Komunikacja podczas remontu Dworca Łódź-Fabryczna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pt 20:08, 21 paź 2011

No nareszcie, krok w dobrą stronę Obrazek
A tak BTW - nie wiedziałem, że 9tka jest linią autobusową Obrazek

mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » pt 20:24, 21 paź 2011

przemeqq pisze:A tak BTW - nie wiedziałem, że 9tka jest linią autobusową :P



W MPK nieco wcześniej zaczęli weekend. ;)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 22:32, 21 paź 2011

Jak dla mnie powinni wrócić 7 co 15 minut i 13 bez zjazdów międzyszczytowych bo często w tych tramwajach jest ciasno

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 19:44, 09 gru 2011

W związku ze zmianą rozkładów jazdy pociągów, zmienia się rozkład linii 8. Z pętli Chochoła odjedzie teraz o 3.40 (zamiast 3.21); 4.41 (zamiast 4.36); 5.00 (zamiast 4.56) to w tygodniu i przez cały tydzień będzie zjeżdżała nie o 0.38, a 0.54. Nie bardzo wiem po co ten ostatni kurs... A z pętli Augustów tylko ostatni kurs się różni - z 23.37 na 23.50 przez cały tydzień.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » sob 13:46, 10 gru 2011

Czyli zamiast ograniczyć nocne wożenie powietrza kolejny raz wydłuża się kursowanie dziennych tramwajów...

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 15:27, 10 gru 2011

Niby tak, ale w dzień roboczy rzadziej jeździ N1. Chociaż z drugiej strony na Kaliskim też jest tylko autobus co godzinę i nic sobie z tego nie robią.

Uwalenie nocnych to był bardzo poważny błąd. N1 jest tańsze (dla organizatora), szybsze i zapewnia wygodną przesiadkę w centrum.

Dlaczego zmieniają tylko rozkład 8? Przecież są jeszcze inne linie, którym dołożyli nocne kursy wraz z przejęciem pociągów przez Widzew. Czemu nic nie robią z 75 albo 77?

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » sob 22:16, 10 gru 2011

Proponuję powołać N8, bo w takim tempie to niedługo ta linia będzie całą noc jeździła.

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » ndz 22:27, 11 gru 2011

Nie róbmy szumu;) W Warszawie kursy tramwajów przed północą na niektórych liniach to norma, więc czemu nie w Łodzi.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 22:28, 11 gru 2011

Łódź ma dużo bardziej ograniczony budżet. W Warszawie chyba nie pocięli nocnych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 23:56, 11 gru 2011

SzK pisze:Nie róbmy szumu;) W Warszawie kursy tramwajów przed północą na niektórych liniach to norma, więc czemu nie w Łodzi.

Bo jeżdzą puste i pod dworcem jest linia nocna - bliżej, szybciej, wygodniej i z możliwością łatwej przesiadki na Kościuszki. Na Kaliskim jest teraz dworzec PKS z kursami międzynarodowymi i tam samo N2 musi wystarczyć (no niby ta "nocna" ósemka też tamtędy przejeżdza, ale jest ustawiona pod Widzew, więc tylko psim swędem).

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 00:06, 12 gru 2011

Jeśli te dworce to taki priorytet to może linia tramwajowa nocna? ŻABIENIEC-Włókniarzy (dw. Kaliski)-Kopernika-Gdańska-Zielona (p. przesiadkowy, można przetrzymać tramwaj chwilę na potrzeby synchronizacji - i tak jest pusto)-Narutowicza(dw. Fabryczny)-Radiostacja. Albo nawet wariant 100% ...-Narutowicza-Kilińskiego (dw. Fabryczny)-Przybyszewskiego-Rzgowska (dw. Chojny)-KURCZAKI. Na jednym wagonie wyjdzie nawet taniej niż autobus.

Ciekawe jaką oszczędność przyniosłoby wycięcie kursów dziennych po 22.30, szczególnie linii krańcujących na krańcówkach obsługiwanych przez nocne?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 00:36, 12 gru 2011

Bez przesady. Wystarczyłby Kaliski-Fabryczny. Za wyjątkiem pojedynczych Regio, na Kaliskim staje teraz wszystko. Jeśli skomunikować Żabieniec i Chojny, to wypadałoby jeszcze uwzględnić Widzew. Poza tym w nocy chodzi o dojazd do punktu przesiadkowego, ewentualnie na osiedla mieszkaniowe, a nie w rejon Fabrycznego. Tą rolę spełnia już N2. Wystarczyłaby linia wspomagająca N2, relacji np. KALISKI - Mickiewicza - Kościuszki - Zielona - Gdańska - Kopernika - Włókniarzy - KALISKI. Tak żeby tramwaj nie blokował jezdni. Najlepiej jeszcze z podjazdem na przystanek przy Bandurskiego. Gdyby wykorzystać GT6 albo inne wagony przeznaczone do obsługi 9 do Konstantynowa, nie trzeba by było w takiej sytuacji nawet jechać do Bratysławskiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 00:52, 12 gru 2011

Panowie o czym wy mówicie. Jaką frekwencję widzielbiście w tym tramwaju? Ja żadną. I skąd na to pieniądze? Tramwaj chyba jest droższy. Poza tym ruch pociągów w nocy jest mały, a autobusem nocnym dosłownie w parę minut można dojechać na Kościuszki, dalej przesiąść się na wszystko inne i naprawdę wystarczyłoby żeby po prostu nadal kursowały co 30 minut. Jak na noc to częstotliwość byłaby w porządku. Gdy działał Fabryczny to wzmocnień żadnych nie było, ba - nawet do autobusu trzeba było iść do Narutowicza. I to, że Fabryczny jest w centrum, a pozostałe już nie t nie jest w nocy żadnym argumentem, bo i tak trzeba się jakoś wydostać, a linia nocna zawsze będzie jedna (gdy jest więcej to i tak jadą razem, żeby spotkać się na przesiadkowym - N4 i N7).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » pn 09:02, 12 gru 2011

SEC pisze:Tramwaj chyba jest droższy.


Pojedynczy Konstal, zarówno teraz jak i w przyszłym roku, jest tańszy na wozokilometrze od autobusu 12-metrowego.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 15:11, 12 gru 2011

No właśnie, dlatego napisałem chyba. Ale to w Łodzi zdaje się jest wyjątek? I ma się to zmienić w najbliższym czasie? Jakiś artykuł mi się kojarzy.

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » pn 18:55, 12 gru 2011

W 2012 roku się to nie zmieni. Zresztą trudno żeby się zmieniło przy ogromnie rosnących kosztach oleju napędowego.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 20:01, 12 gru 2011

Ceny paliw rosną i będą rosnąć nadal, w całym kraju. Natomiast mimo to różnica między Łodzią, a takim Poznaniem w stawkach za wzkm tramwajowy jest przeogromna. Może chodzi o inny poziom usług? Nasze Konstale nadają się na złom, nie do modernizacji, a tam jeżdzą nowe wagony. Może też stąd "niecheć(?)" władz do zakupu nowych tramwajów w Łodzi? Stawki musieliby podeniść, a cały czas oszczędzamy.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 21:17, 12 gru 2011

Nasze nowe wagony (że zajeżdżone to inna sprawa) mają piękną stawkę na poziomie ponad 25 zł/wzkm (wg jakiegoś tam opracowania z ZDiT, ŁTR był tam liczony osobno), więc opłaca się jak najbardziej (tzn. MPK). Szkoda, że nie ma przejściowej stawki np. 15 zł za M8S-NF. Stawki warszawskie są tak absurdalnie wysokie (OIDP 16 zł za wszystko) bo tam TW ma kredyt na Swingi (to jest b. mądry ruch - dzięki temu miasto ma o 2 mld długów mniej, a raty spłaca w wzkm), możliwe że w innych miastach jest podobnie. U nas MPK nie kredytuje żadnych tramwajów (chyba że Pesy jeszcze z obligacji, ale ŁTR to inny budżet), więc stawka 10/wzkm za takie obrzydliwe truchło jakim mają nieszczęście "jeździć" łodzianie jest i tak koszmarnie wysoka.

Stawka to kwestia finansowania - jeśli tramwaje kupuje miasto, jest stała i niska, jeśli przewoźnik - wysoka, ale za to miasto nie ma długu (i następny zakup na pewno zostanie tak zrealizowany bo miasto nie może sobie pozwolić na dalsze zadłużanie)

siwydamian
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: ndz 21:24, 18 gru 2011

Postautor: siwydamian » pn 16:07, 19 gru 2011

Jak według Was mogą wyglądać objazdy, kiedy będzie budowane zejście torów pod ziemię? Chodzi mi o ulice Widzewską i Niciarnianą, na tej drugiej jeżdżą autobusy linii 54 i 64. Jedyne według mnie wyjście to puszczenie ruchu ulicą Kopcińskiego, ale wtedy sens tracą autobusy.

MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Postautor: MKM2010 » pn 16:26, 19 gru 2011

Mnie też to bardzo ciekawi, ponieważ ja mieszkam bardzo blisko przejazdu kolejowego na Niciarce. Na tę chwilę wydaje mi się że 54 mogą puścić objazdem przez Radiostację(Małachowskiego, Konstytucyjna, Niciarniana, Kopcińskiego, Nawrot, Nowa, Tuwima) a z 64 to nie wiem co zrobią, obstawiam że mogą albo zawiesić linię, albo skrócić a przez Augustów przepchną coś innego.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość