Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 22:03, 04 paź 2013

Wojtek94 pisze:Plus kurs na przewóz osób, podobno od kilku do kilkunastu tysięcy złotych...

A to nie jest czasem dawna nazwa kwalifikacji wstępnej, o której właśnie wspomniałem?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 22:33, 04 paź 2013

7 musi wrócić na Koziny bo nie rozumiałbym tego jakby tramwaj nie jeździł po torach, na których nie ma żadnych prac a i druga sprawa bo ze Śląskiej jest za mało kursów więc właśnie linia 7 przydałaby się oraz zwiększenie częstotliwości 13, która dalej ma wakacyjny rozkład.
Więc 7 bym nie ruszał i zostawił na relacji Koziny - Śląska (tak jak było zawsze), 1 można byłoby wysłać ze Strykowskiej na Wyszyńskiego, a 5 z Żabieńca na Telefoniczną lub pl. Wolności (ale wtedy częściowa zamiana trasy z linią 4), 14 przez Politechniki i nie kombinowałbym z dodatkowymi zetkami.
Tramwaje typu Kontstal można byłoby pozyskać z obcięcia 8A oraz przekierowania na Z2 tramwajów M8S.

Dzisiaj miałem okazję też sprawdzić autobus linii 96 i było tak ciasno, że były problemy z zamknięciem drzwi tu widać, że 10 minut dla tej linii to zdecydowanie za mało.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 23:07, 04 paź 2013

Wiem że ZDiT mówi co mówi, ale jak to możliwe że tramwajów brakuje, skoro przed rozpoczęciem remontów nie było potrzeby, żeby z motorniczych robić konduktorów? Tramwaje są. Nie ma autobusów. I pieniędzy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 00:11, 05 paź 2013

Kpc21 pisze:Wiem że ZDiT mówi co mówi, ale jak to możliwe że tramwajów brakuje, skoro przed rozpoczęciem remontów nie było potrzeby, żeby z motorniczych robić konduktorów? Tramwaje są. Nie ma autobusów. I pieniędzy.


Też wiem o tym i to tylko wymówka przed wydaniem pieniędzy. A myślę, że pieniądze na pewno znalazłyby się, gdyby mądrze je wydawano. Ale letnie wakacje w październiku to przesada bo wiele linii jeździ według letniego rozkładu.

Nie wiem co dokładnie ZDiT kombinuje w listopadzie ale pewnie znowu jakieś kosmosy i brak przygotowania.
Tak teraz było miasto nawet się nie przygotowało do budowy trasy W-Z a o to przykłady:
-Brak wystarczającej (gotowej do eksploatacji) liczby wagonów typu M8S
-Prezentacje, które częściowo nie zgadzają się z rzeczywistością czyli brak dokładnej analizy
-Źle dobrane częstotliwości tramwajów i autobusów pomimo wcześniejszych obietnic
Takich przykładów pewnie jeszcze kilka można byłoby wymienić ale jakby mądrze zorganizowano transport to nie byłoby problemu.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 01:27, 05 paź 2013

Wystarczyło już w lipcu skierować 4 z Helenówka na Koziny, a 7 ze Śląskiej do Radiostacji i ten stan podtrzymać do dzisiaj. Byłby to na pewno ukłon dla pasażerów, którzy nie lubią zmian tras.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » sob 20:41, 05 paź 2013

Po pierwszych analizach funkcjonowania zmienionego systemu komunikacji miejskiej na czas przebudowy trasy WZ, po uwagach pasażerów oraz po spotkaniu z przedstawicielami działu przewozów MPK - od poniedziałku 7 października tabor na liniach 76 i 86 wzmocnimy autobusami przegubowymi.
Przygotowujemy również kolejne korekty, o których poinformujemy w najkrótszym możliwym terminie.

http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1235/Wzmacniamy_tabor_na_76_i_86

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » wt 00:40, 08 paź 2013

SEC pisze:Wystarczyło już w lipcu skierować 4 z Helenówka na Koziny, a 7 ze Śląskiej do Radiostacji i ten stan podtrzymać do dzisiaj. Byłby to na pewno ukłon dla pasażerów, którzy nie lubią zmian tras.

I to byłaby dobra opcja w okresie remontu Narutowicza i Zielonej 13 mogłaby pojechać co 12 minut przez Piłsudskiego, Kościuszki, Zachodnią i Legionów a 7 do Radiostacji lub Telefonicznej co 20 minut.

Obecnie można byłoby zwiększyć częstotliwość 13 do 10 minut a 7 co 20 minut do Radiostacji jakoś to zsynchronizować i miałoby to większy sens niż obecnie.

STAPLER
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: ndz 18:02, 06 paź 2013

Postautor: STAPLER » wt 20:01, 08 paź 2013

Uważam, że wzmocnienie 13 lub uruchomienie 7 z Śląskiej do Radiostacji to priorytet. Problem w tym, że p. Stępień wstrzymuje zmiany do 15.10.2013?
Naprawdę, jak ucieknie 13 i stoisz właśnie na Rondzie Broniewskiego (kierunek Centrum) to masz wielki problem. Co z tego, że przystanek dalej jest 14, i jedzie podobnie jak 13. Bieg na czas z przystanku przy Odyńca to nie lada wyczyn.
Kiedyś było 97 (C) co jechało po Rydza-Śmigłego. To były czasy. Tak więc jak ucieknie Ci 13 lub po prostu gdzieś utknie na mieście, to wędrówka od Dąbrowskiego do Śląskiej to, to o czym marzysz. Dobrze kiedy jesteś młody.....

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » wt 23:51, 08 paź 2013

Można 4 skierować na Śląską, ale to kolejne zmiany i kolejne rozkłady.

Kierując już w lipcu 4 na Zdrowie i 7 na Radiostację, ten układ już teraz funkcjonowałby czwarty miesiąc. Prace przy Fabrycznym potrwają dłużej i takie trasy by się przyjęły.

13 oprócz Dąbrowy obsługuje też haktar Chojen. Karpia, Malczewskiego, Mazurska, Odyńca + to co jest za torami kolejowymi, bo tam jest komunikacyjna pustynia. Z osiedla przy Ogniskowej czy Rolczniej, bliżej jest do Śląskiej niż do Rzgowskiej.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » śr 11:16, 09 paź 2013

Graficzny pisze: Ten pomysł jest nie za specjalny.
Prędzej się dojedzie 8 z Koziń do Limanowskiego, tak samo na ŁTRze.

Czy myślisz że ktoś z Kozin jechał 7 i przesiadał sie n 2 by dojechać na Limankę? Nikt tak nie jeździł i nikt tak nie pojedzie zaproponwaną trasą.
Znpowu jest kopiowana bezsensownie kalka: patrzymy na relację od pętrli do pętli.

Taka trasa linii 7 to tylko plomba w zamina za brak linii 5 jadacej przez Pl. Kościelny do krzyżowania Wojska Polskiego / Franciszkańska i dalej do Północnej oraz za brak linii 7 na Kozinach.
Zakładam braki taborowe wieć odpadają pomysły dłuższych tras - stąd taka propozycja..

Z Żabieńca i Limanki do przystanku Franciszkańska/Pólnocna dojedzie jak 5-tka. Dalej tam przesiadka na linię Z5.
Z Kozin do Zachodniej (ŁTR) i okolic Pl. Wolności ta linia dowiezie. Do Pl. Dąbrowskiego - osiedla Zarzew - przesiadka na przystanku Ogrodowa - Nowomiejska na 4 kę Ba nawet dojedzie wpobliże przyatanku Pomorska/Kilińskiego - tak nieco na siłę bo dochodzi spacerek.


Graficzny pisze: I kiedy wreszczie zrozumią, że kończenie tramwajów na Żabieńcu jest naj debilniejszy pomysł w historii?
Chcą wydłużyć tramwaj na Widzewie bo stwierdzili, że tam dalej też blokowiska, a na Teofilowie jest las czy jak można to zrozumieć?


Niestety ale mylisz się. Tramwaje na Teofilowie przegrywają z autobusami jadącymi środkiem osiedla. Tramwaj niestety omija blokowisko Teofilów.

Tramwaje na Aleksandrowskiej od Traktorowej jeżdzą pustawe zaś autobusy 96 i 78/78A zatłoczone wzdłuż ul. Rojnej.

Gdyby było inaczej to z tras na ŁTR-ze mieszkańcy Teofilowa nie przesiadaliby się przy Lutomierskiej na 96.

Tę sytuacje niekorszystną dla tramwajów na Teofilowie mogłoby zmienić przeniesienie linii tramwajowej z Aleksandrowskiej na ul. Rojną. Bo w obecnej sytuacji jedynym rozwiązniem jest przesiadkowy PAT na Żabieńcu lub wybudowanie pętli A+T przy Traktorowej dla większości tramwajów jadących po ul. Alksadrowskiej.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » śr 13:11, 09 paź 2013

Jak ja jechałem tramwajem, zawszę sporo ludzi jechało aż do Szczecińskiej.
Teorytycznie można zbudować torowisko na Traktorowa/Rojna/Rydzowa i dalej Aleksandrowską, ale to raczej nie realne.
Jak już koniecznie znowu chcą coś skrócić, to niech już będzie możliwość bezpośrednej przesiadki przy Aleksandrowska/Traktorowa i jednocześnie pętla tramwajowa na pare kursów, ale nie wszystkich.

STAPLER
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: ndz 18:02, 06 paź 2013

Postautor: STAPLER » śr 17:45, 09 paź 2013

W związku z likwidacją skrętu w Narutowicza, linia 7 przez dłuższy czas nie wróci do swojego kształtu. Przypuszczalne warianty trasy:
- Koziny-Pl. Wolności lub Strykowska,
- najmniej prawdopodobny Koziny Legionów Pomorska Radiostacja Kopcińskiego Śmigłego-Rydza-Śląska.
Przy pomysłowości ZDIT czeka Nas szybciej 13A Śląska-Radiostacja i 7 Koziny-Pl. Wolności.

Jeśli chodzi o nowe torowiska, to te pod Fabrycznym będą chyba jednymi z ostatnich o takim rozmachu. Tory na Teofilów, po Al. Palki czy do CZMP to rzeczy nierealne.

Solar
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Postautor: Solar » śr 18:58, 09 paź 2013

Od 14 października 7 wraca w relacji Niższa-Koziny, przez Dąbrowskiego i ŁTR.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » śr 19:47, 09 paź 2013

Z sesji rady miejskiej nadzwyczajnej.

Ponadto:
5 do Chochoła.
8A zawieszone.
12 i 14 wracają na Retkinię.
15 i 15A wracają na stałe trasy.
Z3 likwidacja.
Z2 do Piłsudskiego/Kilińskiego.
Wzmocnienie lub przedłużenie Z10.
Wzmocnienie 98/A, chyba pożyczą z Wawy Ikarusy Obrazek

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » śr 20:35, 09 paź 2013

Akurat żadnego Pana radnego tu nie ma, komunikacjazbiorowa.pl podaje te informacje. Zresztą dwoje radnych widziałem w ub. tygodniu w tramwajach.

ŁTR ponoć dalej ma zostać co 12 minut. Cóż, gratuluję. Migawki na listopad nie wykupuję. Sytuacja ani przez chwilę na 2 czy 3 nie zmienia się. Rano zamiast 25 minut w rejon PŁ jadę 45.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » śr 20:55, 09 paź 2013

Nie tylko 2, 3, 11 i 16 jeżdżą zapchane ale też 13 w tym tygodniu miałem okazje jechać kursami 7:28 oraz 7:44 ze Śląskiej (na tym przystanku nie było już miejsc siedzących) a od Przybyszewskiego tramwaj łapał opóźnienie przez to, że ciężko było drzwi zamknąć bo kupa ludzi była a na przystanku Kopcińskiego - Narutowicza wysiada większość pasażerów.
Z powrotem od tego przystanku godzina 15:50 (pomimo rozkładu 13 przyjechała przed linią 14) jechałem tą linią i do Zbaraskiej w tramwaju było naprawdę ciasno, w 14 jedzie sporo osób mniej niż w 13, w 4 sporo osób ale nie najgorzej. 13 powinna jeździć koniecznie co 10 minut nawet między szczycie bo nie idzie wytrzymać nawet jakby to miało iść kosztem zmniejszenia częstotliwości 14.

I tak w ogóle od kilka dni widzę, że co chwile jedzie linia 12 dziś np. zauważyłem, że 3 lub 4 tramwaje linii 12 pod rząd ale nie tylko dziś to widziałem więc to jest dziwne.

5 do Chochoła na solówkach? Pewnie jakby dobrze ułożono rozkład to nawet na Szczecińskiej by weszła. Reszta mnie nie dziwi ale Z1 jeździ za rzadko a Z2 można byłoby spokojnie pociągnąć do Tuwima nawet co 10 minut bo najwięcej pasażerów i tak przejmą autobusy. Wiadomo coś o linii 13 bo częstotliwość tej linii to kpina z pasażerów?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.

STAPLER
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: ndz 18:02, 06 paź 2013

Postautor: STAPLER » śr 21:17, 09 paź 2013

Co tak naprawdę ma pojechac od 14.10.2013? 12 i 14 pofrunie na Retknię? Już bardziej uwierzę, że zrobią skręt w Kopernika dla 15 15A.
7 po ŁTR? czemu przez Dąbrowskiego, a nie Przybyszewskiego?
Kiedyś zrezygnowano z 97, bo dublowało 70. Może pora na jakieś przemyślenia. 13ki długo nie puszczą co 10 min, a 7 skręcająca w Dąbrowskiego nic nie poprawi.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » śr 21:27, 09 paź 2013

STAPLER pisze:Co tak naprawdę ma pojechac od 14.10.2013? 12 i 14 pofrunie na Retknię? Już bardziej uwierzę, że zrobią skręt w Kopernika dla 15 15A.
7 po ŁTR? czemu przez Dąbrowskiego, a nie Przybyszewskiego?
Kiedyś zrezygnowano z 97, bo dublowało 70. Może pora na jakieś przemyślenia. 13ki długo nie puszczą co 10 min, a 7 skręcająca w Dąbrowskiego nic nie poprawi.


Od 14 to zmiana 5 i 7 nastąpi.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » śr 21:43, 09 paź 2013

5 pewnie co 20 minut tak jak obecnie ale ciekawe czy na składach czy na solówkach?
7 powinna być wpasowana w takt ŁTR czyli co 12 minut bo 20 minut to za rzadko ale jakoś idzie przeboleć. Przynajmniej odciąży to 2 w centrum i częściej będzie tramwaj ze Śląskiej.
Mam nadzieje, że na 13 w końcu będzie częstotliwość chociaż 10 minut bo 7 nie sięgnie Teofilowa ani Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza i Zielonej. Obecnie z Teofilowa do centrum dojedziemy tylko 2 i 13 i te linie powinny tam jeździć najczęściej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » śr 22:00, 09 paź 2013

No popatrz no, 5 na Chochoła. Ktoś usłyszał mój pomysł.. XD


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości