Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » czw 21:42, 16 sie 2012

SEC pisze:Po co dodawać kursów bądź wariantów 78? Tramwaje jeżdżą tam puste. 78 da radę, szczególnie że ilość kursów w szczycie do Aleksandrowa niedawno zwiększono.


Skomunikowanie szpitala w Kochanówce za pomocą jedynie autobusu kursującego co 15-20 minut i co pół godziny w weekendy, to bardzo niefortunny pomysł. Poza naruszeniem oczywistego interesu pacjentów (komunikacja do szpitali może być mniej rentowna, miasto musi zapewnić dobry dostęp do nich dla wszystkich), spowodowałoby to przesiadkę do samochodów ostatnich wytrwałych studentów medycyny, o pracownikach szpitala (których jeszcze część dojeżdża tramwajem) nie wspominając.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 23:07, 16 sie 2012

Skomunikowanie szpitala w Kochanówce za pomocą jedynie autobusu kursującego co 15-20 minut i co pół godziny w weekendy, to bardzo niefortunny pomysł.


Dlaczego skoro w tramwaju jadą 2-3 osoby i skoro autobus niskopodłogowy (interes pacjentów, aczkolwiek w tym przypadku to nie wiem) dojeżdża do centrum i w to krótszym czasie? Tylko nie opowiadaj o wielogodzinnych korkach i autobusach widmo w postaci 78.

Poza naruszeniem oczywistego interesu pacjentów (komunikacja do szpitali może być mniej rentowna, miasto musi zapewnić dobry dostęp do nich dla wszystkich)


A jak jest z innymi szpitalami? Szpital Jana Bożego – podobna częstotliwość 75 jak w przypadku 78. Szpital Sonnenberga – 12 co 20 minut po szczycie. CZMP o znaczeniu krajowym – w niedziele jest licho. I jakoś nie słychać o skargach. Autobusy też nie jeżdżą wypełnione do granic możliwości.

spowodowałoby to przesiadkę do samochodów ostatnich wytrwałych studentów medycyny


To co, studenci medycyny nie chcą mieć własnych samochodów? Co w tym dziwnego, że młoda osoba chce mieć samochód, który będzie jej służył nie tylko w drodze do szpitala? Wiesz, nie każdy jest miłośnikiem tramwajów albo nie może mieć prawa jazdy.

3 też powinna być wydłużona przez Przybyszewskiego do Della ale niestety przetarg tego nie przewiduje.


Nie. Połączenie Zarzewa z Widzewem Wschodem (Przybyszewskiego – Rokicińska przez Puszkina powinno być zachowane). Po Przybyszewskiego tylko linie, które miałyby zastąpić 55 i 96 w drodze na Olechów.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 23:21, 16 sie 2012

To co, studenci medycyny nie chcą mieć własnych samochodów?

Może i chcą, ale kwartał jeżdżenia do woli za cenę jednego tankowania do pełna (a przecież samochód trzeba jeszcze ubezpieczyć, załatwić przegląd i od czasu do czasu serwisować) to dość kusząca propozycja. W dodatku nie trzeba szukać miejsca do zaparkowania (za to trzeba walczyć o miejsce siedzące z weteranami ;) )
Nawet gdyby trochę podnieść ceny biletów (i w zamian wywalić niepotrzebną strefę podmiejską, przynajmniej dopóki nie wejdzie tam droga kolej i całe sieci Zgierza i Pabianic), ale poprawić częstotliwości i "odrealnić" rozkłady ucinając masę nadmiarowych minut (drugie pomaga w pierwszym, chociaż zaoszczędzony czas lepiej oddać na przerwy), KM wciąż byłaby bardzo atrakcyjna cenowo, na tyle żeby przeżyć i konstala i conecto (byle jeżdżące częściej).

tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Postautor: tgm78 » sob 10:27, 18 sie 2012

Ciekawe czemu jeśli ma być możliwy skręt z Rzgowskiej w Paderewskiego Z4 nie może pojechać skręcając w Paderewskiego do ronda Karpackiej tam nawrócić i Paderewskiego skręcić w Rzgowską. 72 mogłoby tak samo wrócić na Broniewskiego, a Z3 można by skasować.

Z kolei zamiast Z3 z Augustowa na Plac Niepodległości - lepsza 3 Przybyszewskiego do Śląskiej, a na 3 lata 94 z Puszkina Przybyszewskiego Kilińskiego Zarzewska Praska Przybyszewskiego Puszkina Rokicińska Augustów Rokicińska Puszkina.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » sob 11:00, 18 sie 2012

tgm78 pisze:Ciekawe czemu jeśli ma być możliwy skręt z Rzgowskiej w Paderewskiego Z4 nie może pojechać skręcając w Paderewskiego do ronda Karpackiej tam nawrócić i Paderewskiego skręcić w Rzgowską. .


A kto normalny by z takiej linii korzystał? Przecież taki przejazd Paderewskiego w te i z powrotem to dobre 15 minut rozkładowo plus korki, czyli w najgorszym razie koło 30 minut. Szybciej by było wysiąść na rogu Rzgowskiej i Paderewskiego, przejść przez skrzyżowanie i wsiąść w autobus, który był 2-3- brygady wcześniej.

tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Postautor: tgm78 » sob 11:08, 18 sie 2012

Ile minut z rogu Rzgowskiej to góra 10 minut

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 11:31, 18 sie 2012

tgm78 pisze:Ciekawe czemu jeśli ma być możliwy skręt z Rzgowskiej w Paderewskiego Z4 nie może pojechać skręcając w Paderewskiego do ronda Karpackiej tam nawrócić i Paderewskiego skręcić w Rzgowską. 72 mogłoby tak samo wrócić na Broniewskiego, a Z3 można by skasować.


Nie miałoby to za bardzo sensu w stronę Karpackiej nie jechałby tak długo ale z powrotem na pewno tak bo korki są spore zwłaszcza w godzinach szczytu wiec Z3 nadal musi jeździć bo nie opłaca się jednostronnie kasować tej linii tym bardziej że i tak musi zawrócić. Remont ma się skończyć na przełomie września i października.

tgm78 pisze:Z kolei zamiast Z3 z Augustowa na Plac Niepodległości - lepsza 3 Przybyszewskiego do Śląskiej, a na 3 lata 94 z Puszkina Przybyszewskiego Kilińskiego Zarzewska Praska Przybyszewskiego Puszkina Rokicińska Augustów Rokicińska Puszkina.


I tak powinno być nie ma sensu, żeby tramwaj jeździł po Przybyszewskiego do czasu zakończenia wiaduktu. Zrobić przystanki A+T na trasie zetki i 3 np. na pl. Reymonta, Łęczyckiej, Kilińskiego w obu kierunkach a przy Śmigłego-Rydza zrobić możliwie jak najbliżej przystanki autobusowe przy tramwajowych a 3 skierować na Śląską ale to po remoncie skrzyżowania Rzgowska - Paderewskiego bo nie ma tyle miejsca teraz na Śląskiej. Zetka za 3 nie musi jechać do pl. Niepodległości ale powinna mieć co najmniej 1 wygodny przystanek w tym przypadku najlepiej A+T.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 2 razy.

tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Postautor: tgm78 » sob 12:21, 18 sie 2012

Stan torowiska na Przybyszewskiego jest fatalny, budowa nowego wiadukt zajmie z 3 lata, a są jeszcze tory. więc zamiast Z3 zrobić właśnie linię 94 (po remoncie może by ją rozwiązać) z Augustowa Puszkina Przybyszewskiego Kilińskiego Zarzewską na Plac Niepodległości (powrót-Piotrkowska Rzgowska Przybyszewskiego). Wybudowanie skrętu w Lodową nic nie zmieni dla 3, jedynie może da szanse 8 zapełnić dziurę na tym odcinku. Tak więc 94 na stałe, a raczej do odwołania.

Naprawdę szkoda by przez 3 lata dobre torowisko do Rydza się marnowało. O ile byłby skręt w stronę Piłsudskiego to 3 pojechałaby przez Rydza do Piłsudskiego i na Augustów, a tak poczekać i dać ją na Śląską na ten okres...trudno.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 15:47, 18 sie 2012

A najlepiej, o ile oba wiadukty drogowe nie będą rozebrane jednocześnie, a najpierw będzie rozebrany jeden, potem drugi, położyć tymczasowy jednotor na jednym z pasów czynnego w danej chwili wiaduktu drogowego. Na asfalcie. Wtedy nie będzie problemu stojącej w korkach zetki (czy 94, jak zwał tak zwał).

Albo wykorzystać tabor dwukierunkowy (jeśli GT8ZR jest za mało, to ściągnąć kilka 111N od Tramwajów Śląskich i podmienić wózki) i skrócić 3 do Carrefoura.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 20:55, 18 sie 2012

Ciekawe kiedy ruszy ten remont bo odsuwają go niby firmy z przetargu mają skończyć do końca czerwca 2013 torowisko oprócz wiaduktu ale jak będą owlekać to się wydłuży. Torowisko na odcinku pl. Reymonta - Śmigłego-Rydza jest dobry wiec powinien być używany dalej nie będzie wyjścia i 3 musi skręcić na Śląską. Łuki od Puszkina na Lodową to dla linii 8 bo 3 tamtędy nie będzie jechać.

Wiaduktu nie mogą całego na raz zburzyć wtedy dużo zwiększyłby się ruch kołowy na Śmigłego-Rydza, Piłsudskiego i Dąbrowskiego. W tor tramwajowy na pasie asfaltu raczej wątpię chyba że ZDiT nas tym zaskoczy pewnie będzie zetka stojąca w korkach tak jak teraz przy Rzgowskiej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 21:09, 18 sie 2012

eDragon55 pisze:W tor tramwajowy na pasie asfaltu raczej wątpię

Ja też wątpię, ale technicznie jest to możliwe. A że remont będzie trwać długo, to jest to wskazane. Albo chociaż rozwiązanie z dwukierunkami. Założenie tymczasowego zjazdu międzytorowego jest w zakresie możliwości ZDiT-u, bo takie rozwiązanie było już stosowane - podczas niektórych remontów wprowadzano ruch wahadłowy tramwajów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 21:29, 18 sie 2012

Jakieś 5 lat temu był ruch wahadłowy na Mickiewicza i dało radę. Tor na asfalcie jest możliwy nie ma tam dużo tramwajów (3 co 10 minut) i nie stałby w korkach i oczywiście są 3 pasy w jednym kierunku. W naszym mieście niestety władze wyraźnie stawiają na ruch kołowy to widać po likwidacjach torowisk celem poszerzania ulic. A linia zastępcza na Przybyszewskiego pewnie będzie kursować bardzo długo (dłużej niż Z3 na Limanowskiego)

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » sob 22:45, 18 sie 2012

Kombinujecie jak Maluch pod górkę. Jeśli zamkną tylko wiadukt tramwajowy (i skrajne lewe pasy wiaduktów drogowych, na potrzeby maszyn budowlanych), to żadnych korków nie będzie. Potem powinno się zrobić kolejno po jednym drogowym i cały remont można zrobić, owszem, w 3 lata, ale bez większych utrudnień.

tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Postautor: tgm78 » pn 21:15, 20 sie 2012

Dziś początek II etapu remontu skrzyżowania Paderewskiego/Rzgowska. Genialny zabieg: kto pojechał prosto Paderewskiego wpadł w pułapkę i zamiast dalej jechać Broniewskiego, zmuszony był do rundki Rzgowska -Mazurska- Kilińskiego lub Rzgowska -Bankowa -Śląska -Kilińskiego. Dla bardziej przebiegłych, co pojechali za MPK czekał postój za 61,69 bo przystanek pod Białym Kościołem zrobili na wprost wyjścia z przepięcia. Ktoś chyba zainterweniował, bo ok 16 widziałem. że przystanek stał już pod tymczasowym przystankiem PKS. Ciekawe gdzie teraz stoi PKS...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 21:24, 20 sie 2012

Przecież nigdzie nie było wzmianki o zakazie jazdy prosto Paderewskiego. Ruch miał być tylko przeniesiony na północną jezdnię (może z wyjątkiem skrętu w Rzgowską).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Postautor: tgm78 » pn 21:29, 20 sie 2012

Tak więc sprytni, którzy patrzą: " o wolny pas" pojechali do Rzgowskiej, a przezorni za MPK... Może domalują jakieś oznaczenia objazdu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.

tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Postautor: tomass94 » pn 21:55, 20 sie 2012

Wisi tablica za przystankiem przy Tuszyńskiej, że jeśli chcesz jechać do Broniewskiego musisz przejechać na lewą jezdnię, a prawą tylko do Rzgowskiej w prawo.

krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Postautor: krzychu_zarzew » ndz 12:49, 02 wrz 2012

Od momentu otwarcia ofert na remont torowiska na ul. Przybyszewskiego mija 5 tygodni. Czy ktoś wie ile czasu zajmie jeszcze rozpatrywanie ewentualnych odwołań, kiedy podpisana zostanie umowa i rozpoczną się prace? Miały zacząć się w wakacje, a tymczasem mamy początek września i nie wiadomo tak naprawdę nic. Jakoś nie wierzę, że odcinek Puszkina - Lodowa i skręty w Lodową od strony Puszkina zostaną wykonane do końca listopada, jak zakładał harmonogram.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 13:50, 02 wrz 2012

Może zrobią po łódzku - rozgrzebią w grudniu, zaskoczy ich zima, potem poczekają do wiosny a tramwaje nie będą jeździć do czerwca.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 14:20, 02 wrz 2012

A w lipcu zaczną robić wiadukt i tramwaj nie pojeździ nawet przez miesiąc.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości