Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1428
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 21:02, 09 lis 2017

Moment.
1) Wyborcza - do Wyborczej ponoć trzeba już mieć ograniczenie zaufania na poziomie porównywalnym do Expressu.
2) Superdrogi, nowoczesny dworzec - jeśli chodzi o lokale, może i jest pusty, ale tak totalnie pusty w znaczeniu "pusty" to ten dworzec nie jest. Przyciąga coraz większe rzesze ludzi.
3) Nie żenada. O wszystkim decyduje polityka. MPK i PKP są odpowiednio zarządzane przez zwalczające się ugrupowania. Nie dziwiłbym się takiemu status quo.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przegląd prasy

Postautor: kuba_łódź » czw 21:10, 09 lis 2017

Raczej mamy supernowoczesny dworzec z zarządem, którego mentalność zatrzymała się w czasach świetności poprzedniego budynku dworca Łódź Fabryczna.

domino
Gaduła
Posty: 1045
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przegląd prasy

Postautor: domino » czw 19:52, 30 lis 2017

Prof. Wesołowski: Tramwajowe rondo na pl. Wolności powinno pozostać http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57018.html

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1428
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 21:01, 30 lis 2017

Zostało nagłośnione, to już toczy się spór pomiędzy zwolennikami a przeciwnikami miejskiego projektu rewitalizacji placu Wolności. Jedyne, co mi się trochę nie podoba w tym projekcie to faktycznie brak możliwości zawrócenia na placu po remoncie, ale sama idea całkiem niezła estetycznie. Tylko jak mam tak słuchać różnych opinii krytycznych odnośnie projektu... Szkoda, że takie ciekawe projekty nie odbywają konsultacji społecznych.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1317
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Postautor: nowy1212 » czw 21:41, 30 lis 2017

Szkoda, ze w ogóle rewitalizacja odbywa się na zasadzie Zaprojektuj i Zbuduj, a się z nikim nic nie konsultuje. Z jednej strony rozumiem, ze nie konsultują, bo niektórzy ludzie (a może i wiekszosć) mają idiotyczne pomysły, ale z drugiej to jednak czasem bywają dobre pomysły, wiec jesli na 10 propozycji 1 będzie słuszna to chyba warto robic konsultacje nie?

Tu w tym wypadku to pętli żal, bo nie zaproponowano sensownej alternatywy, Powinni dorobić niezbędne łuki na innych skrzyżowaniach by wyszła pętla uliczna i wtedy wszyscy by byli w miarę zadowoleni.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2077
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Przegląd prasy

Postautor: eDragon55 » czw 22:06, 30 lis 2017

Najgorsza będzie zawrotka od północy bo to wymaga jazdy Zachodnią albo Kilińskiego. Najgorzej jest w tym drugim przypadku bo na Dworcu Łódź Fabryczna też się nie zawróci a najbliżej dopiero na Radiostacji albo Telefonicznej. Przydałby się skręt z Kilińskiego w Pomorską w stronę placu. Podczas remontów ma powstać skręt północno-wschodni z Zachodniej w Legionów.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1428
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 02:44, 01 gru 2017

To coś pomoże? Nie wydaje mi się. I tak musieliby dorobić jakiś łuk - albo Ogrodowa-Nowomiejska W-S, albo Kilińskiego-Pomorska N-W. Niektóre tramwaje to może poradziłyby sobie bez jakichś łuków, ale przy obecnym stanie rzeczy to najwyżej awaryjne tramwaje jadące od strony Bałut i Radogoszczy oraz ewentualnie nocne 46. A chyba mówimy o konieczności zapewnienia skrętów przy awaryjnych sytuacjach.

Kpc21
Weteran
Posty: 6062
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przegląd prasy

Postautor: Kpc21 » pt 11:26, 01 gru 2017

Ale na obecnym placu Wolności tramwaje jadące od północy Franciszkańską też nie mają szans zawrócić.

Owszem, przydałaby się taka możliwość (choć ja nie przypominam sobie sytuacji, kiedy byłaby potrzebna w praktyce - można sobie jednak wyobrazić np. zatrzymanie na Kilińskiego między Pomorską a Fabrycznym, wtedy tramwaj może pojechać objazdem przez Północną, Ogrodową i Zachodnią, ale jest wówczas zmuszony jechać dalej Kościuszki aż do Mickiewicza, możliwy jest też objazd przez Konstytucyjną, ale to duże nadrabianie trasy - ewentualnie można pojechać na pętlę Telefoniczna i tam zakończyć trasę), jednak obecnie też jej nie ma, więc poprzez przebudowę niczego nie stracimy. A w zasadzie nawet zyskamy, bo pojawi się możliwość objazdu ewentualnego zatrzymania na Franciszkańskiej między Północną a Pomorską - przez Nowomiejską.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2077
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Przegląd prasy

Postautor: eDragon55 » pt 21:17, 01 gru 2017

Najbardziej brakuje trasy objazdowej dla Franciszkańskiej od strony Dołów bo to jedyna trasa tramwajowa prowadząca na południe. Do 2000 roku był skręt z Wojska Polskiego w Zgierską (relacja wschodnio-południowa) i nie raz dawał się we znaki jego brak. Jak zdarzy się awaria albo remont na Franciszkańskiej to Doły są odcięte od tramwaju.

domino
Gaduła
Posty: 1045
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przegląd prasy

Postautor: domino » śr 20:52, 20 gru 2017

"O czym jeszcze mówili mieszkańcy? Jeden z nich zwrócił uwagę, że przy zbiegu ul. Inflanckiej i Zagajnikowej zbudowano niedawno zatoczkę autobusową, ale jest niewykorzystywana, gdyż nie ma na niej przystanku (zdaniem Zdanowskiej tak być nie powinno)."
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,22 ... kancy.html
I zaraz się okaże, iż jednak pojedzie tędy autobus :D

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1428
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 21:29, 20 gru 2017

Obstawiałbym jednak, że ziści się to dopiero w czasie remontu Wojska Polskiego. A czy ten remont rozpocznie się jeszcze w przyszłym roku, czy też już w '19, to jest jeden wielki znak zapytania. Oczywiście dobrze byłoby, żeby władze za kwestię przejazdu kawałek ulicą Inflancką przez autobus wzięły się co prędzej, ale największym dylematem jest to, co mogłoby jechać ten kawałek Inflancką - śmiało można tu puścić np. 70.

WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Przegląd prasy

Postautor: WykoxPL » śr 21:33, 20 gru 2017

Niedawno? Oddali ją podczas przebudowy Inflanckiej, parę lat już stoi. Może puszczą tamtędy 70, do tego zahaczałaby ona o st. Łódź Marysin, nie "dublowała" 57 na Zagajnikowej.

domino
Gaduła
Posty: 1045
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przegląd prasy

Postautor: domino » śr 23:03, 24 sty 2018

Ogłoszenie o świadczeniu usług w zakresie publicznego transportu drogowego
Przedmiot umowy obejmuje wykonywanie transportem kolejowym usług komunikacji zastępczej w publicznym transporcie zbiorowym na terenie Miasta Łodzi. https://uml.lodz.pl/files/public/user_u ... szenie.pdf

ZEA1-7700
Czasem wpada
Posty: 94
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Re: Przegląd prasy

Postautor: ZEA1-7700 » czw 11:42, 25 sty 2018

Czyli pociąg za autobus/tramwaj?

Kpc21
Weteran
Posty: 6062
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przegląd prasy

Postautor: Kpc21 » czw 15:18, 25 sty 2018

Pewnie chodzi o jakieś dofinansowanie połączeń ŁKA na terenie miasta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SCEL
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Przegląd prasy

Postautor: SCEL » czw 15:21, 25 sty 2018

Kpc21 pisze:Pewnie chodzi o jakieś dofinansowanie połączeń ŁKA na terenie miasta.

Pewne to jest to, że znowu piszesz pierdoły. Dofinansowanie to jest co innego a tutaj wyraźnie napisano, że chodzi o kolejowa komunikację zastępczą czyli gdzieś zamist tramwaju/autobusu pojedzie pociąg. Czyli miasto wykupi u przewoźnika kolejowego konkretną usługę.

px33
Fan forum
Posty: 4940
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Postautor: px33 » czw 15:26, 25 sty 2018

Już kiedyś w wakacje było coś takiego ze zdit kupił trochę kursów ŁKA po mieście, od Żabieńca do Widzewa.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przegląd prasy

Postautor: kuba_łódź » czw 16:24, 25 sty 2018

Może obsługa Feliksina, który po zamknięciu Rokicińskiej będzie odcięty od świata ? Łącznica nr 541 jest przejezdna, można skierować pociągi z Olechowa Wschodu na Widzew (a może dalej na Fabryczny) zamiast 90A. Perony na dawnej stacji Andrzejów Szosa nadal istnieją, gdyby skierowano pociągi z Olechowa Wschodu przez Andrzejów Szosę na Widzew to praktycznie mamy rozwiązany problem komunikacji na czas remontu Rokicińskiej.
Ostatnio zmieniony czw 17:29, 25 sty 2018 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 1 raz.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1428
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 16:39, 25 sty 2018

Miło by to było. Ale same korki co najwyżej by ograniczyło, i to też raczej nie do niezbędnego minimum. A więcej, zacznie się na potęgę korkować Tomaszowska i Kolumny. I to poza szczytem, w rejonie np. 19-20. Albo w sobotę w szczycie. Oby szybko nadszedł kres remontu... :|

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przegląd prasy

Postautor: kuba_łódź » czw 17:09, 25 sty 2018

Wszystkich do pociągu nie wsadzimy, a wypadałoby zapewnić normalną komunikację niezmotoryzowanym mieszkańcom Feliksina i Andrzejowa.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości