Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1263
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Postautor: nowy1212 » wt 21:04, 15 sie 2017

Do stajni najlepiej, po prostu najrozsadniej. Niech przerwa będzie na Kościuszki. Skoro da się na PW, gdzie też nie jest to pełnoprawna krancówka to i stajnia się nadaje.

Ale znowu teraz tak rozkopia miasto, że nie ma sensu o to walczyć. Jedyna opcja póki co to do Narutowicza i na Radiostacje. Tylko czy to nie za długi odcinek i czy ma sens.

px33
Fan forum
Posty: 4900
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Postautor: px33 » wt 21:09, 15 sie 2017

Przerwa może być na stajni bo tak naprawdę jedyna istotna koordynacja jest taka, żeby tramwaj dojechał na punkt przesiadkowy na co najmniej 6-7 minut przed odjazdem autobusów. W drugą stronę jakaś ścisła koordynacja nie jest potrzebna - osoby potrzebujące dostać się do Ozorkowa mogą poczekać te dodatkowe kilka minut.

Kpc21
Weteran
Posty: 6006
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przegląd prasy

Postautor: Kpc21 » wt 22:02, 15 sie 2017

Póki co nocne 46 nie jest w ogóle skoordynowane rozkładowo z autobusami nocnymi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4900
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przegląd prasy

Postautor: px33 » wt 23:13, 15 sie 2017

To jest gigantyczna porażka reformy, że nie poprawiono tej linii. Zaczynając od numeracji (N46!), przez trasę, po spięcie z systemem linii nocnych. A być może w ogóle warto było spróbować jakieś nocne połączenie puścić na tramwajach (i może nawet z jego trasy "wywieść" w wybranych kursach połączenie do Ozorkowa)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1398
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 18:35, 16 sie 2017

Według mnie (N)46 mógłby (!) jeździć z powodzeniem na Fabryczny: od Kilińskiego - al. Poznańskich - P.O.W. - Narutowicza - Tramwajowa - al. Poznańskich - Kilińskiego i dalej ewentualnie swoją trasą. Choć oczywiście mógłby i do stajni, ale... w dzień mogłoby się to zdecydowanie nie sprawdzić, raczej w nocy i to pod warunkiem, że mówimy o obłożeniu przez solówki.
Generalnie też uważam, że na razie, do czasu, nie ma sensu walczyć o to, bo Łódź za chwilę będzie znowu rozkopana. Poczekajmy, aż powstanie tunel średnicowy, trzeba będzie wtedy i tak pogadać o kolejnych modyfikacjach w siatce połączeń, powstanie przecież torowisko na Broniewskiego i być może Wróblewskiego. (a czemu o tym nie dyskutowano bądź dyskutowano ze słabym skutkiem przy konsultacjach społecznych?)

zbychooo
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: pn 20:46, 18 lip 2005

Re: Przegląd prasy

Postautor: zbychooo » śr 18:50, 16 sie 2017

TramMomentyStudenta pisze:Według mnie (N)46 mógłby (!) jeździć z powodzeniem na Fabryczny: od Kilińskiego - al. Poznańskich - P.O.W. - Narutowicza - Tramwajowa - al. Poznańskich - Kilińskiego i dalej ewentualnie swoją trasą. Choć oczywiście mógłby i do stajni, ale... w dzień mogłoby się to zdecydowanie nie sprawdzić, raczej w nocy i to pod warunkiem, że mówimy o obłożeniu przez solówki.
Generalnie też uważam, że na razie, do czasu, nie ma sensu walczyć o to, bo Łódź za chwilę będzie znowu rozkopana. Poczekajmy, aż powstanie tunel średnicowy, trzeba będzie wtedy i tak pogadać o kolejnych modyfikacjach w siatce połączeń, powstanie przecież torowisko na Broniewskiego i być może Wróblewskiego. (a czemu o tym nie dyskutowano bądź dyskutowano ze słabym skutkiem przy konsultacjach społecznych?)



od 2006 roku nie ma łuków W-S na skrzyżowaniu Tramwajowej i Narutowicza, nie przywrócono ich podczas kolejnych modernizacji w 2012 i 2016 roku

Kpc21
Weteran
Posty: 6006
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przegląd prasy

Postautor: Kpc21 » śr 19:07, 16 sie 2017

Ale na skrzyżowaniu POW/Składowa/Nowotargowa jest pełen trójkąt torowy. Tramwaj z pulpitem manewrowym z tyłu może tam zawracać bez żadnego problemu, szczególnie w nocy w czasie, gdy i tak nie ma innego ruchu tramwajowego. We wszystkich kierunkach torowiska są tam wydzielone.

---

Chyba jednak nie ma tam pełnego trójkąta - ale jest jeszcze prostsze rozwiązanie. Można też przejechać Kilińskiego za skrzyżowanie ze Składową i wycofać w przystanek przy dworcu. Układ torowisk na to pozwala. Tory w zasadzie praktycznie w pełni wydzielone, a jedyna kolizyjność jest z autobusami wjeżdżającymi w A+T, których o tej godzinie i tak za bardzo nie powinno być - a jeśli nawet będą, to nie jest problemem poinstruowanie kierowców, by uważali na manewrujące tramwaje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Przegląd prasy

Postautor: kafar » śr 21:00, 16 sie 2017

Zbyt wiele sobie wyobrażasz. Zakładasz że w tym mieście wśród osób decyzyjnych w UM/ZDiT ktoś myśli.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1263
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Postautor: nowy1212 » czw 09:49, 17 sie 2017

Jał już tramwaj dojedzie do Tramwajowej to zamiast kombinować niech zawraca na Radiostacji i już.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1398
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 21:34, 18 sie 2017

kafar pisze:Zbyt wiele sobie wyobrażasz. Zakładasz że w tym mieście wśród osób decyzyjnych w UM/ZDiT ktoś myśli.


Tak na dobrą sprawę, nie są to tyle wyobrażenia, lecz krytyka władz. Jeśli nikt nie myśli w UM/ZDiT, a tak prawie na pewno jest, to oczywiście obowiązkiem mieszkańców jest myślenie za nich, a nie stanie w miejscu lub siedzenie na D.
Nie mieszkam w Łodzi, ale będąc studentem, przebywam wtedy, kiedy jest taka potrzeba. Więc komunikacja miejska w Łodzi ma wpływ również na moje życie. I pewnie też na każdego z Was, Użytkowników. A tak przy okazji, nie po to ludzie kupują Migawki czy nawet bilety jednorazowe, żeby jakość transportu pozostawiała wiele do życzenia, ludzie, obywatele muszą mieć jakąkolwiek możliwość sugestii czy propozycji. Dostosują się, oczywiście, ale władza wysłuchać MUSI. Nie można, żeby ludzie płacili i nie wymagali. ;)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Postautor: STUDI » czw 13:38, 24 sie 2017

Kpc21 pisze:Ale na skrzyżowaniu POW/Składowa/Nowotargowa jest pełen trójkąt torowy. Tramwaj z pulpitem manewrowym z tyłu może tam zawracać bez żadnego problemu, szczególnie w nocy w czasie, gdy i tak nie ma innego ruchu tramwajowego. We wszystkich kierunkach torowiska są tam wydzielone.

Niestety nie ma tam w 100% wydzielonego torowiska na tym "trójkącie". Jedynie zawracające tramwaje nadjeżdżając od wschodu i zawracające w tym kierunku mogą manewrować na wydzielonym torze. Pozostałe dwa kierunki już nie.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1398
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 18:29, 24 sie 2017

Ale czy to wystarczy, żeby taki tramwaj linii 46 mógł sobie na tym "trójkącie" zawrócić? :)

Kpc21
Weteran
Posty: 6006
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przegląd prasy

Postautor: Kpc21 » czw 20:07, 24 sie 2017

Na POW/Składowa/Nowowęglowa (przejęzyczyłem się), jeśli wierzyć temu co jest wyrysowane na OpenStreetMap, nie ma pełnego trójkąta. Ale torowisko jest w zasadzie ze wszystkich stron wydzielone. Chyba tylko na Składowej jest ono wykorzystywane także przez autobusy - ale nie ma tam ruchu żadnych innych pojazdów. Poza tym niektóre tory są tam chyba tylko dla tramwajów (a jeśli nie, to można tak zorganizować ruch, by żadne autobusy w nocy tam nie wjeżdżały).

Przy Nowotargowej nie ma skrzyżowania torowisk - nie ma opcji na trójkątowanie.

Ale na Kilińskiego/Składowa/Traugutta jest pełny trójkąt i jedyna ewentualna kolizja jest z autobusami. W przypadku których:
- można ustalić trasy autobusów nocnych tak, by nie kolidowały z miejscem, gdzie manewruje tramwaj,
- można poinstruować kierowców, by uważali na manewrujące tramwaje i im ustępowali.

Ja to widzę tak:
1. Motorniczy skręca z Narutowicza od Piotrkowskiej w prawo w Kilińskiego (czy też jedzie po prostu prosto przez skrzyżowanie z Narutowicza).
2. Motorniczy dojeżdża do przystanku "mBank". Nie wiem, czy cofanie tramwajem z pasażerami jest dozwolone. Prawdopodobnie nie (zdaje się, że ze względu na to, że istnieje wtedy możliwość jazdy z otwartymi drzwiami - choć pewnie zależy to jeszcze od modelu tramwaju; na pewno nie stanowi to problemu przy dwukierunkowcach, ale zdaje się, że nocne 46 obsadzone jest solówkami 805Na, a tu musiałyby być M6S) - a więc wyrzuca tam pasażerów.
3. Korzystając z pulpitu manewrowego, motorniczy skręca cofając w prawo (względem kierunku jazdy podczas cofania) w Składową. Tutaj, jeśli dobrze widzę na zdjęciu, kolizji z jezdniami A+T wcale nie ma. Bo A+T to tylko dwa środkowe przystanki, a więc dwa środkowe tory. Jednak autobus jadący w kierunku ŁDK tuż za przystankiem zjeżdża na asfaltowy odcinek jezdni do skrzyżowania, znajdujący się poza torowiskiem. Tak więc tramwaj przecina jedynie tor ruchu autobusów skręcających z Kilińskiego w lewo w Składową - ale to jest normalna sytuacja, zdarzająca się tak samo w dzień (jedynie tramwaj porusza się w przeciwnym kierunku - warto o tej sytuacji ostrzec kierowców autobusów).
4. Dalej cofając, motorniczy zjeżdża na pierwszy tor od strony parku, przy pierwszym przystanku od strony parku. Ten przystanek nie jest wykorzystywany przez autobusy, tak więc znów wszystko jest wydzielone tylko dla tramwajów. Co prawda znów przecięty zostaje tor jazdy autobusów, ale jest to normalna sytuacja, spotykana także w dzień.
5. Motorniczy oczekuje na godzinę odjazdu na tym przystanku. Na nim wsiadają do tramwaju nowi pasażerowie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1398
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 20:36, 24 sie 2017

Tylko że jadąc z Narutowicza spokojnie mógłby skorzystać z opcji, że wjeżdża w Kilińskiego, potem w Składową i P.O.W. i z powrotem w Narutowicza, czyli tzw. jazda tramwajem w jednym kierunku na danej ulicy. Z P.O.W. mamy możliwość skrętu z S na W. A jaki wariant stosuje linia N9? ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1263
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przegląd prasy

Postautor: nowy1212 » czw 21:31, 24 sie 2017

Ale po co tu gadać co można zrobić jak i tak tego nie zrobią. Jeśli jakiś tramwaj chce ktoś skierować pod Fabryczny to musi on pojechać na Radiostacje i tyle. Kto normalny będzie wykonywał jakies manewry z cofaniem w samym centrum miasta?

Kpc21
Weteran
Posty: 6006
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przegląd prasy

Postautor: Kpc21 » czw 21:52, 24 sie 2017

@TMS: Racja. Problem dotyczy tylko jazdy Kilińskiego, a z braku łuków na skrzyżowaniu Zachodnia/Zielona, taki tramwaj musiałby jechać Kilińskiego. Tylko wtedy ominie przystanek przesiadkowy, co jest złe.

@nowy1212: I co z tego, że w centrum miasta (w nocy, gdy i tak zbyt wiele ludzi tam nie ma)? W Konstantynowie takie manewry wykonywane są w centrum miasta, w dodatku z wykorzystaniem jezdni z ruchem samochodowym (!), i jakoś nie stanowi to problemu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1398
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przegląd prasy

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 22:13, 24 sie 2017

Szkoda tylko, że skasowali łuk z Narutowicza w Kilińskiego w relacji N-E, mielibyśmy wtedy pełnię szczęścia. Ale na razie to należy pomarzyć o tym, żeby 46 (czy nawet 45) jeździła na Fabryczny, choć gdyby można było to rozpatrzeć na przyszłe siatki połączeń (po 2022/23), byłoby super. Ewentualnie, tak jak niektórzy z Was sugerowali, na stajnię. Uważam jednak, że kwestia dotycząca potencjalnego skierowania 45 lub 46 na Fabryczny powinna być w tym momencie zamknięta, przede wszystkim z powodu nagłówka. A teraz życzę miłego wieczoru ;)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przegląd prasy

Postautor: prof_klos » czw 22:16, 24 sie 2017

W takiej sytuacji CYWILIZOWANE władze wydałyby rozporządzenie, że na linię kierujemy krótkie, dwukierunkowe wozy niemieckie, tj. M6S. I tyle!
Ile razy N46 jechałem, tylekroć - szczególnie w piątki i soboty - ruch w "solo" do Zgierza, albo nawet Emilii bywał solidny, zawsze wszystkie miejsca siedzące zajęte, po Łodzi wiele osób na stojąco (w tym zawsze pracownicy MPK i osoby wracające z/jadące na imprezki). Co prawda kurs z Ozorkowa względnie na pusto, ale taka specyfika tego połączenia (mowa o pierwszym "kółku" po północy).
I bywało już niejednokrotnie tak, że na N46 pojechał M6S, więc dałoby się, ale - co oczywiste - nikt nigdy nie wypuści tej linii do Dworca Łódź Fabryczna. Prędzej trasę ozorkowską w ogóle zlikwidują. :twisted:
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 6006
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przegląd prasy

Postautor: Kpc21 » czw 22:22, 24 sie 2017

"Nikt nigdy"? Dlaczego?

Jedynie nie do końca ma to sens, biorąc pod uwagę, że takie połączenie musiałoby omijać przystanek przesiadkowy.

Co do ewentualnej likwidacji Ozorkowa, to Zgierza raczej nikt nie planuje likwidować. Nie będzie nocnego 46, to będzie nocne 45.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Przegląd prasy

Postautor: STUDI » czw 22:35, 24 sie 2017

Kpc21 pisze:Co do ewentualnej likwidacji Ozorkowa, to Zgierza raczej nikt nie planuje likwidować. Nie będzie nocnego 46, to będzie nocne 45.


Nie będzie nocnego 45 a na pewno całotygodniowego. Nocne kursy 46 to w sumie pracownicza empekowska "podwoda". M.in. dlatego nadal nie jest zintegrowana z nocnymi autobusami w Łodzi.


TramMomentyStudenta pisze:A jaki wariant stosuje linia N9? ;)

Jedyny możliwy: .... Zielona - Narutowicza - POW - Dworzec Fabryczny - Kilińskiego - Narutowicza - Zielona ... Zdaje się że w tym kierunku ( w dwie strony możliwy przejazd)
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości