Remont Przybyszewskiego (torowisko i wiadukt)

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 23:05, 17 lis 2012

eDragon55 pisze:Do Zgierza już lepiej 4 wysłać bo w tygodniu i weekend mieliby odjazdy co 20 minut, a nie co 40 minut (w niedzielę i święta).


To, że 4 do Helenówka jeździ w niedziele co 20 minut nie oznacza, że tak samo często pojedzie do Zgierza. To może być nadal 40 minut, bo Zgierz za to płaci. Poza tym niegdyś argumentem za niewysyłaniem 46A do Zgierza było to, że Zgierz chce mieć połączenie z trasą ŁTR i Centralem.

no ustalmy jedno: takt 10 minut na duże blokowiska z jedną linią to trochę mało, zwłaszcza, że po drodze wycofano stamtąd 95 i tramwaje w określonych godzinach były nabite


Sukcesem nabitej 11 i 16 jest ograniczenie kursowania 3 i 4. Wielu pasażerów 3 wsiada teraz na Zgierskiej, a pasażerom 4 nie opłaca się na nią czekac. Ja bym zaryzykował i zlikwidował 16/16A na rzecz powrotu linii 2, 3, 6 i 11 do taktu 7,5 minutowego i zobaczył jak ruch się rozłoży.

11 co 5 minut (do tego wzmocniona 15A co 10) zaburzyłaby względną równość końcówek sieci, już lepiej odżałować te 2 pociągi, włączyć OSSR i wrzucić wszystko na 7,5


11 co 5 minut oznacza zapewne likwidację 15A. Za to 15 częściej na rzecz zlikwidowanej 16 po Paderewskiego.

OSSR nie trzeba włączać, bo z 30 kursów/h na ŁTR zrobiłoby się tylko 32 w jednym kierunku. OSSR oznacza paraliż tras poprzecznych.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » ndz 00:32, 18 lis 2012

SEC pisze:OSSR oznacza paraliż tras poprzecznych.


I spadek mleczności krów w okolicy.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » ndz 12:43, 18 lis 2012

eDragon55 pisze:Jest wiele nieoficjalnych wersji np. 11 kursująca co 5 minut, a reszta linii ŁTR co 10 minut, 15/15A co 5 minut i likwidacja linii 16/16A. Do Zgierza już lepiej 4 wysłać bo w tygodniu i weekend mieliby odjazdy co 20 minut, a nie co 40 minut (w niedzielę i święta).
Lepsze byłoby zawieszenie 3 niż 16A a jeszcze lepsze 3 jeżdżąca możliwie jak najdłużej swoją trasą.

Plan( o ile budżet pozwoli, a władze się zgodzą) jest taki aby przywrócić na wszystkich liniach tramwajowych interwały 10, 12 i 15min.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 15:58, 18 lis 2012

Tomasz.bu pisze:I spadek mleczności krów w okolicy.


Dziękuję za uwagę.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » ndz 22:02, 18 lis 2012

SEC pisze: Sukcesem nabitej 11 i 16 jest ograniczenie kursowania 3 i 4. Wielu pasażerów 3 wsiada teraz na Zgierskiej, a pasażerom 4 nie opłaca się na nią czekac. Ja bym zaryzykował i zlikwidował 16/16A na rzecz powrotu linii 2, 3, 6 i 11 do taktu 7,5 minutowego i zobaczył jak ruch się rozłoży.


Miałem na myśli to samo, myślę, że jakoś ten ruch by się rozłożył.

domino pisze: Plan( o ile budżet pozwoli, a władze się zgodzą) jest taki aby przywrócić na wszystkich liniach tramwajowych interwały 10, 12 i 15min.


Absolutnie wszystkich?

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » ndz 22:48, 18 lis 2012

domino pisze: Plan( o ile budżet pozwoli, a władze się zgodzą) jest taki aby przywrócić na wszystkich liniach tramwajowych interwały 10, 12 i 15min.


Znając życie nasze władze to nie wejdzie w życie a jeszcze potną tak, że tramwaje będą jeździć w weekendy co 30 minut i 16 właśnie do takich dołączyła (w soboty).

Jesteśmy w temacie o Przybyszewskiego, który dotyczy też wiaduktu.
ZDiT ogłosił przetarg na przebudowę wiaduktu (termin do 30 listopada 2013). Na początku 2014 roku ma ruszyć przebudowa i oddzielą wiadukt tramwajowy od samochodowego i mają być widny.
Szczegóły tutaj:
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/701349,nowy-wiadukt-na-przybyszewskiego,id,t.html

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 23:21, 18 lis 2012

eDragon55 pisze:
Jesteśmy w temacie o Przybyszewskiego, który dotyczy też wiaduktu.
ZDiT ogłosił przetarg na przebudowę wiaduktu (termin do 30 listopada 2013).


Uściślając - ZDiT ogłosił przetarg na projekt przebudowy wiaduktów. Do samej rozbiórki i budowy nowych wciąż daleko.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 23:28, 18 lis 2012

Czy ZDiT nie może powołać u siebie jakiegoś małego biura projektowego i sam pisać projektów przebudów? Bo może i koszty tych wszystkich projektów nie są jakieś ogromne, ale traci się na tym masę czasu

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 23:28, 18 lis 2012

W jakim sensie oddzielą? Mnie ciekawi jak zostanie zrobione dojście do przystanku, bo nie widzę przejścia w poziomie jezdni, a jedynie schody, pochylnie i windy... Pytanie też czy przystanek długości 50 metrów wystarczy? Niby jeździ tam tylko jedna linia tramwajowa, ale chyba koszt budowy kolejnych 15 nie byłby jakoś szczególnie dotkliwy...
Mnie cieszy to, że PAT nie urwie się nagle za Nurta-Kaszyńskiego, bo poprzedni przetarg (na samą koncepcję) jedynie sugerował, że może zostać uwzględnione jego zrobienie. Choć takiej porażki chyba nikt by nie wybaczył.

No, ale generalnie bardzo mnie cieszy większość założeń, inne moje wątpliwości może się wyjaśnią. Oby jak najszybciej wszystko zrobiono.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pn 00:05, 19 lis 2012

kuba_bed pisze:W jakim sensie oddzielą? Mnie ciekawi jak zostanie zrobione dojście do przystanku, bo nie widzę przejścia w poziomie jezdni, a jedynie schody, pochylnie i windy... Pytanie też czy przystanek długości 50 metrów wystarczy?


Nowe wiadukty mają zostać rozsunięte aby zmieściło się między nimi zejście na przystanek kolejowy. Faktycznie o przejściu w poziomie jezdni ani słowa ale może to i lepiej bo obecnie przejście dla pieszych jest zupełnie nie widoczne dla kierowców przy tym nachyleniu podjazdu na wiadukt.
Przystanek 50 metrów zupełnie wystarczy. Raczej nie należy się spodziewać tam więcej linii tramwajowych, a jeśli nawet, to dwie linie przy takcie 10 minut powinny raczej jeździć co 5 minut niż jedna za drugą.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pn 16:34, 19 lis 2012

Sieć rozebrana od Śmigłego-Rydza do wiaduktu, zwężenie jezdni od wiaduktu do Nurta-Kaszyńskiego.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pn 20:48, 19 lis 2012

11tka zatłoczona - oklaski. Przynajmniej 3ka wyjeżdża przed nią przy Legionów i zabiera osoby, które z utęsknieniem wypatrują, czy coś jedzie, czy nie...

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pn 21:08, 19 lis 2012

Tak na marginesie - ktoś dał ciała przygotowując boczne tablice objazdowe dla 3. Pojawiła się na nich Przybyszewskiego pomiędzy Piotrkowską a Pl.Niepodległości. Widziałem dzisiaj dwie tablice z zaklejoną Przybyszewskiego i jedną z niezaklejoną.

krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Postautor: krzychu_zarzew » pn 22:01, 19 lis 2012

Jak dla mnie nieco dziwnie rozwiązania kwestia przesiadek 3>Z3>3. Dużo wygodniej byłoby gdyby autobus dwukierunkowo przejeżdżał przez przystanek A+T na Piotrkowskiej. Na samej jezdni placu Niepodległości tylko postój techniczny, bez pasażerów.

Zresztą dziś jak jechałem to kierowca tak właśnie pojechał. Z placu w prawo w Piotrkowską, a potem w prawo na plac Reymonta. A do obecnego przystanku odjazdowego Z3 w kier. Widzewa jest do przejścia jednak kawałek. Koordynacja rozkładów leży i kwiczy, bo dziś wysiadając z 3 mignęło mi tylko odjeżdżające Z3.

Im mniej do przejścia, tym mniej uciążliwa przesiadka.

Co do tego, że 3 na Śląską. Jestem więcej jak pewien, że w takiej sytuacji autobus zastępczy skończyłby trasę na Śmigłego - Rydza, a pasażerowie biegaliby po całym skrzyżowaniu chcąc dokonać przesiadki. Skoro tnie się 16A (rzekomo pod pretekstem braku miejsca na postój) to nie sądzę, aby przy zachowaniu tramwaju na części Przybyszewskiego, puściliby zastępujący go autobus dalej niż do Rydza. W 2009 roku jak robili wodociąg na Przybysza i tramwaj jadąc od Widzewa skręcał w Rydza to zastępujące go Z4 skręcało z Rydza od drugiej strony. W efekcie ludzie musieli niemal okrążyć skrzyżowanie, aby się przesiąść.

Opcjonalnie : "3" na Śląską, zaś "Z3" na trasie :
ROKICIŃSKA - Puszkina - Maszynowa - Służbowa - Augustów - Rokicińska - Puszkina - Przybyszewskiego - KILIŃSKIEGO

KILIŃSKIEGO - Kilińskiego - Zarzewska - Lubelska - Przybyszewskiego - Puszkina - Rokicińska - Augustów - Służbowa - Maszynowa - Puszkina - ROKICIŃSKA.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez krzychu_zarzew, łącznie zmieniany 1 raz.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 22:51, 19 lis 2012

Tak pamiętam jak robili ten wodociąg to 3 skierowano na Śląską ale zetkę do skrzyżowania Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego co było bezsensem bo przystanki są bardzo rozrzucone, ale 3 na Śląską, powrót 16A przez cały tydzień i komunikacja zastępcza do Kilińskiego to jestem za.
Teraz 11 będzie jeździć bardziej zapchana zwłaszcza poza godzinami szczytu bo przejmie część pasażerów po 16A. W ogóle, żeby w tygodniu linia tramwajowa po głównej trasie miasta jeździła co 24 minuty to paranoja przecież 16/16A jeździ sporo osób.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » pn 23:02, 19 lis 2012

krzychu_zarzew pisze:Jestem więcej jak pewien, że w takiej sytuacji autobus zastępczy skończyłby trasę na Śmigłego - Rydza, a pasażerowie biegaliby po całym skrzyżowaniu chcąc dokonać przesiadki.


I tak straciliby na to mniej czasu niż na jazdę do pl. Niepodległości, a następnie powrót z niego (łącznie jakieś 5-6 minut). No i część w ogóle nie musiałaby się przesiadać.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 23:33, 19 lis 2012

Ale te przesiadki przy Śmigłego-Rydza wcale nie byłyby aż tak kłopotliwe. Oba przystanki tramwajowe znajdują się właściwie po jednej stronie skrzyżowania i w zasadzie nie powinno być większych problemów żeby utworzyć tam jako takie przystanki tymczasowe (raczej od strony południowej bo od północnej skręt w Przybyszewskiego byłby karkołomny), już trudniej jakoś sensownie zawrócić ten autobus

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » wt 17:13, 20 lis 2012

Takie kombinowanie to trochę uszczęśliwianie na siłę. W obecnej sytuacji wielu osobom pasuje, że wsiadając na wschód od Śmigłego-Rydza jadą do pl.Niepodległości bez przesiadki. Których jest więcej - pewnie nikt nie liczył.

Sieć zdemontowano również na wiadukcie.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » wt 20:18, 20 lis 2012

Dlatego najlepszą opcją dla pasażerów jest Z3 do pl. Niepodległości a tramwaj linii 3 do pętli Śląską niestety ZDiT nie wybrał tej opcji bo jest trochę droższa od tej obecnej. Pasażerowie Z3 obecnie mają taki plus, że na placu Niepodległości co chwile mają tramwaj ale jakby dobrze to zoorganizować to Z3 spokojnie mogłoby jechać do Kilińskiego.

Co do wiaduktu to tam torowisko jest chyba najgorsze więc najlepiej jakby było robione podczas remontu bo później przy wysadzaniu wiaduktu będą musieli uważać na fragmenty, które będą świeżo po remoncie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » wt 21:43, 20 lis 2012

Tak tor prosty spowoduje serię wykolejeń, znawcy widzę piszą .


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość