Tramwaj pod ziemią?

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 23:03, 27 sty 2012

Znając życie, to 0 Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 23:04, 27 sty 2012

Pewnie 1. Najtańszy, stosunkowo logiczny (w ogóle to naprawdę miło, że udało się odkręcić to pierwsze trefne SW i zrobić nowe, lepsze), szybki (byłoby fajnie gdyby przynajmniej tutaj został ustawiony priorytet bezwzględny), w miarę dostępny, nie powodujący żadnej utraty połączeń przez obecnych użytkowników trasy (mój chyba jednak faworyt - wariant 3., który zbliża tramwaj do ludzi, spowodowałby degradację połączenia na odcinku RI-Augustów, możliwe że nawet o ponad 60%)

Czy na Dw. Kaliskim na pewno będą dwa osobne tory w kierunku centrum?

mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » pt 23:07, 27 sty 2012

Osobny tor na wprost i osobny tor do lewoskrętu. Rozdzielają się za peronem przystankowym Bandurskiego - Łódź Kaliska.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 23:14, 27 sty 2012

Jestem przerażony czytając o przeniesieniu przystanków za skrzyżowanie na Piłsudskiego/Śmigłego. Mam wizję kolejnego punktu, w którym tramwaje będą się kolejkować na światłach oczekując na przejazd i możliwość wjazdu na przystanek. Bo o podwójnych przystankach nic tam nie widzę.

mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » pt 23:23, 27 sty 2012

A co Cię przeraża w samej idei przeniesienia przystanków? To, że w końcu uporządkowany zostanie burdel z odjazdami tramwajów tym samym kierunku z różnych przystanków?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 1 raz.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 23:27, 27 sty 2012

Odpowiem za przedmówcę, bo podzielam jego obawy - powtórka z ŁTR i tramwajowe korki przed skrzyżowaniem, na którym fazy świateł są dość długie.
Idea nie jest zła, ale ta sama idea była też parę lat temu i przyświecała projektantom ŁTR. Jak wyszło widzimy wszyscy.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 23:31, 27 sty 2012

Rozdzielają się za peronem przystankowym Bandurskiego - Łódź Kaliska.

Podwójnym czy potrójnym? Bo tutaj ryzykowałbym nawet 95-metrowy peron 3xT, albo przynajmniej 70-metrowy 2xT lub T+2xA (w zależności od tego co podjedzie), ruch na tym węźle może stać się naprawdę solidny (22 pociągi plus 18 autobusów, z czego po de facto planowanym w tym SW rozbiciu 98 częstotliwość na 98 może wzrosnąć). Może to nie jest warszawskie 60poc/h (które nie jest wcale takie proste do obsłużenia podwójnymi przystankami), ale biorąc pod uwagę obsługę zwrotnicy i dużą przesiadkowość tego węzła, lepiej żeby mogło się tam zatrzymać maksymalnie dużo pojazdów.


PS. Pewną zaletą wariantu 2. jest to, że żadne konstale nie mają wjazdu do tunelu (z pasażerami) ze względu na konstrukcję - pojawiłyby się 3 linie obsługiwane normalnym taborem.

Cały odcinek centralny (a najlepiej wszystko poza może wjazdem w Widzew) na przystankach podwójnych, mam nadzieję?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

Biletomat
Stały bywalec
Posty: 315
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: Biletomat » pt 23:38, 27 sty 2012

SORY, że się wtrącam w waszą dyskusję,

ale ja nie rozumiem dlaczego żadne Konstale z ludźmi
nie mogłyby wjechać do tunelu, co ma do tego konstrukcja?

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 23:40, 27 sty 2012

ZTCW to przepisy przeciwpożarowe. W każdym razie w Krakowie tunel jest obsługiwany tylko normalnym niemieckim taborem, w Poznaniu ruch konstali w tunelu do nowej zajezdni ma być prowadzony tylko bez pasażerów.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 23:43, 27 sty 2012

px33 pisze:
Cały odcinek centralny (a najlepiej wszystko poza może wjazdem w Widzew) na przystankach podwójnych, mam nadzieję?


Napisali, że przewidują max 24 tramwaje na godzinę (poza DTC) i 8 tramwajów na "nowym" odcinku. Zatem nie spodziewam się.

msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Postautor: msq » pt 23:44, 27 sty 2012

mch pisze:A co Cię przeraża w samej idei przeniesienia przystanków? To, że w końcu uporządkowany zostanie burdel z odjazdami tramwajów tym samym kierunku z różnych przystanków?
Mało nam doświadczeń po ŁTRze? Przystanki za skrzyżowaniami były jego największym błędem projektowym, zdecydowanie nie dla pakowania się ponownie w ten sam bajzel.

Wariant 1 oczywiście najlepszy, nie wprowadza głupich udziwnień spowalniających ruch (przystanki za skrzyżowaniami) i nie psuje po prostu WZtki
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez msq, łącznie zmieniany 2 razy.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 23:45, 27 sty 2012

Przystanki za skrzyżowaniami były jego największym błędem projektowym,

Nie, przystanki pojedyncze i nieprawidłowe ustawienie sygnalizacji (która powinna być przy tego typu skrzyżowaniach [pomijając oczywiście Central] ustawiona na absolutny priorytet nawet przy trybie zapasowym bez Rapida)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

Biletomat
Stały bywalec
Posty: 315
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: Biletomat » pt 23:48, 27 sty 2012

Czy ktoś tu jest cichym sponsorem nowych tramwajów,
czy znajomym, żeby puścić składy Duwagów GT8 MKT-owskich.

3-składy, eh może, bo solówki mają teraz,
a nie wszystkie jedynki wyjeżżdają to może połączą w trójki

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 23:50, 27 sty 2012

No ja z całego serca kibicuje wszystkim konstalom (poza parą przebudowaną do standardu 805N i kilkoma innymi historycznymi) żeby znalazły się we właściwych dla siebie miejscach - na altankach i w hutach.

Biletomat
Stały bywalec
Posty: 315
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: Biletomat » pt 23:52, 27 sty 2012

Zostawię to bez słowa komentarza, nie wiem co teraz napisać.

Ale ciekawie został napisany komentarz !
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Biletomat, łącznie zmieniany 1 raz.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 00:32, 28 sty 2012

Wariant 0 jest zdecydowanie najtańszy ale to za bardzo nie ma sensu bo to da tylko to, że tramwaj będzie miał proste tory na całym odcinku. Wydaje mi się, że wybiorą wariant 1 bo jest najtańszy i po takim będzie się jechać najszybciej ewentualnie jeszcze przez Przybyszewskiego.

Co do wariantu 2 to nie ma sensu ciągnąć tamtędy tramwajów z trasy WZ bo będą jechać dłużej i będą powodować większe korki a poza tym jest to najdroższa oferta.

Jeśli chodzi o Nowe Centrum Łodzi to dobry byłby wariant 2 ale wzdłuż linii 13 i to ulepszyłoby przejazd tramwajów 9, 12 i 13 ale to kolejna inwestycja i na pewno szybko takiej nie zrealizują.

msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Postautor: msq » sob 00:58, 28 sty 2012

Nie, przystanki pojedyncze i nieprawidłowe ustawienie sygnalizacji (która powinna być przy tego typu skrzyżowaniach [pomijając oczywiście Central] ustawiona na absolutny priorytet nawet przy trybie zapasowym bez Rapida)
Oczywiście, że tak. Jeżeli projektant myślał, że w centrum miasta da totalnie wzbudzaną falę dla ~30 poc/h to delikatnie mówiąc, pomylił się. Takich rzeczy się nie stosuje na obszarach centralnych, przy takiej ilości brygad.
Jakbyś sobie to wyobrażał na skrzyżowaniu marszałków? Bo ja już widzę taką np. 9 stojącą cały cykl świateł i blokującą 8/10 oczekującą na przejazd na wprost. Wkur* pasażerów uwięzionych w bezczynnie stojącym tramwaju - bezcenny.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 01:39, 28 sty 2012

Ciekawe jak zmieniliby linie tramwajowe przy wariancie 1.
Główną linią trasy WZ jest linia 10, więc ta linia będzie jeździć na odcinku Wyszyńskiego - DELL, 9 pewnie z Konstantynowa też do DELL'a.

W opisie jest, że jedna linia będzie skręcać w Puszkina i na Lodową pewnie będzie to linia 8. Natomiast nie wiadomo co będzie z linią 3 czy będzie jechać do Lodowej czy dalej przez Puszkina i Rokicińską do Della ale wydaje mi się, że pewnie do Lodowej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.

MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Postautor: MKM2010 » sob 01:46, 28 sty 2012

Myśle że 3 spokojnie może zostać na Augustowie. Jest zbyt długą linią aby ją jeszcze przedłużać.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » sob 02:47, 28 sty 2012

Poczytajcie sobie uważnie. Jest w opisie wzmianka również nt. długości peronów.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość