Likwidacja torowiska na odcinku Chochoła - Szczecińska

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2077
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » wt 23:09, 06 wrz 2011

co do 97 to racja bo to jeden z rzadziej kursujących autobusów ale może ktoś na niego trafi ale prędzej 78 bo i tak znając życie prędzej czy później zamkną to torowisko ale jak narazie musi wystarczyć tam 8

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » śr 01:06, 07 wrz 2011

Zamykanie fragmentu tramwaju do jednego z głównych szpitali i ośrodków naukowych i jednocześnie zamykanie możliwości odbudowy tramwaju do pozbawionego kolei Aleksandrowa to cywilizacyjny krok wstecz i wędrówka w stronę Azji.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 01:28, 07 wrz 2011

Tylko, że badania napełnienia mówią same za siebie. Szpital jest - OK, ale co z tego, skoro dwuskład jeździ pusty. Są szpitale obsługiwane jedynie autobusami i nie ma powodów do narzekań. Takie 78 przynajmniej jeździ do centrum i w podróżuje się w bardziej komfortowych warunkach. Linie autobusowe nie jeżdzą opóźnione (ewentualnie w granicy), bo to nie 2007, czy 2008 rok, ale jak widać - nie trafia.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » śr 01:36, 07 wrz 2011

Są powody do narzekań. 78 jeździ na okrągło i stoi w korkach. A badania napełnienia wskazują, że odcinek Szczecińska - Chochoła ma przeciętne obłożenie w porównaniu do innych końcowych odcinków. Po remoncie torowiska można spodziewać się wzrostu liczby pasażerów.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 13:07, 07 wrz 2011

1. Na około, ale szybciej niż tym tramwajem, któremu ciągle wydłuża się czas przejazdu albo który telepie się po krzywych torach. 78 pokonuje trasę z Chochoła do Zachodniej/Legionów w 27-31 min., 2 gdyby jeżdziła na Chochoła robiłaby to w 31-34 min. (Szczecińska-Zachodnia 27-30 + 4 min. więcej na Aleksandrowskiej).
2. Nie ma korków na trasie 78, jedynie drobne zatory przed skrzyżowaniami mieszczące się w graniach tolerancji, jak na zasadzie grupowania się tramwajów na ŁTR. To nie rok 2007 kiedy pół miasta było rozgrzebane, a połowa autobusów była niesprawna. Zatrzymania natomiast są codziennie niezależnie od pory dnia.
3. Tramwaj jest bardziej opłacalny kiedy jest oblegany już od stacji początkowej (Wyszyńskiego, Augustów, Kurczaki, Dąbrowa, Szczecińska). W innych wypadkach lepiej wychodzi skierować autobus, który jest tańszy i bardziej elastyczny.
4. A co mają nowe tory do wzrostu ilości pasażerów? Ten kto musi jeździć KM ten jeździ. Przy pętli Chochoła nie ma willi, tylko rozpadające się drewniaki. Większość mieszkańców podejrzewam nawet nie wie, że za przejazd trzeba zapłacić.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » śr 17:19, 07 wrz 2011

Nowe tory mają dużo do wzrostu ilości pasażerów. Zwiększają komfort podróży (nie telepie, nie hałasuje) i prędkość przejazdu, przez co tramwaj jest bardziej atrakcyjny.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 17:49, 07 wrz 2011

Na tym odcinku wątpie. Kogo by miał przyciągnąć? W okolicach pętli widać więcej meneli niż normalnych ludzi, natomiast nowe domy budują się bliżej Aleksandrowa (Zimna Woda). Czas przejazdu mógłby skrócić się najwyżej o 1 min. o ile ktoś by na to wpadł po ewentualnym remoncie.

Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: Zgierzanin » śr 22:01, 07 wrz 2011

SEC pisze:Linie autobusowe nie jeżdzą opóźnione (ewentualnie w granicy), bo to nie 2007, czy 2008 rok, ale jak widać - nie trafia.


Za to jeżdżą permanentnie przed czasem. Tolerancja +1 trochę poprawiła sytuację, ale.. zarazem stała się pretekstem do dodania dwóch minut na trasie, gdzie już wcześniej +2 było normą (51,53,60)... chociaż z tramwajami nie jest lepiej.

3. Tramwaj jest bardziej opłacalny kiedy jest oblegany już od stacji początkowej (Wyszyńskiego, Augustów, Kurczaki, Dąbrowa, Szczecińska). W innych wypadkach lepiej wychodzi skierować autobus, który jest tańszy i bardziej elastyczny.


Strykowska, Chojny, Stoki do likwidacji?

Kpc21
Weteran
Posty: 6011
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 22:30, 07 wrz 2011

Akurat odcinek przy Strykowskiej ma szansę stać się obleganym przy okazji budowy kolejnego etapu ŁKA.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 02:02, 08 wrz 2011

Zgierzanin pisze:Za to jeżdżą permanentnie przed czasem. Tolerancja +1 trochę poprawiła sytuację, ale.. zarazem stała się pretekstem do dodania dwóch minut na trasie, gdzie już wcześniej +2 było normą (51,53,60)... chociaż z tramwajami nie jest lepiej.


Czyli ze skrajności w skrajność. Mówimy o Chochoła, a nie o Dołach. Tam przydały się dodatkowe minuty, ale tylko w godzinach szczytu. Reszte należy poprawić i tyle, o czym już niejednokrotnie była dyskusja.

Strykowska, Chojny, Stoki do likwidacji?


Chojen szkoda. Tam frekwencja przed wszelakimi objazdami, cięcami i zetkami przez pół roku, była dobra. Strykowska leży w granicach osiedla na Dołach. Stoki generują dość spory ruch (bo nie ma tam porządnych linii autobusowych, poza 64, które nie jedzie do centrum :P), ale sama 12 tam wystarczy i lepiej niż komunikacją tramwajową tego odcinka się nie obsłuży - brak drogowego łącznika Pomorska-Telefoniczna w rejonie działek. Bardziej obawiałbym się o Koziny i Wycieczkową. Tramwaj na Ogrodowej poza Wszystkich Swiętych jest pusty. Gdyby odpowiednio skomunikować Radogoszcz, po Warszawskiej mogłoby jeździć 65.

Reszta odcinków powinna funkcjonować przez cały czas, bo generuje odpowiedni ruch.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » czw 02:36, 08 wrz 2011

Ale właśnie Pan ze ZDiT przedstawił dane, wg których odcinek Szczecińska - Chochoła ma większe obłożenie od Stoków. Uważam, że tramwaj na Stokach jest potrzebny, ale w takim razie tym bardziej powinien istnieć wspomniany odcinek na Aleksandrowskiej. Cała "afera" dotyczy tak krótkiego odcinka na ulicy, gdzie tak naprawdę dałoby się pogodzić poprawę sytuacji ruchu kołowego z zachowaniem przynajmniej jednego toru tramwaju...

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 09:34, 08 wrz 2011

Już któryś raz proszę o przedstawienie tych danych.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » czw 14:26, 08 wrz 2011

SEC pisze:Ten kto musi jeździć KM ten jeździ.

I to jest właśnie kwintesencja podejścia władz miasta. Z pasażerami nie trzeba się liczyć, bo kto musi ten i tak pojedzie. Bo KM jeździ tylko młodzież, która jeszcze nie zrobiła prawka oraz nieudacznicy życiowi, których nie stać na samochód. Zatem nie trzeba zachęcać mieszkańców do wybrania KM, bo mamy krzywe tory i stary tabor, więc nikt o zdrowych zmysłach nie wybierze tramwaju. A w ogóle to my mamy służbowe samochody, więc co nas to obchodzi?

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 14:46, 08 wrz 2011

Nie wiem czy jest to podejście władz miasta, jedynie obrazuje jak to wygląda na dzień dzisiejszy. Żeby zmienić podejście ludzi trzeba pompować w zbiorkom mnóstwo pieniędzy, wprowadzać mnóstwo usprawnień o których wielu nawet nie śniło, a na potrzeba wieluuu lat, a biorąc pod uwagę naszą mentalność to całe wieki. Zachowanie rozpadającego się odcinka po którym mało kto jeździ, nie zmieni miasta o 180 stopni.

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » czw 16:20, 08 wrz 2011

SEC pisze:Już któryś raz proszę o przedstawienie tych danych.


Ja ich nie mam. Nie otrzymaliśmy ich na papierze, Pan że ZDiT zreferował je ustnie, odpowiadając na nasze pytanie. Z prośbą o te dane możesz więc zwrócić się do ZDiT powołując się na ustawę o dostępie do informacji publicznej.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » czw 21:53, 08 wrz 2011

SEC pisze:Nie wiem czy jest to podejście władz miasta,

to chyba widać na ulicach ;)

SEC pisze:trzeba pompować w zbiorkom mnóstwo pieniędzy, wprowadzać mnóstwo usprawnień o których wielu nawet nie śniło, a na potrzeba wieluuu lat, a biorąc pod uwagę naszą mentalność to całe wieki.

W Łodzi może i śniło, ale niedasię. Ulice tylko dla KM, buspasy, kontrapasy rowerowe, przystanki NŻ - to wszystko funkcjonuje w innych polskich miastach, ale ZDiT po wnikliwej analizie stwierdza, że dane rozwiązanie jest np... niezgodne z prawem. Pozdrawiamy mieszkańców Gdańska, Krakowa czy Wrocławia, których władze łamią prawo, by im rzeczywiście żyło się lepiej.

Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: Zgierzanin » czw 22:58, 08 wrz 2011

Tak po prawdzie to u nas tych ulic tylko dla KM chyba nie znalazło by się za wiele - coś jeszcze oprócz Kilińskiego i Zielonej?

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1451
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » czw 23:06, 08 wrz 2011

No nawet te dwie, a zauważ, że nie ma żadnej...

msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Postautor: msq » pt 15:35, 09 wrz 2011

Kilińskiego, serio? Z 6 kursami na godzinę?

berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Postautor: berger.m » pt 15:50, 09 wrz 2011

Nie, z tyloma ile powinno być.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości