Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przegląd prasy

Postautor: Kpc21 » ndz 12:25, 27 sie 2017

SCEL pisze:Czyli miasto Łódź musiało by z t kursy zapłacić a w przypadku gdyby wyjeżdżały poza miasto to trzeba by podpisać stosowne porozumienia i gmina musiałaby podpisać stosowne porozumienia i dokładać się. I obawiam się, że wpływy z biletów nie pokryłyby kosztów tej linii a co dopiero mówić o zyskach.

"Wpływy" z braku biletów tym bardziej nie pokrywają kosztów tej linii :)

Taka linia kursuje, bo musi kursować - inaczej tramwaje w ogóle nie mogłyby jeździć (nieco przesadzam, ale taka jest jej idea - inna sprawa, że ciekawe, ilu tych pracowników MPK tym tramwajem jedzie, może jest ich tylu, że weszliby do samochodu osobowego, czy nawet dwóch, co i tak byłoby tańsze, niż puszczanie tramwaju). Wpuszczenie pasażerów nawet bez dofinansowania ze strony danej gminy nie sprawi, że koszty jej uruchomienia wzrosną, a wręcz przeciwnie - spadną. Wiadomo, że coś takiego nie będzie rentowne (chyba, że wprowadzi się taryfę komercyjną, co miałoby całkiem spory sens, no ale powierzenie), ale zabieranie pasażerów obniżyłoby koszty.

Oczywiście dofinansowanie z gminy też jest rozwiązaniem, i to całkiem sensownym, ale głupotą jest, że przy braku takiego dofinansowania tramwaj jedzie jako przewóz zamknięty.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SCEL
Bywalec
Posty: 142
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Przegląd prasy

Postautor: SCEL » ndz 13:53, 27 sie 2017

Chyba nie rozumiesz. Obecnie spóła uruchamia kursy jako zamknięte pracownie i nikogo nie obchodzi skąd ma na to kasę. W chwili kiedy będzie to ogólnodostępne, wykonanie takiej usługi przez MPK na zlecenie gminy ale nieodpłatne będzie oznaczało działanie na szkodę spółki, bo w ogólnym rozrachunku wyjdzie, że spóła za własne pieniądze jeździ na zlecenie.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przegląd prasy

Postautor: Kpc21 » ndz 14:04, 27 sie 2017

Ale ona i tak musi jeździć, koszty się nie zmieniają... Zresztą kto tu mówi o jeżdżeniu na zlecenie gminy (innej niż sama Łódź)?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Postautor: STUDI » pn 16:25, 28 sie 2017

szymon5444 pisze:Prawda jest taka, że kursy wyjazdowe wynikają z podmiany na mniejsze wozy i kwestii logistycznych. Jeśli by nie było tych zjazdów i wyjazdów, to niektóre tramwaje w ogóle nie zjeżdżałyby do zajezdni.


To tylko pół prawdy bo przynajmniej ostatni oraz pierwszy (wyjeżdżający przed 02:00, nie tylko ten następny również) kurs taborem długim mogłyby być obsługiwane solówką a tak to jest dowóz do/z zajezdni Telefoniczna.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

szymon5444
Gaduła
Posty: 1227
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Przegląd prasy

Postautor: szymon5444 » pn 23:06, 28 sie 2017

Tutaj właśnie dochodzimy do trochę "ograniczonego" myślenia i pisania o wszystkim bez zagłębiania się w szczegóły. Dziś tramwaj wyjeżdża o 1:50 w nocy jedzie prosto do Ozorkowa prawda? O godzinie 4:16 odjeżdża z pętli w Ozorkowie i rusza do Łodzi. W Zgierzu ten wagon jest około godziny 5:00, a więc wchodzi już w szczyt przewozowy poranny. Ten w gminach podmiejskich zaczyna się trochę wcześniej u tych, którzy jadą do pracy w Łodzi prawda? O 5:27 ta brygada dojeżdża do Łodzi (Helenówek), a więc już napełnienie pasażerów jest znaczne. Nadal uważasz, że tutaj jest solówka wystarczająca? Proszę - pomyślcie, zanim coś napiszecie ;-) Na ten wcześniejszy nocny kurs, to się zgadzam i z tego co widzę, to taki wagon się pojawia. Wyjazd tych wagonów z zajezdni o tak późnej porze czy wczesnej jak ktoś woli, to nie kwestia tramwaju pracowniczego tylko logistyki polegającej na zmianie wozów. Wagony też mają limit dziennej pracy przewozowej.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Postautor: STUDI » wt 00:30, 29 sie 2017

szymon5444 pisze:Tutaj właśnie dochodzimy do trochę "ograniczonego" myślenia i pisania o wszystkim bez zagłębiania się w szczegóły. Dziś tramwaj wyjeżdża o 1:50 w nocy jedzie prosto do Ozorkowa prawda? O godzinie 4:16 odjeżdża z pętli w Ozorkowie i rusza do Łodzi. W Zgierzu ten wagon jest około godziny 5:00, a więc wchodzi już w szczyt przewozowy poranny.


05:00 to jeszcze daleko do porannego szczytu. Naprawdę daleko.
Ale nie o ten kurs chodzi. Zjazdowy do Telefonicznej - na PL. Wolności z Ozorkowa dociera mniej więcej o 03:00. Do zajezdni dojeżdża jakieś 25 minut później. Czyli dojazd na ~03:30. Następny zjazd jest ~05:15.

Te kursy nocne 46 to ewidentnie dowozówka dla motorniczych którzy po przejęciu MKT trafili do MPK Łódź (na ile dziś to potrzebne to już zupełnie inne pytanie|). MKT prowadziło te kursy autobusem. Przy przejmowaniu kursów gminy ugrały sobie to co mogły owszem przy "wsparciu" związków zawodowych. Nie ma co mydlić oczu, że niby jest / było inaczej. Jakoś N9 jest wpięte rozkładowo i trasą w nocną komunikację autobusową.

Rozkład nocnego 46 dopasowano maksymalnie pod dowozy motorniczych przejętych z MKT a jeżdżących głównie nadal na tej trasie wkrótce po przejęciu linii.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

BB93
Sympatyk forum
Posty: 614
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Przegląd prasy

Postautor: BB93 » wt 09:29, 29 sie 2017

Co do tej 5 rano to polecam kiedyś się przejechać. Czasem zdarza mi się jechać na 6 do pracy w okolicach Dworca Łódź Żabieniec i zapewniam każdego wątpiącego, że napełnienie w 46 a tym bardziej w 89 jest duże. W czasach Vero na 89 pasażerowie ledwo się mieścili.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1227
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Przegląd prasy

Postautor: szymon5444 » wt 10:45, 29 sie 2017

Dlatego sam widzisz, że trzeba się trochę zastanowić nad tematem, a nie od razu pisać. Dojazd z gmin podmiejskich do Łodzi na 6:00 chociażby do zakładów musi być wcześniej, stąd większy ruch już po godzinie 5:00. Wyjazd tych tramwajów wynika z logistyki - poza tym po co motorniczym wyjazd z zajezdni 1:50, skoro ostatni tramwaj zjeżdża około 1:00, a większość teraz przed północą.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Postautor: STUDI » wt 16:08, 29 sie 2017

szymon5444 pisze:Dlatego sam widzisz, że trzeba się trochę zastanowić nad tematem, a nie od razu pisać. Dojazd z gmin podmiejskich do Łodzi na 6:00 chociażby do zakładów musi być wcześniej, stąd większy ruch już po godzinie 5:00. Wyjazd tych tramwajów wynika z logistyki - poza tym po co motorniczym wyjazd z zajezdni 1:50, skoro ostatni tramwaj zjeżdża około 1:00, a większość teraz przed północą.


Pierwsza zmiana zaczyna się wcześniej o godzinę wcześniej ewentualnie pół godziny wcześniej (praca a nie wejście do zakładu - mała różnica). Po deformie komunikacją miejską nie ma już dojazdu. Po staremu to w pierwszym kursie 81 był tłok mimo iż nie było możliwości zdążyć do pracy na Teofilowie na 05:00 (można zdążyć ale na 05:30). Ostanie kursy nocnych to potrafiły napchane tak iż niemalże jazda na glonojada (bo to była jedyna szansa gdzie dostać się na poranną zmianę, szczególnie w soboty gdzie tylko nocne pozwalały na dojazd. Przyjeżdżające wyjazdowe kursy 89, 84 były napchane).Pracowałem na stanowisku utrzymania ruchu w zakładzie produkcyjnym a była potrzeba pracy trójzmianowej i wiem jak wyglądała możliwość dojazdu - jak się robiło rozruch to niestety z musu godzinka przed czasem bo innego dojazdu brak by być na 04:40 (mimo iż start produkcji był o 05:15 a już przed 05:00 tłumek czekających na wejście do małego poniekąd zakładu). Zdarza mi się nadal jeździć tak wcześnie rano i to nie sporadycznie a to co widać to generalnie pustawo jest. Około 05:00 czy 06:00 to na ulicach praktycznie zero ruchu. Nawet jeszcze przed 07:00 jest luz. MPK już dawno temu przestało oferować dojazd do pracy w systemie trójzmianowym czy ciągłym więc albo pracodawca organizuje kursy pracownicze albo własny samochód.

Zresztą ten kurs wraca się do Łodzi i jest na Starym Rynku w Zgierzu o 05:09. Około 05:30 jest dopiero na Helenówku. Tym kursem na 06:00 do pracy nie dojedziesz do Łodzi. Start pracy o 06:00 oznacza konieczność dojazdu "nieco" przed tym czasem. Sorry ale 15 minut gdzie masz mieć przesiadkę, potem dojazd np. na Teofilów i jeszcze dojście od autobusu do zakładu. Nierealne. I tu w zasadzie można skończyć odpowiedź na to wmawianie iż to dojazd do pracy na poranną zmianę. Co poza zakładami produkcyjnymi pracuje wielozmianowo? Urzędy startują o 07:30, szkoły nieco później. Dojazd do sklepu spożywczego - no super, ale aby pracować w takim sklepie to będzie dojeżdżać do sąsiedniego miasta?

Z Ozorkowa to szczerze wątpię by był potok na dojazd do pracy zmianowej do Łodzi bo nawet na 06:00 nie dojedzie się. Ze Zgierza owszem moży i mógłby być e popyt ale tu wystarczała kiedyś linia 16 która przynajmniej dowoziła do centrum miała wcześniejsze kursy do Łodzi. 46 nie było potrzebne do szczęścia. Od czasu do czasu miewam regularne dojazdy do Proboszczewic i tak po 20:00 to w kierunku z Ozorkowa do Łodzi jadą puste te tramwaje. Trochę dosiada się w Zgierzu.

Ostatnio wielokrotnie korzystam z tych dwóch pierwszych porannych wyjazdów 46 (bo pasują). Jak mijam ten kurs który zjeżdża do Telefonicznej to jedynymi pasażerami jakich widziałem to byli pracownicy MPK w swoich uniformach. W tych kursach do Ozorkowa to bywałem zazwyczaj jedynym pasażerem choć raz zdarzyły się ze dwie osoby z MPK jadące tym tramwajem. Raz jadąc wyjazdowym "dziennym" 46 (raczej tym drugim) widziałem na Pl. Wolności stojąca solówkę i autobus MPK odjeżdżający z placu ulicą Legionów bez numeracji na wyświetlaczu - proszę nie naciskać czy to był weekendowy dzień i czy to kurs późniejszy bo na 100% nie odpowiem - ten fakt nie był dla mnie jakąś sensacją więc nie utrwaliły mnie się wszelkie inne szczegóły łącznie z numerami taborowymi - na pewno to miało miejsce po zamknięciu przejazdu przez Rondo Solidarności bo od tego momentu pasuje mi ta trasa wyjazdowa 46.

Kurs 46B który z Północnej jedzie do Ozorkowa startuje obecnie około 22:15 z Telefonicznej. Robi dwa kółka. Następny o ~23:50 z Placu Wolości to typowy pracowniczy kurs robiony wprost z Telefonicznej Ozorkowa i stamtąd wraca do Telefonicznej. Ten kurs startuje z Telefonicznej tak około 23:20. Przed deformą to OIDK to był jakiś kurs po północy ale to z słowem chyba - przed deformą nierzadko widywałem tramwajową dowózówkę pacowniczą z Telefonicznej na Pl. Wolności.


Historia tych nocnych to MKT-owskie 46BUS. Kontynuacja d. linii 146. W MKT pracowali motorniczowie mieszkający wzdłuż tej trasy. W czasach jak funkcjonowała dyskoteka w Lućmierzu to przejeżdżał z wygaszonym oświetleni by nie zabierać jak to określano w MKT pijanej hołoty. MPK przejmując MKT przejęło pracowników i również zobowiązania co do tej linii poniekąd pracowniczej. Zamiast busika MPK zdecydowało się puścić solówkę. Jakoś nie ma dbałości o kursy pracownicze do Konstantynowa czy Pabianic. Okres wielu remontów gdzie znacząco zredukowano liczbę kursów tramwajów zapewne zadecydował o pozbyciu się pracowników z okolicznych miast. Nikt przez dwa lata z hakiem nie siedział "na kuroniu" i nie czekał aż łaskawie będzie praca w MPK.

Te kursy nocne to są de facto pracownicze. Tego nikt nie zmieni. Nie ma nawet parcia na włączenie tej relacji do systemu nocnych linii (widać ma za wszelką cenę nie być popytu na te kursy). Jak padnie decyzja o likwidacji linii do Ozorkowa zostanie tylko linia do Pl. Kilińskiego - linia na Proboszczewice jako tramwaj nie ma większego sensu - gdyby skręciła w stronę Parzęczewskiej i tam kończyła bieg to może owszem byłaby szansa by funkcjonowała. Z tego w sumie największego zgierskiego blokowiska aby dojechać do tramwaju i tak trzeba dojazdu ichnim autobusem co za różnica czy te 2 przystanki dalej będzie przesiadka na tramwaj. Jak nie będzie parcia na autobus nocny do PL. Kilińskiego (wystarczy przywrócić rozkład 16tki sprzed deformy i dać jeden wcześniejszy ze Zgierza tak by był w ogóle realnym dojazd na poranne zmiany) to niestety ale kursy nocne do Ozorkowa nawet w formie autobusowej prowadzonej przez MPK przejdą do historii.


P.S. Historia tych 141, 143, 144 i 146. Kiedyś na liniach tramwajowych były realizowane kursy nocne. Niezależnie od linii tramwajowych nocnych. Coś w tylu pociągów nocnych w GOP tyle że te ta miały oddzielną numerację. Na liniach podmiejskich był nocne kursy. Jak likwidowano nocne tramwaje to zlikwidowano też te nocne kursy (Dostępne dla pasażerów. Stad wprowadzenie linii 141, 143, 144 i 146 oraz tramwajowej 101.
Gdy dzielono MPK to w zasadzie zlikwidowano 143, (144 w zasadzie upadło wcześniej wraz z likwidacją 44 do Aleksandrowa). Pabianice chciały się usamodzielnić więc ostatecznie 141 ścięto. Zostały się 101 i 146. Linie 101 skasowano. Linia 146 została przetrasowana w Zgierzu tak iż zahaczała o Osiedle 650 Lecia oraz po likwidacji 101 zdaje się że też i o Pl. Kilińskiego (może też i czasie kursowania 101).

Wracając do kursów nocnych. Młodzi forumowicze nie mogą pamiętać iż na skrzyżowaniu Warszawska Łagiewnicka był jeszcze skręt w jednym kierunku w relacji E->N pozwalający na przejazd od pętli Warszawska do pętli Bema. Kursy nocne linii 8 wracając z pętłi Warszawska korzystały z tego skrętu robiąc wjazd kieszeniowy do pętli Bema. Raz z rodzicami (koniec dekady Gierka) jechałem tym nocnym kursem około 02:00 - 03:00 z tego skrzyżowania na pętlę Warszawska (zamiast czekać na jakąkolwiek taksówkę na tamtejszym postoju TAXI)
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1370
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 17:59, 30 sie 2017

szymon5444 pisze:Tutaj właśnie dochodzimy do trochę "ograniczonego" myślenia i pisania o wszystkim bez zagłębiania się w szczegóły. Dziś tramwaj wyjeżdża o 1:50 w nocy jedzie prosto do Ozorkowa prawda? O godzinie 4:16 odjeżdża z pętli w Ozorkowie i rusza do Łodzi. W Zgierzu ten wagon jest około godziny 5:00, a więc wchodzi już w szczyt przewozowy poranny. Ten w gminach podmiejskich zaczyna się trochę wcześniej u tych, którzy jadą do pracy w Łodzi prawda? O 5:27 ta brygada dojeżdża do Łodzi (Helenówek), a więc już napełnienie pasażerów jest znaczne. Nadal uważasz, że tutaj jest solówka wystarczająca? Proszę - pomyślcie, zanim coś napiszecie ;-) Na ten wcześniejszy nocny kurs, to się zgadzam i z tego co widzę, to taki wagon się pojawia. Wyjazd tych wagonów z zajezdni o tak późnej porze czy wczesnej jak ktoś woli, to nie kwestia tramwaju pracowniczego tylko logistyki polegającej na zmianie wozów. Wagony też mają limit dziennej pracy przewozowej.


Tyle że kurs 4:16 wchodzi już chyba w tzw. rozkład dzienny, więc powinien być definitywnie obsługiwany przez normalne składy, a więc w przypadku Konstali 805Na składy tylko podwójne. Nie wiem, czy tak jest.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przegląd prasy

Postautor: Kpc21 » śr 19:00, 30 sie 2017

Ostatnio miałem okazję jechać pierwszym pociągiem ŁKA na trasie Łowicz-Łódź w ciągu dnia. Odjazd z Łowicza o 4:17. I, wbrew pozorom, jechało nim całkiem sporo ludzi - w Głownie wsiadało do niego jakoś koło 10 osób, a więc niewiele mniej, jak do kursów szczytowych. Pracownicy zmianowi z tego korzystają.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Postautor: STUDI » śr 20:44, 30 sie 2017

Kpc21 pisze:Ostatnio miałem okazję jechać pierwszym pociągiem ŁKA na trasie Łowicz-Łódź w ciągu dnia. Odjazd z Łowicza o 4:17. I, wbrew pozorom, jechało nim całkiem sporo ludzi - w Głownie wsiadało do niego jakoś koło 10 osób, a więc niewiele mniej, jak do kursów szczytowych. Pracownicy zmianowi z tego korzystają.


Do Łodzi na 05:00 czy nawet 05:30 nie dojedziesz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1370
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 21:10, 30 sie 2017

Łódź Żabieniec 5:16, Łódź Kaliska 5:20. Faktycznie na 5:30 to się za bardzo nie da. Na 6 jest o wiele realniejsze.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Postautor: STUDI » śr 22:34, 30 sie 2017

TramMomentyStudenta pisze:Łódź Żabieniec 5:16, Łódź Kaliska 5:20. Faktycznie na 5:30 to się za bardzo nie da. Na 6 jest o wiele realniejsze.

Niezbyt bo o 06:00 to już stoisz przy taśmie czyli przez bramę zakładu wchodzisz najpóźniej o 05:45. Przebrać się chyba musisz czyż nie? Wolisz jazdę do/z pracy w ciuchach roboczych? Pomijam jeszcze spacer od pomieszczenia socjalnego po hali do swojego stanowiska pracy po wyznaczanych ze względów bezpieczeństwa nie zawsze najkrótszych trasach.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1370
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 17:08, 31 sie 2017

To znaczy, gdzieniegdzie można się jeszcze na 5:45 dostać, ale to "gdzieniegdzie" w zasadzie jest mocno ograniczone, do Teofilowa.
Ponadto, Łódź Dąbrowa 5:33 - też szału nie ma, można tylko się załapać do tych położonych niezbyt daleko (do dwóch-trzech przystanków, o ile rozkład w ogóle sprzyja) od dworca. Nie mówiąc o Widzewie - 5:38.
Dodam tylko, że ze względu na wyjątkowo spokojne wakacje, ostatnie tak spokojne (w programie studiów w ciągu trzech kolejnych wakacji są przewidziane praktyki, a potem to już wakacji jako takich nie będzie, bo trzeba myśleć o pracy na stałe), nie pracuję w Łodzi. I rzeczywiście pewne aspekty pomijam, bo do końca nie znam sprawy. Ale nawet mając już za rok te praktyki, to raczej myślę o tym, żeby zostać na mieszkaniu, nie dlatego, że dojazdy będą kłopotem, tylko dlatego, że nie chcę za bardzo tracić czasu. Będąc zmęczonym po wykonaniu swojej pracy, nie będzie mi się chciało, choćby samochodem - gdybym zrobił prawko - wrócić do domu. Dom taki właściwy leży przeszło 15 km od Brzezin i bagatela 7 od najbliższej stacji kolejowej. Jeżeli chodzi o dojazdy, to praktycznie zad*pie. W drugim semestrze chyba tylko dwa razy udało mi się wrócić bezpośrednim autobusem, bo za późno kończyłem w piątek.
Fakt faktem, czytając Wasze posta, przekonuję się na własnej skórze, że nawet mieszkając w miejscu o dobrym dojeździe do Łodzi, nie można osiągnąć pełni szczęścia, zawsze coś nie będzie sprzyjać. :roll:

Podane tutaj godziny akurat dotyczą korekty rozkładu jazdy z 3 września.

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Przegląd prasy

Postautor: kafar » czw 20:13, 31 sie 2017

Gdy dzielono MPK to w zasadzie zlikwidowano 143, (144 w zasadzie upadło wcześniej wraz z likwidacją 44 do Aleksandrowa). Pabianice chciały się usamodzielnić więc ostatecznie 141 ścięto. Zostały się 101 i 146. Linie 101 skasowano. Linia 146 została przetrasowana w Zgierzu tak iż zahaczała o Osiedle 650 Lecia oraz po likwidacji 101 zdaje się że też i o Pl. Kilińskiego (może też i czasie kursowania 101).


Bzdury. 144 zlikwidowano najpóźniej ze wszystkich nocnych. 1 kwietnia 1991, zgadza się jedynie to, że zrobiono to razem z tramwajem. Pozostałe podmiejskie zlikwidowano 1 marca 1991 roku, a dokładniej linie 251, 253, 256, 258, 260, 262, 263, 141, 143, 146. Nieliczne potem powróciły.
Ze 146 mogło Ci się pomylić:
-45bus, które najpierw zastąpiło 101, a po likwidacji 45 przedłużono do Ozorkowa
-S4 które jeździło z Nowych Sadów na osiedle przez plac Kilińskiego.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Postautor: STUDI » pt 16:01, 01 wrz 2017

kafar pisze:Bzdury. 144 zlikwidowano najpóźniej ze wszystkich nocnych. 1 kwietnia 1991, zgadza się jedynie to, że zrobiono to razem z tramwajem. Pozostałe podmiejskie zlikwidowano 1 marca 1991 roku, a dokładniej linie 251, 253, 256, 258, 260, 262, 263, 141, 143, 146. Nieliczne potem powróciły.

OK ale te jeden miesiąc różnicy z takiej perspektywy czasu ....
Jakoś rzeź wielu linii bardziej mi pasowała pod podział MPK Łódź a Aleksandrów padł wcześniej.

kafar pisze:Ze 146 mogło Ci się pomylić:
-45bus, które najpierw zastąpiło 101, a po likwidacji 45 przedłużono do Ozorkowa

Nie przeczę bo w tamtym okresie to nawet nie mieszkałem w Łodzi. Ale coś do dowozu pracowników chyba jeździło w nocy do Ozorkowa?

kafar pisze:-S4 które jeździło z Nowych Sadów na osiedle przez plac Kilińskiego.

O nie, nie to.
Ostatnio zmieniony sob 21:54, 02 wrz 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Przegląd prasy

Postautor: kafar » pt 21:24, 01 wrz 2017

Jeździły służbowe tramwaje do Ozorkowa.

domino
Gaduła
Posty: 1031
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przegląd prasy

Postautor: domino » czw 20:07, 09 lis 2017

Punkt sprzedaży biletów i Centrum Informacji Turystycznej miały się mieścić w jednym z lokali na terenie dworca. Niestety, negocjacje między MPK i PKP zakończyły się fiaskiem. http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,22 ... rects=true

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przegląd prasy

Postautor: prof_klos » czw 20:34, 09 lis 2017

Można było się tego spodziewać. Mamy drogi, nowoczesny superdworzec, który jest totalnie pusty w środku...
Żenada. :/
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość