Trasa W-Z + tramwaj na Olechów/do DELLa

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 22:05, 05 lut 2012

Autobus bez zatrzymania przejechał pasażerce przewoźnika podległego pod warszawski ZTM. PKS w tej sytuacji by się zatrzymał. Chyba że stałaby gdzieś w oddali i nie byłoby widać, że ma zamiar wsiadać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » ndz 22:56, 05 lut 2012

Po wydłużeniu trasy na Olechów linia 98 musi ulec dużej zmianie bo powtarza się bardzo z linią 10. Najlepiej umieścić ją tam gdzie brakuje autobusów.

Biletomat
Stały bywalec
Posty: 315
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: Biletomat » pn 00:01, 06 lut 2012

umieścić gdzie brakuje autobusów, ale na tej trasie co jest

(bardziej wewnętrzne niż np Piłsudskiego, Bandurskiego)
i zmienić rozkład 98 do względu 10 i 14.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Biletomat, łącznie zmieniany 2 razy.

MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Postautor: MKM2010 » pn 01:44, 06 lut 2012

Ja popieram całkowite uwalenie tego brygadożernego tworu, mimo że czasami z niego korzystam. Tramwaj powinien mieć pierwszeństwo i jest szybszy(choć to nie w Łodzi), a 98 niestety ale lubi postać sobie w korkach.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » pn 20:11, 06 lut 2012

W Finlandii WSZYSTKIE przystanki są na żądanie. Machnąć trzeba, wszyscy żyją, czasem tylko jakiś obcokrajowiec się zapomni i przegapi tramwaj. W Niemczech może w przypadku tramwajów nie, ale autobusowe też są z reguły na żądanie (stąd przyciski STOP w autobusach). To jest metoda na szanowanie czasu i pieniędzy pasażerów a przy okazji na gęstsze przystanki.
Aha - na niektórych liniach kolejowych w Niemczech i Czechach też przystanki są na żądanie.

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pn 15:31, 20 lut 2012

Tramwaje z Retkinii na Widzew powinny jechać obecną trasą a następnie ul. Hetmańską dotrzeć do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września - za takim wariantem opowiedziała się większość łodzian w ankiecie przeprowadzonej przez zarząd dróg.

Od 27 stycznia do 13 lutego łodzianie mogli składać swoje uwagi dotyczące planów poprowadzenia trasy linii tramwajowej łączącej Retkinię z Widzewem i Olechowem. Zarząd Dróg i Transportu przedstawił pięć możliwych do zrealizowania wariantów.

Łodzianie składali swoje uwagi i zastrzeżenia do poszczególnych propozycji oraz wybierali najlepsze ich zdaniem rozwiązanie. Urzędnicy przez tydzień analizowali ankiety i podliczali głosy. Dziś ogłoszono wyniki. Wygrał wariant 1 czyli tzw. podstawowy.Według większości łodzian biorących udział w ankiecie tory z Retkinii powinny iść ulicami: al. Wyszyńskiego, Bratysławską, Karolewską, al. Mickiewicza, al. Piłsudskiego, Rokicińską, al. Hetmańską do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września. W okolicy skrzyżowania al. Mickiewicza z ul. Piotrkowską i al. Kościuszki miałoby powstać centrum przesiadkowe. Dodatkowo od ulicy Gdańskiej do Sienkiewicza wybudowany miałby być tunel dla samochodów. Koszt inwestycji w tym wariancie to ponad 623 mln zł. Długość torów - 17,3 km.

Pozostałe warianty:

* Wariant 0 - polega na pozostawieniu obecnych torów. Koszt remontu to 116 mln zł. Długość torów 12,6 kilometra.

* Wariant 2 - tory z Retkini idą ulicami: Wyszyńskiego, Bratysławską, Karolewską, al. Bandurskiego, al. Włókniarzy, Zieloną, Narutowicza, al. Piłsudskiego, Hetmańską do nowej pętli Dell. Koszt 808 mln zł. Długość torów 20 km.

* Wariant 3 - tory z Retkini idą ulicami: Wyszyńskiego, Bratysławską, Karolewską, al. Bandurskiego, al. Mickiewicza, al. Piłsudskiego, Rokicińską, Puszkina, Wujaka, Augustów, Przybyszewskiego, Hetmańską, Odnowiciela, al.Ofiar Terroryzmu 11 Września (Dell). Koszt 667 mln zł. Długość torów 17,3 km.

* Wariant 4 - tory z Retkini idą ulicami: Wyszyńskiego, Bratysławską, Karolewską, al. Bandurskiego, al. Mickiewicza, al. Piłsudskiego, Rokicińską, Puszkina, Przybyszewskiego do Hetmańskiej i do pętli Dell. Koszt - 662 mln zł. Długość torów 17,3 km.

W wariantach 1., 3. i 4. znajduje się centrum przesiadkowe w okolicy skrzyżowania al. Mickiewicza z ul. Piotrkowską i al. Kościuszki. Dodatkowo od ulicy Gdańskiej do Sienkiewicza wybudowany miałby być tunel dla samochodów.

Najwięcej kontrowersji wywołał wariant 3., według którego tory biegną ulicą Wujaka przez osiedle Chrobrego. Mieszkańcy nie chcą tramwajów pod oknami.



eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 22:32, 20 lut 2012

To było do przewidzenia bo to najszybszy i najtańszy wariant (oprócz 0), który ulepszyłby komunikacje.

Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Postautor: Michał » ndz 03:27, 26 lut 2012

Tomasz.bu pisze: Aha - na niektórych liniach kolejowych w Niemczech i Czechach też przystanki są na żądanie.

Czyli guziki "na żądanie" są również na stacjach? No bo nie wyobrażam sobie, że rozpędzony pociąg hamuje dopiero jak maszynista zobaczy machnięcie ręką ;)

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 12:42, 26 lut 2012

Obrazekprzystanek na żądanie (tego u nas nie ma!).
Aby wysiąść, należy nacisnąć przycisk na żądanie lub zgłosić konduktorowi. Aby wsiąść, należy tak się ustawić na peronie, aby być widocznym dla obsługi pociągu.


Podejrzewam, że na takich przystankach maszyniści mają obowiązek zwalniać, tak aby w razie potrzeby mogli się zatrzymać.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » ndz 13:20, 26 lut 2012

Tak samo powinno być z tramwajami czyli w szczycie powinni otwierać wszystkie drzwi na raz, żeby ludzie mogli szybko wsiąść a poza szczytem to tramwaj powinien się zatrzymać, wtedy gdy ktoś naciśnie przycisk w środku pojazdu lub na przystanku.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 14:06, 26 lut 2012

W tramwajach (CR, Pesa, niemieckie) tak można, ale nowoczesne konstale niestety nie są wyposażone w sygnalizację NŻ

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 14:56, 26 lut 2012

Co nie znaczy, że nie można ich w nią wyposażyć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 15:09, 26 lut 2012

Oczywiście że można, tak samo jak można by było zamiast montowania plastikowych ryjków ograniczyć się do wymiany drzwi (bo te odskokowe co prawda likwidują jedną z zalet tego czegoś, ale jednocześnie są znacznie szczelniejsze) i przetwornicy (bo to najbardziej wymierna korzyść z modernizacji - nie boli głowa po kwadransie "jazdy"), ale konstal to konstrukcja wystarczająco nowoczesna żeby nie bawić się w takie bajery dla pospólstwa, szczególnie że są w tak zacofanych konstrukcjach jak M6S, Pesa czy CR, które MPK usilnie chce wycofać z ruchu, z (w przypadku 2 ostatnich) coraz lepszym skutkiem

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pn 20:14, 16 lip 2012

Niedługo na stronie ZDiT powinien zawisnąć przetarg na remont trasy WZ. Wysłali już odpowiednie pisma, także będzie więcej szczegółow Obrazek Trzeba się będzie opierać na SIWZ, bo samej dokumentacji projektowej nie będzie (przetarg Z&Z).

przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » pt 19:54, 20 lip 2012


SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 01:52, 23 sie 2012

a mam pytania do Was po co reorganizować autobusy
jeżdżące po Retkini czy nie może być jak jest ?


Nie.

Skąd Wam się wzięła pętla autobusowa na Wyszyńskiego ?


Przebudowa W-Z o czym już inni wspomnieli.

76 skończy trasę przy Wyszyńskiego, nie może dojechać do Kusocińskiego jak obecnie ?


To będą już trzy pętle autobusowe na Retkini. Najlepiej zróbmy po jednej pętli dla każdej linii.

80 i 99 skończą trasę przy Wyszyńskiego. dlaczego ? moge prosić o uzasadnienie


j.w.

w przypadku reorganizacji, czyli wycofania 98 i 99 z Retkini
Czemu tak chcesz Retkinię pozbawić komunikacji lub drastycznie zmodyfikować ?


A co ja mam chcieć? Na dobrą sprawę mam to gdzieś. 98 wyleci, bo w zapisach przebudowy W-Z nawet jest o tym wzmianka. Bez sensu autobus na praktycznie tej samej trasie co tramwaj między Retkinią, a Olechowem.

Obecnie mamy rzadko kursujące linie autobusowe po Retkini, często super długaśne i dublujące tramwaj. Przedłużenie tramwaju na Olechów, budowa dworca przesiadkowego i sama idea stawiania na tramwaj jest związana z chęcią/planem wywalenia 98, czy 99 z Retkini na rzecz zwiększenia częstotliwości 80 i 86. Ja mogę gadać i inni też mogą, ale wątpie żebyś Ty się z tym zgodził. Po co korzystać z tramwajów, które mam w zasięgu ręki skoro 98 i 99 też mnie dowiozą na drugi koniec miasta? Na dodatek szybciej i wygodniej. Przebudowa W-Z ma to zmienić. Jeśli układ linii autobusowych się nie zmieni to wystarczy tylko pogratulować władzom miasta i ZDiT za topienie pieniędzy. Niejedno osiedle wymaga lepszej obsługi, za to układy tras sprzed 20-30 lat są nietykalne.

Po prostu nie mogę zrozumieć co wy chcecie osiągnąć
poprzez modyfikacje połączeń na Retkini, czy jak dotychczas jest lub będzie źle ?


Wszyscy chcemy zrobić Tobie na złość, bo mieszkasz na Retkini.

Biletomat
Stały bywalec
Posty: 315
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: Biletomat » czw 21:56, 23 sie 2012

Eh ja to ja, ale pasażerowie,
którzy mieli od lat pętle i autobusowe pod nosem jeździli
i jeżdżą nadal teraz z powodu remontu W-Z~tki nagle chcą pozmieniać, a

czy na dobre to się okaże, ale skoro chcą przebudowywać to czemu

nie zrealizują plany w zeszłym wieku tramwaj na osiedle Smulsko,
wydzielili miejsce i na tym się skończyło.
(Jasne ktoś powie nie ma pieniędzy lub nie ma sensu nikt by nie jeździł)

Mam pytanie coś będzie dojeżdżało regularnie jak obecne 98 na Nowy Józefów.

Prośba można prosić o link ze szczegółami modernizacji W-Z na terenie Retkini
lub szczegółowy link do całości tej modernizacji.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Biletomat, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 22:15, 23 sie 2012

http://speedy.sh/PbmDn/WZ-1-OpisWariantow-podstawowy-wersja3.pdf

Tutaj jest jeszcze "Program funkcjonalno-użytkowy", tam powinno być więcej, tyle że to chyba kilkaset MB będzie:
http://zdit.uml.lodz.pl/pl/strona/Przetargi/178
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Postautor: tomass94 » pt 01:49, 24 sie 2012

Dotrus pisze:Mam pytanie coś będzie dojeżdżało regularnie jak obecne 98 na Nowy Józefów.


Tam chyba tak jak do DELLa dogadali się, że musi coś regularnie dojeżdżać. Pewnie 98 będzie dowoziło z Nowego Józefowa do tramwaju na Retkini, ew. jeszcze okrąży jakoś osiedle zaliczając obecne pętle autobusowe dla lepszej obsługi i większej liczby chętnych na tą linię poza godzinami zmian. Wtedy dla częstotliwości 15 min byłyby 3-4 brygady, takie coś wydaje się najsensowniejsze.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 12:49, 24 sie 2012

tomass94 pisze:Tam chyba tak jak do DELLa dogadali się, że musi coś regularnie dojeżdżać. Pewnie 98 będzie dowoziło z Nowego Józefowa do tramwaju na Retkini


80 albo 86. Numer nieważny. Ma to być linia jadąca najprostszą drogą w kierunku centrum, czyli po Maratońskiej.

w. jeszcze okrąży jakoś osiedle zaliczając obecne pętle autobusowe dla lepszej obsługi i większej liczby chętnych na tą linię poza godzinami zmian. Wtedy dla częstotliwości 15 min byłyby 3-4 brygady, takie coś wydaje się najsensowniejsze.


A ja tu sensu nie widzę. Co ma okrążanie "jakoś osiedla" (Retkini) do lepszej obsługi i większej liczby chętnych? Kto ci będzie tym jeździł?


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość