Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 11:45, 27 sie 2015

Pewnie 5 wróci na Kurczaki tylko narazie nie ma którędy bo przez ŁTR nie dadzą kolejnej linii, skrzyżowanie marszałków jest rozkopane, a puszczając przez Gdańską i Politechniki komunikacji tramwajowej byłaby pozbawiona ulica Limanowskiego (od Zgierskiej do Zachodniej) oraz w okolicach placu Kościelnego.
Pewnie jak otworzą Kilińskiego w 2016 roku to wróci na swoją trasę (według stałego układu nadal jeździ na Kurczaki) chyba, że wróci na Kurczaki po otwarciu skrzyżowaniu marszałków jeśli linia 1 zostanie utrzymana.


Obecne trasy linii 4 i 14 są bez sensu lepszym pomysłem byłoby ich połączenie (tak jak wspomniał px33) lub połączenie 4 z 1 z częstotliwością co 12 minut wtedy byśmy mieli porządek na ŁTR przy dobrym ułożeniu rozkładu nie byłoby takich zatorów jak teraz.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » śr 10:19, 02 wrz 2015

Gdańska pilnie potrzebuje przebudowy torowiska. Na odcinku najbardziej wyeksplatowanym - Zielona - 6 sierpnia jest kilka dużych przerw w szynach nad popękanymi płytami przykrywającymi spore jamy wypłakanej przez wodę w podbudowie ze tramwaje zwalniają praktycznie do ~5km/h a jadący w nich mają wręcz wrażenie że wagon chce się przewrócić albo wpadł w głęboką dziurę.

Na odcinku od Zielonej do Żeromskiego najlepszy fragment to łuki na skręcie z Gdańskiej w Kopernika. Reszta się sypie a miejscami jest w stanie agonalnym. Wagonem na całym tym odcinku rzuca na czymś co kiedyś było łączeniem szyn - spawy są tak wybite że z daleka widać spore wgłębienie.

Niedawno robiona Kopernika potrzebuje już uzupełnień wypełnień w dylatacjach.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » wt 14:32, 08 wrz 2015

Remont Kilińskiego przedłuży się do 15 listopada.
Możliwe, że już pod koniec tego roku tramwaje linii 1, 4 i 5 wrócą na właściwe trasy.
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/7342766,remont-ulicy-kilinskiego-w-lodzi-przedluzy-sie-prace-maja-sie-zakonczyc-15-listopada-wizualizacje,id,t.html

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » wt 14:40, 08 wrz 2015

Jeszcze kilka miesięcy temu Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu, zapewniał, że wszystkie roboty - w tym te dodatkowe - zostaną ukończone do 1 listopada, kiedy to na trasę W-Z mają wrócić tramwaje. Terminu tego nie uda się jednak dotrzymać.


- Prace przed urzędem marszałkowskim rozpoczną się na przełomie września i października a zakończą się w grudniu - ogłosiła we wtorek Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ZDiT.


To jednak niejedyne złe informacje dla łodzian. Półtora miesiąca dłużej niż planowano, bo aż do połowy listopada, potrwa przebudowa ulicy Kilińskiego. - Po zerwaniu nawierzchni okazało się, że w ziemi jest infrastruktura techniczna, która nie była zaznaczona na naszych mapach lub była źle zinwentaryzowana - tłumaczy Piotr Grabowski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.



Dla Radia Łódź ZDiT użył sformułowania:

ZDiT chciałby, aby odcinek Kilińskiego między Tuwima a Traugutta, gdzie prace przeprowadza wykonawca dworca Łódź Fabryczna, został oddany do użytku do końca roku.


https://www.radiolodz.pl/posts/17884-remont-ulicy-kilinskiego-w-lodzi-przedluzy-sie

Widać w ZDiT bardzo wątpią w tegoroczne zakończenie prac przy Traugutta. Inaczej byłoby użyte słowo planujemy (też pozwalające na niedotrzymanie obietnicy, ale chciałby daje wyraźny sygnał że nie ze wskazaniem winnego no chciałby jest zdecydowanie mniej zobowiązujące).

Tez chciałbym aby była przejezdność. Ale patrząc za okno (pogoda) to śmiem powątpiewać czy da radę kontynuować prace w drugiej połowie października.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 4 razy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » śr 13:08, 09 wrz 2015

Ciekawi mnie kiedy zaczną remont Aleksandrowskiej.Szyny leżą tu juz któryś miesiąc

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » śr 17:13, 09 wrz 2015

To są szyny staroużyteczne do doraźnych napraw.
Podpis.

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Remonty....

Postautor: Josek101 » śr 19:59, 09 wrz 2015

No tak ale Alewksandrowska wymaga remontu od Szczecińskiej do Chochola i na wysokości ABB

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » śr 21:02, 09 wrz 2015

Josek101 pisze:Ciekawi mnie kiedy zaczną remont Aleksandrowskiej.Szyny leżą tu juz któryś miesiąc


http://bip.uml.lodz.pl/download_interpelacje.php?did=11884&co=o

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 12:20, 10 wrz 2015

Tylko doraźna łatanina. Żadnej modernizacji.
To po co są kupowane niskpodłogowe tramwaje - by stały w zajezdni?
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 13:10, 10 wrz 2015

Tak samo remont Dąbrowskiego miał być w tamtym roku a tu nadal krzywe tory czekają remont co prawda wyciągnięto rozjazdy pod zajezdnią i umieszczono tory z odzysku ale ciekawe, że nie było przerwy w ruchu więc musieli robić to między północą a 4 w nocy.
Dodatkowo w tamtym roku asfaltem zalali ubytki na skrzyżowaniu Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza chociaż na skrzyżowaniu jest kostka. W Budżecie Obywatelskim na 2014 rok miał być remont a wyszła tylko dokumentacja.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » czw 17:15, 10 wrz 2015

Dokumentacja to jest uzupełniana (aktualizowana) od okresu dłuższego niż BO 2014, bo w 2013 roku ogłoszono przetarg na jej aktualizację. Wykonawca miał na to czas bodajże do połowy 2014 roku (razem z przedłużeniem terminu z powodu jakichś dodatkowych zadań do wykonania). Teraz rada musi łaskawie zapisać pieniądze w budżecie na remont Dąbrowskiego, co proste nie będzie...

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Re: Remonty....

Postautor: hax » czw 22:46, 10 wrz 2015

Josek101 pisze:No tak ale Alewksandrowska wymaga remontu od Szczecińskiej do Chochola i na wysokości ABB

Nie tylko Aleksandrowska wymaga remontu - Wojska Polskiego, Dąbrowskiego też, a nawet bardziej (zwłaszcza skrzyżowanie Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego). O skrzyżowaniu Kilińskiego/Przybyszewskiego nie wspominając - tam rozstaw torów pamięta eNki.
Podpis.

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » pt 06:56, 11 wrz 2015

Dochodzi jeszcze Legionów i podmiejskie

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » pt 13:27, 11 wrz 2015

To już oczywista oczywistość.

Niestety na remomt linii podmiejskich gminy nie mają środków finansowych, a pomysł przejęcia ich przez marszałka województwa też zginął śmiercią naturalną
Podpis.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 15:20, 11 wrz 2015

Przecież linie podmiejskie mają być remontowane w ramach projektu ŁTM, bodaj ze środków ŁOM-u (choć nie wiem, czy to akurat się przypadkiem nie zmieniło).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pt 17:08, 11 wrz 2015

Projekt ŁM no to konkrety - zacznijmy od środków. Od procedur finansowania. Od prawnych uwarunkowań inwestowania w innej gminie i winnym powiecie.
Są jakieś? Bo jak nie ma to nie mają ale mogłyby, gdyby.... a to wiele zmienia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 20:26, 11 wrz 2015

ŁOM właśnie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

hax
Bywalec
Posty: 196
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Postautor: hax » pt 23:05, 11 wrz 2015

Póki co to jest właśnie gdybanie, jak mogłoby to wyglądać. Jeszcze nikt nie podjął konkretnych działań dotyczących chociażby finansowania projektu (a czas leci...).
Dokumentacja projektowa tez by mogła powoli zacząć powstawać (a w sumie to od niej miło by było zacząć, by być pewnym ile np. taboru będzie potrzebne do obsługi, by uniknąć powtórki z ŁTR E.1, gdzie kupiono za mało wagonów).

A póki co mamy ochy i achy, jak to będzie wspaniale, tylko żadnego działania, by tak się stało.
Podpis.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 18:02, 12 wrz 2015

Z pewnego dokumentu, który wpadł mi kiedyś przypadkiem w ręce wynika, że całość będzie realizowana jako ZiZ, a przetarg miałby ruszyć w drugiej połowie 2017 roku. Przewidziano 5 wariantów realizacji inwestycji od utrzymania obecnego stanu aż do naprawdę ciekawej rozbudowy systemu, ale wymagałoby to koordynacji z innymi podmiotami np. zarządzającymi koleją itd. co właściwie wyklucza ich realizację, a przewidywane koszty były gigantyczne, dlatego aż wolę nie myśleć jak ktoś zacząłby porównywać je do przebudowy WZ-ki.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 18:27, 12 wrz 2015

Tu jest dokumentacja przetargowa na studium wykonalności, można obadać: http://zdit.uml.lodz.pl/pl/strona/Wyniki_przetargow/179/qs?category_id=&year=2014-12

Korzystając z tego, że chwilowo dysponuję praktycznie nielimitowanym łączem internetowym, ściągnąłem to wszystko i rozpakowałem. Jakieś 700 MB danych, ponad 2000 plików. Są nawet porozumienia międzygminne z 1993 roku Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość