Remont Kilińskiego 2011-12

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Remont Kilińskiego 2011-12

Postautor: gothmucha » ndz 12:36, 13 lut 2011

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony

Zamawiający:
Zarząd Dróg i Transportu

Tytuł:
Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do ul. Nawrot w Łodzi (w oparciu o posiadaną koncepcję dotyczącą geometrii i ukształtowania układów drogowych wokół multimodalnego dworca Łódź-Fabryczna).

Treść:
Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do ul. Nawrot w Łodzi (w oparciu o posiadaną koncepcję dotyczącą geometrii i ukształtowania układów drogowych wokół multimodalnego dworca Łódź-Fabryczna)

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Kilińskiego w Łodzi, wraz z torowiskiem tramwajowym. Przebudowa ul. Kilińskiego od ul. Tuwima do ul. Nawrot obejmować będzie: - wymianę torowiska tramwajowego na całej długości łącznie z odwodnieniem - przebudowę sieci trakcyjnej z likwidacją odciągów umieszczonych na budynkach - instalację słupów trakcyjnych łącznie z oświetleniem - wymianę kabli trakcyjnych - wymianę nawierzchni jezdni wraz z podbudową - przebudowę chodników i wjazdów - ustawienie nowych wiat przystankowych i usytuowaniem ich przy nowych peronach przystankowych - zmianę organizacji ruchu - wymianę sygnalizacji świetlnej - usunięcie kolizji teletechnicznych, gazowych i elektroenergetycznych - usunięcie w dokumentacji projektów ewentualnych wyburzeń budynków Odcinek od ul. Tuwima do ul. Nawrot charakteryzuje się zmiennym przekrojem jezdni o szerokości od 8,5 m do 12 m. W koncepcji przyjęta została adaptacja istniejącego przekroju ulicy z ograniczonym ruchem ogólno miejskim. Przyjęto następujące parametry: - klasa ulicy L1/2 lokalna, jedna jezdnia dwupasmowa, - szerokość w liniach rozgraniczających zmienna, - chodniki obustronne o zmiennej szerokości Zadanie realizowane będzie na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej uzyskane w trybie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2008 r. nr 193, poz. 1194). Opracowanie musi być tak przygotowane, by zawierało wszystkie elementy niezbędne do złożenia wniosku o wydanie w/w decyzji (w tym również stosowne mapy prawne z projektami podziału). Przygotowanie i złożenie kompletnego wniosku o wydanie ww. decyzji należy do Wykonawcy.

(...)

CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.

Termin składania ofert:
22 lutego 2011r, do godziny 11:00

Termin otwarcia ofert:
22 lutego 2011r, o godzinie 12:00
Źródło

SIWZ
Wytyczne do projektowania
Załącznik do wytycznych 1
Załącznik do wytycznych 2

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 13:24, 13 lut 2011

Co jest nie tak z siecią wieszaną na budynkach poza tym że słupy (niech by były chociaż kratownicowe, a nie takie jednolite i ciężko wyglądające) pięknością się nie odznaczają?

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 13:28, 13 lut 2011

Przede wszystkim konieczność płacenia właścicielom budynków za podwieszanie do nich sieci a pewnie też i uszkodzenia starzejących się budynków. Tak sądzę.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 13:44, 13 lut 2011

px33 pisze:Co jest nie tak z siecią wieszaną na budynkach poza tym że słupy (niech by były chociaż kratownicowe, a nie takie jednolite i ciężko wyglądające) pięknością się nie odznaczają?

Kwestia gustu. Tak samo kratownicowe piękne nie są.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 15:09, 13 lut 2011

Kratownicowe są neutralne, nie rzucają się tak w oczy.

A co do Kilińskiego, to będzie dobrze. Jeden z wariantów mówi o pasie autobusowo-tramwajowym. Przystanki będą dosunięte do torów i wspólne dla A i T. Przy Parku Sienkiewicza przystanek będzie podwójny i wyspowy lub taki, jak na Piotrkowskiej. Na obu przystankach na tym odcinku będą wyświetlacze informacji pasażerskiej. Zlikwidowany będzie nieużywany dawny prawoskręt ulicy Kilińskiego w Tuwima na wschód - chodnik z przystankiem przysunięty do torów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 16:55, 13 lut 2011

No dobra, załóżmy że odcinek Nawrot-Tuwima zrobią w wariancie z torowiskiem po zachodniej stronie. Jaka jest pewność, że pozostałe odcinki będą w przyszłości tak samo zrobione? A jeżeli będą to jak szybko?

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 17:36, 13 lut 2011

Między Narutowicza a Tuwima na pewno będzie torowisko po wschodniej stronie. Zresztą - skoro już zdecydują się między Tuwima a Nawrotem na takie rozwiązanie, to trudno, by nie kontynuowali tego. Inną sprawą jest to, że niektórzy w ZDiT pewnie nadal marzą o poszerzonej Kilińskiego na południe od Nawrotu.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 17:43, 13 lut 2011

Po wschodniej czy po zachodniej?

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » ndz 18:20, 13 lut 2011

Generalnie warunki przetargu zawiewają bardziej zachodnioeuropejską cywilizacją niż Bangladeszem, jak do tej pory. Wytyczne co do komunikacji miejskiej wreszcie na plus.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 18:41, 13 lut 2011

@Pawelczyk: po wschodniej.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 19:04, 13 lut 2011

berger.m pisze:@Pawelczyk: po wschodniej.


Znowu jakieś szaleństwo z prowadzeniem torów po Kilińskiego slalomem? Do Tuwima po zachodniej stronie, od Tuwima po wschodniej, potem środkiem... Nie wystarczy, że w południowej części Kilińskiego tramwaj z 10 razy zjeżdża ze środka na bok i z powrotem?

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 20:11, 13 lut 2011

berger.m pisze:Kratownicowe są neutralne, nie rzucają się tak w oczy.

Pamiętam piękne pordzewiałe i krzywe słupy na ŁTR przed remontem. Naprawdę były super...

berger.m pisze:Jeden z wariantów mówi o pasie autobusowo-tramwajowym. Przystanki będą dosunięte do torów i wspólne dla A i T. Przy Parku Sienkiewicza przystanek będzie podwójny i wyspowy lub taki, jak na Piotrkowskiej. Na obu przystankach na tym odcinku będą wyświetlacze informacji pasażerskiej.

Dla jakiego autobusu? 57 powinno w obie strony jeździć przez Sienkiewicza, ale organizacja ruchu na to nie pozwala. Błąd by był gdyby 57 miało jeździć przez Kilińskiego w obu kierunkach.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 20:20, 13 lut 2011

Chodzi właśnie o to, żeby Kilińskiego była jednokierunkowa na południe tak jak Sienkiewicza na północ.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » ndz 20:23, 13 lut 2011

SEC pisze: Pamiętam piękne pordzewiałe i krzywe słupy na ŁTR przed remontem. Naprawdę były super...


Każda rzecz wygląda brzydko, jeśli jest zaniedbana. Rury też wyglądają koszmarnie, gdy są skorodowane. To jest żaden argument.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 20:23, 13 lut 2011

A kto wie czy komuś nie przyjdzie kiedyś do głowy puszczenie tamtędy jakiejś innej linii autobusowej? A poza tym komu szkodzi takie rozwiązanie? Co najwyżej kierowcom, że będą mieli jeden pas mniej dla siebie.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 21:02, 13 lut 2011

pawelczyk pisze:
berger.m pisze:@Pawelczyk: po wschodniej.


Znowu jakieś szaleństwo z prowadzeniem torów po Kilińskiego slalomem? Do Tuwima po zachodniej stronie, od Tuwima po wschodniej, potem środkiem...


Nigdzie nie będzie po zachodniej stronie.

o3r pisze:
SEC pisze: Pamiętam piękne pordzewiałe i krzywe słupy na ŁTR przed remontem. Naprawdę były super...


Każda rzecz wygląda brzydko, jeśli jest zaniedbana. Rury też wyglądają koszmarnie, gdy są skorodowane. To jest żaden argument.


Otóż to.

kuba_bed pisze:Co najwyżej kierowcom, że będą mieli jeden pas mniej dla siebie.


Dla większości kierowców Kilińskiego z założenia w ogóle ma nie być dostępna.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 21:16, 13 lut 2011

No to po co II wariant w Wytycznych przy obecnym przetargu mówi o usytuowaniu pasa tramwajowo-autobusowego po zachodniej stronie?

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 21:38, 13 lut 2011

Dokładnie. Podpisuję się pod pytaniem bo nie wiem czy kolega berger.m nie doczytał wytycznych czy mu się strony mylą Obrazek

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 21:47, 13 lut 2011

Może jest jednak tak, że w wariancie I ulica pozostaje dla aut dwukierunkowa, a w wariancie II pas zachodni to pas tylko dla autobusów i tramwajów na południe, a pas wschodni to pas dla wszystkich z torowiskiem na północ? Czyli na tym odcinku torowisko pozostaje w osi jezdni. Kilińskiego jest tam w sumie zbyt wąska, by zmieścić pas ruchu plus tor w jednym kierunku plus pas autobusowo-tramwajowy w drugim.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 21:54, 13 lut 2011

Wariant II
1. Po stronie zachodniej pasa ulicznego wybudować wydzielone torowisko tramwajowoautobusowe
w technologii węgierskiej.
2. Jednopasmową jezdnię drogową dla ruchu w kier. południowym wybudować po
stronie wschodniej.
3. Przystanki tramwajowo-autobusowe dla ruchu w kier. południowym usytuować tylko
na wysokości parku im. Sienkiewicza.


PS. Zwróć uwagę w wytycznych na fragment mówiący o możliwości uwzględnienia wyburzeń. To chyba właśnie w nawiązaniu to zbyt wąskiej jezdni fragmentami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawelczyk, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości