Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » wt 18:25, 15 paź 2013

No właśnie taboru i motorniczych nie brakuje (wielu z nich siedzi na rezerwie) więc spokojnie wystarczyłoby na częstotliwość 7 co 12 minut, na 13 i 9/9A co 10 minut. Od listopada konstale znikną z Z, Z2 i likwidowanej 8A, ale one pójdą na 15, 15A, 12 i 14 oraz tramwaje ŁTR.

Tak w ogóle dziś i nie tylko w popołudniowym szczycie przed przystankiem Kopcińskiego - Piłsudskiego był zator tramwajów (ponad 10 składów) ale nie było awarii ale było sporo tam składów linii Z2, które blokowały inne tramwaje. Linie 9/9A i 13 były zapchane, 4 i 14 w miarę a Z2 dosyć puste.
Wszystko przez to, że tylko jeden tramwaj zatrzymuje się na przystanku i nierówny takt Z2 oraz 13 jakby Z2 pojechało do Kilińskiego a 13 jechała co 10 minut to nie byłoby problemu.

tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » wt 18:32, 15 paź 2013

Wg mapek Zdit Z2 puszczą do Tuwima.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 19:29, 15 paź 2013

Od początku tak planowali, tylko - ponoć - mieli za mało dwukierunków.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » wt 20:23, 15 paź 2013

Był zanik napięcia na ponad 30 minut na Pomorskiej, Kopcińskiego, Narutowicza-stąd duże zgrupowanie składów na przystankach, a potem przełączanie napięcia, bo było przez jakiś czas zasilanie awaryjne.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » wt 20:31, 15 paź 2013

Dziś na Z1 kursował nowy M8S z granatowym paskiem.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 20:41, 15 paź 2013

A nie czasem M8C? M8S-a już w mieście nie mamy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

sosna
Niemowa
Posty: 5
Rejestracja: wt 19:38, 15 paź 2013
Lokalizacja: Zduńska Wola/Łódź

Postautor: sosna » wt 20:52, 15 paź 2013

Ogólnie od 4.11 piątka by mogła tak pojechać:Koziny-Srebrzyńska, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Paderewskiego, Rzgowska-Kurczaki.
Czestotliwość:15/20

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » wt 20:52, 15 paź 2013

Naprawdę, nie wierzcie w to, że motorniczych nie ma. W tamtym tygodniu solówka 43, a tam...dwoje konduktorów. Na Z3 - dwoje motorniczych. Przeprowadzono bardzo duże cięcia w kursowaniu, więc tramwaje też są.

Natomiast co do zmian od poniedziałku, jakie nastąpiły. To był strzał prosto w kolano. 5 nic nie daje (dziś nawet była zapchana bardziej niż zwykle - wczoraj w 2ce ludzie narzekali, że jeździ jak chce), 2ka dalej zapchana, 6, 3 też. 7ka raczej pusta, głównie zajęte miejsca siedzące. Ta linia też nic nie daje, bo większość wysiada przy Legionów, w drugą stronę nie wsiada nikt (kurs poranny widzę - 7:42).

Koszmar trwa, ja akurat i wczoraj i dziś rano do 2ki się dostałem, ale i tak stałem na schodkach. Składy stoją po kilka do przystanku, nawet w luźniejszej już godzinie 17ej. A hit jest taki, że 16/16A przyjechały nawet dzisiaj w parze.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » wt 20:59, 15 paź 2013

Może 526, stał na Tramwajowej ostatnio to może go uruchomili.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » wt 21:06, 15 paź 2013

przemeqq pisze:7ka raczej pusta, głównie zajęte miejsca siedzące. Ta linia też nic nie daje, bo większość wysiada przy Legionów, w drugą stronę nie wsiada nikt (kurs poranny widzę - 7:42).


Potwierdzam - jechałem kursem 7 po 17:00 z Kozin aż do Dąbrowskiego/Kilińskiego - cały czas były wolne miejsca siedzące - w drugą stronę 2,3,6,11,16,16A zapchane kompletnie, a siódemki...... pustawe i to mocno... Czekając na Z1 na Kilińskiego przejechały 3 dwójki (zapchane w 80-90%) i 2 siódemki (może 10-15% zapełnienia) - póki co porażka...

To już lepiej by było dać 2, 3 i 11 co 10 w szczycie, a 13 co te 12 minut chociaż w szczycie zamiast wznawiać 7 po nieswojej trasie... nikt nie myśli w tym ZDiT naprawdę...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » wt 21:09, 15 paź 2013

I tak trzeba będzie tramwaj na Koziny zorganizować, po powrocie 15 na trasę.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Aver
Niemowa
Posty: 9
Rejestracja: wt 21:34, 15 paź 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Aver » wt 22:38, 15 paź 2013

W godzinach szczytu 2ka jest zapchana niemiłosiernie. Jedyne co może poprawić tą sytuację to po prostu zwiększenie częstotliwości kursowania.

Natomiast uważam, że wydłużenie 5ki na Chochoła to krok w dobrą stronę. Niestety mimo wszystko jeżdżą tam solówki i to do tego rzadko więc to trochę mało aby odciążyć 2ke.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 23:54, 15 paź 2013

sosna pisze:Ogólnie od 4.11 piątka by mogła tak pojechać:Koziny-Srebrzyńska, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Paderewskiego, Rzgowska-Kurczaki.
Czestotliwość:15/20

Trasa bez sensu. Jeśli już, to przez Włókniarzy i Kopernika, żeby uzupełnić połączenie między Kaliskim a al. Politechniki (gdzie brakuje 50A), ale to też mało wygodne, bo przy Kaliskim zatrzymywałaby się pod estakadą.

przemeqq pisze:5 nic nie daje (dziś nawet była zapchana bardziej niż zwykle

Skoro jechało nią więcej ludzi, to chyba dobrze, zmiana coś dała.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » śr 00:16, 16 paź 2013

I dobrze, że 5 wróciła na Teofilów.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » śr 19:35, 16 paź 2013

Od Listopada:
- likwidacja linii 8A,Z,Z3 i Z15
- linie 12 i 14 przez Kopernika na Retkinię.
- powrót linii 15 i 15A na stałe trasy.
- wahadłowa linia Z2 z Augustowa do nakładki Tuwima.
- wzmocnienie linii 96 i 70/A/B do częstotliwości 7,5 minuty.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 19:40, 16 paź 2013

Mogliby przy okazji wycofać się z tego potworka 98B albo przynajmniej jakoś zbalansować z normalnym 98/A.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » śr 19:51, 16 paź 2013

Poszło pismo od mieszkańców, aby jechał Wyszyńskiego do Popiełuszki i to było by już coś ciekawego. Choć wraca dużo wagonów na Retkinię, więc raczej nie wprowadzą tego w życie.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » śr 20:11, 16 paź 2013

Widzew Wschód dostał autobus dokładnie po trasie tramwaju (98B), dlaczego Retkinia miałaby być gorsza? Kilometrów wyjeździ tyle samo po Wyszyńskiego, co po Maratońskiej.
Zresztą tory na Wyszyńskiego prędzej czy później pójdą do remontu, więc i tak będzie potrzebny autobus zastępczy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 20:36, 16 paź 2013

Bo na Wyszyńskiego będzie pewnie 20 tramwajów/h (6*8, 8*12, 6*14) i do tego 8-10 autobusów/h to przesada. A na odcinku, z którego zabrali autobusy z 12 kursów nagle zrobiły się 4.
Po uruchomieniu Kopernika powinno być 6-8 kursów/h normalnego 98/A i 98B skrócone do Dw. Kaliskiego dopełniające takt do 3-4 minut na odcinku centralnym.
No i oczywiście trzeba wyrzucić ruch kołowy z Zielonej żeby te 24 tramwaje/h miały szansę na względnie punktualne kursowanie.

A to "prędzej czy później" to co najmniej pół roku, a pewnie i tak prace zaczną się w okolicy lata.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 20:54, 16 paź 2013

14 powinno jeździć przez Politechniki. Albo powinni przywrócić 50A.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość