Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1415
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » pn 14:30, 10 gru 2018

No a na Kopernika?
No i jak na Kilińskiego nie ma? Przecież na wysokości Nawrot są dwa druty

Wojtek94
Weteran
Posty: 5153
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Remonty torowisk

Postautor: Wojtek94 » pn 14:56, 10 gru 2018

To u góry to jest lina nośna sieci. Na dole mamy przewód jezdny. Zależy od tego jak była sieć projektowana. Większość sieci w centrum na starych odcinkach ma tylko drut jezdny gdyż jest podwieszona na rozetach umieszczonych w budynkach. Wtedy jest to tzw sieć płaska bez liny nośnej. Nowe odcinki są robione tylko na słupach trakcyjnych i jeśli projekt zakładał linę to ona być musi tam gdzie nie trzeba stosuje się tylko drut na podwieszeniach ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1415
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » pn 15:57, 10 gru 2018

No ale po co ta lina nośna? Jakoś na Pomorskiej są słupy I jest sieć płaska i wszyscy żyją. Na Narutowicza są słupy I też sieć płaska.

Taka lina nośna w centrum psuje odbior ulicy, a spojrzałem na Helsinki, Oslo, Berlin, Monachium i jakoś tam też dają płaska w centrum i żyją. No estetyka to jednak bardzo ważna rzecz.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5153
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Remonty torowisk

Postautor: Wojtek94 » pn 17:03, 10 gru 2018

Lina nośna za pomocą podwieszek podtrzymuje przewód jezdny. Na sieci płaskiej są długie odcinki bez żadnego podtrzymania przez co w porze upałów tworzą się zwisy i mamy częste zatrzymania lub ograniczenia prędkości do pory nocnej kiedy to trzeba ta sieć regulować. Nowa sieć jest bardziej sztywna przez co takie sytuacje się nie zdarzają i dodatkowo mają specjalne urządzenia które na bieżąco regulują naciąg sieci trakcyjnej. W tym aspekcie nie chodzi o estetykę a o to żeby sieć była jak najdłużej bezawaryjną i wagony mogły jechać z jak najwyższą prędkością.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1415
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » pn 19:40, 10 gru 2018

^^No dobra, ale to co w Monachium maja ciagłe zatrzymania w Oslo, Berlinie i Helsinkach też? Bo tam patrzyłem i w centrum jest siec płaska i inną trudno znaleźć (pomijam odseparowane torowiska). Co więcej nowe torowiska tez mają płaską sieć, czyli to nie kwestia tego, ze to dotyczy torowisk remontowanych dawniej.

Jesli chodzi o prędkość to chyba to najmniej istotne, bo na ulicach w centrum to te tramwaje i tak jadą wolno.

Zeby nie było ja tu się nie chcę wymądrzać, ale po prostu się zastanawiam czemu kraje bardziej rozwinięte od nas, bardziej dbające o zbiorkom stosują teoretycznie gorsze rozwiązanie. Odnosze wrażenie, ze sprowadza się do do kwestii estetyki. Taka sieć jest mniej widoczna, a w zabytkowej czesci miasta jest to priorytet.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5153
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Remonty torowisk

Postautor: Wojtek94 » pn 20:32, 10 gru 2018

Przewód nowy a 30 letni jak u nas w centrum to ogromna różnica w rozciągliwości.

Może i chodzi o tą estetykę nie mam pojęcia.

Choć przykładowo tylko u nas w kraju jest kilkanaście systemów tramwajowych i do każdego innego miasta byś pojechał i rozwiązania czy sposoby naprawy są inne a niby temat ten sam ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1415
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Postautor: nowy1212 » pn 20:36, 10 gru 2018

^^Ogólnie to na Legionów na zachód od Gdańskiej w ramach rewitalizacji siec ma być płaska, a między Gdańską, a Zachodnią już nie.

Osobiście uważam, że własnie o estetykę się rozchodzi i kosztem pewnej dysfunkcjonalności się to odbywa, ale no to chyba najbardziej prawdopodobny wariant.

To tylko jedno pytanie - czy to czy sieć jest płaska czy nie wpływa na grubosć słupów czy tu nie ma specjalnie powiązania? Odnosze wrażenie, ze tak grubych słupów jak w Łodzi to się nigdzie nie stosuje. Chyba, zę to kwestia wyboru kiepskiego materiału n słupy...

Wojtek94
Weteran
Posty: 5153
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Remonty torowisk

Postautor: Wojtek94 » pn 22:14, 10 gru 2018

Głównie słupy są jednej grubości choć to zależy jak zawsze od projektu. W słupach trakcyjnych najważniejsza jest wytrzymałość w kN. Czyli jakość materiałów wpływa na jego wytrzymałość. Pewnie jeśli mamy tylko sieć płaską wystarczą słupy o mniejszym przekroju jeśli mówimy o rurowych a jeśli o kratowych stosujemy słupy mniejsze niż te co przy ciężarach i węzłach ;)

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2125
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Remonty torowisk

Postautor: jan_defecto » pt 19:21, 08 lut 2019

Plan dla osiedli
Miasto zapowiada remont torowiska na Włókniarzy. Ciekawe który odcinek?

mig
Moderator
Posty: 3372
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Remonty torowisk

Postautor: mig » ndz 11:39, 10 lut 2019

Najprawdopodobniej chodzi o odcinek Legionów-Kopernika.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości