Tramwaj pod ziemią?

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 19:53, 20 sty 2012

To już lepiej zrobić przy okazji brakujący fragment Włókniarzy za Kaliskim i mamy prawie gotową w pełni wydzieloną trasę dla szybkiego tramwaju na linii 8.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 19:59, 20 sty 2012

Jak dla mnie to cała trasa Kaliski-Żabieniec jest już teraz przejezdna (z ew. zwolnieniami) dla niskopodłogowców. Kopernika bardzo warunkowo (ograniczenie do 15-20), Śmigłego-Rydza zdecydowanie nie.

Zakładając, że odcinek Żabieniec-Szczecińska zostanie uzupełniony w ciągu najbliższych paru lat, po zamianie krańcówek 2 i 8, 8 będzie dostępna dla niskopodłogowców.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 20:17, 20 sty 2012

px33 pisze:Jak dla mnie to cała trasa Kaliski-Żabieniec jest już teraz przejezdna (z ew. zwolnieniami) dla niskopodłogowców. Kopernika bardzo warunkowo (ograniczenie do 15-20), Śmigłego-Rydza zdecydowanie nie.


Przejezdna tak, ale odcinek Kaliski-Legionów to w tej chwili jazda jak na karuzeli. A na prawie kilometrowym odcinku bez przystanku tramwaj mógłby rozwijać słuszne prędkości bez groźby wykolejenia.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 20:34, 20 sty 2012

Kaliski-Gdańska. Sama Gdańska jest po remoncie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 20:57, 20 sty 2012

Pisałem o Włókniarzy Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 21:00, 20 sty 2012

Przecież Włókniarzy też była remontowana kilka lat temu. Rzadko mam okazję tam jechać, ale nie pamiętam żeby jakoś mocno trzęsło.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

citaro
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 21:18, 14 lis 2006

Postautor: citaro » pt 21:05, 20 sty 2012

Na Włókniarzy dobrze się jedzie od Legionów do Limanki, kawałek od Dworca Kaliskiego do Legionów jest przeraźliwie hałaśliwy oraz trzęsący. Szkoda, że podczas remontu Mickiewicza nie wymienili kawałka torów - 300m od skrzyżowania z Włókniarzami w stronę centrum.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez citaro, łącznie zmieniany 1 raz.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 21:25, 20 sty 2012

Buja mocno, nawet jakis czas temu wydłużono czas przejazdu między przystankami.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 21:35, 20 sty 2012

Ale ze 2 lata temu wyprostowano przynajmniej kawałek szyny w kierunku Legionów na wysokości Fiata. Tam jak tramwaj prawie nie stanął to można było z siedzenia spaść Obrazek
A ostatni remont jeżeli się nie mylę, to na tym odcinku był przy przebudowie węzła przy Kaliskim.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » pt 18:21, 27 sty 2012


pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 18:39, 27 sty 2012

Czyli bez opcji przez Rokicińską i Przybyszewskiego równolegle. Szkoda.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 18:54, 27 sty 2012

Nowością jest wariant północny. Opcja ciekawa, ale bezsensowna. Wydłuża czas przejazdu, przewiduje tunel tramwajowy w centrum i dwupoziomowe przesiadki na ŁTR zamiast DTC, a przede wszystkim jest najdroższy. Niewątpliwą zaletą jest obsługa Nowego Centrum Miasta i Fabrycznego, ale na tym się kończy. Ale z drobnymi zmianami (tunel samochodowy zamiast tramwajowego) można go wziąć pod uwagę w przyszłości. Nie jako W-Z, ale jako linię do obsługi relacji Widzew-Centrum-Teofilów.

Edit:
Wygląda na to, że budowa tunelu tramwajowego na Narutowicza/Zielonej jest w planach odnośnie... Nowego Centrum:
Obrazek

Aż dziwne, że taki materiał ZDiT w ogóle opublikował Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 4 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 19:48, 27 sty 2012

Wariant 2. jest o tyle bez sensu że nie daje nam DTC (a jak nie zbudujemy go teraz to już go nie zbudujemy), a te torowiska i tak prędzej czy później powstaną (Kopernika może udałoby się wyremontować jeszcze przed remontem WZ, reszta to projekt NCŁ, a tunel jest nam potrzebny jak cholera [za to w tamtym rejonie powinien przebiegać tunel kolejowy...], szczególnie że wystarczyłoby zamknąć kawałek Zielonej dla ruchu)

Na dobrą sprawę godne rozważenia są warianty 1. i 3., z czego 3. jest IMO nawet jeszcze ciekawszy bo przybliża tramwaj do faktycznej zabudowy, jestem ciekaw o ile wydłużyłby się czas przejazdu.

A w ogóle to to jest zbyt piękne żeby było prawdziwe (zwłaszcza kiedy się patrzy na ten żenujący spór o tunel) w tym mieście, poza wariantem 2., który jest niewybieralny (drogi, głupia trasa, niepotrzebny tunel) wszystkie warianty są korzystne i wydają się być przemyślane (do tego jeszcze 3 węzły przesiadkowe, torowiska trawiaste). Zmiana warty w ZDiT?

Jeszcze jeden drobiazg, który mi się dość mocno nie podoba - z jakiegoś powodu forsowana jest wysokość peronu 20 cm podczas gdy Cityrunner (najniższy łódzki pojazd, nic niższego na 90% się nie pojawi bo na ULF-y nas nie stać, zresztą one są niższe - mają 18 cm) ma 32. Spokojnie wysokość 30 cm by weszła, do tego wypadałoby doposażyć Pesy w gumowe elementy przy wejściu niwelujące skosy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 19:57, 27 sty 2012

Wariant północny nie uwzględnia Kopernika, tylko zamiast tego Włókniarzy i Zieloną. Pewnie dlatego, że tam na dużym odcinku można zastosować torowisko wydzielone.

Tak naprawdę najlepiej byłoby zrealizować wszystkie warianty Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2136
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » pt 19:59, 27 sty 2012

Nie podoba mi się bardzo proponowana wysokość peronu przystankowego, która ma wynosić 20 cm. Tramwaj niskopodłogowy ma podłogę o wysokości 29-35 cm. Wysokość peronu powinna umożliwiać pasażerowi na wózku samodzielny wjazd do tramwaju.
Przystanki na skrzyżowaniu Mickiewicza/Żeromskiego powinny być w jednym poziomie (przesiadka z 15/46 do 8/10/14 i na odwrót to bieganina po schodach, w niezbyt ciekawym, ciemnym i niebezpiecznym miejscu).
Co do wariantu "północnego" to jak nie mogą wcisnąć tunelu tramwajowego na Piłsudskiego to ZDiTowcy wcisną go na siłę gdzie indziej. Chociaż teraz doczytałem, że tunel jest jednak be (najpierw spojrzałem na schemat potem na tekst).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 12 razy.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pt 21:19, 27 sty 2012

Moim zdaniem albo wariant 1, albo wariant 3. 2 w moich oczach odpada, głównie z powodu wysokich kosztów, jak i trasy. W wariancie 3 minusem może być brak obsługi Janowa i os. Mieszka I przez "10" (przynajmniej części tych osiedli), za to lepiej będzie obsługiwane os. Chrobrego (na upartego można by linię poprowadzić ul. Chmielowskiego).

No nie wiem, raczej 3ka, jak dla mnie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez przemeqq, łącznie zmieniany 2 razy.

mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » pt 21:48, 27 sty 2012

Wariant 2. jest o tyle bez sensu że nie daje nam DTC



Wprowadza jedynie linię w drugi dworzec tramwajowy, który ma powstać w ramach odrębnego programu zagospodarowania okolic nowego Fabrycznego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 3 razy.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 22:48, 27 sty 2012

Ale za to przesiadka na ŁTR wymaga skorzystania ze schodów. Wyjście na Piotrkowską podobnie. W tej sytuacji najbardziej cywilizowanym rozwiązaniem byłyby schody ruchome. Dość dziwne, że autorzy to rozwiązanie potępiają, a jednocześnie umieszczają w wariancie. Może ZDiT im zlecił uwzględnienie w porównaniach akurat takiego wariantu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 776
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Warszawa

Postautor: SzK » pt 22:49, 27 sty 2012

Właśnie, należy sobie zdawać sprawę, że warianty często kreowane są po to, aby było co porównywać i z góry wiadomo, że nie będą rozpatrywane na poważnie.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 22:55, 27 sty 2012

Pytanie tylko, który wariant jest "ulubionym" ZDiT-u? Obrazek


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość