Zmiany tras 1 Kwietnia 2012

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » ndz 21:04, 25 mar 2012

pawelczyk pisze:A czy 15 ma nie być czasem wydłużona na Stoki w zamian za 43?


Nie. A po co? Żeby wozić miejscowe myszy?

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 21:39, 25 mar 2012

Tak coś mi się obiło o uszy kiedyś wiec pytam.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 22:03, 25 mar 2012

Zresztą obsługa Stoków z częstotliwością do 6+7,5+60 (razem 19 poc/h, co jest niewiele gorszym wynikiem niż na WZ) byłaby naprawdę totalnym absurdem.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 23:00, 25 mar 2012

W końcu jednotor na Stokach by się zaczął korkować Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

ZAWSZEAB1
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: śr 23:47, 29 sie 2007
Lokalizacja: ŁÓDŹ-Zarzew

Postautor: ZAWSZEAB1 » pn 14:14, 26 mar 2012

Już się korkuje bardzo często dochodzi do zjechania się dwóch składów.

Viggo
Niemowa
Posty: 2
Rejestracja: pn 16:07, 26 mar 2012
Lokalizacja: Łódź-Stoki

Postautor: Viggo » pn 17:30, 26 mar 2012

Tak sobie czytam ten wątek od początku do końca... i jestem kompletnie zniesmaczony tym co sie wypisuje....
Jeżeli według Was sama 12 na Stokach wystarczy to chyba kupię sobie auto....
Wystarczy awaria na trasie (co zdarza sie wyjątkowo często) i Stoki są bez tramwaju... gratuluję....

Sporo studentów mieszka też na Stokach i linia 43 była idealna aby przejechać do Pomorskiej....tam dalej ...za rondo...
Ale widzę że bedzie lipa....
Według mnie zamiast 43 powinno być 17 na trasie STOKI - ZDROWIE i tyle....na temat reszty linii się nie wypowiadam , bo nie korzystam.
Dziękuję za uwagę....


EDIT:

Przeczytane na FB MPK ŁÓDŹ:

Szanowni Państwo!

Informujemy, że w związku z dzisiejszym podpisaniem umów pomiędzy gminą Łódź a gminami Zgierz i Ozorków od dnia 01.04.2012 roku, na liniach 16 i 46 obowiązywać będą bilety aglomeracyjne lokalnego transportu zbiorowego. Do 30 kwietnia będą honorowane bilety okresowe wystawione przez gminy.





Zaznaczamy, iż porozumienie dotyczy jedynie tramwajów linii 16 i 46. Nie obowiązuje w autobusach linii 6 i 51 w których w granicach administracyjnych miasta Łódź i Zgierz będą obowiązywały nadal bilety osobno taryfy zgierskiej i łódzkiej.




Znaczy to również, że pasażerowie od 1 kwietnia 2012 roku będą mogli przemieszczać się pomiędzy Łodzią a:

- Konstantynowem (tramwaje linii 9 i 43, autobusy linii 97),

- Lutomierskiem (tramwajem linii 43),

- Zgierzem (tramwajem linii 16 oraz 46, za wyjątkiem linii autobusowych 6 i 51 na których nadal obowiązywać będą osobne strefy biletowe - łódzka i zgierska) ,

- Ozorkowem (tramwajem linii 46)




dzięki biletom czasowym 20, 40 i 60-minutowych (jednorazowym) i aglomeracyjnym (jednoprzejazdowych, 24-godzinnych i okresowych) łódzkiej taryfy biletowej.





O zmianach tras ww. linii komunikacji miejskiej poinformujemy Państwa wkrótce.




Bilety dzięki którym będzie można przemieszczać się pomiędzy Łodzią, Zgierzem (za wyjątkiem linii autobusowych 6 i 51), Ozorkowem, Lutomierskiem a Konstantynowem:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Viggo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » pn 18:27, 26 mar 2012

Viggo pisze: Jeżeli według Was sama 12 na Stokach wystarczy to chyba kupię sobie auto....
Wystarczy awaria na trasie (co zdarza sie wyjątkowo często) i Stoki są bez tramwaju... gratuluję....

Dlatego lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie w ten rejon autobusów (po remoncie brukowanej nawierzchni). Chyba Z2 z zeszłorocznych wakacji pamiętasz, źle było? Nie.
Obrazek

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pn 20:11, 26 mar 2012

A po co wprowadzać linię autobusową, skoro jeździ tam tramwaj? no chyba, że zamiast tramwaju.
12tka w zupełności wystarczy na Stoki, to nie jest osiedle, które generuje jakiś wielki popyt na tramwaj. Dla przykładu znowu rzucę, że 3ka jeżdżąca po Łagiewnickiej, która jedzie między 11 - piętrowymi blokowiskami, jeździła tam rzadziej niż 12tka na Stoki.
Zresztą, 43 z kursem raz na godzinę, sytuacji nie poprawi (bo komu będzie się chciało czekać?).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez przemeqq, łącznie zmieniany 1 raz.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 20:11, 26 mar 2012

Wystarczy awaria na trasie (co zdarza sie wyjątkowo często) i Stoki są bez tramwaju... gratuluję....

No ale to samo jest na całej masie innych odcinków, a Stoki nie są generatorem ruchu na 19 pociągów (nie wiem też czy są generatorem na 8, no ale odległość między Telefoniczną a Stokami nie jest jakaś wielka).
Akurat na awarie ten rejon jest przygotowany doskonale, wystarczyłoby żeby CR w przypadku awarii na trasie 12 wydawała dyspozycję uruchomienia dodatkowej linii tramwajowej zastępczej ZET1-Stoki albo kierowała tam 15/A, w zależności od miejsca zdarzenia i to do tego należy dążyć a nie do wysyłania na Stoki zyliona pociągów albo tym bardziej autobusów.

Jeśli chodzi o kwestię biletów to bardzo kulturalnie ze strony MPK/ZDiT byłoby wprowadzić specjalny miesięczny bilet dopłatowy dla osób, które mają teraz 90-dniowy miejski (a przypuszczam, że nie jest ich wcale tak mało, głównie użytkowników 16) i dopiero teraz dowiedziały się, że potrzebują podmiejskiego. Wywalenie biletu miejskiego i kupno podmiejskiego to strata góry kasy, a taki dopłatowy mógłby być naprawdę tani (to tylko 12 zł róznicy na miesiąc, taki bilet mógłby kosztować nawet 20 i i tak się opłacać)

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 20:13, 26 mar 2012

Viggo pisze: Wystarczy awaria na trasie (co zdarza sie wyjątkowo często) i Stoki są bez tramwaju... gratuluję....

Szczególnie biorąc pod uwagę, że na Stokach jest zajezdnia tramwajowa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pn 21:35, 26 mar 2012

Kpc21 pisze:
Viggo pisze: Wystarczy awaria na trasie (co zdarza sie wyjątkowo często) i Stoki są bez tramwaju... gratuluję....

Szczególnie biorąc pod uwagę, że na Stokach jest zajezdnia tramwajowa.


W której tyle czekają na moment aby wysłać w trasę kilka dodatkowych składów....

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 21:39, 26 mar 2012

Ale parę składów w rezerwie tam chyba zawsze jest. A przynajmniej powinno. I do tego chociaż jeden motorniczy. Co jak się jakiś popsuje na linii i musi zjechać do zajezdni? Rozkładowe kursy MPK musi przecież jakoś realizować.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 21:39, 26 mar 2012

No właśnie albo można wysłać dodatkowe składy i Stoki mają tramwaj lub chwilowo wydłużyć 15 na Stoki i po problemie.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 21:39, 26 mar 2012

Kilka? Trasa by się zapchała gdyby długość pociągów była równa długości odcinka (w dodatku z jednotorowym fragmentem) Obrazek Jeden jeżdżący bez przerwy spokojnie da radę zapewnić przyzwoitą częstotliwość.
Zresztą nawet nie zawsze trzeba wysyłać coś dodatkowego, wystarczy sprawdzić czy coś znajduje się na odcinku Stoki-ZET i zmienić mu przydział na taką krótką trasę zamiast pchać w zatrzymanie. Potem włączyć w rozkład na trasie po zatrzymaniu i unormowaniu sytuacji.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 22:02, 26 mar 2012

Kilka do obsługi nie tylko Stoków w razie jakiegoś zatrzymania na trasie 12, ale w ogóle całej Łodzi (a przynajmniej połowy linii).

W przypadku awarii na trasie 12, powinna być wydłużana 15, a jeśli nie jest to możliwe (np. ze względu na rozkład), powinna być uruchamiana tramwajowa KZ na odcinku Telefoniczna-Stoki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 23:00, 26 mar 2012

Poza tym 12 jeździ na tyle często, że taka komunikacja na Stoki wystarczy.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pn 23:11, 26 mar 2012

No to będziemy mieć solówkę na 46... Pięknie. Szkoda, że media tak ochoczo podchwytują hasło "nowoczesne wagony na linie podmiejskie".

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 23:18, 26 mar 2012

Wydaje mi się, że jeszcze godzinę temu na stronie UMŁ czytałem o dwuskładach na 46.

Szkoda kanciaków, bo one akurat do tras podmiejskich były przystosowane.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 23:23, 26 mar 2012

Adamix pisze:No to będziemy mieć solówkę na 46... Pięknie. Szkoda, że media tak ochoczo podchwytują hasło "nowoczesne wagony na linie podmiejskie".


To chyba jest jakiś żart bo dużo osób korzysta z tej linii i w tygodniu obowiązkowo powinien być dwuskład.

Viggo
Niemowa
Posty: 2
Rejestracja: pn 16:07, 26 mar 2012
Lokalizacja: Łódź-Stoki

Postautor: Viggo » pn 23:28, 26 mar 2012

przemeqq pisze: 12tka w zupełności wystarczy na Stoki, to nie jest osiedle, które generuje jakiś wielki popyt na tramwaj.


Niby coś w tym jest....dzikich tłumów nie ma , ale powinien być jakiś poczciwy dojazd do szpitala chociażby...ja wiem że to nie szkoła że tłumy idą , ale zamiast poprawiać komunikację na Stokach najnormalniej się ją "kopie".....
Jeśli chodzi zaś o komunikację zastępczą....
W ostatnim czasie widać jak to działa...a raczej nie działa....zastanawia mnie fakt czemu na zajezdni nie ma jakiś rezerwowych autobusó , chociaż jednego...
Zawsze jak jest awaria na stokach to jak pojawia się KZ to już tramwaje startują....trochę to z opóźnionym zapłonem działa....
Nie jestem wielkim fachowcem , mogę się w wielu kwestiach mylić.
Ale widzę ile ludzi korzysta z 12 oraz ile z 43.
Według mnie błędem bedzie jeżeli skrócą 43 do Telefonicznej. Niby to są 4 przystanki....ale aż cztery....a nie tylko cztery... Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Viggo, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość