Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » pn 19:33, 31 mar 2014

Jeśli reanimują torowisko to znaczy, że remontu nie będzie? Wątpię, że reanimują dla samej przejezdności. Już dawno powinni zamknąć Dąbrowskiego od Rzgowskiej do Śmigłego-Rydza.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 19:36, 31 mar 2014

Reanimują chociażby właśnie po to, żeby nie zamykać do czasu remontu.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » czw 22:34, 03 kwie 2014

Planowanej przebudowy ul. Dąbrowskiego nie będzie co najmniej do 2016 roku. Dyrektor ZDiT ma na głowie inne zmartwienia niż tramwaj z Centrum na Dąbrowę. Musi wybudować... stadion Widzewa. Właśnie ogłosił przetarg. ZDiT musi podjąć decyzję o remoncie albo o ewentualnym wyłączeniu z ruchu tego odcinka – mówi Sebastian Grochala z MPK.

http://www.fakt.pl/zdit-bedzie-budowal-stadion-zamiast-torow,artykuly,453356,1.html

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pt 15:10, 04 kwie 2014

domino pisze:Planowanej przebudowy ul. Dąbrowskiego nie będzie co najmniej do 2016 roku. Dyrektor ZDiT ma na głowie inne zmartwienia niż tramwaj z Centrum na Dąbrowę.


Odcinek od Kilińskiego do Rzgowskiej jest do objechania przez Kilińskiego i Przybyszewskiego.
Skrzyżowanie Dabrowskiego/Kilińkiego można obsłużyć jakąś objazdówką z Dworca Chojny potem Kilińskiego i Przybyszewskiego do centrum.
Problemem będzie jesień 2014 - jesień 2015 gdy zamkną skrzyżowanie marszałków, ale wtedy samo osiedle i skrzyżowanie Śmigłego-Rydza z Dąbrowskiego to obsłuży trasa objazdowa trasa przez Śmigłego-Rydza i Przybyszewskiego. Awaryjnie da się coś zapewnić tym bardziej że i tak trasy tramwajów będą "postawione na głowie" z racji budowy WZ.

Zresztą zamykanie kolejnego odcinka przy rozgrzebaniu trasy WZ nie jest dobrym pomysłem.

Wystarczyłoby coś zrobić z odcinkiem od Kilińskiego do Śmigłego-Rydza - bo 2 może śmiało pojechać objazdem jaki wcześniej podałem.

A stadion, nó cóż wybory idą trzeba głosy kupować.

A tak na poważnie. Budowa boiska to blisko branży drogowej. Podbudowa to podbudowa. Owszem trawa naturalna ma swoje dodatkowe wymagania ale już w przypadku trawy sztucznej czy poliuretanu to w niczym się to nie różni od budowy dróg. Do tego w zakresie prac jest kubaturówka oraz typowe brukarstwo oraz typowe drogi, place itp.

W Krakowie mają oddzielną komórkę w UM - ZIS. W Łodzi jak widać nie ma instytucji która miałaby prowadzić większe boiska a apetyty na dwa wielkie stadiony mamy.....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 12:09, 05 kwie 2014

Też uważam, że Dąbrowskiego powinno być wyłączone z ruchu tramwajów do czasu zakończenia remontu.
Jeśli chodzi o objazd to mógłby taki być czyli 2 na Kurczaki przez Rzgowską a za to 16A przez Paderewskiego, 7 przez Przybyszewskiego ale co do 6 to nie można jej zawiesić, co jechałoby po Północnej i co łączyłoby bezpośrednio Wojska Polskiego z ŁTR?

A w tym roku będzie może co najwyżej I etap czyli remont skrzyżowania Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza, które pilnie potrzebuje remontu a miasto chce przeznaczyć na nie tylko 400 tys. zł a po otwarciu ofert znowu byłoby zaskoczenie, że brakuje dużo kasy. Najpierw powinni budować tory a potem stadion a tory miały być wyremontowane już 2011 roku widać, że ZDiT lubi czekać do momentu jak się coś stanie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 2 razy.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 13:13, 05 kwie 2014

Pewnie 2 skrócą do pl. Niepodległości ale to nie jest dobry pomysł, bo z Kurczaków zabrano 5 a 6 jeździ co 12 minut i tamtędy jeździ sporo osób, więc wsparcie 2 to byłby dobry pomysł, za to zmiana trasy 16A. Z2 zamiast 2 na Dąbrowskiego wystarczy do pl. Niepodległości.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » sob 14:29, 05 kwie 2014

eDragon55 pisze:Pewnie 2 skrócą do pl. Niepodległości ale to nie jest dobry pomysł, bo z Kurczaków zabrano 5 a 6 jeździ co 12 minut i tamtędy jeździ sporo osób, więc wsparcie 2 to byłby dobry pomysł, za to zmiana trasy 16A. Z2 zamiast 2 na Dąbrowskiego wystarczy do pl. Niepodległości.


2-ka dojeżdżał jakieś niecałe 100 metrów od Pl. Niepodległości, powiedzmy 200m. od przystanku przy tym placu. Czyli na dalszym odcinku jej brak nie ma żadnego znaczenia. Za to w dni powszednie w szczycie wzmocnieniem są kursy linii 16A.

Na odcinku który można obecnie bezproblemowo wyłączyć czyli od Kilińskiego do Rzgowskiej nie potrzeby organizowania komunikacji zastępczej.

Nawet przy wyłączeniu całości od Śmigłego-Rydza do Rzgowskiej to można sprytnie uniknąć uruchiamiania linii zastępczej. chodzi tylko o obłsugę jedneo przystanku pośrodku tego odcinka.

Linia 2: Dąbrowa - Dąbrowskiego - Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego - Pl. Reymonta - Piotrkowska i dalej swoja trasą

Linia 7 - Niższa - Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego - Pl. Reymonta - Piotkrowska

Zmieniamy całkowicie trasy linii 4 i 5 oraz przywracamy linię 1.
Linia 4 zamiast durnym objazdem - Dw. Chojny - Kilińskiego - Przybyszewskiego - P. Reymonta - Piotrkowska - Żwirki - al. Kościuszki - Zielona - Narutowicza - Kilińskiego - Pomorska - Pl. Wolności i dalej swoja trasą...

Z pary linii 1 i 5, jedna z nich ulicami Kilińskiego - Narutowicza na Dworzec Chojny tak jak linia 4 zaś druga z linii - Kilińskiego - Narutowicza - Zielona - Legionów.

Można zlikwidować wtedy całkowicie linię Z5. W zamian korekta trasy linii 57 tak aby dać przesiadkę z 57 na Z1:

Z Marysińskiej ... Sienkiewcza - Nawrot - Kilińskiego - Orla - Sienkiewcza i dalej swoją trasą

Z Karpackiej - Sienkiewicza - Nawrot - Kilińskiego - Tuwima - Sienkiewicza i dalej swoja trasą.

Utrudnieniem ale znikomym byłoby przeniesienie o jakieś 50 metrów dalej przystanku z ul Sienkiewicza na ul. Orla przy Sienkiewicza dla kierunku z Marysińskiej do Karpackiej.

Minusem jest zabranie linii 4 z Dąbrowy ale ew. linia zastępcza autobusowa nie dałaby równoważnego połączenie jakie oferują aktualnie linia 2 (pojemność składów razy liczba kursów) .
Ale można zawsze zaproponować bogatszy wariant czyli 4 zostaje jak obecnie... Zaś linie 1 i 5 skierować na Chojny przez Narutowicza, al. Kościuszki, Pl. Reymonta, Przybyszewskiego i Kilińskiego.

Można więc bez dodatkowej linii autobusowej się obejść. Z Dąbrowy dojazd na przystanek Kilińskiego Dąbrowskiego zapewnia linia 95/95A.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 22:18, 29 kwie 2014

Ulica Warszawska. Czeka nas "syndrom Limanowskiego"? Nie będzie remontu torowiska tramwajowego http://www.komunikacjazbiorowa.pl/2014/04/ulica-warszawska-czeka-nas-syndrom.html

tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » pn 17:51, 19 maja 2014

Torowisko na Warszawskiej pod wiaduktem zostanie
po staremu?

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pn 18:54, 19 maja 2014

Z ostatnich informacji wynika, że z powodu braku kasy, torowisko w ogóle nie będzie ruszane.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2136
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » pt 16:39, 23 maja 2014

Według zarządzenia Hanny Zdanowskiej ma być zrobiony remont torowiska na Ogrodowej i Północnej. Wcześniej mieli zrobić tylko Północną (Kilińskiego-Wschodnia). Ciekawe kiedy zaczną robić.
Zarządzenie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pt 20:31, 23 maja 2014

tornado pisze:Torowisko na Warszawskiej pod wiaduktem zostanie
po staremu?


Ale to najnowsze tory na tej ulicy. Więc niby czemu coś tam maja zmienić. Poszerzą przejazd po torami kolejowymi ? - wątpię.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pt 21:14, 23 maja 2014

Będzie remontowane torowisko na ulicy Narutowicza w Łodzi na odcinku między Konstytucyjną a Kopcińskiego.

Ma to związek z częstym wyginaniem się szyn i wypadaniem ich z jezdni, co spowodowane jest dużymi różnicami temperatur. Rafał Sąciński z łódzkiego MPK mówi, że prace powinny ruszyć na początku czerwca. - Obecnie jesteśmy na etapie produkcji złączy. Na początku czerwca będą one montowane - wyjaśnia.


Podobny problem występował na ulicy Gdańskiej. Torowisko na ulicy Narutowicza było remontowane 14 lat temu.

https://www.radiolodz.pl/posts/4784-bedzie-remont-torowiska-na-narutowicza-w-lodzi

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 21:41, 23 maja 2014

Trzeba dopilnować, by na Nowomiejska/Północna dorobili łuk.

Przejazdu pod torami poszerzać nie będą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 23:54, 23 maja 2014

Kpc21 pisze:Trzeba dopilnować, by na Nowomiejska/Północna dorobili łuk.

Przejazdu pod torami poszerzać nie będą.


Łuk też jest potrzebny ze Zgierskiej w Wojska Polskiego (S-E) i Zielona Zachodnia (W-N oraz E-N) ale to już inna sprawa. W tym przypadku ten łuk jest potrzebny bo niedługo nie będzie możliwości zawracania na pl. Wolności.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 12:53, 26 maja 2014

eDragon55 pisze: Łuk też jest potrzebny ze Zgierskiej w Wojska Polskiego (S-E) i Zielona Zachodnia (W-N oraz E-N) ale to już inna sprawa.

Oraz porzucony na etapie przebudowy skrzyżowania Kilińksiego/Narutowicza skręt N-E.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 22:56, 09 wrz 2014

Kolejny problem w Łodzi. Tory przy ul. Gdańskiej są w opłakanym stanie. A to ona w czasie prac remontowych w centrum stała się główną objazdową ulicą

Żeby utrzymać kursowanie tramwajów, służby torowe muszą od świtu do nocy pilnować każdego metra zniszczonego torowiska. W upały szyny wybrzuszały się. Już dawno zniszczyły się uszczelnienia, a woda zalewająca zimą koryta, w których leżą szyny, spowodowała kolosalne zniszczenia. Żeby zmniejszyć ryzyko awarii i ograniczyć przerwy w ruchu, MPK gdzie się da spawa szyny, a w gorące dni polewa szyny wodą, żeby je ostudzić. Torowisko nadaje się do remontu, ale nie możemy zatrzymać ruchu, bo to obecnie zbyt ważna trasa mówi Faktowi Zbigniew Papierski, prezes MPK.

Wydaje się, że prezes Papierski miałby mniej kłopotów, gdyby przed rokiem, zamiast wyrzucać pieniądze na naprawy na Zielonej, przeznaczył je na remont najgorszego fragmentu torów na ul. Gdańskiej w rejonie ul. 6 Sierpnia. W czasie przebudowy skrzyżowania Gdańskiej i Zielonej i tak nie kursowały tamtędy tramwaje. Można było wykorzystać ten czas na naprawy. Nie skorzystano z tej szansy. Finał jest taki, że każda awaria to paraliż komunikacji tramwajowej. W sierpniu tą trasą jeździła nawet połowa miejskich linii tramwajowych.

http://www.fakt.pl/lodz/tory-tramwajowe-w-rozsypce-potrzebny-pilny-remont,artykuly,487072.html

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 23:35, 09 wrz 2014

Przecież torowisko na Gdańskiej jest w dobrym stanie. O co chodzi?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 01:14, 10 wrz 2014

Chyba o "Fakt".

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » śr 12:41, 10 wrz 2014

Kpc21 pisze:Przecież torowisko na Gdańskiej jest w dobrym stanie. O co chodzi?


W dobrym stanie? nie żartuj sobie. Obejrzyj z bliska te dobry stan torów na Gdanskiej.
Popękane płyty, dzury pod pod miejscami gszie kiedyś były łączenia szyn. Przerwy po kilka centymetrów pomiędzy końcami szyn.

SEC pisze:Chyba o "Fakt".

Kolejny ślepy co nie potrafi zobaczy jaki jest stan tego torowiska.
Będzie jeszcze szedł w zaparte i kłamał w żywe oczy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości