Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » pt 18:00, 23 paź 2015

Ja mam pomysł taki
98 98a - Nowy Józefów (Wyszyńskiego Popiełuszki) Maratońska Bandurskiego Mickiewicza Żeromskiego Radwańska i dalej na Olechów jak stare 55.
55 - Lotnisko Maczka Pienista Obywatelska (NS Elektronowa) Politechniki Radwańska Kościuszki Zachodnia Ogrodowa Manufaktura (Karskiego Drewnowska).
Linia 98 jeździłaby na zbliżonej trasie. 55 jako linia na Lotnisko w końcu pojechałaby do Centrum i Manufaktury.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.

Piotrek
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: pt 00:03, 02 mar 2007
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: Piotrek » pt 21:35, 23 paź 2015

px33 pisze:Raczej chodzi o to żeby jakiś autobus jeździł Maratońską do Kaliskiego. Ale równie dobrze można było tam przeciągnąć 99.


Przecież zgodnie z pierwotnymi założeniami 99 i 99A miały własnie od Kaliskiego kursować Maratońską do Retkińskiej, a dalej Retkińską i Kusocińskiego, objeżdżając w ten sposób prawie całą Retkinię.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » pt 21:50, 23 paź 2015

Pierwotny plan był IMO lepszy dla mieszkańców Maratońskiej. Mieliby bezpośredni autobus 99 co 12 minut do centrum - Manufaktura, Kościuszki itp a tak dostaną jedynie 98 co 15 minut docierający jedynie do Kaliskiego a tam konieczność przesiadki.
Nie mniej dla mieszkańców Radogoszcza i Bałut lepiej, że 99 zostaje tak jak jest. Trasa przez Wyszyńskiego/Armii Krajowej jest lepsza niż Maratońska/Retkińska.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 22:13, 23 paź 2015

Dla mieszkańców Radogoszcza jazda 99 na Retkinię jest przede wszystkim kompletnie niepraktyczna. Strasznie dużo czasu nadrabia się jadąc do centrum i z powrotem. Ale sensownej alternatywy raczej nie ma.

A jak już z tego Radogoszcza jadą długo, to lepiej by mogli dojechać bezpośrednio w maksymalną możliwą liczbę miejsc na Retkini czy Karolewie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » pt 22:37, 23 paź 2015

Tak jak mówisz. Nie ma innej alternatywy. Ewentualnie od przyszłej soboty 11/16 + 10 ale czy to wyjdzie szybciej niż 99 nie sądzę ...

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 00:17, 24 paź 2015

Mat pisze:Jak ruszy WZ, to Kopernika powinna się trochę odkorkować.

Te prace na Żeromskiego/Mickiewicza powinny trwać jeszcze przez weekend. Ale czy potem otworzą oba pasy na Żeromskiego przy WAMie to nie wiem

A o to właśnie mi chodzi, kiedy zakończą się prace realizowane w ramach WZ, a nie remontu wiaduktu.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » sob 10:06, 24 paź 2015

Po remoncie WZtki linia 50 wraca do stanu jaki był.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » sob 12:02, 24 paź 2015

estimate85 pisze:Mam tylko nadzieję że ten potworek 98 nie pojedzie do Kaliskiego kosztem zmniejszenia planowanych częstotliwości na 76/80/86/99.

A niby dlaczego miałoby tak być? Skończcie z tymi teoriami spiskowymi. Rozkłady są już gotowe, od dziś przez 3 dni będą publikowane w EI.
Dobrze się moim zdaniem stało, że przedłużono 98 do Kaliskiego, da to większe możliwości przesiadek, zwłaszcza na linie kursujące po Włókniarzy, poza tym północna Retkinia zyska w połączeniach autobusowych, zamiast nieskorelowanych ze sobą linii kursujących co 15 i 18 minut obsługiwanych częściowo solówkami będą mieli w miarę równomierne odjazdy do Centrum co ok. 6 minut i to w dodatku w 100% przegubowcami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.

looka75
Niemowa
Posty: 4
Rejestracja: pt 19:13, 12 cze 2015

Postautor: looka75 » sob 14:48, 24 paź 2015

estimate85 pisze:Aktualne zmiany na Retkinii (wg dzisiejszych mapek ZDiT):

80 i 99 zostają na swoich trasach,
98 wydłużone do Dworca Łódź-Kaliska (trasa: Nowy Józefów - Maratońska - Dworzec Łódź-Kaliska)

Ciekawe co z częstotliwościami w związku z powyższym? Czy w związku z wydłużeniem 98 nie zabiorą brygad z innych linii?
Gdzie można obejrzeć rzeczone mapy ZDiT informujące o powyższych zmianach do zmian? :)

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » sob 14:53, 24 paź 2015

looka75 pisze:Gdzie można obejrzeć rzeczone mapy ZDiT informujące o powyższych zmianach do zmian? :)


http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1884/Zmiany_tras_tramwajow_i_autobusow_po_otwarciu_Trasy_WZ

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » sob 16:49, 24 paź 2015

mig pisze:Rozkłady są już gotowe, od dziś przez 3 dni będą publikowane w EI.
Dobrze się moim zdaniem stało, że przedłużono 98 do Kaliskiego, da to większe możliwości przesiadek, zwłaszcza na linie kursujące po Włókniarzy, poza tym północna Retkinia zyska w połączeniach autobusowych, zamiast nieskorelowanych ze sobą linii kursujących co 15 i 18 minut obsługiwanych częściowo solówkami będą mieli w miarę równomierne odjazdy do Centrum co ok. 6 minut i to w dodatku w 100% przegubowcami.


To znaczy, że wszystko (76,80,86,98,99) będzie na przegubach? To faktycznie rewelacyjna wiadomość.

Ja liczę, że prócz linii WZ po likwidacji Z4 i Z10 przeguby dostanie 57, 70 (bo zdarzają się krótkie, a to jest nie do zaakceptowania na tej linii), czy też 75.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » sob 16:53, 24 paź 2015

Więcej przegubów przydałoby się w soboty na 69, albo przynajmniej zmiany obsługi brygad. Krótkie brygady w godzinach zmian w zakładach pracy jeżdżą nabite, a przeguby wożą potem powietrze. W ten weekend jest kumulacja bo wiele osób wybrało się na cmentarze Obrazek

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 17:02, 24 paź 2015

70 i tak jest prawie cała na przegubach ale oczywiście powinna być w 100%
75 chyba co 2 - 3 kurs jest przegubowy a krótkie są nabite
57 też powinno być przegubowe.

Z4 to i tak większość krótkie autobusy ale wystarczające za to z Z10 będzie sporo przegubowych do wykorzystania.
Co do 98 to krótkie pewnie wystarczy.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » ndz 12:58, 25 paź 2015

76 tak jak dziś częściowo na przegubach, 99, 80, 86 i chyba 98 w całości. Na 57 powróci kilka przegubów.
75 bez zmian czyli brygady 1 i 4 przegubowe. Nie wiem czy jest sens więcej, widuję tę linię na widzewskim odcinku i niezależnie od pory dnia nie cieszy się wzięciem, nie wiem jak na Chojnach i Dąbrowie.
70 ma już dziś planowo wszystkie brygady przegubowe, tyle, że pewnie zajezdnia nie wyrabia. Co ciekawe na Sadach liczba wysyłanych przegubowców jeśli spadnie to nieznacznie mimo likwidacji linii zastępczych. Na 98 zamiast 2 będzie najprawdopodobniej 5 brygad, z czego jedna tylko posiłkowa.

Podsumowując:
76 - 9 brygad (+2)
80 - 8 (+2)
83 - 11 (+2)
86 - 8 (+1)
99 - 13 (+4)
64 - 7 (+1)
85 - 9 (-2)
98 - 5 (-8 )
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 3 razy.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » ndz 14:35, 25 paź 2015

Sumując to co podałeś wychodzimy na 0.
Czyli roszady w brygadach będą wynikać wyłącznie ze zmian w "stałych liniach".
Zatem wszystkie brygady uwolnione z Z, Z4 i Z10 idą do likwidacji.
Czy po zmianach 82 zostanie w EA-1 a 76 zostanie w EA-2? Te zmiany jakoś niedawno miały miejsce w trakcie prac nad W-Z.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » ndz 15:34, 25 paź 2015

estimate85 pisze:Sumując to co podałeś wychodzimy na 0.
Czyli roszady w brygadach będą wynikać wyłącznie ze zmian w "stałych liniach".
Zatem wszystkie brygady uwolnione z Z, Z4 i Z10 idą do likwidacji.


A czego się spodziewałeś? W miejsce wzkm autobusowych będzie sporo drogich wzkm tramwajowych. Finanse są jakie są rozdmuchane wydatki zaś brak pomysłu na przychody.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » ndz 16:18, 25 paź 2015

Brygadowo (na stałych liniach) może i wychodzi na zero (wyszło tak w sumie przypadkiem i nie był to warunek bo taboru jest pod dostatkiem), ale finansowo gorzej. Będzie kursować więcej przegubowców, a w wielu miejscach częściej niż przed remontem będą kursować tramwaje (np. Włókniarzy, Narutowicza, Puszkina), przyzwoicie obsługiwany będzie też nowy odcinek sieci tramwajowej, swoje robi też wysoki koszt eksploatacji niskopodłogowych tramwajów, który pomnożony przez wysoką liczbę kursów linii 10 da całkiem okrągłą sumkę.
Przydziały linii na zajezdnie autobusowe póki co bez zmian.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » ndz 19:42, 25 paź 2015

Na razie wg tych rozkładów jakie EI opublikował to niestety ale 4 liter one nie urywają. Z retkińskich linii 68 i 76. 76 to tak 12/20/20. Niestety te dwa szczyty króciutkie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » ndz 19:42, 25 paź 2015

Jakby połączyć 55 z 98 zyskalibyśmy zbliżoną linię do starej 98 98a.
72 z Janowa od Skrzywana mogłby pojechać dalej do Pirogowa i po skręcie w Radwańską mogłaby zastąpić wycofane 55 do Lotniska.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » ndz 22:59, 25 paź 2015

STUDI pisze:Na razie wg tych rozkładów jakie EI opublikował to niestety ale 4 one nie urywają. Z retkińskich linii 68 i 76. 76 to tak 12/20/20. Niestety te dwa szczyty króciutkie.


Jutro się przekonamy, jak będzie z pozostałymi liniami. Swoją drogą na 86 aktualnie nie ma szczytów i jeździ co 12 minut przez cały dzień w dni robocze. Ciekawe czy tak zostanie.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość