Liczenie pasażerów

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » ndz 14:14, 10 kwie 2011

Adamix pisze:
Konkretnie na liczenie czy badania? Po prostu mam zastrzeżenia do przyjętej metodologii badań: liczenie odbywa się jednego dnia, na różnych liniach w inne dni, tak jak napisał SEC: raz są rekolekcje, innym razem coś, ze szkoły mają wolne, kolejnego dnia jest brzydka pogoda i emeryci nie jadą na zakupy na drugi koniec miasta itd, itp. Czyli wynik nie uwzględni czynników wpływających na frekwencję w ciągu tygodnia, a ta potrafi znacząco się różnić.


Do tego dodajmy jeszcze remont Limanki; wyniki na 3, 11, 16 będą nieco zaburzone (część osób korzysta z tych linii, część z Z3, tylko nie wiadomo jakie to są części; Z3 napełnia się ludźmi przy Bałuckim i Zachodniej, wspomagając np. 65)


px33 pisze:
dlaczego nie zrobić tak w tramwajach i autobusach?


PS. Jaka jest łączna liczba wzkm wykonywanych przez pojazdy łódzkiej KM?


W 2009 roku 54,5 mln wzkm.

px33 pisze:A powrót do założeń reformy z małą korektą (wyrżnięcie 16A, 45 do Zgierza po trasie 16 co 20 minut, 3, 11 i 15 co 7,5 minuty, jeszcze może to 45 po Broniewskiego na Chojny, miejsce na łącznik bez przystanków się znajdzie), który jest konieczny do rozwoju sieci tramwajowej i wzrostu atrakcyjności łódzkiej KM. Dobrze by było zrobić coś z RLL żeby ułatwić przesiadki, ale akurat 15->11 i 11->15 jest całkiem wygodna.


+ 2 i 6 co 7,5.

SEC pisze:
10 i 14 powinny zamienić się częstotliwościami, ale to rozmowa na inny temat.



Imho, powinny mieć obie takt 7,5 minuty.

SEC pisze:
Jak już mówimy o powrocie do reformy to przede wszystkim również 2 i 6 powinny jeździć co 7,5 min., czyli automatycznie musi wylecieć 16/45/16A.
-Zgierz nie potrzebuje połączenia z Chojnami
-Sama 16/45 (bez 16A) na Paderewskiego co 20 min. nie zainteresuje nikogo, a na trasie ŁTR będzie jeszcze gorzej niż teraz, bo każda linia kursowałaby z inną częstotliwością
-16 można zastąpić na Paderewskiego wykorzystując 57 podjazdem przez plac Niepodległości, a samo 57 obecnie jeździ punktualnie (w godz. 10-12 nawet przed czasem)
Jedyny problem to to, że Zgierz zażyczył sobie połączenia z ŁTR. Ale gdyby tramwaj kursował z Helenówka, można w końcu skończyć z idiotyzmem w postaci linii 16/16A i w końcu przywrócić stare rozkłady ku uciesze ul. Łagiewnickiej, Przybyszewskiego i Pomorskiej.



Pod tym się w całości podpisuję.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 15:18, 10 kwie 2011

Odnośnie 10 i 14. Oczywiście częstotliwość obu linii co 7,5 min. byłaby najbardziej porządana, ale wiadomo, że nie ma na to szans w dobie cięć kursów.

Dlatego proponuję, aby 14 jeździła co 7,5/15 min., a 10 co 10/20 min. Analizując trasy, 8 i 14 na WZ powinny być liniami głównymi, dowożącymi na Dąbrowe, Retkinie, Widzew i Teofilów co 7,5 min. 10 powinna być tylko wzmocnieniem na najbardziej ociążonych odcinkach tych linii, czyli na Retkini i Widzewie. Przy tak dużej ilości kursów na Widzew, 2 kursy mniej nikomu nie zaszkodzą, a przynajmniej zyskają Dąbrowa i Zarzew, gdzie sukcesywnie organiczana jest częstotliwość na pozostałych liniach (dawniej 2, 3 i 14 co 7,5 min. i 4, 7 co 10 min., a obecnie - każdy wie). W godzinach szczytu 14 jeżdzą nabite po Śmigłego-Rydza, a alternatywy nie ma. Jest też szansa, że przy mniejszej ilości brygad 10, można by ją w całości obsadzić Citkami. Rozwiązanie podejrzewam byłoby jedynie czasowe, bo planowane jest wysłanie 8 na Lodową, a wtedy sama 10 co 10 min. przy Lermontowa nie wystarczy. EOT.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » ndz 16:22, 10 kwie 2011

W tej chwili w godzinach porannego szczytu bywa, że 8 i 10 jadą jeden za drugim i oba pełne więc nie bardzo widzę tu możliwość cięcia częstotliwości. Chyba, że jednocześnie zwiększona zostanie częstotliwość 8 do 6 minut co z kolei ucieszyłoby mieszkańców Teofilowa chcących rano dostać się do Centrum.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5141
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » ndz 19:52, 10 kwie 2011

Dziś liczona 3,5,16 i 46. Wiecej nie widziałem.

mig
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » pn 15:31, 11 kwie 2011

Wczoraj także 15.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2103
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » pn 16:44, 11 kwie 2011

Moim zdaniem powinno się spróbować z 3x805 na linii 8 oczywiście co 7.5 minuty, choć bardziej pożądane byłoby zwiększenie częstotliwości nawet do 5 minut (wtedy to wystarczą 2x805), do tego dorzucił bym wiecznie zawaloną po dach 15, ewentualnie bym zrobił jakieś 43A (jazda tramwajem po Pomorskiej przebiega w warunkach gorszych niż jest przewożone bydło, a co do 43A to by musiało obsługiwać MPK lub TP jakby kupiło parę "nowych" wozów [obecnie mają za mało taboru]).

Moim zdaniem jak już ciąć to można by zrobić tak, żeby 8,10,14 i 15 w godzinach szczytowych jeździły co 7.5 minuty, a w międzyszczycie (9-14) co 10 minut. Oczywiście należy powrócić do częstotliwości 15 minut (linia 14) w soboty, niedziele i święta i skoordynować tak rozkład 8,10,14, żeby odjazdy były co 5 minut.

Na marginesie.
Absurdalna jest w obecnym rozkładzie linii 8 wielka dziura w stylu "Ale Urwał".
Przystanek Mickiewicza/Kościuszki Obrazek Chochoła:
17:52 i następny 18:14 czyli po 22 minutach. Wielkie brawa dla ZDiT za takiego gniota w godzinach powrotu ludzi z roboty.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 3 razy.

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » pn 16:56, 11 kwie 2011

jan_defecto pisze:a co do 43A to by musiało obsługiwać MPK lub TP jakby kupiło parę "nowych" wozów [obecnie mają za mało taboru]).


Zwłaszcza, że MKT i TP otrzymały wypowiedzenia umów...

LUAKAS22
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Postautor: LUAKAS22 » pn 22:06, 11 kwie 2011

Wyrażę to tak więcej na 8 , więcej na 15 lub opcja 12A Pomorską,Legionów do Gdańskiej i normalnie .Z tego co widze to rano jest pusto w 2,3,13,7 więc można zmniejszyć liczbę brygad i rano zawsze spotykam się z tłokiem w 11 na odcinku Mickiewicz-P.Niepodległości (to dziwne) ŁTR jest bardzo częsty

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 23:11, 11 kwie 2011

Ogólnie to nie rozumiem, co napisałeś, ale niech ci będzie.

12A to nonsens. Jest system przesiadkowy, więc Retkinia nie musi mieć bezpośredniego połączenia z placem Wolności, czy Bałutami. Poza tym jest 99 dublujące tramwaje na 1/3 trasy ŁTR.

Rano pusto w 2 i 3? Nie wierze...

Ogólnie 10 i 11 są nieco przereklamowane. Pabianicka nie generuje takiego ruchu jak Chojny, więc w 16 jest ciaśniej. Podobnie z resztą w 8 i 14.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5141
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » wt 08:13, 12 kwie 2011

W 3 luźno, ciekawe:Obrazek Przejedź się rano to zobacz. Na ŁTR jest tak jak nie przyjedzie 11 to wsiada się w 3/16/16A, więc tam nie może być luźno. @LUAKAS22 wsiądź sobie w godzinach 7-8 do 3 na przystanku Łagiewnicka/Murarska to zobaczysz, że nie jest luźno...

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » wt 11:12, 12 kwie 2011

Moze być luźno, zależy od punktu na trasie, wiadomo że w porannych godzinach szczytu zatłoczone są pojazdy na trasach z osiedli mieszkaniowych do centrum i do osiedli przemysłowych, te jadące w kierunku osiedli mieszkaniowych są puste. Po południu natomiast jest odwrotnie. Myslę, że o to chodziło Lukasowi.

LUAKAS22
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Postautor: LUAKAS22 » wt 20:15, 12 kwie 2011

No to już nie wiem ale jak jadę prawie codziennie gdzieś o godz 7 30 linią 3 od Żwirki do Kilińskiego to są spokojnie miejsca siedzące dla każdego.A z tą 12A to chodziło mi o tłok na Pomorskiej ale to głupota.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez LUAKAS22, łącznie zmieniany 1 raz.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » wt 20:49, 12 kwie 2011

Na tym odcinku (Żwirki - Kilińskiego) rzeczywiście może być o tej porze luźniej, ale zapewniam Cię, że na odcinku północnym na tej linii luźno nie jest (no chyba, że w międzyszczycie). Podejrzewam, że w drugą stronę też jest tłok. Jedyny luz w "3" występuje chyba tylko na Warszawskiej (choć w poprzednią niedzielę jechała z ok. 50 pasażerami w środku).

2 pewnie też jest luźniejsza, ale raczej na odcinku północnym, bo jeździ Legionów i tak naprawdę dowozi tylko Teofilów (a raczej jego część, która ma blisko do tramwaju) do Śródmieścia. Jak to wygląda od strony Dąbrowy - nie wiem. Większość ludzi wysiada i tak np. przy Mickiewicza, przez co w "dolnym" odcinku trasy jest luźniej (większość rano jedzie z osiedli do Śródmieścia, po południu odwrotnie).

@SEC: myślę, że 10 przereklamowana nie będzie jak wreszcie pojedzie na Olechów. A takt 10minut na 11 na Pabianickiej jest w sam raz, zaś na Zgierskiej musi być czymś wspomagana Obrazek

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » wt 23:58, 12 kwie 2011

Na Pabianickiej w sam raz jest "takt" (równych odstępów niestety nie ma) pięciominutowy - 11 i 46 - jak obecnie w godzinach szczytu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.

LUAKAS22
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Postautor: LUAKAS22 » śr 22:03, 13 kwie 2011

No prawdopodobnie tak jest.

Ale na Pomorskiej jest zawsze tłok rano i południe coś tam powinno zostać zmienione. Chociaż więcej brygad 15 w szczytach .

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 23:01, 13 kwie 2011

Odbija się czkawką utworzenie 16 i pocięcie rozkładów 2, 3, 6, 11, 15. Na Łagiewnickiej, Pomorskiej czy Przybyszewskiego po prostu musi być tłok. Była fajna reforma 10 lat temu to musięli ją rozmontować...

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » czw 18:57, 14 kwie 2011

Najpierw pocięto rozkłady, później utworzono dla rekompensaty linię 16. Trzymajmy się faktów zamiast wałkować n-ty raz tę samą propagandę.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » czw 19:04, 14 kwie 2011

Rozkłady cięto wcześniej. Ale to w momencie pojawienia się "16" na pozostałych liniach na Kościuszki ucięto takt na 10 minut.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 19:09, 14 kwie 2011

Adamix pisze:Najpierw pocięto rozkłady, później utworzono dla rekompensaty linię 16. Trzymajmy się faktów zamiast wałkować n-ty raz tę samą propagandę.

Propagandę to nie ja uprawiam. 1 lipca 2008 r. otworzono w całości ŁTR, tworząc 16 i przywracając inne linie na normalne trasy z częstotliwością 10-minutową. Od września nic się nie zmieniło. Nawet jesli nie zrobiono tego celowo robiąc oszczędności, Kurczaki i ŁTR nie są w stanie przyjąć więcej kursów niż teraz, więc 16 automatycznie blokuje zwiększenie częstotliwości na innych liniach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5141
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » czw 19:24, 14 kwie 2011

Dziś liczenie na 9.
W sobotę 57,68,73,81,87,99/99A


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości