Zmiany rozkładów jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Zmiany rozkładów jazdy

Postautor: MKMLODZ » pt 16:23, 05 lut 2010

Proponuję tu umieszczać informacje o zmianach rozkładów - czasów przejazdów.
Od 8.02 (poniedziałek) zmienią się rozkłady linii: Z3, Z12, 59, 78 / 78A, 83, 85 / 85A.
Nowy rozkład linii Z3 to żenada. Częstotliwość z 7 - 8 minut zmniejszona do 10 - 11 od mniej więcej 5:30 do końca jazdy. Z tym, że później częstotliwość jest zmienna - od 10 do 15 minut.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 16:54, 05 lut 2010

Standardowo cięcia brygad:

59 z 7 do 6
78 z 10 do 9
83 z 12 do 11
85 z 10 do 9 (nie licząc wieczornej /11 - o ile będzie)
Z3 z 10 do 7-8(?)
Z12 z 6 do 5 (oraz 3 zamiast 4 wieczorem i w dni wolne + częstotliwość co 20 min. w godz. 9-13 w robocze)

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 3 razy.

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » pt 17:06, 05 lut 2010

Załóżmy, że autobus się zepsuje - spóźni się z powodu korków. Wezmę pierwszy przykład. Załóżmy, że jeszcze nie podstawiono autobusu z rezerwy. Ile trzeba czekać? Min. 20 minut. Chociaż rano można by zwiększyć częstotliwość - na prawdę dużo ludzi jeździ. Zresztą później też sporo, ale z reguły mniej niż rano.

MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontaktowanie:

Postautor: MNK » pt 17:10, 05 lut 2010

Cały świat to nie tylko twoje Z3...

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » pt 17:11, 05 lut 2010

Tylko mam pytanie - czy te autobusy nie tylko z Z3 idą na rezerwy, czy na jakieś inne linie?

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 17:11, 05 lut 2010

Na każdej linii autobusy się spóźniają i psują. Z3 nie jest tu żadnym priorytetem.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 17:45, 05 lut 2010

Na 70 jak się jeden zepsuje to czekasz 40-50 min, a nie 20 Obrazek A na 53 czy 66 jeszcze dłużej. Więc to żaden argument.
Dlaczego kolejne cięcia brygad? Brakuje autobusów, kierowców czy kasy?

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » pt 17:54, 05 lut 2010

Akurat 70 nigdy nie jechałem i nie mam po co. Tak samo jak 66. 53 jeżdżę, ale zawsze mogę 51, 60, 67. Gorzej, jak coś się zepsuje na 83, 89 czy 84.
Zdaję sobie sprawę, że autobusy psują się wszędzie.
Z Z3 chyba też odchodzi jedna brygada, a nie dwie - trzy.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 17:59, 05 lut 2010

Najgorzej na liniach peryferyjnych.

84, 89? Te linie pokrywają się na większości trasy z innymi liniami, nie ma tragedii.

Z3 - A ja ci mówię, że odchodzą dwie, a raczej nawet trzy. W innym wypadku autobusy stałyby po 30 min. na Rojnej.

Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: Zgierzanin » pt 20:02, 05 lut 2010

Jeśli mamy krzys taborowy, a mamy go niewątpliwie, to może jednak lepiej zmniejszyć ilośc brygad na niektórych liniach, zamiast dalej udawać że wszystko jest w porządku. Lepiej żeby częstotliwość była mniejsza, ale pewniejsza, niż żeby kursy widniały tylko w rozkładzie. Inna sprawa, że takie cięcia brygad pociągają za sobą zwykle skrócenie postojów na pętlach, więc z punktualnością też może być różnie.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 15:17, 08 lut 2010

Dziś do serii "linii z poronionymi rozkładami" doszło także 78A, gdzie zabranie jednej brygady spowodowało coś takiego:

odj. pl. Wolności:
14. 05 14A 23 42 50A
i co ~70 min. sytuacja się powtarza.

Brawo dla MPK za roz*ieprzenie taboru, brawo dla ZDiT za przyklepanie tego rozkładu i za wszystkie te oszczędności. To jest właśnie ekonomia kosztem upodlenia pasażerów Obrazek. No, ale może nikt nie zauważy...

M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Postautor: M.C. » wt 09:33, 09 lut 2010

szymaxxx pisze:Z Z3 chyba też odchodzi jedna brygada, a nie dwie - trzy.

Pudło. Odchodzą właśnie trzy.
SEC pisze:Dziś do serii "linii z poronionymi rozkładami" doszło także 78A, gdzie zabranie jednej brygady spowodowało coś takiego:

Pewnie dlatego, że brygady są zawieszone, a nie likwidowane na stałe. W praktyce wycięto 78A/10 z rozkładu, resztę pozostawiając bez zmian. Pytanie tylko jak długo potrwa to "zawieszenie". Podobny manewr zastosowany został latem 2007r z sobotnim rozkładem 87. Zawieszono 87/3 i do dziś jest po nim dziura w rozkładzie i nierówny takt.

Brygady zawieszone od 8.02:
59/7
78A/10
83/9(/10; /11; /12 bez zmian)
85A/10(wieczorne 85/11 bez zmian)
Z3/8; Z3/9; Z3/10(5 brygad całodziennych; /6 i /7 zjazd ok 19)
Z12/6(br. /4 i /5 jako dodatki szczytowe)

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 23:59, 12 lut 2010

GW Łódź pisze:[...]Realne rozkłady

Zmiany czekają nas także w komunikacji miejskiej. Powstanie specjalny zespół składający się z pracowników zarządu dróg i miejskiego przewoźnika. - Chcemy, żeby ustalił on jasne zasady funkcjonowania MPK. Powstać muszą też realne rozkłady jazdy. Jeśli na tablicy jest napisane, że o godz. 12 podjeżdża na przystanek autobus, to ma się on pojawić. Wolę, żeby zamiast czterech kursów w rozkładzie były trzy, ale punktualne - wyjaśnia Joński. - Nie mogę pozwolić na uprawianie fikcji.

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,7556053,Plugosolarki_tylko_na_papierze__odsniezanie_to_fikcja.html
Albo pan wiceprezydent zapomniał, że już po referendum i nie trzeba się starać, albo naprawdę zależy mu na poprawie funkcjonowania KM w Łodzi. Chciałbym wierzyć, że to drugie.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 00:25, 13 lut 2010

Już po referendum, ale na jesieni będą wybory Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 15:48, 26 lut 2010

GW Łódź pisze:[...]Realne rozkłady

Wolę, żeby zamiast czterech kursów w rozkładzie były trzy, ale punktualne - wyjaśnia Joński.

Niech oni lepiej zajmą się taborem, którego to poprzednicy przez te parę lat doprowadzili do ruiny. Już sobie wyobrażam to "urealnienie" - 74 co godzinę. Co drugi na rozkładzie - co czwarty w praktyce...


MPK Łódź pisze:Od dnia 1 marca 2010r., w uzgodnieniu z Zarządem Dróg i Transportu, ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 1 4 6 57 76 86

Wszystko fajnie, ale sobotni absurd na linii 86 pozostał. Na tak dość krótkiej trasie, na wzór innych linii dodaje się jedną szczytówkę, a nie dwie. Częstotliwość jest niekiedy lepsza jak w dzień roboczy, a autobusy jeżdzą puste.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » pt 17:01, 26 lut 2010

SEC pisze:
GW Łódź pisze:[...]Realne rozkłady

Wolę, żeby zamiast czterech kursów w rozkładzie były trzy, ale punktualne - wyjaśnia Joński.

Niech oni lepiej zajmą się taborem, którego to poprzednicy przez te parę lat doprowadzili do ruiny. Już sobie wyobrażam to "urealnienie" - 74 co godzinę. Co drugi na rozkładzie - co czwarty w praktyce...

To jest jedna wielka lipa, spodziewam się, że "tymczasowo" okroją rozkłady. Tyle, że w Polsce prowizorki trzymają się najdłużej i tak już zostanie na stałe.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 18:05, 26 lut 2010

Cała zmiana rozkładu linii 6 polega na modyfikacji czasu przejazdu między Sporną a Franciszkańską w kierunku Kurczaków, ale de facto wychodzi na to samo. Szczerze mówiąc nie bardzo widzę sens takich zmian.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 18:14, 26 lut 2010

Chyba lepiej żeby na każdym przystanku był dobry rozkład. W innym wypadku mamy tramwaj notorycznie odjeżdzający minutę wcześniej, czy minutę później.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » sob 00:20, 27 lut 2010

Tak, ale lepiej żeby taka zmiana była przemyślana i jedna. Powstał właśnie zespół ds. rozkładów, więc uważam że powinien zacząć działać i wprowadzać w życie wnioski całościowo. Układanie rozkładów to na pewno jakieś koszty, a powtarzanie ich co kilka dni z powodu minutowego przesunięcia na pewnym przystanku jest tylko wprowadzaniem zamieszania.
Na marginesie, uważam, że powinno się wprowadzić tolerancję od -2 (albo chociaż 1) do +4 min, ponieważ jeżeli prowadzący jest karany za nawet minimalne przyspieszenie, wiadomo że bezpieczniej mu jechać lekko opóźnionym.

Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: Zgierzanin » sob 11:31, 27 lut 2010

Wydłużanie czasów to żadna recepta. Na 51 wydłużyli czasy i co? W kilku miejscach 51 regularnie jest 2,3 minuty do przodu. Chyba nie o to chodziło? ZDiT nie przyjmuje do wiadomości niepoprawności tych czasów, bo wyliczyły je ich "superkomputery".

Sprawę tą rozwiązałaby tolerancja 2minutowa na przyspieszenie. Bardzo dobry pomysł.

Na 57 nigdy nie będzie jazdy zgodnej z rozkładem. Jednego dnia stoimy w korku 20 minut, jutro już 10 minut. Jedno kółko robimy w 55 minut, następne w 70. Nie da się ułożyć adekwatnego rozkładu jazdy. Dopóki nie skończymy z tą 11-brygadową farsą, nic się nie zmieni. Co można zrobić (utopia?):

a) zwiększamy liczbę brygad do 14 (całodzienne)
b) rozpisujemy rozkład dla kierowców
c) na przystankach wisi rozkład tylko w godz. 4:00 - 6:00 i od 20:30
d) na resztę dnia widnieje informacja o średniej częstotliwości z jaką na przystanku pojawia się autobus
e) przy 14 brygadach mamy częstotliwość 10-minutową przy następujących postojach przez cały dzień:

- 21 minut na Karpackiej

- 14 minut na Marysińskiej'

Albo: dodajemy jeszcze 3 brygady szczytowe i 1 popołudniową (razem 18 brygad) - i mamy częstotliwość co 8 minut w godz. 6:00 - 9:00 i 12:30 - 18:30.

Minusy tego rozwiązania: mało miejsca na <arysińskiej, wszystkie szczytówki przekraczają 10 godzin.

Skończy się narzekanie, że 57 jeździ niepunktualnie, a jednocześnie taka liczba brygad gwarantuje w miarę regularne odjazdy (nawet te 14 brygad). Inna sprawa, że nie wiem, czy jeszcze kiedyś na 57 doczekamy się zwiększenia obsługi. Nawet jeśli przyjdą nowe wozy, to jeśli będziemy je rozwalać w takim tempie jak teraz, na nic się to nie zda.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość