Czasy przejazdu

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » ndz 13:50, 18 wrz 2011

msq pisze:Możesz przestać w końcu kłamać?


Możesz w końcu zapoznać się z działaniem systemu? Myślisz, że skąd system wie za ile minut na przystanek wjedzie tramwaj, lub o której powinien być godzinie, jeśli wagonu nie ma, bądź nie zamontowano w nim GPS? Również według rozkładu jazdy ustawia zielone światła dla tramwajów. Widziałbyś to wszystko, gdybyś interesował się tematem, rozmawiał z ludźmi ze ZDiT, czy słuchał tego, co mówią na różnych spotkaniach, chociażby Społecznego Zespołu ds. Przyjaznej Komunikacji, gdy jeszcze istniał. Także przestań zarzucać innym kłamstwo, gdy sam nie legitymujesz się elementarną wiedzą.

Kpc21 pisze:Na pewno. Nie raz szybciej jest jechać taką Kilińskiego niż Kopcińskiego. Choć w szczycie korki tworzą się nawet na takich ulicach jak odcinek Spornej z płyt betonowych.


Zdarza mi się tam przejeżdżać autem w szczycie i nigdy nie natrafiłem na korek.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez o3r, łącznie zmieniany 1 raz.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 14:23, 18 wrz 2011

o3r pisze:Również według rozkładu jazdy ustawia zielone światła dla tramwajów.

Jedynie w przypadkach dużych opóźnień będących skutkiem zatrzymania, kiedy szybko trzeba rozładować korek. Jak można nie widzieć stojąc na skrzyżowaniu, że tramwaj przejeżdza zawsze w tym samym momencie podczas cyklu świateł? Każdy kierunek ma swoją kolej i tramwaj również. Nie ma czegoś takiego, że tramwaj wcześniej zapala sobie zielone. "Zapalanie zielonego" może co najwyżej oznaczać, że sygnalizacja w ogóle ten tramwaj wykryje i potem odczeka swoje, bowiem teraz ustawia się "inteligentne" sygnalizacje z "czujką".

o3r pisze:Zdarza mi się tam przejeżdżać autem w szczycie i nigdy nie natrafiłem na korek.

Bywa.

Kpc21
Weteran
Posty: 5923
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 15:01, 18 wrz 2011

o3r pisze:

Kpc21 napisał:
Na pewno. Nie raz szybciej jest jechać taką Kilińskiego niż Kopcińskiego. Choć w szczycie korki tworzą się nawet na takich ulicach jak odcinek Spornej z płyt betonowych.


Zdarza mi się tam przejeżdżać autem w szczycie i nigdy nie natrafiłem na korek.

Ja czasem przejeżdżam w porannym szczycie Źródłową w autobusie PKS i widzę, co tam na Spornej się dzieje. Korki są. Nie takie jak na Palki, czy na drugiej odnodze Spornej (Pankiewicza), ale są.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4847
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 15:19, 18 wrz 2011

Myślisz, że skąd system wie za ile minut na przystanek wjedzie tramwaj, lub o której powinien być godzinie, jeśli wagonu nie ma, bądź nie zamontowano w nim GPS?

No na pewno nie na podstawie rozkładów bo po ŁTR regularnie jeżdżą wozy nie wgrane do rozkładu. Są czujki na sieci i to one odpowiadają za przełączanie np. śluz na Piotrkowskiej.

Inną sprawą jest to, że system na podstawie opóźnienia w realizacji RJ może ustalać priorytety (a te powinny być sztywno ustawione na puszczanie tramwaju wszędzie poza odcinkiem Mickiewicza-Pojezierska i na inteligentny priorytet tramwajowy w centrum, ale to inna sprawa)

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 18:28, 18 wrz 2011

pawelczyk pisze:Ograniczenie tam ruchu straciło sens przy częstotliwości tramwajów co 10 minut. Jak ZDiT się zdecyduje coś z tym zrobić to będzie można wrócić do tego pomysłu.


Czy my rozmawiamy o stanie dzisiejszym? Nie. Rozmawiamy o stanie po budowie Dworca Fabrycznego i związanej z tym przebudowie układu drogowego. To będzie za minimum 3 lata. Oczywiście, że wtedy nie powinno być już obecnych ograniczeń w kursowaniu tramwajów.

msq pisze:
berger.m pisze:W przypadku ŁTR - jest. System sterowania ruchem ma wgrany rozkład i spowalnia tramwaje. Gdyby rozkład przewidywał krótszy czas przejazdu, tramwaje jechałyby szybciej. W ZDiT są jednak obawy, że utrudniłoby to ruch samochodom...


Możesz przestać w końcu kłamać?


Możesz przestać zarzucać mi kłamstwo?! Jeśli wg Ciebie w którymś miejscu się pomyliłem, to sprostuj. Konkretnie!

To, co napisałem ja, i co napisał o3r, wynika z oficjalnych wypowiedzi ZDiT, kto więc kłamie lub się myli?

berger.m pisze:A istnieje ryzyko, że jeśli korki zwiększą się, to część kierowców będzie jechać ulicami bliżej centrum? Jeśli tak, to rzeczywiście nie warto. Jeśli nie, to ich problem - niech przesiądą się do MPK.


No na pewno. W szczególności przesiądą się Ci jadący tranzytem przez Łódź.


Ci powinni chyba pojechać A1, S14, ewentualnie niektórzy - Trasą Górna, al. Jana Pawła II, al. Włókniarzy?

px33 pisze:No na pewno nie na podstawie rozkładów bo po ŁTR regularnie jeżdżą wozy nie wgrane do rozkładu. Są czujki na sieci i to one odpowiadają za przełączanie np. śluz na Piotrkowskiej.

Inną sprawą jest to, że system na podstawie opóźnienia w realizacji RJ może ustalać priorytety (a te powinny być sztywno ustawione na puszczanie tramwaju wszędzie poza odcinkiem Mickiewicza-Pojezierska i na inteligentny priorytet tramwajowy w centrum, ale to inna sprawa)


A więc prawdą jest, że jeśli czas przejazdu zostanie w rozkładach skrócony, to sygnalizacja dostosuje się do tego, tak? Więc da się?

Daga
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: ndz 15:46, 18 wrz 2011

ŁTR

Postautor: Daga » ndz 19:01, 18 wrz 2011

Wszystko się da. Inną sprawą są wozy z rezerwy, któreniekiedy nie mają sterowników GPS i to powoduje chaos na ŁTR-rze.

Na forum obowiązują zasady języka polskiego. Proszę ich przestrzegać! (o3r)[/color]
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Daga, łącznie zmieniany 2 razy.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » ndz 19:29, 18 wrz 2011

SEC pisze:

o3r napisał:
Zdarza mi się tam przejeżdżać autem w szczycie i nigdy nie natrafiłem na korek.

Bywa.


Loża szyderców jak zawsze w gotowości. Ale daleko Ci do Kurta Vonneguta.

Kpc21
Weteran
Posty: 5923
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 19:41, 18 wrz 2011

berger.m pisze: Ci powinni chyba pojechać A1, S14, ewentualnie niektórzy - Trasą Górna, al. Jana Pawła II, al. Włókniarzy?

A1 wygląda na to, że będzie płatna. Bo A2 na odcinku Emilia-Stryków miała być bezpłatna, a nie jest. S14 i Włókniarzy/Jana Pawła/Górna obsłużą tranzyt po przeciwległej stronie miasta (a na al. Włókniarzy też są korki w szczycie). Na Trasę Konstytucyjną na razie się nie zanosi.

Jeśli ograniczać liczbę pasów na Kopcińskiego, to dopiero, gdy powstanie A1 i zostaną na niej wprowadzone opłaty. I ewentualnie po wybudowaniu Trasy Konstytucyjnej, jeśli A1 nie pomoże.

Swoją drogą - przebudowa Włókniarzy/Jana Pawła do trasy bezkolizyjnej nie wymaga takich wielkich nakładów jak Trasa Konstytucyjna. Tak więc po Trasie Górnej i powstaniu S14 to powinien być priorytet. Chyba że S14 okaże się receptą na korki na Włókniarzy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 19:58, 18 wrz 2011

Problem w tym, że S14 to jeszcze odległa przyszłość. Co innego A1, ale nie wiadomo jak to będzie wyglądać po otwarciu. Co do Włókniarzy to dwa tunele bądź estakady w zupełności wystarczą - jedna przy Legionów, druga ewentualnie między Lutomierską, a Limanowskiego. Trasa Konstytucyjna powinna mieć większy priorytet niż np. Wojska Polskiego przez centrum (co innego odcinek Włókniarzy - S14), bo czas w końcu zrobić bezkolizyjną trasę pn-pd, nowy przebieg krajowej 14. Rydza-Śmigłego i Kopcińskiego są niewydolne i nawet po przebudowie skrzyżowań nadal będą.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 20:03, 18 wrz 2011

Kpc21 pisze:A1 wygląda na to, że będzie płatna. Bo A2 na odcinku Emilia-Stryków miała być bezpłatna, a nie jest.


Początkowo - możliwe. Moim zdaniem sejm/rząd następnej kadencji zniesie opłaty na odcinkach A1 i A2 będących obwodnicami Łodzi.

Jeśli ograniczać liczbę pasów na Kopcińskiego, to dopiero, gdy powstanie A1 i zostaną na niej wprowadzone opłaty.


Tzn. "nie wprowadzone". Oczywiście, że tak - przecież A1 będzie gotowa wcześniej, niż zostanie ukończony Dworzec Fabryczny i nowy układ ulic.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 20:17, 18 wrz 2011

No właśnie - Twoim zdaniem. A moim nie. I możemy się tak licytować w nieskończoność.

Kpc21
Weteran
Posty: 5923
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 20:44, 18 wrz 2011

berger.m pisze: Tzn. "nie wprowadzone". Oczywiście, że tak - przecież A1 będzie gotowa wcześniej, niż zostanie ukończony Dworzec Fabryczny i nowy układ ulic.

Ale na torowisko tramwajowe w Kopcińskiego jest już ogłoszony przetarg. A tam najefektywniejszy byłby właśnie pas A+T. Z czego wyszliśmy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 20:47, 18 wrz 2011

SEC pisze:No właśnie - Twoim zdaniem. A moim nie. I możemy się tak licytować w nieskończoność.


Ale ja mam podstawy, by sądzić, że będą bezpłatne - jest wola polityczna, tylko projekt musi swoje odczekać...

Kpc21 pisze:Ale na torowisko tramwajowe w Kopcińskiego jest już ogłoszony przetarg. A tam najefektywniejszy byłby właśnie pas A+T. Z czego wyszliśmy.


I ten fakt jest właśnie punktem wyjścia do dyskusji o konieczności utworzenia buspasów tam. Moim zdaniem po budowie A1 można je wymalować.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 5923
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 21:07, 18 wrz 2011

O ile faktycznie spadnie ruch i magicznym sposobem odetka się Kopcińskiego. I ktoś załatwi wreszcie brak opłat na autostradowej obwodnicy Łodzi. Jakoś Kraków też ma autostradową obwodnicę i tam opłat nie ma.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 22:33, 18 wrz 2011

berger.m pisze:Ale ja mam podstawy, by sądzić, że będą bezpłatne - jest wola polityczna, tylko projekt musi swoje odczekać...

Mogą to być puste slogany. Okaże się, że z autostradowej obwodnicy korzysta mało mieszkańców Łodzi (bo przecież Łodzianie poruszają się wewnątrz miasta, a nie wokół), a jedynie tranzyt, dla którego parę groszy to nie kłopot i całość będzie płatna. Inna sprawa, że S14 nie wiadomo kiedy w całości powstanie (S8 później niż A1), w rezultacie przez wiele lat będziemy mieli jedynie A1 i A2, ring nie będzie domknięty, nie będzie to pełna obwodnica i opłaty będą.

Kpc21
Weteran
Posty: 5923
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 23:13, 18 wrz 2011

Dlaczego nie domknięcie ringu ma implikować opłaty na obwodnicy? A2 i A1 (Emilia-Stryków I i Styków-Tuszyn) wystarczą, aby obwodnicą pojechały pojazdy z obecnej DK1/przyszłej DK91. Czyli najważniejszej trasy przebiegającej przez Łódź. Jeśli opłaty będą, DK91 będzie musiała przebiegać przez Łódź. Bez opłat, na łódzkim odcinku można ją poprowadzić autostradą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 23:49, 18 wrz 2011

Dlaczego? Wiesz, każdy powód dobry.

msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Postautor: msq » pn 00:21, 19 wrz 2011

o3r pisze:Możesz w końcu zapoznać się z działaniem systemu? Myślisz, że skąd system wie za ile minut na przystanek wjedzie tramwaj, lub o której powinien być godzinie, jeśli wagonu nie ma, bądź nie zamontowano w nim GPS? Również według rozkładu jazdy ustawia zielone światła dla tramwajów. Widziałbyś to wszystko, gdybyś interesował się tematem, rozmawiał z ludźmi ze ZDiT, czy słuchał tego, co mówią na różnych spotkaniach, chociażby Społecznego Zespołu ds. Przyjaznej Komunikacji, gdy jeszcze istniał. Także przestań zarzucać innym kłamstwo, gdy sam nie legitymujesz się elementarną wiedzą.
Przeczytaj co on napisał:
System sterowania ruchem ma wgrany rozkład i spowalnia tramwaje.
Przecież to taka bzdura, że kopara opada.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » pn 00:26, 19 wrz 2011

^ Uzasadnij! Wyjaśnij wreszcie, jak to działa, skoro wiesz, a my wg Ciebie nie wiemy! Bo "kopara opada", jak się czyta te Twoje posty bez argumentacji.

Wg naszej wiedzy - owszem, spowalnia! W tym sensie, że tramwaje mogłyby jechać szybciej, gdyby miały ambitniejszy rozkład. A sygnalizacja jest obecnie tak uruchamiana, żeby jechały punktualnie wg rozkładu, który mają.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » pn 17:21, 19 wrz 2011

Michał, odpuść.

My bywaliśmy, rozmawialiśmy, dowiadywaliśmy się. On się nie dowiadywał, nigdzie nie był, z nikim władnym nie rozmawiał, ale wie lepiej. Po co dyskutować?


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości