Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 22:04, 11 paź 2013

Z5 wiele wspólnego z WZ nie ma, przecież nawet przejazd w ciągu WZ jest.

Podejrzewam, że jednak pozostanie tak jak jest dopóki nie skończą prac na Kilińskiego związanych z Fabrycznym. Czyli pojeździ tak jeszcze przynajmniej z rok albo dwa. Bo nawet jeśli 5 i 1 skręcą w Zieloną, nie będzie zachowana ciągłość przejazdu na Kilińskiego. I to aż do Przybyszewskiego, chyba że wcześniej zrobią DTC.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 22:47, 11 paź 2013

Czyli 5 teraz będzie miała 5 brygad zamiast obecnych 4 więc tylko dodają jedną brygadę. 7 będzie miała 6 brygad tak jak to było w czerwcu. Za to też zmniejszy się liczba brygad na 16A bo zostało wysłane krótszą trasą. Ciekawe czy obecnie Z i 16 wystarczy tam.

Najgorzej, że 7 pojedzie nierównym taktem z ŁTR i 13. Najlepiej jakby jeździła co 12 minut w tygodniu, soboty co 15 minut a reszta co 20 minut (zgodnie z taktem ŁTR).
Przez nierówny takt może być większy zator na ŁTR ale lepiej to, że 7 powróciła niż jej brak.
Natomiast z 13 też kiepsko bo to, że 7 pojedzie co 20 minut mogę zrozumieć ale to, że 13 co 15 minut już nie przez to wychodzą takie rzeczy w rozkładzie:

Odjazdy z pętli Niższa/Śląska:
Linia 7:
dzień roboczy godzina 7 | Minuty: 12, 31, 52
sobota do godziny 15 | Minuty: 19, 39, 59
soboty po 15, niedziele i święta | Minuty: 6, 26, 46
Linia 13:
dzień roboczy godzina 7 | Minuty: 14, 29, 44, 58
soboty, niedziele i święta (cały dzień) | Minuty: 6, 26 i 46

Więc nawet w godzinach szczytu będą takie odjazdy, że będzie trzeba czekać aż 15 minut na jakikolwiek tramwaj, w soboty czeka się 7 lub 13 minut a niedziele i święta to porażka bo dwa tramwaje odjeżdżają w jednym czasie i przez 20 minut nie ma nic. 7 dopasowywano pod rozkład ŁTR ale powinno się też zmienić rozkład 13 i zwiększyć częstotliwość.
Teraz przynajmniej usunięto powtarzanie się tras 7 i 13 i mają niewielki odcinek wspólnej trasy a poza tym spotykają się jeszcze w dwóch miejscach (Kościuszki/Zielona i Koziny)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 2 razy.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 01:52, 12 paź 2013

SEC pisze:
kuba_bed pisze:Ciekawe co będzie od poniedziałku, kiedy dojdzie jeszcze linia 7 (chociaż to tylko trzy kursy, ale dziś jest niewydolnie), która będzie skręcała w Legionów...


Do końca czerwca było jeszcze 30 poc/h na ŁTR, więc w czym problem? Dzisiaj jest 25, a będzie 28.


To pytanie raczej nie do mnie. Musiała nastąpić zmiana cykli sygnalizacji świetlnej na kilku skrzyżowaniach skoro wtedy jakoś to działało (do ideału było daleko, ale do inna sprawa), a dziś ustawia się kilka składów przed większością skrzyżowań na centralnym odcinku, szczególnie przy Kościuszki/Mickiewicza. To ciekawie będzie przy tylko dodatkowych trzech kursach i do tego w relacji skrętnej. Sytuacja może ulec poprawie dopiero w listopadzie kiedy jedynym środkiem transportu jaki będzie mógł przejechać WZ bez skrętu w prawo w poprzeczne ulice będzie autobus. Wtedy tramwaje powinny bez problemu przejechać, ale też wtedy powinna wzrosnąć ich częstotliwość.

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » sob 13:01, 12 paź 2013

Kpc21 pisze:Na Strykowskiej 6 wystarczy. 5 nie daje tam nic poza nieistniejącą w normalnym układzie relacją na Limanowskiego/Włókniarzy z możliwością przesiadki na coś na Teofilów (normalnie obsługiwaną jedynie przez jadące naokoło 81/87). Częstotliwość lepsza nie jest, bo jeździ prawie że stadami z 6, tłumów w 6 na Wojska Polskiego raczej też nie ma.

'5' daje bezpośredni dojazd z Dołów na Bałucki Rynek, a to chyba dość atrakcyjna relacja.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 15:56, 12 paź 2013

Najprościej byłoby po prostu zwiększyć częstotliwość linii ŁTR-owych... Bez kombinowania z ciągnięciem 7 przez ŁTR, a do tego rozdzielaniem na warianty. Nie powinno się schodzić poniżej 10 minut, a tym bardziej żeby przekonać ludzi do korzystania z KM powinno się zwiększyć częstotliwość do 7,5 minuty.

Lubię bujać gdzieś w obłokach, być w strefie marzeń (KM bliskiej doskonałości).

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 16:50, 12 paź 2013

Kazik pisze:'5' daje bezpośredni dojazd z Dołów na Bałucki Rynek, a to chyba dość atrakcyjna relacja.

Atrakcyjna, ale normalnie nieistniejąca w wersji bezpośredniej - wymagająca przesiadki na rzadko kursującą 5. Chyba że ktoś się przesiada z komunikacji podmiejskiej i ma możliwość wysiadki na Północnym, ale np. w przypadku kierunku łowickiego nie zawsze jest to możliwe, poza tym przy tej opcji trzeba z kolei kawałek przejść. Z dworca niezbyt przyjemną drogą przez działki do Franciszkańskiej.

6 powinna jechać do pl. Kościelnego i tam skręcać w lewo w Nowomiejską, a najlepiej przebijać się dalej do Zachodniej. Jeśli skręcałaby w Nowomiejską, to na Nowomiejskiej przydałby się przystanek na wysokości Manufaktury.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

STAPLER
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: ndz 18:02, 06 paź 2013

Postautor: STAPLER » sob 18:37, 12 paź 2013

Jeśli ZDIT chce naprawdę wzmocnic 6, to niech wzmocni 6, a nie przestawia 16a.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 18:52, 12 paź 2013

Niestety będzie to miało też konsekwencje w przesiadkach na/z Z15 w obu kierunkach. Nie wiem ile osób wybierało tramwaj jako przesiadkę na/z Z15, ale na pewno było łatwiej trafić na taki, który w szczycie jeździ średnio co niecałe 7 minut, a nie 10... Oczywiście kwestii weekendów nie będę poruszał, bo brak 16A wtedy był omawiany niejednokrotnie...

tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Postautor: tornado » sob 19:14, 12 paź 2013

Przydałoby się by ktoś w końcu unormował liczbę kursów za RLL . Marzeniem jest 6 11 1515a 1616a co 10 minut, a weekendy minimum co 20 a może i 15 minut. Chojny i Rokicie to jakaś gorsza część Łodzi, że na tramwaj trzeba
czekać 24 30 40 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 22:11, 12 paź 2013

7 nie ma sensu rozdzielać na warianty i nie było innego (normalnego) wyjścia niż skierować tą linię przez ŁTR co najwyżej może jechać przez Przybyszewskiego ale trasa przez Dąbrowskiego jest trochę krótsza.

Tak, żeby system przesiadkowy był porządny i zachęcający to ważniejsze linie powinny jeździć co 5 minut w tygodniu, mniej ważne co 10 minut w tygodniu a w weekendy każda co 10 minut ale to niestety niemożliwe bo stan infrastruktury, ilość taboru, polityka ZDiT na to nie pozwalają.

Co do ŁTR na głównym odcinku powinny być podwójne przystanki a te, które są blisko siebie usunąć, przenieść żeby zmniejszyć czas przejazdu. Częstotliwość co 10 minut ujdzie i wtedy też na stałe można byłoby wepchnąć tam linię 7 co 10 minut łącznie byłoby 36 kursów/h.
Zmiany od 14 października też mówili, że linia 7 ma wzmocnić inne linie ŁTR ale czy 20 minutowa częstotliwość wzmocni ŁTR, po którym inne linie jeżdżą co 12 minut?

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 00:02, 13 paź 2013

Zawsze to trzy kursy więcej, ale to nie to samo do przed wakacjami, kiedy takich kursów było bodajże o 5 więcej i nie wymieniając tego ile było przed "budową" ŁTR-u. Czekam, żeby zobaczyć jak te trzy dodatkowe kursy spowodują jeszcze większe zamieszania przed światłami...

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 13:16, 13 paź 2013

eDragon55 pisze:7 nie ma sensu rozdzielać na warianty i nie było innego (normalnego) wyjścia niż skierować tą linię przez ŁTR co najwyżej może jechać przez Przybyszewskiego ale trasa przez Dąbrowskiego jest trochę krótsza.


Normalna trasa siódemki wiedzie przez Kopcińskiego. I tak powinno być. 7 w parze wraz z 13 tworzą jedną, mocną linię i zapewniają dobrą obsługę pętli Śląska.

Wyjście było prostsze. W lipcu skierować 7 ze Śląskiej na Radiostację, a 4 z Helenówka na Koziny. Trwałoby to do 2015 r. Teraz również jest to wykonalne.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 00:16, 14 paź 2013

Faktycznie jak dobrze ułożono rozkład to 7 wzmacniała 13 ale nie jestem za powtarzaniem trasy a najlepszą opcją jest je rozdzielić częściowo i wzmocnić zwłaszcza 13 do 7,5 minuty liczba kursów wyjdzie podobna.
Chociaż zaraz po reformie łącznie liczba kursów 7 i 13 na wspólnym odcinku wynosiła 12poc/h czyli co 5 minut w godzinach szczytu.
Teraz po rozdzieleniu 7 i 13 to linia 13 powinna jeździć co 7,5 minuty a jeździ tylko co 15 minut. Jak wróci częstotliwość 10 minut to już będzie nieźle.

Poza tym już jest pewne, że ulegnie zmianie stała trasa linii 7 możliwe nawet, że zostanie na ŁTR ale jest też kilka innych opcji. Niezależnie jaka trasa ale 13 powinna być koniecznie wzmocniona.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pn 10:15, 14 paź 2013

Skoro będzie torowisko w NCŁ to pewnie tamtędy puszczą, a nie po całej długości Narutowicza - coś tam jeździć będzie musiało. Wtedy bez problemu dojedzie od Kilińskiego (pewnym objazdem), a dalej swoją starą trasą. W takim razie na odcinku Śląska-Tramwajowa 7 będzie wzmacniała 13. Pytanie na ile nowa trasa ma sens w najbliższych latach po zakończeniu budowy NCŁ i DŁF?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 19:48, 14 paź 2013

kuba_bed pisze:Skoro będzie torowisko w NCŁ to pewnie tamtędy puszczą, a nie po całej długości Narutowicza - coś tam jeździć będzie musiało. Wtedy bez problemu dojedzie od Kilińskiego (pewnym objazdem), a dalej swoją starą trasą. W takim razie na odcinku Śląska-Tramwajowa 7 będzie wzmacniała 13. Pytanie na ile nowa trasa ma sens w najbliższych latach po zakończeniu budowy NCŁ i DŁF?


Może tak być ale może 7 wzmacniać 13 do Tuwima bo planuje się też włączenie linii tramwajowej w NCŁ do Kopcińskiego ale jeśli ma tamtędy jechać tramwaj co 20 minut to chyba nie ma sensu budować takiego torowiska.
Ciekawe też co pojedzie przez Kopcińskiego na odcinku Narutowicza - Pomorska o ile takie torowisko powstanie. Przy obecnej kiepskiej częstotliwości linii 9 możliwe, że jakaś nowa linia z Widzewa.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pn 21:57, 14 paź 2013

Przy obecnej częstotliwości to jakiekolwiek torowiska tracą powoli sens istnienia.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » wt 08:12, 15 paź 2013

STAPLER pisze:Jeśli ZDIT chce naprawdę wzmocnic 6, to niech wzmocni 6, a nie przestawia 16a.


Powodem nie jest wzmocnienie linii 6 ale brak taboru oraz brak obsady - przecież te bajki o "tymczasowych" konduktorach....

Za dwa lata podstawowym taktem w szcztycie będzie 15 minut. Tak będzie.
P&R - owszem już od dłuższego czasu przecież miasto zapowiada (w dokumntacja przetargowych np.) że będzie budować parkingi w centrum.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » wt 08:17, 15 paź 2013

eDragon55 pisze:7 nie ma sensu rozdzielać na warianty i nie było innego (normalnego) wyjścia niż skierować tą linię przez ŁTR co najwyżej może jechać przez Przybyszewskiego ale trasa przez Dąbrowskiego jest trochę krótsza.


Brak taboru, motorniczych zwolniono z pracy....


eDragon55 pisze: Tak, żeby system przesiadkowy był porządny i zachęcający to ważniejsze linie powinny jeździć co 5 minut w tygodniu, mniej ważne co 10 minut w tygodniu a w weekendy każda co 10 minut ale to niestety niemożliwe bo stan infrastruktury, ilość taboru, polityka ZDiT na to nie pozwalają.

Najpierw trzeba rozebraćbubel zwany ŁTR i zrobić go tak ja powinien być zaprojektowany by był trzonem komunikacji duzego miasta a nie linia podmiejską.


eDragon55 pisze: Zmiany od 14 października też mówili, że linia 7 ma wzmocnić inne linie ŁTR ale czy 20 minutowa częstotliwość wzmocni ŁTR, po którym inne linie jeżdżą co 12 minut?

Trzy dodatkowe kursy to zawsze coś, co innego że do potrzeb b. daleko. Ale zafundowano nam na siłę potworka i to b. drogiego.
Teraz budujemy dwa kolejne - okażą się jak ŁTR kolejnymi bublami.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 17:12, 15 paź 2013

Jakim cudem brak taboru, jeśli:
1/ przed wakacjami wszystko kursowało częściej i po dłuższej sieci (bez odcinków wyłączonych teraz z ruchu tramwajowego, których chwilowo jest naprawdę dużo, bo skumulowało się kilka inwestycji), dodatkowo na dość długi odcinek torowiska skierowano wyłącznie tabor nowo zakupiony,
2/ tabor jest zagospodarowany nieoptymalnie?

Mogę uwierzyć w brak taboru autobusowego, ale nie tramwajowego. W brak motorniczych też nie uwierzę. Bo tu z kolei mamy:
1/ "mobilnych informatorów", nadal koczujących na przystankach, mimo że nowa organizacja ruchu obowiązuje od dwóch tygodni,
2/ konduktorów w tramwajach podmiejskich.
Jedni i drudzy to, przynajmniej według MPK, motorniczowie dla których brakło brygad do obsadzenia ze względu na remonty.

O zmianach na liniach MPK i organizacji ruchu samochodowego mówi się dużo, ale ZDiT cały czas "olewa" temat prywatnych autobusów podmiejskich. A przecież to ich zadaniem jest wyznaczenie zastępczych przystanków jeśli te, na których linie autobusowe się zatrzymują, są zawieszane. W końcu skończy się na tym, że busy na przystanku przy Centralu, przez brak przystanku zastępczego, będą blokować autobusy MPK...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

STAPLER
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: ndz 18:02, 06 paź 2013

Postautor: STAPLER » wt 17:40, 15 paź 2013

Zastanawiam się czy naprawdę nie dało rady wymyślec coś mądrzejszego od skierowania 16A Rzgowską.
Może zróbmy zamianę objazdowej 5 na jakieś Z, zaś samą 5 normalnie z Żabieńca Limanowskiego Zachodnią Kościuszki Piotrkowską Rzgowską na Kurczaki. Nie konsultowałem z ZDIT i nie mam akceptacji. Czy jest na to tabor, kasa czy odpowiednia liczba motorniczych - nie wiem- może banalnie chciałbym jakoś coś usprawnic.

PS. nie działa mi alt +c


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości