Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Remonty torowisk

Postautor: kuba_łódź » pt 00:04, 03 sie 2018

Szyny i podkłady z ŚR można wykorzystać jako materiał staroużyteczny do biedaremontów w Łodzi (chociażby ogarnąć Warszawską to będzie można puścić niskie na 3 po TdŁ).

Jordi
Gaduła
Posty: 1191
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Postautor: Jordi » pt 10:15, 03 sie 2018

Znowu niektórzy tworzą jakieś trasy nie wiadomo komu potrzebne, a MPK pójdzie po najmniejszej linii oporu.

Jak dla mnie przy remoncie Rzgowska/Dąbrowskiego będzie:

5 - przez RLL
6 - przez RLL
11A - skrócenie do Placu Niepodległości
Z2 - przez Pabianicką, Bednarską 100% przegub (tu nie ma innego wyboru)

jedyne co bym dodał, to 72 też chociaż w części na przegubach dla wspomagania Z2.

Po co 6 i 11A z Kurczaków jadące tak samo aż na Bałuty? 5 daje dużo więcej możliwości, poza tym zabrane byłoby jedyne połączenie z Placu Niepodległości z innymi punktami w centrum niż ŁTR (Kilińskiego, Dworzec Fabryczny...). Kurczaki stracą 1 linię, to lepiej zapewnić dodatkową relację, a nie powielać jedną.



Co do Śląskiej jak dla mnie pewniakiem jest Z13 do Marszałków i prawdopodobnie tylko to będzie w takcie "tramwajowym" na przegubach, czyli 12/20, 15/20, 20. Nie ruszą nic z Dąbrowy i nie dadzą tam Z13 - tam zostanie 2 z 14. 4 i 13 niestety na Widzew, co już między wierszami zapowiedział ZDiT...

Niestety remonty zostały źle rozplanowane i dubel 2 z 14 jak dla mnie nieunikniony, ale chociaż da bardzo dobry takt i wygodne przesiadki na ŁTR choćby.

Na Przybysza też nie rzucą kolejnej linii - tam będzie 2,3,5,14 do tego na skrzyżowaniu z Kilińskiego gdzie jest minimalna prędkość i 1 skład zwykle zdąży przejechać będzie 1 co da 25 kursów na godzinę... 7 nie wróci, bo 14 wejdzie na ŁTR i da na Pietrynie 30 kursów na godzinę, co według MPK jest dzisiaj absolutnym maksimum na tym ciągu. Kilińskiego już powiedziane, że z Przybysza z wschodu nic skręcać nie będzie, bo nie...

Zapomnijcie o 5 na Śląską, powrocie 7 i to w dobrym takcie, czy 11A (tu byłaby chryja, że jeździ tylko w robocze od 6 do 20 - chyba nikt nie wierzy, że zrobią na tę okazję całodzienną linię, jak na wszystko kasy i taboru brakuje ;) )...
Ostatnio zmieniony pt 10:23, 03 sie 2018 przez Jordi, łącznie zmieniany 5 razy.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » pt 10:16, 03 sie 2018

kuba_łódź pisze:Szyny i podkłady z ŚR można wykorzystać jako materiał staroużyteczny do biedaremontów w Łodzi (chociażby ogarnąć Warszawską to będzie można puścić niskie na 3 po TdŁ).

Ale to jest nieopłacalne. Tzn lepsze to niż nic, ale zdecydowanie lepiej by było np. teraz zrobić Rzgowską za pieniądze z UE, a ŚR za 10 lat (gdy tory będą krzywe) niz teraz robić ŚR by wykorzystać szyny na biedaremont Warszawskiej. Na ten biedaremont to szyny można kupić od kolei, która teraz sporo inwestuje w remontu, więc to słaby argument.

Jordi pisze:Znowu niektórzy tworzą jakieś trasy nie wiadomo komu potrzebne, a MPK pójdzie po najmniejszej linii oporu.

Jak dla mnie przy remoncie Rzgowska/Dąbrowskiego będzie:

5 - przez RLL
6 - przez RLL
11A - skrócenie do Placu Niepodległości
Z2 - przez Pabianicką, Bednarską 100% przegub

Też uważam, ze tak będzie. Z reszta to jedyne sensowne rozwiązanie.

Co do Śląskiej jak dla mnie pewniakiem jest Z13 do Marszałków i prawdopodobnie tylko to będzie w takcie "tramwajowym" na przegubach, czyli 12/20, 15/20, 20. Nie ruszą nic z Dąbrowy i nie dadzą tam Z13 - tam zostanie 2 z 14. 4 i 13 niestety na Widzew, co już między wierszami zapowiedział ZDiT...

Na Przybysza też nie rzucą kolejnej linii - tam będzie 2,3,5,14 do tego na skrzyżowaniu z Kilińskiego gdzie jest minimalna prędkość i 1 skład zwykle zdąży przejechać będzie 1 co da 25 kursów na godzinę...

Zapomnijcie o 5 na Śląską, powrocie 7 i to w dobrym takcie, czy 11A (tu byłaby chryja, że jeździ tylko w robocze od 6 do 20 - chyba nikt nie wierzy, że zrobią na tę okazję całodzienną linię, jak na wszystko kasy i taboru brakuje ;) )...

Dokładnie. Ogólnie w Łodzi wybiera sie najprostsze rozwiązania, często bezsensowne, ale tak jest.
7 to pewno powróci, ale dopiero, gdy 3 wróci na stałą trasę, ale czy wróci na Lodową to trudno stwierdzić.

Jordi
Gaduła
Posty: 1191
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Postautor: Jordi » pt 10:30, 03 sie 2018

^^ Akurat przy remoncie Dąb/Rzgowska moim zdaniem to jedyne sensowne wyjście :)

Ale przy ŚR wychodzi złe rozplanowanie remontów, no i niezrozumiałe dla mnie walenie 4 z 13 na Widzew (serio ta 13 powinna iść na Chojny choćby skoro ZDiT chce unikać skrętu w Przybysza na wschód)... Nawet jakby nie dało rady podciągnąć tam to Z13, to jest 75 co 12/20 (od września) i byłoby niezłym (bo nie dobrym) wyjściem na dojazd na południe Dąbrowy...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » pt 10:43, 03 sie 2018

^Tak no przy Dąb/Rzgowska tak dlatego napisałem "czesto bezsensowne" :)

Ciekawe jeszcze jaką częstotliwość będzie miec linia 1 - nie wyobrażam sobie by miała gorszy takt niż 12. To niech tną na innej linii.

Jordi
Gaduła
Posty: 1191
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Postautor: Jordi » pt 10:58, 03 sie 2018

Nie no 1 choćby na solo, ale musi być co 12 - a w ogóle powinna być na składach. To nie 7, która ostatnie 20 lat jak jej nie puszczano to miała słabe potoki...

Josek102
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Postautor: Josek102 » pt 13:17, 03 sie 2018

Kiedy Aleksandrowska ?
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » pt 14:15, 03 sie 2018

Aleksandrowska miała byc w tym roku, ale podobno pieniądze były potrzebna na coś innego, więc pewno za rok. Zobaczymy co za rok powiedzą...

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 282
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Postautor: hytgar655 » pt 16:34, 03 sie 2018

Co do ŚR, zgadzam się, że tory są w dobrym stanie (do ewentualnego podbicia), ale hałas przy jadącym tramwaju jest niesamowity (wychodzi brak szlifowania). Będę nieobiektywny, bo mieszkam przy tej trasie, ale osobiście cieszę się z tego remontu. Szyny i podkłady z ŚR (odcinek Piłsudskiego-Przybyszewskiego), podobno są już zarezerwowane (ktoś na SSC pisał). Z odcinka Przybyszewskiego-Dąbrowskiego też można na coś wziąć (2 km toru pojedynczego to jest), zrobić Włókniarzy, Pomorską lub Warszawską z tych materiałów. Szkoda, że Aleksandrowska w tym roku nie wypaliła, ale miejmy nadzieję, że w przyszłym roku ją zrobią.

@nowy1212, o jakich rozjazdach mówisz?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » pt 16:41, 03 sie 2018

hytgar655 pisze:Co do ŚR, zgadzam się, że tory są w dobrym stanie (do ewentualnego podbicia), ale hałas przy jadącym tramwaju jest niesamowity (wychodzi brak szlifowania). Będę nieobiektywny, bo mieszkam przy tej trasie, ale osobiście cieszę się z tego remontu.

Pytanie tylko czy bieżącą konserwacją nie da się zmniejszyć tego hałasu. Na WZ też już hałas wiekszy niz wcześniej, bo sie nie szlifuje i tu na ŚR bedzie to samo za kilka lat.

hytgar655 pisze:Szyny i podkłady z ŚR (odcinek Piłsudskiego-Przybyszewskiego), podobno są już zarezerwowane (ktoś na SSC pisał). Z odcinka Przybyszewskiego-Dąbrowskiego też można na coś wziąć (2 km toru pojedynczego to jest), zrobić Włókniarzy, Pomorską lub Warszawską z tych materiałów. Szkoda, że Aleksandrowska w tym roku nie wypaliła, ale miejmy nadzieję, że w przyszłym roku ją zrobią.

Pytanie co zrobią, bo z WZ dużo można było wziąć, a co właściwie zrobiono?

hytgar655 pisze:@nowy1212, o jakich rozjazdach mówisz?

http://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne/8327,Kompleksowy-program-integracji-sieci-niskoemisyjnego-transportu-publicznego-w-Lo.html
Ostatni załącznik (z 1.08).

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 282
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Postautor: hytgar655 » pt 16:46, 03 sie 2018

Też właśnie o to chodzi, że na tym odcinku ŚR wystarczyłoby podbić torowisko (bo słychać, że tego potrzebuje) i je przeszlifować, ewentualnie wymienić pojedyncze szyny. Na SSC chyba potwo-or pisał, że materiały z WZ już poszły. Tam najwięcej to chyba podkładów było (nawet nie wiem, czy na pętlę Radiostacja ich teraz nie wzięli) i tory z z kilku odcinków. Ale na jakie konkretnie remonty je wzięli, to nie wiem.

Okej, przeczytałem ten załącznik. Czyli będzie pewnie 3 podzielona na dwie części (zapewne dadzą M8CN). Ciekawe czy tego 10.08 otworzą już te oferty. 9.08 jest termin Północnej.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » pt 17:08, 03 sie 2018

hytgar655 pisze: Na SSC chyba potwo-or pisał, że materiały z WZ już poszły. Tam najwięcej to chyba podkładów było (nawet nie wiem, czy na pętlę Radiostacja ich teraz nie wzięli) i tory z z kilku odcinków. Ale na jakie konkretnie remonty je wzięli, to nie wiem.

Ale na co poszły te materiały? Na krańcówkę Radiostacja? No ile tam ich potrzeba?
A proste tory i podkłady były np.
na Mickiewicza (Gdańska do Włókniarzy) tj 1km(x2),
na Bratysławskiej tj. 600m (x2),
na Wyszyńskiego (od Bandurskiego do Retkińskiej) tj. 600m (x2),
na Piłsudskiego (Targowa-Niciarniana) tj, 2,3km (x2).

Razem to daje 4,5km dwutoru, czyli 9km jednotoru. Może nie wszystko sie nadawało, ale to gdzie wykorzystano te szyny i podkłady?

Okej, przeczytałem ten załącznik. Czyli będzie pewnie 3 podzielona na dwie części (zapewne dadzą M8CN). Ciekawe czy tego 10.08 otworzą już te oferty. 9.08 jest termin Północnej.

M8CN, ale kto wie czy NF6D nuż nie będa musieli też wykorzystać. Zobaczymy.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 282
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Postautor: hytgar655 » pt 17:14, 03 sie 2018

No to właśnie mówię, że nie wiem gdzie poszła reszta. Może jeszcze nie wszystko wykorzystali. Telefoniczną jeszcze robili, ale to 400m x2. Jakieś punktowe naprawy też były, ale raczej nie wszystko wykorzystali.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » pt 17:24, 03 sie 2018

Chyba, ze na tą Aleksandrowską trzymają? To by było 3km dwutoru, a wtedy 1,5km by zostało, więc to wszystko by mialo sens w takiej sytuacji.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2077
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Remonty torowisk

Postautor: eDragon55 » pt 19:38, 03 sie 2018

Linia 1 pewnie od września ponownie będzie kursować co 12 minut.
Co do 7 to miała niezłe potoki gdy jeździła ze Śląskiej przez Dąbrowskiego i ŁTR nie licząc kursów, które jechały tuż za linią 2.

Najpewniejsze zmiany podczas remontu Rzgowskiej to tak jak wspomniano.
5 i 6 przez Paderewskiego, 11A skrócona do Placu Niepodległości i KZ z Kurczaków na Plac Niepodległości.

W przypadku remontu Śmigłego-Rydza jeśli będą zmiany typu 4, 13 na Widzew, 14 przez Przybyszewskiego to słabo bo taka organizacja ma kilka sporych wad:
- zdublowane linie 2 i 14 od Dąbrowy do Piotrkowska Centrum
- zdublowane linie 4, 9 i 13 na Widzewie
- jeśli KZ będzie tylko do Korczaka to będzie tam słaba przesiadka
- brak tramwaju ze Śląskiej pomimo przejezdności torowiska

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1431
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Remonty torowisk

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 23:31, 03 sie 2018

eDragon55 pisze:W przypadku remontu Śmigłego-Rydza jeśli będą zmiany typu 4, 13 na Widzew, 14 przez Przybyszewskiego to słabo bo taka organizacja ma kilka sporych wad:
(…)
- brak tramwaju ze Śląskiej pomimo przejezdności torowiska

Chyba ta wada jest największa ze wszystkich. 4 będzie jeździła na pewno pusta. Dlaczego nie zrobili przynajmniej 4 na Zarzew? Przynajmniej, jeśli nie dało się dać jej do stajni, aby mogła godnie zastąpić 14 na Piłsudskiego na odcinku PC - ŚR?
Po mojemu, to powinna na Śląską, trochę na siłę, jechać:
* albo 11A (ale pod numerem 19 i z taborem full-chocianowickim)
* albo 7 z Kozin (3 do czasu zakończenia prac przy rondzie Powstańców mogłaby jechać do pętli Północna)

W obu układach wyszłoby, że 5 i 6 jechałyby przez Kurak. W układzie z 7 zaś 11A musiałaby być skrócona do placu Niepodległości.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2077
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Remonty torowisk

Postautor: eDragon55 » sob 01:05, 04 sie 2018

Linia 11A byłaby dobra gdyby jeździła również w weekendy. W kursy weekendowe nie wierzę, więc jeśli ta linia miałaby być wydłużona do Śląskiej to tylko w dni robocze, a weekendy trzeba byłoby uzupełnić inną linią. Chyba najlepsza byłaby 7 tylko, że na składach i z częstotliwością 12/20 w końcu i tak siódemka będzie musiała powrócić gdy skończą prace na Rondzie Powstańców.
Na Przybyszewskiego przed wakacjami jeździły linie 1, 2, 3, 5, 7 więc jeśli pojadą tam linie 2, 3, 5, 7, 14 to liczba kursów będzie podobna.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1431
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Remonty torowisk

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 07:56, 04 sie 2018

Podobna? Chyba większa. Nie sądzę, żeby 7 na Śląskiej przy takcie 24 była rentowna, choćby na składach. Lepiej wydaje mi się, gdyby były solo, ale co 12. Rozkład przy tym musi być mocno skorelowany z 2 (bo to z nią będzie największy dubel), czyli na odcinku dubla musi być tramwaj co równe 6 minut. Oznacza to pewnie, że 7 będzie musiała przyjeżdżać praktycznie w identycznym czasie, co 14 lub ewentualnie minutę wcześniej lub później. No i co wtedy z potokami? Przecież 7 i tak będzie miała spory fragment taki, jak 3.
Czyli co? Lepiej, żeby ta Śląska w ogóle nie miała tramwaju?
A nawet - możnaby było spróbować pokombinować z 19 (czyli tej niby-odnogi 11A) i ograniczyć kursowanie 14 do dni roboczych, ale:
* tu Dąbrowa może mieć sprzeciwy, bo obecnie ma w weekendy trzy linie, a wtedy zostanie jej już tylko jedna;
* nawet gdyby, to nie wystarczyłoby to z uwagi na to, że 19 potrzebowałaby o jedną brygadę więcej niż 11B, a 14 potrzebuje w soboty 8 brygad (11B --> 11 brygad), czyli tu już mamy o całe boże 4 brygady w plecy. Trzeba byłoby zrobić wtedy cięcia. Można ich poszukać chociażby na 6, a także na 9, która część trasy będzie miała wyraźny dubel z 13 i po części także z 4.
I oczywiście można też doprowadzić do tego, że to 19 może się nazywać 7, jeśli dostosujemy się do tego, co o trasach 15, 16 i 17 napisałem w kontekście pakietu oszczędnościowego w Naszych wyobrażeniach.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » sob 11:03, 04 sie 2018

No to już wiemy jak będzie wyglądać :
"[...] Tramwaje jak zapowiadano zimą: 5 i 6 przez rondo L.L., a 11A do placu Niepodległości

Tydzień później Śmigłego-Rydza. 14: Przybyszewskiego i Piotrkowską (aby na skrzyżowaniu Przybyszewskiego/Kilińskiego nie tworzyć relacji skrętnych). 4 na Cm. Zarzew, 13 na Augustów (13 dodatkowe połączenie poza 8 Widzewa z Teofilowem, 4 wsparcie dla 96 do centrum). Z13 Niższa - skrzyżowanie Marszałków. Prośby o zmiany na tym etapie nie są już możliwe ze względu na zakończenie prac przy rozkładach na sieci."

Jordi
Gaduła
Posty: 1191
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Postautor: Jordi » sob 11:23, 04 sie 2018

Czyli dokładnie tak jak pisałem ostatnio i nawet w czerwcu po info, że 4 z 13 idą na Widzew ;)


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości