bez odcinków [...] Włókniarzy - Kościuszki
Chwila, tuż przy Kaliskim torowisko jest w fatalnym stanie (nie mam pojęcia dlaczego go nie wyremontowali przy okazji remontu powyższego ciągu), to znaczy że to ma tak zostać?
Kazik pisze: - nowa trasa wzdłuż Rokicińskiej i Hetmańskiej do Zakładowej lub Della
Kazik pisze:- projektant ma rozważyć zejście trasy W-Z (jezdni lub torów lub zarówno torów i jezdni) pod ziemię na odcinku śródmiejskim
Kazik pisze:- projektant ma rozważyć budowę przystanków A+T przy Dw.Kaliskim/ŁKS-ie,
Kazik pisze:skrzyżowaniu Marszałków
Kazik pisze:i krańcówce autobusowej na Janowie
teufel pisze:Czytać nie umiesz? Tam jest napisane ROZWAŻYĆ przystanki A+T. Więc nie ma co się napalać
przemotz280 pisze:Tomasz.bu mam pytanie - czy planując tramwaj na Olechów ulicą Billewiczówny udałeś się w teren, aby zobaczyć jak to wygląda w rzeczywistości,
przemotz280 pisze:Pytam z ciekawości, bo wydaje mi się, że w terenie nie byłeś.
przemotz280 pisze:Tak się składa, że tą ulicę widzę z okien i doskonale wiem, że upychanie tam tramwaju to poroniony pomysł.
przemotz280 pisze:Pomijając już dodatkowe komplikacje związane z zejściem torowiska z Rokicińskiej między skrzyżowaniami,
przemotz280 pisze:samo to, że dosłownie tuż pod oknami chciałbyś ludziom budować tramwaj jest chore.
przemotz280 pisze:Tym bardziej, że akurat od Rokicińskiej do Billewiczówny jest śmiesznie blisko.
przemotz280 pisze:Idąc Twoim tokiem rozumowania linie tramwajowe powinny powstać w co drugiej ulicy, żeby każdy miał blisko.
przemotz280 pisze:Moim zdaniem w zupełności wystarczyłoby poprowadzić linie tramwajowe ulicami Rokicińską i Przybyszewskiego (po jej przedłużeniu i ucywilizowaniu w rejonie Olechowa).
www.uml.lodz.pl pisze:Nowoczesna linia tramwajowa na trasie Retkinia – Olechów, parkingi typu park and ride oraz centralny system sterowania ruchem już wkrótce będą mogły powstać w Łodzi dzięki unijnym pieniądzom. Dwa łódzkie projekty inwestycyjne zostały dopisane do zaktualizowanej listy projektów indywidualnych (kluczowych) programu Infrastruktura i Środowisko. Oznacza to dofinansowanie projektów w wysokości blisko 193 mln zł, których realizacja przewidziana jest na lata 2009-2011.
- Projekty indywidualne to najważniejsze inwestycje, które w najbliższych latach mają szansę na otrzymanie dofinansowania ze środków unijnych, bez konieczności udziału w konkursie. Oczywiście, do realizacji tych projektów potrzebne są środki własne, które są już zarezerwowane w wieloletnim planie inwestycyjnym na lata 2009-2011 – mówi wiceprezydent Łodzi Mirosław Wieczorek.
Pierwszą z inwestycji jest rozbudowa i modernizacja trasy tramwaju relacji wschód-zachód (tj. Retkinia-Olechów) wraz z systemem zasilania i obszarowego sterowania ruchem. Projekt przewiduje gruntowną modernizację istniejącej linii tramwajowej od al. Wyszyńskiego do ul. Augustów oraz jej wydłużenie od ul. Rokicińskiej do fabryki Della. Ogólną wartość inwestycji szacuje się na 300 mln zł, a dofinansowanie wyniesie139 mln.
- Po tramwaju regionalnym będziemy mieć drugą bardzo nowoczesną linię tramwajową – mówi o znaczeniu inwestycji Teresa Woźniak p.o. dyrektora Zarządu Dróg i Transportu.
Drugi projekt nosi nazwę: Poprawa funkcjonowania transportu publicznego w centralnej strefie miasta Łodzi przez zastosowania systemów teleinformatycznych. W centralnym obszarze miasta, w granicach kolei obwodowej wprowadzony zostanie system obszarowego sterowania ruchem z zastosowaniem sieci światłowodowej, co ulepszy płynność przejazdu przez skrzyżowania. W ramach tego projektu wybudowane zostaną również parkingi typu park and ride. Zostaną one usytuowane m.in. na końcowych przystankach ŁTR. Cały projekt kosztuje 115 mln zł., a dofinansowanie wyniesie 53 mln zł.
- Cieszmy się, że udało się pozyskać tak wielkie pieniądze. Należy jednak pamiętać, że duże pieniądze, to duże remonty w mieście i musimy na to przygotować mieszkańców. Myślę jednak, że po tych wielkich remontach, likwidacji zapóźnień cywilizacyjnych wszyscy będziemy zadowoleni – podsumowuje Teresa Woźniak.
gazeta pisze:Trzy projekty mające poprawić komunikację w Łodzi i regionie znalazły się na liście unijnych dotacji. Jeśli uda się je wykorzystać, powstanie kolej aglomeracyjna, system usprawniający poruszanie się po mieście oraz zmodernizowana zostanie linia tramwajowa Olechów - Retkinia
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ogłosiło zweryfikowaną listę projektów kluczowych, czyli inwestycji, które otrzymają dofinansowanie z UE bez konkursu. Najwięcej pieniędzy w regionie - 145 mln zł - dostał projekt łódzkiej kolei aglomeracyjnej. Wniosek na tę inwestycję złożył samorząd województwa łódzkiego.
Projekt obejmuje m.in. rewitalizację linii kolejowej Zgierz - Ozorków i połączenie kolejowe z Lotniskiem im. Władysława Reymonta. Zmodernizowane będą też przystanki i stacje kolejowe: Zgierz, Zgierz Północ, Jedlicze Łódzkie, Grotniki, Chociszew i Ozorków. Powstaną również cztery intermodalne przystanki w Łodzi oraz pięć węzłów. Znajdą się one przy dworcach: Łódź Widzew, Łódź Kaliska, Łódź Fabryczna, Zgierz oraz przy porcie lotniczym. - Będzie to połączenie kolei z innymi środkami komunikacji. Podobny węzeł planujemy też w Strykowie. Chcemy, by podróżni po zjeździe z autostrady mogli zostawić auto na parkingu i dojechać do centrum Łodzi komunikacją zbiorową - mówi Witold Stępień, wicemarszałek województwa.
W ramach projektu zakupionych ma być 20 szynobusów. Będą to pojazdy przystosowane do krótkich tras mogące zabrać 150-200 pasażerów. Kolej aglomeracyjna ma połączyć pięć powiatów: Łódź, łódzki wschodni, zgierski, pabianicki i brzeziński.
Roboty - zgodnie z przedstawionym ministerstwu harmonogramem - powinny rozpocząć się we wrześniu przyszłego roku. Do tego czasu trzeba uzyskać wszystkie pozwolenia i rozstrzygnąć przetargi. Cała inwestycja musi być gotowa do kwietnia 2012 r.
Do listy projektów kluczowych dołączono dwa inne wnioski złożone przez Łódź. 140 mln zł zostanie przeznaczone na modernizację linii tramwajowej Olechów - Retkinia. W ramach tej inwestycji powstanie również nowe torowisko od ul. Rokicińskiej do Della. Wyremontowane zostaną wiaty, a przy 18 z nich pojawią się elektryczne tablice z rozkładem.
Dotację z Unii otrzymał też projekt poprawy funkcjonowania transportu publicznego w centrum Łodzi. Inwestycja warta 115 mln zł (otrzyma dofinansowanie 53 mln zł) zakłada uruchomienie elektronicznych tablic informacyjnych oraz rozbudowę systemu sterowania ruchem. Powstanie też system parkingów dla samochodów przy końcowych przystankach Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Wprowadzona zostanie również Łódzka Karta Miejska za pomocą, której zapłacimy za bilet i parking. Będzie przypominać kartę bankomatową. Wystarczy przyłożyć ją do czytnika i odpowiednia opłata zostanie pobrana.
Wszystkie te inwestycje mają być gotowe do 2012 roku. Teraz jednak wielkie wyzwanie czeka urząd marszałkowski i miasto. Z Unii wnioskodawcy otrzymają 50 proc. wartości inwestycji. Pozostałe pieniądze muszą znaleźć we własnych budżetach.
Urzędnicy zapewniają, że nie zmarnują tak wielkiej szansy. - Mamy zarezerwowane fundusze na te projekty w wieloletnim programie inwestycyjnym - mówi Mirosław Wieczorek, wiceprezydent Łodzi.
Trzeba również uważać na przestrzeganie harmonogramu prac. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ostrzega, że kolejne projekty mogą spaść z listy, a na ich miejsce trafić inne. Co pół roku realizacja projektów będzie sprawdzana i jeśli okaże się, że są jakieś przestoje, możemy nie otrzymać dotacji.
Teresa Woźniak, dyrektorka łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu, zapowiada: - Zostaną powołane specjalne zespoły, które będą odpowiadały za te inwestycje. A mieszkańcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość, bo tak wielkie inwestycje, niestety, spowodują kolejne utrudnienia w najbliższych latach.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość