Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » śr 22:10, 09 paź 2013

Graficzny pisze:No popatrz no, 5 na Chochoła. Ktoś usłyszał mój pomysł.. XD

Pewnie dlatego, że dwa kursy zabrano z linii 8 ale może w końcu dojdą kolejne 2 z linii 13 to byłoby już fajnie. Drugi cel tej trasy to rozładowanie tramwaju linii 2 na północy miasta a na południu i centrum ma zrobić to linia 7.

EDIT:
Podobno też cały ŁTR ma wrócić do częstotliwości 10 minut ale oby nie zapomnieli o tramwajach linii 9 i 13. Ma być zwiększona częstotliwość kursowania linii 70 i 96.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 4 razy.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 01:01, 10 paź 2013

Częstotliwość kursowania 70 nie zostanie zwiększona. Jedynie co to najwyżej wyrównanie taktu.

Podobno ŁTR ma wrócić do 30 poc./h. To oznacza, ze 7 nie może tamtędy pojechać ze względu na przepisy. Chyba, że do listopada przerobią przystanki na podwójne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 09:20, 10 paź 2013

SEC pisze:Częstotliwość kursowania 70 nie zostanie zwiększona. Jedynie co to najwyżej wyrównanie taktu.

Podobno ŁTR ma wrócić do 30 poc./h. To oznacza, ze 7 nie może tamtędy pojechać ze względu na przepisy. Chyba, że do listopada przerobią przystanki na podwójne.

Jak tramwaje tam pojadą co 10 minut to 7 dałoby tam się upchnąć i byłoby 33 poc/h bo rozumiem, że 7 co 10 minut nie wejdzie.
Podczas remontu Kopcińskiego 7 jechała fragmentem przez ŁTR co 10 minut i nie było źle ale to też tylko fragmentem (Mickiewicza - Zielona). Nie wiadomo też na jak długo ta częstotliwość ŁTR się utrzyma.
To ile wynosi limit tramwajów na ŁTR? 30?

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 09:23, 10 paź 2013

Graficzny pisze:Jak ja jechałem tramwajem, zawszę sporo ludzi jechało aż do Szczecińskiej.

Ci co mieszkają przy tramwaju wybiorą tramwaj. Tym bardziej że na tej ulicy alternatywy brak. (87 do centrum nie dojeżdża).
Dlatego nie ma potrzeby pchana tylu linii tramwajowych dalej niż do Traktorowej.

Graficzny pisze: Teorytycznie można zbudować torowisko na Traktorowa/Rojna/Rydzowa i dalej Aleksandrowską, ale to raczej nie realne.
Uć, q*wa, Uć.
Ponieważ tramwaju do Aleksandrowa nie będzie to linię tramwajowa należy przełożyć na Rojną.

Graficzny pisze: Jak już koniecznie znowu chcą coś skrócić, to niech już będzie możliwość bezpośredniej przesiadki przy Aleksandrowska/Traktorowa i jednocześnie pętla tramwajowa na pare kursów, ale nie wszystkich.


Zmarnowano już jedną okazję przy budowie dróg na Żabieńcu (zrobino ją idiotycznie. Pętla A+T powinna być przy samym budynku stacji. Zaś parkingi tam gdzie pętla. a tak mam potworka w duchu radzieckich wytycznych.

Optymalnym rozwiązaniem byłaby nowa pętla A+T z przystankiem przelotowym A+T przy Traktorowej. Wtedy nie byłoby potrzeby rozbudowy pętli przy Szczecińskiej.
Ale na przesiadki (czyt. przesiadki z prawdziwego zdarzenia) musimy poczekać jakie kilkanaście lat.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 09:26, 10 paź 2013

No cóż niestety raczej nie będzie gotowego połączenia ul. Kilińskiego z ul. Narutowicza. Prace torowo-drogowe postępują ale na południowej jezdni. Tory sa budowane po południowej stronie osi ul. Narutowicza. Po północnej brak jakiegokolwiek postępu prac. Czyli linia 4 przez Konstytucyjną zagości na dość długo.

Realnym jest zapewnienie przejezdności w połowie października dla tramwajów na skrzyżowaniu Żeromskiego-Kopernika.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 09:33, 10 paź 2013

eDragon55 pisze:Z1 jeździ za rzadko

Powinny być dwie linie - Z1 - jadąca z Tuwima do dw. Chojny i druga z Tuwima na Kurczaki trasą linii 5.

eDragon55 pisze: a Z2 można byłoby spokojnie pociągnąć do Tuwima nawet co 10 minut bo najwięcej pasażerów i tak przejmą autobusy.

Bez sensu taka trasa nie ma związku z liniami 8, 10 i 14 sprzed przebudowy W-Z. Ponadto utrudni to funkcjonowanie przystanku końcowego przy Tuwima.

Jeśli już to można byłoby zrobić myk z trasami:
Augustów - Piłsudskiego - Kilińskiego - Tuwima (zmiana kierunku) - Kilińskiego - Dw. Chojny

Augustów - Piłsudskiego - Kilińskiego - Tuwima (zmiana kierunku) - Kilińskiego - Przybyszewskiego - Pl. Niepodległości - Rzgowska - Kurczaki.

Ale to niczego nie zmienia.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 09:46, 10 paź 2013

eDragon55 pisze:To ile wynosi limit tramwajów na ŁTR? 30?


30 poc/h w jednym kierunku w przypadku przystanków pojedynczych.

Kiedyś na ŁTR było więcej tylko dlatego, że prawo nie działa wstecz.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 11:06, 10 paź 2013

SEC pisze: 30 poc/h w jednym kierunku w przypadku przystanków pojedynczych.


Wychodzi jakim to drogim bublem jet ten ŁTR.
Całość nadaje się jedynie do natychmiastowej przebudowy -> podwójne przystanki, rozjazdy przed przystankami (jak przy Lodowej), zjazdy międzytorowe - miejsca awaryjnego zawracania - nawet w postaci trójkąta manewrowego jak w Konstantynowie, dodatkowe rozjazdy aby zapewnić regularne objazdy przy Katedrze.
O torze postojowym dla rezerw nawet nie wspominam....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Patryk2635
Coś mówi
Posty: 33
Rejestracja: sob 16:07, 09 lut 2013
Lokalizacja: Łódź-Chojny
Kontaktowanie:

Zmiany

Postautor: Patryk2635 » czw 14:22, 10 paź 2013

ZMIANY W KOMUNIKACJI: odpowiednio - aktualna trasa, zmieniona trasa.

Linia 1: Tymczasowo zawieszona od 1 lipca 2013 r.

Linia 4: HELENÓWEK - Zgierska, Nowomiejska, plac Wolności, Pomorska, Konstytucyjna, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego Rydza, Dąbrowskiego - DĄBROWA

Linia 5: DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC - Limanowskiego, Zgierska, plac Kościelny, Wojska Polskiego, Strykowska - STRYKOWSKA

Linia 5: CHOCHOŁA - Aleksandrowska, Limanowskiego, Zgierska, plac Kościelny, Wojska Polskiego, Strykowska - STRYKOWSKA (zmiana trasy od 14 października)

Linia 7: Tymczasowo zawieszona od 1 lipca 2013 r.

Linia 7: KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Żwirki, Piotrkowska, plac Niepodległości, Rzgowska, Dąbrowskiego, Śmigłego Rydza, Niższa - ŚLĄSKA (nowa trasa od 14 października)

Linia 8: CHOCHOŁA - Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Bandurskiego, dworzec Łódź Kaliska, Bratysławska, Wyszyńskiego - WYSZYŃSKIEGO

Linia 8A: DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC - Limanowskiego,Włókniarzy, Bandurskiego, dworzec Łódź Kaliska, Bratysławska, Wyszyńskiego - WYSZYŃSKIEGO

Linia 8A: Likwidacja linii od 4 listopada 2013 roku

Linia 9: AUGUSTÓW - Rokicińska, rondo Inwalidów, Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska, Konstantynów Łódzki - KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI (PARK MIEJSKI) (zmiana trasy od 1 października)

Linia 9A: AUGUSTÓW - Rokicińska, rondo Inwalidów, Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska, Zdrowie - ZDROWIE (zmiana trasy od 1 października)

Linia 10: Tymczasowo zawieszona od 1 października 2013 r.

Linia 12: LEGIONÓW - Legionów, Zielona, Narutowicza, Konstytucyjna, Pomorska, działki, Telefoniczna - STOKI (zmiana trasy od 1 października)

Linia 12: WYSZYŃSKIEGO - Wyszyńskiego, Bratysławska, Bandurskiego, dworzec Łódź Kaliska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Konstytucyjna, Pomorska, działki, Telefoniczna - STOKI (zmiana trasy od 1 listopada)

Linia 13: ŚLĄSKA - Śmigłego Rydza, Narutowicza, Zielona, Legionów, Włókniarzy, Aleksandrowska - SZCZECIŃSKA (zmiana trasy od 1 października)

Linia 14: LEGIONÓW - Legionów, Zielona, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego Rydza, Dąbrowskiego - DĄBROWA (zmiana trasy od 1 października)

Linia 14: WYSZYŃSKIEGO - Wyszyńskiego, Bratysławska, Bandurskiego, dworzec Łódź Kaliska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego Rydza, Dąbrowskiego - DĄBROWA (zmiana trasy od 1 listopada)

Linia 15: TELEFONICZNA - Telefoniczna, działki, Pomorska, plac Wolności, Legionów, Cmentarna, Srebrzyńska - KOZINY

Linia 15: TELEFONICZNA - Telefoniczna, działki, Pomorska, plac Wolności, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, aleja Politechniki, rondo Lotników Lwowskich, Paderewskiego, Rzgowska - KURCZAKI (zmiana trasy od 1 listopada)

Linia 15A: Tymczasowo zawieszona od 1 lipca 2013 r.

Linia 15A: TELEFONICZNA - Telefoniczna, działki, Pomorska, plac Wolności, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, aleja Politechniki, rondo Lotników Lwowskich, Pabianicka - CHOCIANOWICE IKEA (zmiana trasy od 1 listopada)

Linia 16A: KURCZAKI - Rzgowska, Paderewskiego, Pabianicka, Piotrkowska, Żwirki, Kościuszki, Zachodnia, Zgierska - HELENÓWEK

Linia 16A: KURCZAKI - Rzgowska, plac Niepodległości, Piotrkowska, Żwirki, Kościuszki, Zachodnia, Zgierska - HELENÓWEK (zmiana trasy od 1 listopada)

Linia Z: KURCZAKI - Rzgowska, Paderewskiego, rondo Lotników Lwowskich, Pabianicka - CHOCIANOWICE - IKEA

Linia Z: Likwidacja linii od 4 listopada 2013 roku

Linia Z1: DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY - Kilińskiego - KILIŃSKIEGO/TUWIMA

Linia Z2: AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza - RADIOSTACJA

Linia Z2: AUGUSTÓW - Rokicińska, rondo Inwalidów, Rokicińska, Piłsudskiego - PIŁSUDSKIEGO/KILIŃSKIEGO (zmiana trasy od 4 listopada)

Linia Z3: PIŁSUDSKIEGO/ŚMIGŁEGO RYDZA - Piłsudskiego - PIŁSUDSKIEGO/KILIŃSKIEGO (nowa linia od 1 października)

Linia Z3: Likwidacja linii od 4 listopada 2013 roku

Linia Z5: DWORZEC PKS PÓŁNOCNY - Źródłowa, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Kilińskiego, Jaracza, Wschodnia, Narutowicza, Sienkiewicza, Nawrot, Kilińskiego - PIŁSUDSKIEGO/ KILIŃSKIEGO - Piłsudskiego, Sienkiewicza, Narutowicza, Wschodnia, Rewolucji 1905r., Kilińskiego, Franciszkańska, Wojska Polskiego - DWORZEC PKS PÓŁNOCNY (zmiana trasy od 1 października)

Linia Z10: DWORZEC ŁÓDŹ KALISKA - Bandurskiego, Mickiewicza, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Konstytucyjna - CH TULIPAN P&R - Wydawnicza, Piłsudskiego, Mickiewicza, Bandurskiego, dworzec Łódź Kaliska, Bandurskiego, aleja Unii, Maratońska, Bandurskiego - DWORZEC ŁÓDŹ KALISKA

Linia Z15: PLAC WOLNOŚCI – Legionów, Gdańska, Próchnika, Wólczańska, Struga, Gdańska, Mickiewicza, Żeromskiego, Politechniki, Cieszyńska, Pabianicka, Paderewskiego - KARPACKA - Paderewskiego, Zaolziańska, Karpacka, Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Łąkowa, Skłodowskiej-Curie, Pogonowskiego, Zielona, Żeromskiego, Próchnika, Gdańska, Legionów - PLAC WOLNOŚCI

Linia Z15: PLAC WOLNOŚCI - Legionów, Gdańska, Mickiewicza, Żeromskiego, Politechniki, Cieszyńska, Pabianicka, Paderewskiego - KARPACKA - Paderewskiego, Zaolziańska, Karpacka, Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Łąkowa, Curie Skłodowskiej, Gdańska, Legionów - PLAC WOLNOŚCI (nowa trasa do wprowadzenia wkrótce, likwidacja od 1 listopada)

Źródło: http://www.komunikacjazbiorowa.pl/2013/06/remonty-w-odzi-jak-beda-kursowac.html

Zwyrol
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: wt 20:03, 17 wrz 2013
Lokalizacja: Retkinia

Postautor: Zwyrol » czw 14:28, 10 paź 2013

A gdzie zetka z Wyszyńskiego na RLL? Już się rozmyślili?

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » czw 15:49, 10 paź 2013

A po co? Wyszyńskiego mieli 10, 12 i 14 a teraz będzie 8, 12 i 14 więc liczba kursów się nie zmieni.

MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Postautor: MKM2010 » czw 15:51, 10 paź 2013

Zmiany w komunikacji od 14 października

Od poniedziałku 14 października wprowadzamy kilka istotnych zmian w komunikacji miejskiej.
Uruchamiamy linię autobusową 98B, która będzie kursować od dworca Łódź Widzew przez ul. Augustów, ul. Rokicińską, al. Piłsudskiego i al. Mickiewicza do dworca Łódź Kaliska, a stamtąd przez al. Bandurskiego, ul. Waltera Janke, ul. Retkińską do pętli przy ul. Maratońskiej.
Autobusy linii 98, 98A i 98B na wspólnym odcinku (od ronda Inwalidów do dworca Łódź Kaliska) będą jeździć co 5 minut.
Autobusy linii Z10 (z pętli przy CH Tulipan do al. Bandurskiego przy dworcu Łódź Kaliska) będą jeździć co 10 minut.
Uruchamiamy linię tramwajową 7 z pętli przy ul. Śląskiej na Koziny. Wzmocni ona linie ŁTR na odcinku od pl. Niepodległości do ul. Legionów.
Linia 16A zostaje skierowana od pl. Niepodległości do pętli Kurczaki ul. Rzgowską na wprost (z pominięciem Ronda Lotników Lwowskich), co pozwoli wzmocnić linię 6.
Linia 5 zostaje skierowana do pętli Chochoła, co pozwoli wzmocnić linię 2 na zachodnim odcinku trasy.


7 wraca na trasę sprzed reformy. Decyzja z 98B też cieszy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 18:22, 10 paź 2013

Ja nic nie mówię, ale obecne Z10 powinno zostać nazwane 98B, a ten nowy twór Z10.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » czw 19:02, 10 paź 2013

I znów ktoś usłyszał mój pomysł o linii 98B. I nawet została trochę wydłużona.
Mam nadzieje, że jeszcze zmienią Z10 na Z8, bo ta Z10 jakoś się myli z czymś innym..

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 19:18, 10 paź 2013

estimate85 pisze:A po co? Wyszyńskiego mieli 10, 12 i 14 a teraz będzie 8, 12 i 14 więc liczba kursów się nie zmieni.

Liczba linii się nie zmieni w tym dwie linie pojadą do centrum ale liczba kursów się zmieni z 22 pozostanie 18 kursów bo wszystkie linie co 10 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 2 razy.

STAPLER
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: ndz 18:02, 06 paź 2013

Postautor: STAPLER » czw 19:55, 10 paź 2013

16A jadąc Rzgowską będzie woziła powietrze, za to na Paderewskiego i Pabianickiej będzie tłok w 16 i może z braku laku w Zetce. Genialne dac tu, a zabrac tam.

Wydaje mi się, że dziwna propozycja 41 po Rzgowskiej na Kurczaki to lepsze rozwiązanie. 16A na Paderewskiego powinna byc co najmniej do 1 listopada. Ktoś nie pamięta jak chodzą tramwaje. Wielu nadal uważa, że 16A chodzi tylko do Placu Niepodległości.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » czw 20:08, 10 paź 2013

Typowy bełkot urzędniczy. Linia 2 nie jest przeładowana tylko na Limance, zresztą co da solówka co 20 minut? Nie wiem czy ZDiT tego nie wie, ale ludzie jadą głównie na ciąg Zachodnia - Kościuszki z Limanki i nie tylko, bo 3 też jest wypchana. To jest jedna wielka żenada, nikt nawet frekwencji nie sprawdza w wagonach.

Dziś akurat 2 przepełniona nie była, bo zaraz za nią jechała 11. A potem już było zatrzymanie na Zachodniej.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » czw 22:34, 10 paź 2013

przemeqq pisze:
Dziś akurat 2 przepełniona nie była, bo zaraz za nią jechała 11. A potem już było zatrzymanie na Zachodniej.


Tak, tak. Naciąłem się na tą 11, wygodną, pustą. Pierwszy raz siedziałem w drodze do pracy. Tylko zamiast 30 minut jechałem 50 :)

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 22:35, 10 paź 2013

Co do 7, nie rozumiem czemu ilość tramwajów na trasie ŁTR ma być problemem. Po pierwsze, mamy remont, sytuację wyjątkową, więc wyjątkowo można wysłać na linię więcej tramwajów mimo pojedynczych przystanków. Po drugie, z tego co pamiętam, przepisy dotyczą budowania przystanków w zależności od częstotliwości kursów na danej trasie, a nie odwrotnie. To, że wybudowano przystanki pojedyncze, bo z racji określonej liczby kursów na godzinę nie było konieczności budowania podwójnych nie oznacza, że większej liczby linii nie można tam skierować.

A 7 powinna pojechać nie na Koziny, a na Teofilów. Na Koziny można skierować np. 5 (łamańcem przez Franciszkańską i Kilińskiego).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » czw 22:44, 10 paź 2013

Kpc21 pisze: A 7 powinna pojechać nie na Koziny, a na Teofilów. Na Koziny można skierować np. 5 (łamańcem przez Franciszkańską i Kilińskiego).


A gdzie 5 ma drugi konieć? Na Strykowskiej czy gdzieś indziej?


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości