No a na Kopernika?
No i jak na Kilińskiego nie ma? Przecież na wysokości Nawrot są dwa druty
Remonty torowisk
Re: Remonty torowisk
To u góry to jest lina nośna sieci. Na dole mamy przewód jezdny. Zależy od tego jak była sieć projektowana. Większość sieci w centrum na starych odcinkach ma tylko drut jezdny gdyż jest podwieszona na rozetach umieszczonych w budynkach. Wtedy jest to tzw sieć płaska bez liny nośnej. Nowe odcinki są robione tylko na słupach trakcyjnych i jeśli projekt zakładał linę to ona być musi tam gdzie nie trzeba stosuje się tylko drut na podwieszeniach 

Re: Remonty torowisk
No ale po co ta lina nośna? Jakoś na Pomorskiej są słupy I jest sieć płaska i wszyscy żyją. Na Narutowicza są słupy I też sieć płaska.
Taka lina nośna w centrum psuje odbior ulicy, a spojrzałem na Helsinki, Oslo, Berlin, Monachium i jakoś tam też dają płaska w centrum i żyją. No estetyka to jednak bardzo ważna rzecz.
Taka lina nośna w centrum psuje odbior ulicy, a spojrzałem na Helsinki, Oslo, Berlin, Monachium i jakoś tam też dają płaska w centrum i żyją. No estetyka to jednak bardzo ważna rzecz.
Re: Remonty torowisk
Lina nośna za pomocą podwieszek podtrzymuje przewód jezdny. Na sieci płaskiej są długie odcinki bez żadnego podtrzymania przez co w porze upałów tworzą się zwisy i mamy częste zatrzymania lub ograniczenia prędkości do pory nocnej kiedy to trzeba ta sieć regulować. Nowa sieć jest bardziej sztywna przez co takie sytuacje się nie zdarzają i dodatkowo mają specjalne urządzenia które na bieżąco regulują naciąg sieci trakcyjnej. W tym aspekcie nie chodzi o estetykę a o to żeby sieć była jak najdłużej bezawaryjną i wagony mogły jechać z jak najwyższą prędkością.
Re: Remonty torowisk
^^No dobra, ale to co w Monachium maja ciagłe zatrzymania w Oslo, Berlinie i Helsinkach też? Bo tam patrzyłem i w centrum jest siec płaska i inną trudno znaleźć (pomijam odseparowane torowiska). Co więcej nowe torowiska tez mają płaską sieć, czyli to nie kwestia tego, ze to dotyczy torowisk remontowanych dawniej.
Jesli chodzi o prędkość to chyba to najmniej istotne, bo na ulicach w centrum to te tramwaje i tak jadą wolno.
Zeby nie było ja tu się nie chcę wymądrzać, ale po prostu się zastanawiam czemu kraje bardziej rozwinięte od nas, bardziej dbające o zbiorkom stosują teoretycznie gorsze rozwiązanie. Odnosze wrażenie, ze sprowadza się do do kwestii estetyki. Taka sieć jest mniej widoczna, a w zabytkowej czesci miasta jest to priorytet.
Jesli chodzi o prędkość to chyba to najmniej istotne, bo na ulicach w centrum to te tramwaje i tak jadą wolno.
Zeby nie było ja tu się nie chcę wymądrzać, ale po prostu się zastanawiam czemu kraje bardziej rozwinięte od nas, bardziej dbające o zbiorkom stosują teoretycznie gorsze rozwiązanie. Odnosze wrażenie, ze sprowadza się do do kwestii estetyki. Taka sieć jest mniej widoczna, a w zabytkowej czesci miasta jest to priorytet.
Re: Remonty torowisk
Przewód nowy a 30 letni jak u nas w centrum to ogromna różnica w rozciągliwości.
Może i chodzi o tą estetykę nie mam pojęcia.
Choć przykładowo tylko u nas w kraju jest kilkanaście systemów tramwajowych i do każdego innego miasta byś pojechał i rozwiązania czy sposoby naprawy są inne a niby temat ten sam
Może i chodzi o tą estetykę nie mam pojęcia.
Choć przykładowo tylko u nas w kraju jest kilkanaście systemów tramwajowych i do każdego innego miasta byś pojechał i rozwiązania czy sposoby naprawy są inne a niby temat ten sam

Re: Remonty torowisk
^^Ogólnie to na Legionów na zachód od Gdańskiej w ramach rewitalizacji siec ma być płaska, a między Gdańską, a Zachodnią już nie.
Osobiście uważam, że własnie o estetykę się rozchodzi i kosztem pewnej dysfunkcjonalności się to odbywa, ale no to chyba najbardziej prawdopodobny wariant.
To tylko jedno pytanie - czy to czy sieć jest płaska czy nie wpływa na grubosć słupów czy tu nie ma specjalnie powiązania? Odnosze wrażenie, ze tak grubych słupów jak w Łodzi to się nigdzie nie stosuje. Chyba, zę to kwestia wyboru kiepskiego materiału n słupy...
Osobiście uważam, że własnie o estetykę się rozchodzi i kosztem pewnej dysfunkcjonalności się to odbywa, ale no to chyba najbardziej prawdopodobny wariant.
To tylko jedno pytanie - czy to czy sieć jest płaska czy nie wpływa na grubosć słupów czy tu nie ma specjalnie powiązania? Odnosze wrażenie, ze tak grubych słupów jak w Łodzi to się nigdzie nie stosuje. Chyba, zę to kwestia wyboru kiepskiego materiału n słupy...
Re: Remonty torowisk
Głównie słupy są jednej grubości choć to zależy jak zawsze od projektu. W słupach trakcyjnych najważniejsza jest wytrzymałość w kN. Czyli jakość materiałów wpływa na jego wytrzymałość. Pewnie jeśli mamy tylko sieć płaską wystarczą słupy o mniejszym przekroju jeśli mówimy o rurowych a jeśli o kratowych stosujemy słupy mniejsze niż te co przy ciężarach i węzłach 

-
- Megagaduła
- Posty: 2125
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Remonty torowisk
Plan dla osiedli
Miasto zapowiada remont torowiska na Włókniarzy. Ciekawe który odcinek?
Miasto zapowiada remont torowiska na Włókniarzy. Ciekawe który odcinek?
-
- Moderator
- Posty: 3372
- Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
- Lokalizacja: Łódź Widzew
- Kontaktowanie:
Re: Remonty torowisk
Najprawdopodobniej chodzi o odcinek Legionów-Kopernika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości