Limanowskiego...

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » śr 22:57, 06 sty 2010

taaaa
w planowanym budżecie na 2010 (info za GW) na remont Limanki jest przeznaczone 20 milionów PLN, więc całej i tak nie zrobią

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » śr 10:52, 27 sty 2010

Karuzela remontowa się zaczyna. Dosięgnęła też Limanki. Dziewiętnastego maja b.r. zaczyna się remont wodociągów. Skończy się - uwaga - dziewiętnastego grudnia, ale 2011 roku. I teraz mam pytanie - czy w tak długim terminie remontu wliczone są remonty toru i jezdni, czy nie?

msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Postautor: msq » śr 18:33, 27 sty 2010

Muszą. Inna sprawa że remont powinien trwać kilka miesięcy, a nie na rok. Ale jak widać po przykładzie Kilińskiego - da się w nieskończoność przeciągać proste prace...

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » sob 20:47, 30 sty 2010

Swoją drogą - ciekawe, czy dadzą ruch wahadłowy, czy zamknięcie odcinka. Jeśli to drugie - momentami mogą być fajne objazdy Obrazek

Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Postautor: Piotr Ossowski » ndz 21:30, 31 sty 2010

Remont będzie trwał dłużej, bo ktoś wreszcie pomyślał o skoordynowaniu prac. Nie tylko zostanie wymieniona kanalizacja i rury wodociągowe, ale też gazowe oraz wszelkie inne ustrojstwa znajdujące się pod ziemią. Lepiej żeby raz, a porządnie zrobili. Wobec czego tramwaje mogą wrócić nie wcześniej jak w 2011 r., choć realny termin to 2012.

A info z samego źródła - ŁSI.

mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » ndz 23:41, 31 sty 2010

przemeqq pisze:w ogóle to wie ktoś po co te przystanki poprzesuwano ?



Na wniosek WRD KWP.

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » śr 19:45, 10 lut 2010

Dziś w Toyi mówili o Limance. Nie słuchałem dokładnie, ale wysłuchałem, że w tym roku - 25 mln starczy tylko na odcinek Al. Włókniarzy - Klonowa. W 2011 zrobią odcinek Klonowa - Zachodnia. Kosztuje 40 mln. Była wzmianka o tym, kiedy najwcześniej wrócą tramwaje. Jest to 2012 rok. Na koniec powiedziano, że to absurd, że kilometrowy odcinek ulicy robi się tyle czasu, co autostrady na EURO 2012. Wyjaśniono też, dlaczego to będzie tak długo trwało - są problemy z ustaleniem właścicieli kamienic czy coś takiego.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » śr 21:37, 10 lut 2010

potwierdzam, na ten rok w budżecie jest ok. 25 mln PLN, ŁSI w tym roku planuje remont między Klonową a Włókniarzy

Obrazek

gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontaktowanie:

Postautor: gothmucha » śr 22:03, 10 lut 2010

szymaxxx pisze:ą problemy z ustaleniem właścicieli kamienic czy coś takiego.


Czyżby szykowało się poszerzanie?

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 23:54, 10 lut 2010

W sumie, gdyby powstało przedłużenie Karskiego na północ to odcinek na Limanowskiego od tej trasy do al. Włókniarzy z torowiskiem wydzielonym byłby dobrym rozwiązaniem. W kier. centrum oczywiście bez zmian.

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » ndz 14:09, 14 lut 2010

Mam propozycję: po zrobieniu odcinka Al. Włókniarzy - Klonowa puściłbym tramwaje 111N na trasie Klonowa - Chochoła, a Z3 zawracałoby przy zajezdni tak jak 154. W późniejszym okresie - do Białej, a Z3 jechałoby z Pl. Wolności: Limanowskiego, Białą, Wrześnieńską, Sierakowskiego, Limanowskiego.

emilek12
Sympatyk forum
Posty: 551
Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Postautor: emilek12 » ndz 16:28, 14 lut 2010

a gdzie by tramwaje zawracały przy Limanowskiego?

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » ndz 16:34, 14 lut 2010

111N daje możliwość jazdy po jednym torze - trzeba byłoby zrobić łącznik między torami, tramwaj wjechałby na przeciwległy tor łącznikiem, a motorniczy się przesiada do kabiny na drugim końcu wagonu. Tylko nie wiem, czy te tramwaje da się łączyć w składy?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 17:12, 14 lut 2010

Problem w tym, że 111N (oraz 105NaDK, czyli poznańska modernizacja 105Na na dwukierunek) jest na szeroki tor. Trzeba by było więc od podstaw przebudować 805Na. Albo... wymienić się z MKT na GT8ZR (i ew. M8S, wreszcie przestałby się kurzyć i by był z niego jakiś pozytek) Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » ndz 18:31, 14 lut 2010

Swoją drogą - uruchomienie takiego tramwaju pozwala zaoszczędzić brygady Z3, czyli brak autobusów rezerwowych zostaje częściowo zaspokojony.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » ndz 22:12, 14 lut 2010


Tramwaje na Limanowskiego - za dwa lata
Piotr Wasiak
2010-02-14, ostatnia aktualizacja 2010-02-14 20:48

Remont torowiska na ul. Limanowskiego znowu się przeciąga. Prace rozpoczną się najwcześniej w połowie roku, a nie zaraz po zimie, jak wcześniej zapowiadano
Modernizacja szyn planowana była od ponad pięciu lat. Za każdym razem tłumaczono, że przebudowa rozpocznie się w... przyszłym roku. Tak długo to powtarzano, że tory w końcu nie wytrzymały. Tramwaje tak się kołysały, że najpierw wprowadzono dla nich ograniczenie prędkości do 10 km/h. W połowie ubiegłego roku jeden z wagonów bardzo niebezpiecznie się wykoleił. Przewoźnik z obawy przed tragedią nie chciał więcej jeździć tym odcinkiem. Trasę zamknięto.

Naprawa miała rozpocząć się jeszcze w 2009 r. Niestety, w ubiegłym roku wyremontowano jedynie fragment torowiska od Grudziądzkiej do al. Włókniarzy. Prace na tym odcinku postanowiono przeprowadzić wcześniej, aby podczas kolejnych etapów móc tamtędy poprowadzić objazdami tramwaje.

Na najbardziej zniszczonym odcinku nic nie udało się zrobić. Urzędnicy zapowiadali, że prace rozpoczną się zaraz po zimie. Aby tak się stało, przetargi powinny być ogłoszone w styczniu. Tymczasem do tej porty nie rozpisano ani jednego konkursu. Powstał jedynie projekt, który zamówiono w 2007 r.

Zarząd Dróg i Transportu zapewnia, że prace w tym roku się rozpoczną. - Jest już opracowana dokumentacja projektowa. Zanim jednak ogłosimy przetarg na wyłonienie wykonawców, musimy uregulować formalności prawne z gruntami. Chcemy rozpocząć prace w drugiej połowie tego roku - mówi Aleksandra Kaczorowska z ZDiT.

W tym roku remont będzie prowadzony na odcinku od al. Włókniarzy do ul. Klonowej. Będą to prace połączone z wymianą i modernizacją wodociągów. Następnie drogowcy przejdą na kolejny fragment - do ul. Zachodniej. Cała inwestycja zakończy się dopiero pod koniec 2011 roku.

Droga zostanie całkowicie przebudowana. Wymienione zostanie nie tylko torowisko, ale także cała jezdnia wraz z podbudową. - Pojawi się też nowa sygnalizacja świetlna przy ul. Urzędniczej. Powstaną nowe chodniki i miejsca parkingowe - wymienia Kaczorowska. - Rozbudowane zostanie też skrzyżowanie z ulicami Hipoteczną i Klonową.

Inwestycja pochłonie 65 mln zł. Na ten rok drogowcy mają zapisane w budżecie 20 mln zł, a na przyszły przewidziane jest 45 mln.

Dariusz Joński, wiceprezydent Łodzi: - W ostatnich latach zaniedbano wiele torowisk. Ich remont to teraz priorytet dla łódzkiej komunikacji. Mam nadzieję, że uda się znaleźć dodatkowe pieniądze i przyspieszymy prace na ul. Limanowskiego.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź


osobiście uważam, że to skandal, że dopuszczono do takiego stanu tej ulicy, niemniej jednak cieszę się, że po remoncie powstanie sygnalizacja przy Piwnej/Urzędniczej, bo by się przedostać na drugą stronę to się trzeba nieźle nagimnastykować :roll:

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » pn 00:19, 15 lut 2010

Kpc21 pisze:Problem w tym, że 111N (oraz 105NaDK, czyli poznańska modernizacja 105Na na dwukierunek) jest na szeroki tor. Trzeba by było więc od podstaw przebudować 805Na.


105N i 805N różnią się tylko wózkami, więc wystarczyłoby je tylko podmienić. Przecież przy okazji remontów dla innych miast, wysyłane są nasze pudła.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 00:29, 15 lut 2010

No jeśli tak, to dla MPK żaden problem nie jest. Ale po co pożyczać je z Poznania czy Śląska, kiedy dwukierunki i to wąskotorowe są już w Łodzi?

A gdyby na ten czas ZDiT po prostu utworzył nową linię i po prostu zlecił jej obsługę MKT (bo MKT póki co jeszcze chyba żadnych PKS-ów nie kupiło, tak więc nie trzeba robić przetargu), byłoby jeszcze prościej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » pn 10:56, 15 lut 2010

1) Można by zrobić sygnalizację przy Sierakowskiego - przy większym ruchu przejazd ulicą Sierakowskiego albo skręt z Sierakowskiego w Limanowskiego potrafi trwać długo.
2) Należałoby jakoś przeregulować światła na skrzyżowaniu z Klonową i Hipoteczną. Na Limanowskiego w stronę Teofilowa robi się sznureczek aut (czasami za Obornicką jadąc od Sierakowskiego się zaczyna),
3) Czy można jakoś zgłaszać pomysły do MPK? Zaproponowałbym wprowadzenie tych dwukierunkowych tramwajów.
4) Kaczorowska się myli. Prace się zaczyna 19 maja, a myślę, że w terminy ŁSI można uwierzyć.

Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Postautor: Piotr Ossowski » pn 11:55, 15 lut 2010

szymaxxx pisze: 3) Czy można jakoś zgłaszać pomysły do MPK? Zaproponowałbym wprowadzenie tych dwukierunkowych tramwajów.


Napisz do MPK, ale też do ZDIT. Na stronach firmy i urzędu masz podane adresy tradycyjne (tj. tradycyjną pocztą) i e-mail. Spróbować możesz, jednak pytanie brzmi, czy będziesz miał siłę przebicia 8-)


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości