Remont Przybyszewskiego (torowisko i wiadukt)

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Remont Przybyszewskiego (torowisko i wiadukt)

Postautor: eDragon55 » pn 00:24, 21 lis 2011

Z ekspertyzy, która wpłynęła do Zarządu Dróg i Transportu wynika, że wiaduktu na ulicy Przybyszewskiego nie warto remontować. Trzeba będzie go zburzyć - łodzian czekają więc spore utrudnienia. Jedna z głównych ulic prowadzących na wschód Łodzi zostanie wyłączona z ruchu, a to oznacza olbrzymie długotrwałe korki.


Wiadukt na ul. Przybyszewskiego zostanie zburzony w 2014 r.

- Nie wiemy jeszcze, w jaki sposób zostanie zburzony. Być może zostanie wysadzony, tak jak sześć lat temu wiadukt na ul. Brzezińskiej? Drugi sposób to rozbiórka - mówi Aleksandra Mioduszewska z biura prasowego ZDiT. - Nie ma wątpliwości, że budowa nowej estakady potrwa co najmniej rok. Tak było w przypadku wiaduktów na ulicach Brzezińskiej i Kopcińskiego. Prawdopodobnie nowa estakada będzie niższa.

Wiadukt na ul. Przybyszewskiego zostanie zburzony dopiero w 2014 r. Jednak utrudnienia w ruchu będą trwały dłużej. Rozpoczną się w 2012 roku od remontu torów na ul. Przybyszewskiego (z wyłączeniem wiaduktu). Gdy nowe szyny będą już położone, drogowcy wezmą się do rozbiórki lub wysadzenie wiaduktu. Zapewniają, że podczas wybuchu wyremontowane torowisko nie ulegnie zniszczeniu.

- Gdy wysadzaliśmy estakadę na Brzezińskiej, zabezpieczyliśmy tory PKP, które znajdowały się pod wiaduktem. Nie uległy zniszczeniu podczas wybuchu - zaznacza Mioduszewska.

Czy łódzcy urzędnicy nie mogliby zaplanować budowy wiaduktu i układania nowych torów na ul. Przybyszewskiego w jednym roku, by oszczędzić nerwów kierowcom? Pracownicy ZDiT nieoficjalnie tłumaczą to kłopotami finansowymi miasta.

- Jednak powinna powstać instytucja, która potrafiłaby logicznie planować remonty na kilka najbliższych lat - mówi prof. Tadeusz Markowski z Uniwersytetu Łódzkiego.

ZDiT zabezpieczył w przyszłorocznym budżecie 1,7 mln zł na dokumentację dotyczącą estakady na Przybyszewskiego


Podsumowując tramwaje linii 3 dopiero w 2015 roku wróciłyby na swoją trasę i nie byłoby objazdu dla tramwajów, gdyby zaczęli remont trasy W-Z

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 00:45, 21 lis 2011

Że nie byłoby objazdu to zgoda, ale tramwaje po Przybyszewskiego można by było puścić - wystarczy dołożyć jeden rozjazd i puścić dwukierunki albo nawet zaimprowizować pętlę (czy raczej trójkąt - pętla wymaga sporo miejsca) jeśli i tak wszystko będzie odcięte.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Berlietowicz » pn 00:47, 21 lis 2011

Widzę,że czeka nas wielka rewolucja,a co za tym idzie zapewne chaos komunikacyjny na mieście... Obrazek

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 00:53, 21 lis 2011

No właśnie nie będzie lekko tramwaj kursować tam nie będzie przez 3 lata i przez co najmniej rok kierowcy będą musieli się przeciskać Piłsudskiego i Dąbrowskiego a to spowoduje większe korki.

Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Berlietowicz » pn 01:05, 21 lis 2011

Ta,u nas w Łodzi jak coś robić to już na całego i korki pełne aut,a w nich rozwścieczeni kierowcy oraz utrudnienia w komunikacji MPK też na całego,a co... Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Berlietowicz, łącznie zmieniany 1 raz.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 13:42, 21 lis 2011

px33 pisze:Że nie byłoby objazdu to zgoda, ale tramwaje po Przybyszewskiego można by było puścić - wystarczy dołożyć jeden rozjazd i puścić dwukierunki albo nawet zaimprowizować pętlę (czy raczej trójkąt - pętla wymaga sporo miejsca) jeśli i tak wszystko będzie odcięte.

MPK i ZDiT podadzą ze 100 powodów dla których wykorzystanie dwukierunków na terenie Łodzi będzie niemożliwe. Natomiast budowie tymczasowej pętli dla jednej linii, nie dojeżdzającej na Widzew-Wsch., a wtedy pustoszejącej w rejonie Tatrzańskiej nie ma większego sensu ekonomicznego. 3 może jeździć na Śląską i zetka z placu Niepodległości na Augustów (czyli pewnie D1).

berlietowicz1995 pisze:Widzę,że czeka nas wielka rewolucja,a co za tym idzie zapewne chaos komunikacyjny na mieście... :?

Chaos będzie, gdy wezmą się za wiadukt na Śmigłego. W 2008 roku kiedy równolegle remontowano też Rzgowską (w obu przypadkach dywaniki asfaltowe), autobusy od godz. 7 do wieczornych zjazdów jeździły jak chciały, często w grupie, a potem z przerwami po 60 minut. Brakuje alternatywy, a taką powinna być chociaż częściowo zbudowana Konstytucyjna (odcinek Przybyszewskiego-Inflancka - w sam raz na czas przebudowy tych dwóch wiaduktów), ale na tą trasę nie ma co liczyć.

eDragon55 pisze:No właśnie nie będzie lekko tramwaj kursować tam nie będzie przez 3 lata i przez co najmniej rok kierowcy będą musieli się przeciskać Piłsudskiego i Dąbrowskiego a to spowoduje większe korki.

Trudno - 3 będzie jeździć gdzieś indziej. Natomiast po zbudowaniu łuków na Przybyszewskiego-Lodowa w kier. Puszkina i skierowaniu tam w końcu 8, tamten rejon os. Widzew-Wschód wcale nie będzie odcięty od tramwaju, więc nie ma czym się zbytnio rozczulać.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 14:07, 21 lis 2011

Pewnie nie będą robić kolejnej linii Z więc pewnie dokąd będzie sam remont torów to pociągną D1 od Dworca Widzew do Przybyszewskiego/Śmigłego-Rydza, a 3 pewnie pojedzie na Śląską.

Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Berlietowicz » pn 18:12, 21 lis 2011

Przedłużenie D1 do Śmigłego-Rydza wydaje się jak narazie najsensowniejszym rozwiązaniem problemu komunikacyjnego jaki nas czeka w związku z remontem...

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pn 20:35, 21 lis 2011

berlietowicz1995 pisze:Przedłużenie D1 do Śmigłego-Rydza wydaje się jak narazie najsensowniejszym rozwiązaniem problemu komunikacyjnego jaki nas czeka w związku z remontem...

Linia D1 wg planów ZDiT miała zniknąć 11 grudnia wraz z skierowaniem całego ruchu kolejowego do dworca Łódź Kaliska. Obecnie wycofanie komunikacji zastępczej nastąpi po zakończeniu remontu Puszkina, gdyż linia służy pasażerom tramwaju nr 3.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 20:40, 21 lis 2011

Z2 jeździ po Łagiewnickiej, a nie po Puszkina.

Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Berlietowicz » pn 21:33, 21 lis 2011

Ale domino zapewne chodziło o pasażerów 3 w rejonach Lodowej i właśnie dzięki linii D1 dojeżdżają w strone krańcówki Augustów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Berlietowicz, łącznie zmieniany 2 razy.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 21:59, 21 lis 2011

Obecnie wycofanie Z2 nastąpi po zakończeniu remontu Puszkina, gdyż linia służy pasażerom tramwaju nr 3.


Było coś takiego. Z resztą już niestotne.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 22:29, 21 lis 2011

No tak ale jak zakończą Puszkina to się wezmą za Przybyszewskiego. Jeśli usuną D1 to pewnie zastąpią to linią Z1 (bo Kopcińskiego wtedy będzie już zrobione).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » wt 00:37, 22 lis 2011

Tak, ale za Przybyszewskiego pewnie nie wezmą się wcześniej niż w połowie przyszłego roku, bo trzeba ogłosić przetarg, wybrać wykonawcę... Także nie opłaca się trzymać D1, o ile w tym roku skończą Puszkina.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » wt 00:52, 22 lis 2011

Z tego co kojarzę to Puszkina i Przybyszewskiego to jedna inwestycja (tak jak Łagiewnicka i Dolna). Poza tym tory na Przybyszewskiego po zimie mogłyby nie nadawać się do użytku bo są w fatalnym stanie a nawet i najgorszym w Łodzi.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » wt 01:05, 22 lis 2011

Puszkina jest pierwszym etapem modernizacji ciągu Puszkina-Przybyszewskiego i w tym roku tylko na ten krótki odcinek zostal ogłoszony przetarg. Kolejny zostanie ogłoszony (znając ZDiT) w połowie przyszłego 2012 roku, no chyba że mnie zaskoczą i ogłoszą jeszcze zimą 2012, przez co w razie sporej ilości pytań i innych protestów remont rozpocznie się jak najszybciej to będzie możliwe.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » wt 01:54, 22 lis 2011

Poważnym błędem było, że już w ramach przebudowy Puszkina nie zapisano również budowy dodatkowych łuków Przybyszewskiego-Lodowa. Jako, że odcinek torowiska na Przybyszewskiego między Lodową, a Puszkina jest w dobrym stanie, można by od razu skierować 8 na Lodową i nie martwić się remontem wiaduktu, bo komunikacja tramwajowa na najbardziej kluczowym odcinku (czyli osiedlu Widzew-Wsch.) by była.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » wt 09:56, 22 lis 2011

To byłoby całkiem niezłe rozwiązanie niestety nie ma takiego czegoś w planach ZDiT

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » wt 23:57, 22 lis 2011

Jak to nie ma? Ma chyba być podczas modernizacji torowiska na Przybyszewskiego.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 12:49, 23 lis 2011

A powinno podczas remontu Puszkina.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość