Letnie rozkłady jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 21:32, 30 sie 2010

A widziałeś chociaż jak to wygląda w stosunku do poprzedniego i następnego kursu? Dzięki takiemu zjazdowi mamy ładne 20-minutowe odstępy między kursami na najpopularniejszym odcinku Świtezianki - dw. Kaliski.

Dla samej czytelności powinien być podciągnięty po linii jako 65A do zajezdni (zwłaszcza, że druga zmiana tej brygady to nieco ponad 6 godzin, nie 10h20min)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 22:48, 30 sie 2010

W zasadzie obojętnie. Jak nie ma chętnych to niech sobie skręci wcześniej i będzie te 5-10 min. wcześniej. Jak coś to ze zmianami można pokombinować.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » sob 23:06, 04 wrz 2010

Kur**, ręce opadają gdy spojrzy się na nowy rozkład 15 i 46 na Politechniki. Ledwie 3 miesiące temu było to zgłaszane i udało się jeśli dobrze pamiętam wprowadzić ładny takt. Było dobrze do... pierwszej okazji gdy dało się coś spieprzyć. Teraz w obu kierunkach odstęp wynosi 1 minutę, a w weekendy co druga 15 jedzie w pakiecie z 46. Brawo.

Chciałem napisać w tej sprawie do MPK, ale czy warto kopać się z koniem? Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 23:38, 04 wrz 2010

W niedziele w "szczycie" i wieczorem odstęp między 11, a 46 wynosi 2-4 minuty patrząc z Chocianowic, więc zamiast częstotliwości ok. 7/15 min (optymalna przy 6 kursach przy tych częstotliwościach) jest 13/15.
Z Helenówka to jest w robocze 3/7, w soboty o zgrozo 0/15, w niedziele 4/6. Pytanie czy nie warto uruchomić ze dwóch brygad 46A w weekendy dla wzmocnienia końcowych odcinków ŁTR.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 03:06, 05 wrz 2010

@Adamix: Oczywiście, że warto. Napisanie o tym tylko na forum nie daje prawie żadnej szansy na zmianę, a wysłanie listu do MPK i - koniecznie - do ZDiT, daje sporą szansę.

@px33: Zdecydowanie przydałaby się w weekendy większa częstotliwość tramwajów na Pabianickiej, niż 15 minut. Obecna bardzo zniechęca do korzystania z komunikacji miejskiej. ZDiT powinien zbadać, ilu pasażerów przybyło na Pabianickiej po otwarciu Portu Łódź - tramwaje teraz bywają pełne aż do krańcówki.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 10:54, 05 wrz 2010

Może są takie pełne, bo ludzie jadą do Pabianic? Obrazek
Do Portu wcale nie jeździ tak wielu pasażerów... a szkoda. Ale co się dziwić? Przecież to jest właściwie koniec miasta...
15 minut to nie taki zły takt jak na weekend, gorzej jak coś wypadnie, ale chyba to się nie zdarza często Obrazek

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 13:17, 05 wrz 2010

Skąd informacja, że do Portu jeździ niewielu pasażerów? Mam odmienne obserwacje. A piętnastominutowy takt w weekendy na trasie tramwajowej jest absolutnie niezadowalający. Pabianicka to największa ulica wylotowa z tak małym taktem. Nie przebiega przez pustynię, z tramwajajów nią jadących korzystają mieszkańcy Nowego i Starego Rokicia, Kuraku, Rudy Pabianickiej i Chocianowic. Obydwie linie powinny jeździć co 15 minut w weekendy.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » ndz 21:40, 05 wrz 2010

berger.m pisze:@Adamix: Oczywiście, że warto. Napisanie o tym tylko na forum nie daje prawie żadnej szansy na zmianę, a wysłanie listu do MPK i - koniecznie - do ZDiT, daje sporą szansę.


Do MPK pisałem w wakacje dwukrotnie w sprawie linii 1, 6, 16. Listy pozostały bez jakiegokolwiek odzewu. Mam wątpliwości czy oni w ogóle czytają maile wysyłane przez specjalne zakładki tematyczne na stronie.

Po konsultacjach społecznych, gdzie można było słownie i bezpośrednio zgłosić daną sprawę, przy świadkach i dziennikarzach, widać było pozytywne zmiany i modyfikacje rozkładów. Jednak to co udało się poprawić zostało częściowo zepsute przy okazji rozkładów letnich, a jeszcze bardziej od września. Stąd wyżalenie się na ten fakt na forum, oczywiście nie mam złudzeń, że to poskutkuje.

Co do Pabianickiej, Port Łódź jest świetnie skomunikowany z siecią tramwajową, dlatego tramwaj powinien być idealnym środkiem transportu do niego. Tymczasem jest zupełnie odwrotnie i zgadzam się, że powinny być jeszcze dodatkowe weekendowe kursy 46A. Jednak chodzi o kasę, przez którą zapewne nie uda się tego wywalczyć. Dlatego niezbędne jest, aby tramwaje które już są uzupełniały się, a nie dublowały, tworząc kwadransowe "dziury". A skoro 46 w weekendy jedzie w parze najpierw z 11, później z 15 (a od strony Helenówka zapewne również z czymś) wystarczy zmodyfikować tylko jego rozkład nie ruszając pozostałych.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » ndz 22:33, 05 wrz 2010

Adamix pisze:Do MPK pisałem w wakacje dwukrotnie w sprawie linii 1, 6, 16. Listy pozostały bez jakiegokolwiek odzewu. Mam wątpliwości czy oni w ogóle czytają maile wysyłane przez specjalne zakładki tematyczne na stronie.


Do MPK raz napisałem po uruchomieniu formularza kontaktowego na stronie - to było zaraz po objęciu funkcji przez prezesa Galię. Odpisali, choć po bardzo długim czasie. Pisz do ZDiT - to jest urząd, zawsze odpowiadają! Sądzę, że próbują też rozwiązać problem, jeśli to jest możliwe. [url=mailto:zdit@uml.lodz.pl]zdit@uml.lodz.pl[/url]

MPK układa rozkłady, ale to ZDiT je zatwierdza i wydaje decyzje o ich wprowadzeniu. Może nakazać MPK korektę rozkładu 46 lub sam to zrobić.

Co do Pabianickiej, Port Łódź jest świetnie skomunikowany z siecią tramwajową, dlatego tramwaj powinien być idealnym środkiem transportu do niego. Tymczasem jest zupełnie odwrotnie i zgadzam się, że powinny być jeszcze dodatkowe weekendowe kursy 46A. Jednak chodzi o kasę, przez którą zapewne nie uda się tego wywalczyć. Dlatego niezbędne jest, aby tramwaje które już są uzupełniały się, a nie dublowały, tworząc kwadransowe "dziury". A skoro 46 w weekendy jedzie w parze najpierw z 11, później z 15 (a od strony Helenówka zapewne również z czymś) wystarczy zmodyfikować tylko jego rozkład nie ruszając pozostałych.


Dokładnie! Dlatego też napisałem mail w tej sprawie do ZDiT i MPK zaraz po przeczytaniu wczoraj Twojej informacji :) Proszę, też to zrób. Im więcej osób napisze w tej sprawie, tym większa szansa, że problem zostanie rozwiązany.

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » pn 07:53, 06 wrz 2010

berger.m pisze:
MPK układa rozkłady, ale to ZDiT je zatwierdza i wydaje decyzje o ich wprowadzeniu. Może nakazać MPK korektę rozkładu 46 lub sam to zrobić.


Chyba raczej mogą MKT kazać zmienić rozkład 46, zresztą od dawna nie można zsynchronizować rozkładów 46 z 11 czy 15 pomimo wielu interwencji.

Aleksej

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » pn 11:43, 06 wrz 2010

No tak, oczywiście, że MKT Obrazek

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pn 15:32, 06 wrz 2010

berger.m pisze:Im więcej osób napisze w tej sprawie, tym większa szansa, że problem zostanie rozwiązany.


List do ZDiT wysłany :) W sprawie Politechniki, Pabianickiej i Rzgowskiej. Pozostaje czekać na ewentualną reakcję ;)
Swoją drogą szkoda, że o każde, nawet najmniejsze udogodnienie dla pasażerów trzeba walczyć.
Moim zdaniem powinien zebrać się zespół, który opracowałby rozkłady jazdy dla wszystkich linii na podstawie starannej analizy i wszelkich sugestii. Tak, żeby funkcjonowały one dłuższy czas, a nie zmieniać co parę tygodni. Oczywiście chodzi o stałe trasy, bez objazdów. Po zmianach, remontach czy wakacjach można by do nich powracać. Da się, bo na np. 70 chyba rozkład nie zmienił się od 2008 r.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » pn 16:33, 06 wrz 2010

Moim zdaniem najlepiej byłoby, gdyby ZDiT zatrudnił zewnętrzną, znającą się na rzeczy firmę, która dokładnie zbadałaby wszystko i ułożyła rozkłady, przy okazji proponując zmiany systemowe. Zresztą w ogóle to wszystko powinno się zmienić, powinien powstać związek taryfowy, organizacja, która układałaby transport publiczny w całej aglomeracji.

jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 516
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: jelcz2612 » ndz 15:19, 12 wrz 2010

Wiadomo czy w październiku 92 będzie jeszcze obsługiwać zajezdnia Limanowskiego?

Ostatnie ostrzeżenie. Jeśli nadal będziesz natarczywie łamał zasady języka polskiego, to będę usuwał Twoje posty. (o3r)

jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 516
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: jelcz2612 » śr 18:28, 22 wrz 2010

Treść postu usunięta ze względu na konsekwentne lekceważenie zasad języka polskiego (i to pomimo licznych upomnień). o3r
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jelcz2612, łącznie zmieniany 1 raz.

jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 516
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: jelcz2612 » czw 17:10, 11 lis 2010

Czy ktoś może wie czy 92 wraca na nowe sady po przyjściu nowych autobusów ?

MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontaktowanie:

Postautor: MNK » czw 21:07, 11 lis 2010

Ile razy jeszcze się o to zapytasz?

norbertkomusinski
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
Lokalizacja: Piaski, Pabianice

Postautor: norbertkomusinski » wt 19:22, 21 cze 2011

Na wakacje 2011 MPK zawiesza piątkę i 46A

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 19:30, 21 cze 2011

To nie MPK, to ci źli. Ale brygad z 46A szkoda, mogliby na wakacje dać MKT jeszcze coś innego (może 10 na co lepszych wagonach - GT8 i GT8N) do obsługi

Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: Zgierzanin » wt 19:47, 21 cze 2011

Czyli MKT po prostu nie dostanie kasy za te likwidowane kursy? Początek końca?


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość