyżowania Gdańskiej i Zielonej i tak nie kursowały tamtędy tramwaje. Można było wykorzystać ten czas na naprawy. Nie skorzystano z tej szansy. Finał jest taki, że każda awaria to paraliż komunikacji tramwajowej. W sierpniu tą trasą jeździła nawet połowa miejskich linii tramwajowych.
http://www.fakt.pl/lodz/tory-tramwajowe-w-rozsypce-potrzebny-pilny-remont,artykuly,487072.html
Przecież torowisko na Gdańskiej jest w dobrym stanie. O co chodzi?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:Przecież torowisko na Gdańskiej jest w dobrym stanie. O co chodzi?
W dobrym stanie? nie żartuj sobie. Obejrzyj z bliska te dobry stan torów na Gdanskiej.
Popękane płyty, dzury pod pod miejscami gszie kiedyś były łączenia szyn. Przerwy po kilka centymetrów pomiędzy końcami szyn.
SEC pisze:Chyba o "Fakt".
Kolejny ślepy co nie potrafi zobaczy jaki jest stan tego torowiska.
Będzie jeszcze szedł w zaparte i kłamał w żywe oczy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości