Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 10:46, 22 maja 2015

Przecież dodatkowych biletów na duży bagaż już nie ma.

Może pani potrzebowała przetransportować wózek który był jej własnością? Do bagażnika mniejszego auta raczej ciężko taki wózek zmieścić, wynajęcie jakiegoś dostawczaka kosztuje. Najprostszy sposób - przewieźć wózek komunikacją miejską.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pt 11:25, 22 maja 2015

Najprostszy to nie znaczy najbezpieczniejszy.
Przepisy przewozowe mówią:
§12.1 W pojeździe zabrania się:
4) przewożenia zwierząt i rzeczy w sposób utrudniający podróż innym pasażerom.
No ja bym to pod to podciągnął, bo przewożenie tak dużego bagażu w godzinach szczytu i to przy biletomacie, utrudnia chyba pasażerom podróż i tak jak napisałem jest niebezpieczne.
No ale skoro nikt się nie odezwał to fakt, sprawy nie ma.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Przegląd...

Postautor: Josek101 » śr 15:18, 27 maja 2015

Przebudowa ulicy Rydzowej w Łodzi rozpocznie się w lipcu. Projekt przebudowy ma być gotowy w połowie czerwca. Odcinek, który obejmą prace znajduje się między ul. Rojną a Aleksandrowską. Remont znajduje się wśród projektów w ramach budżetu obywatelskiego na 2015 rok.

Planowane jest zwężenie ul. Rydzowej do 7 metrów, wydzielenie dróg rowerowych, nowe miejsca parkingowe i zieleń. Koszty prac szacowane są na ok. 2,5 mln zł.

„Nowa jezdnia będzie spełniać wymóg 3,5 m minimalnej szerokości dla pasa ruchu. Jednocześnie po remoncie na osiedlu będzie bezpieczniej” – mówiła Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. Żródlo:NASZE MIASTO ŁODŹ
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Josek101, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 09:00, 28 maja 2015

Pomysł bezpłatnych przejazdów linią 3.
Artykuł
Każdy myśli o sobie. Jak dla mnie to linia 3 słabo obecnie łączy Widzew i mogłaby zrekompensować mieszkańcom utrudnienia. By można było mówić o zadośćuczynieniu pasażerom, trzeba by wprowadzić darmowe przejazdy zetkami, gdzie podróż jest najtrudniejsza, a bilety, nie współmierne do innych odcinków w mieście. Jest to raczej nierealne, ze względu na koszty i braki w taborze. Może się mylę, ale chyba w zetkach i tak stosunkowo rzadko dochodzi do kontroli biletów.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Przegląd ...

Postautor: Josek101 » czw 13:39, 28 maja 2015

To linia 78 jest po za granicami Lodzi połowicznie no ale też mogliby zrobić darmową jako rekompensatę za tiry ktorymi nas w Alekssie uraczono

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 14:35, 28 maja 2015

Współczuję, ale skoro objazdy dla tranzytu do tej pory nie obchodziły Łodzi, to teraz też nie będą obchodziły MPK, dla którego to dość stosunkowo mały powód. Głupio wyszło, że nie było żadnych konsultacji, ale w sumie, to chyba nie było innego wyjścia dla objazdu. Tak jak napisałem, każdy myśli o sobie. Znaczna część mieszkańców mogłaby znaleźć powód, by dana linia miała być darmowa, akurat w okolicy ich miejsca zamieszkania. Osobiście nie jestem za tym, by wprowadzać takie częściowe przywileje. Albo całkowicie darmowa komunikacja, albo wszyscy płacą. Za chwilę ktoś inny by się ubiegał o inną darmową linię. "Tamten mógł, a ja nie mogę?".
Poza tym MPK na to nie stać. No i czy w ogóle Aleksandrów o to zabiegał, czy to by miała być taka inicjatywa MPK?
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » czw 14:49, 28 maja 2015

Nie no ja w tym momencie zazartowałem bo jak ktoś wpadł na pomysł z linią 3 to tak jak napisałeś kazdy by znalazl powód by zrobic coś darmo

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » pt 23:43, 29 maja 2015

Od 2016 roku Główny Inżynier Miasta będzie koordynował i określał główne kierunki i strategie transportu zbiorowego. Natomiast ich realizacją zajmie się ZDiT http://tvtoya.pl/news/show/10392,1

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » pn 20:32, 01 cze 2015

Trasa W-Z. Tramwaj na Retkinię może pojechać już we wrześniu

12 km linii tramwajowej na trasie W-Z będzie pokrytych trawą lub rozchodnikiem. Tramwaj na Retkinię może pojechać już we wrześniu.

Trwa przygotowanie torowiska trasy W-Z pod niską zieleń. Zgodnie z projektem aż 12 z 17 kilometrów tworzących nową trasę W-Z będzie zazielenionych. Zielone będą odcinki między pętlą na al. Wyszyńskiego i Retkińską, między al. Włókniarzy i Żeromskiego oraz 4-kilometrowy odcinek na Olechowie między ul. Rokicińską a pętlą przy zakładach Della.

- Na większości zielonych odcinków beton na torowisku jest już przykryty warstwą humusu - mówi Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Zielone odcinki najprawdopodobniej pokryte zostaną trawą. Jednak ZDiT rozważa też posadzenie rozchodnika skalnego, który zastosowany był już na torowisku na ul. Narutowicza.

- Musi to być niska roślinność, niewymagająca częstego przycinania - mówi Mikołajec.

ZDiT zapewnia, że prace przy linii tramwajowej na trasie W-Z idą zgodnie z harmonogramem.

- Obecnie trwa budowa budynków socjalnych na obu pętlach, a także stawianie peronów tramwajowych - mówi Katarzyna Mikołajec.

Termin oddania trasy W-Z wyznaczono na 31 października dla odcinka retkińskiego i widzewskiego, a dla odcinka centralnego na 30 września. Jednak prace na Retkini są już na tyle zaawansowane, że tramwaj może ruszyć wcześniej.

- Wykonawca sygnalizuje przyspieszenie i możliwe, że już we wrześniu uda się przywrócić ruch na tym odcinku trasy - zapowiada Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Tramwaj na trasie W-Z ma być uruchamiany etapami. Całą trasę od Retkini do Della przejedzie w listopadzie. Jak zapewnia Katarzyna Mikołajec na ostatniej prostej jest też drogowa część trasy W-Z.

- Powoli zmierzamy już ku końcowi - podkreśla Mikołajec. - Jezdnie między Żeromskiego i Wólczańską są już gotowe. Gotowe jest też torowisko na ulicy Piotrkowskiej.

ZDiT ma nadzieję, że w połowie lub na początku września uda się przywrócić ruch na skrzyżowaniu marszałków. Nie ma natomiast szans na przyspieszenie prac na centralnym odcinku trasy W-Z.

- Jest tu do wykonania bardzo dużo prac konstrukcyjnych, dlatego nie spodziewamy się przyspieszenia - mówi Mikołajec.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » wt 11:21, 07 lip 2015

Dziennik Łódzki pisze:Motorniczowie z łódzkiego MPK nie zgadzają się na łamanie przepisów i ogłosili strajk włoski. Jak udało nam się dowiedzieć, zapowiedzieli, że będą w stu procentach stosować się głównie do ograniczeń prędkości.
"(...) Prezesowi nie podoba się ilość kolizji, w których uczestniczą pojazdy MPK i nie ma to dla niech znaczenia z czyjej winy doszło do zdarzenia. Zmniejszymy ryzyko zaistnienia takich sytuacji, przestrzegając bezwzględnie wszystkich przepisów ruchu drogowego i wewnętrznego regulaminu MPK. Zmniejszymy znacząco prędkość poruszania się (...). Bezwzględnie zatrzymujmy się przed każdym przejściem dla pieszych, jeśli w jego obrębie znajduje się jakaś osoba. To ostania szansa na uregulowanie rozkładów jazdy (...). Dlatego od 6 lipca aż do skutku przestrzegajmy ich (przepisów ruchu drogowego red.) i wspólnie sparaliżujmy ruch tramwajowy w mieście. (...) Może ktoś wreszcie urealni rozkłady jazdy do panujących przepisów ruchu drogowego i wewnętrznych spółki. Walczymy o należny nam szacunek i godne warunki do wykonywania naszej odpowiedzialnej pracy!"
Z tym skróceniem czasu przejazdu to raczej nie kwestia MPK, ale ZDiT-u i to nie tylko na tramwajach. Faktycznie na niektórych odcinkach trudno jest zachować rozkład, chcąc jechać z przepisową prędkością. A ZDiT chciałby mieć wszystko. Najnowszy przykład na mijance przy Sukcesji. ZDiT wydłużył tam trochę czas przejazdu i teraz wynosi on 4 min, a i tak ma nie wiele wspólnego z rzeczywistością. Przy takim stanie torowisk i ograniczeniach nie można przecież wymagać zachowania (nierealnego) czasu przejazdu i przestrzegania przepisów. Jeszcze te kary...
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 13:03, 07 lip 2015

Jak jeszcze bardziej "urealnią" czasy przejazdów to w końcu szybciej będzie iść na piechtę przez pół miasta (bo już teraz na krótkich odcinkach rezygnując z MPK można sporo zyskać, ale to bardziej zasługa remontów) niż wsiadać w tramwaj. Do tego plastikowe siedzonka, brak klimatyzacji i ogrzewania, wagony sprzed dwóch epok (za to rewelacyjnie zmodernizowane - po modernizacji kosztującej tyle co nowy tramwaj mające wejścia wyżej niż wcześniej), może jeszcze powinni podnieść ceny?

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » wt 14:28, 07 lip 2015

To może zamiast wtopić grube pieniądze w ŁTR i W-Z trzeba było zastąpić stare tramwaje autobusami elektrycznymi.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 14:48, 07 lip 2015

Z kategorii "trzeba było" to trzeba było pchnąć plan remontowy w poprzedniej perspektywie jako projekt UE i kupić z tego ze 40 tramwajów. Pod względem kasy wyszłoby tak samo bo byłaby dotacja na tory (>50%) i nie trzeba by robić tych idiotycznych modernizacji.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » wt 15:55, 07 lip 2015

px33 pisze:Jak jeszcze bardziej "urealnią" czasy przejazdów to w końcu szybciej będzie iść na piechtę przez pół miasta [...]
A teraz jak jest? Tak samo. To "urealnienie" nie spowodowałoby, jak piszesz, wydłużenia przejazdu, bo on i tak pozostanie długi i to nie przez rozkład tylko głównie przez organizację ruchu, w wyniku np. remontów, objazdów. A bardziej rzeczywisty rozkład to po prostu podejście fair do pasażerów. Sytuacja w mieście nie jest łatwa, ale nie należy tego udawać na rozkładach. Albo miejscami pojazd stoi, by odjechać z czasem, albo się nie wyrabia. Gdzie są skutki tych badań, które ZDiT niby przeprowadza, by lepiej organizować ruch?

Może te realne czasy przejazdu, by trochę odstraszyły pasażerów, ale teraz odstrasza sama jazda. ZDiT udaje, że nie ma problemu, a teraz wychodzi na to, by motorniczy przyłączyli się do tego udawania i jeździli jakby nigdy nic.

Inny przykład poza Sukcesją to linia 57. Problem jest właściwie od rozpoczęcia remontu WZ-tki. Były artykuły w mediach, skargi pasażerów i kierowców, a i tak jest tak samo. Kurs tej linii jest średnio opóźniony ok. 30 min. co powoduje przerwy między kursami, pozarozkładowe zjazdy do zajezdni i nerwy podróżójących. Fair ze strony ZDiT byłoby zamiast wmawanie, że kurs z Karpackiej na Marysińską trwa ok. 1 h, informowanie, że podróż trwa ok. 1,5 h i w konsekwencji dołożenie kilku brygad tak, by zlikwidować te przerwy między kursami.
Teraz nie ma bata, przy tylu brygadach i opóźnieniach w którymś momencie, trzeba czekać na 57 ok. 30 min.

No ale za tym idą pieniądze, więc lepiej udawać że problemu nie ma i zwalać winę na prowadzących, że nie latają.
RifRaf1988 pisze:To może zamiast wtopić grube pieniądze w ŁTR i W-Z trzeba było zastąpić stare tramwaje autobusami elektrycznymi.
Czyli i tak budowa kolejnej infrastruktury dla komunikacji miejskiej i zakup kosztownych autobusów. Albo musiałyby być wyposażone w pojemną baterię albo budowa stacji ładowania na przystankach. By autobus był konkurencyjny dla tramwaju na tych odcinkach potrzebne są buspasy czyli pośrednio kolejne koszty.
MPK rozważa z resztą opcję autobusów elektrycznych (do poczytania tutaj), ale na razie tylko w centrum i obecnie obserwuje i się zastanawia. Może za kilka lat. Wtedy to by raczej nie przeszło.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » wt 16:24, 07 lip 2015

Ale jeśli miasta nie stać na nową infrastrukturę i tabor tramwajowy to czy nie lepiej jest po prostu zastąpić tego autobusami które są coraz młodsze i lepiej przystosowane do przewozu osób starszych, których będzie coraz więcej bo podobno społeczeństwo się starzeje.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » wt 19:46, 07 lip 2015

RifRaf1988 pisze:Ale jeśli miasta nie stać na nową infrastrukturę i tabor tramwajowy to czy nie lepiej jest po prostu zastąpić tego autobusami które są coraz młodsze i lepiej przystosowane do przewozu osób starszych, [...]
Ale tą infrastrukturę i tabor i tak trzeba kiedyś zmodernizować/wymienić, bo chyba nie mówisz o likwidacji tramwajów. A stan taboru i torowisk błagał o natychmiastową reakcję. Z resztą nadal błaga.
To wynik kilkuletnich zaniedbań, które trzeba nadrobić.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » wt 20:14, 07 lip 2015

Ale w kwestii taboru to tak czy inaczej jesteśmy skazani przez najbliższe naście lat tłuc się konstalami po pseudo modernizacjach, które dla pasażera nic nie wnoszą.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 20:48, 07 lip 2015

Miasto stać, tylko nie umie ono gospodarować pieniędzmi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » śr 08:30, 08 lip 2015

Miasto woli topić setki milionów w niepotrzebne misie. Na dodatek na krechę. Jeszcze trochę to i cała sieć tramwajowa pójdzie do likwidacji z racji że przestarzała, powolna i odstraszająca pasażerów pomijając, że potwornie droga w utrzymaniu.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 22:49, 23 lip 2015

Kolejna spadająca klapa.
Artykuł
Zapewne 7000. Zazwyczaj jednak te przypadki kończą się mniej urazowo.
Chyba szczególnie często spad ta klapa na prawym przodzie, nad siedzeniem na zbiorniku.
Strzeżcie się pasażerowie Obrazek!
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość